Календарно-тематичне планування. Образотворче мистецтво. 4 клас. За програмою О. Савченко

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено згідно Типової освітньої програми під керівництвом Савченко О.Я. 3-4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743-22 Підручник: Мистецтво: підр. для 4 кл./Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило - Київ: Генеза,2021. В плануванні вказано мету, завдання курсу та очікувані результати.
Перегляд файлу

Мистецтво: образотворче мистецтво

 

Мета навчання мистецтва у школі -  всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті.

Завдання:

  •    розвиток почуттєвої сфери учнів, набуття ними досвіду емоційно- естетичних переживань, формування мистецьких уподобань та особистісних художніх цінностей;
  •    поглиблення мотивації до пізнання творів вітчизняного і зарубіжного мистецтва; виховання гордості за здобутки рідного мистецтва та толерантного ставлення до мистецтва інших етносів і народів;
  •   формування умінь художнього сприймання, аналізу художньої мови та оцінювання творів мистецтва, аргументування думки відповідно до вікових можливостей з використанням мистецьких термінів;
  •   оволодіння способами художньо-творчої діяльності в різних видах мистецтва, комунікації з іншими в художній творчості;
  •   досягнення розуміння учнями можливостей цифрових технологій щодо їх застосування в мистецькій творчості;
  • розвиток здатності самопізнання і самовираження, керування власними емоційними станами через мистецтво і різні види художньої творчості; розвиток креативності й мистецьких здібностей;
  •   формування здатності встановлювати зв’язок між видами мистецтва, між мистецтвом та іншими сферами знання (літературою, математикою, знаннями про природу, історію тощо); мистецтвом і явищами довкілля;
  •   усвідомлення значення мистецтва в житті людини та художнього пізнання для власної успішності;
  • формування культури глядача-слухача;
  •   соціалізація учнів через мистецтво, формування здатності об’єктивно оцінювати творчі здобутки свої та інших.

 

Освітні технології: технології інтегративного навчання, здоров’язбережувальні технології, творчі завдання, дидактичні ігри; експериментування з матеріалами  і технологіями,  ІКТ-технології.

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Образотворче мистецтво

 

1година на тиждень

 

Календарно-тематичне планування складено згідно Типової освітньої програми під керівництвом Савченко О.Я. 3-4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 12.08.2022 року № 743-22

 

Підручник: Мистецтво: підр.  для 4 кл./Людмила Масол, Олена Гайдамака, Оксана Колотило - Київ: Генеза,2021

 

дотримується правил техніки безпеки;

добирає інструменти, художні матеріали відповідно до виду мистецтва (образотворче, декоративно-прикладне, тощо), в якому працює [4 МИО 1.1];

виконує площинні живописні та  графічні зображення; об’ємні композиції [4 МИО 1.3]; дотримується              правил              зображення              об’ємних предметів [4 МИО 1.1];

спостерігає залежність впливу освітлення на зміну кольору [4 МИО 1.3];

використовує емоційні можливості кольору: висвітлення та затемнення кольорів [4 МИО 1.1]; розрізняє види штрихування для передавання об’єму зображуваного об’єкту [4 МИО 1.1];

Використання правил культури роботи, гігієни і техніки безпеки під час художньо-творчої діяльності.

Бачення (при спрямуванні вчителя) недоліків у своїй роботі та виправляння їх.

Вільне користування (традиційними та сучасними) графічними,

живописними інструментами та матеріалами під час художньо-творчої діяльності в різних художніх техніках

передає характерні особливості жіночого, чоловічого, дитячого образів, професії через одяг та зовнішні ознаки; особливості будови птахів, тварин і пластичну виразність руху; характер силуетної форми архітектурних споруд [4 МИО 1.3];

створює відкриту   чи закриту декоративну композицію (на площині або в обємі) [4 МИО 1.2];

Ліплення з пластичних матеріалів пластичним і конструктивним способом.

Вирізування з паперу, конструювання з природного матеріалу.

має уявлення про види і характерні особливості

народних художніх промислів України [4 МИО

Використання різних засобів

образотворчої виразності для

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

Зміст навчання

Художньо-творча діяльність


 

2.1];

виділяє композиційний центр головне і другоряднеу сюжетній композиції [4 МИО 1.1]; дотримується              цілісності                            при                            створенні композиції[4 МИО 1.1];

використовує елементарні закони перспективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів [4 МИО 1.2];

під час створення композиції використовує усю площину аркуша [4 МИО 1.1];

конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [4 МИО1.2];

міксує техніки та матеріали (гуаш, фломастер,

витинання) для втілення власного задуму (зокрема,інсталяція) [4МИО 1.2];

створення образів у жанрах: натюрморт, портрет, побутовий жанр, анімалістичний жанр та ілюструванні літературних творів.

Зображення багатопланової композиції з 2-х (3-х) об’ємних предметів (натюрморт), просторової композиції (пейзаж), тематичної композиції (побутовий жанр); декоративної композиції в об’ємі (ліплення, чеканка) або на площині (розпис, витинання, керамічна народна іграшка тощо).

поєднує засоби різних видів мистецтва для

втіленняхудожнього задуму [4 МИО 1.2];

Створення синтетичного художнього

образу.

 

експериментує зі знайомими художніми техніками, звуками різних тембрів (вокальними таінструментальними, у тому числі із доцільним застосуванням шумових ефектів), з лініями, кольорами, формами, матеріалами тощо [4МИО 1.2],

придумує образи, використовуючи знайомі виразні засоби та способи творення (звуки, слова, пантоміму, рухи, лінії, кольори тощо), якими можевиразити свої почуття та емоції,

доцільно комбінує елементи для втілення ідеї в художньому образі [4 МИО 1.1];

Елементарне оформлення сценічного простору дляінсценізацій, театралізацій (створення бутафорії,

деталей реквізиту. Елементи гриму. Виразність костюма).

Експериментування зі звуками (тембрами, регістрами), ритмами,

рухами, лініями, кольорами,формами, матеріалами тощо.

виокремлює і фіксує в доступний спосіб (фото, аудіо, відеозйомка, замальовки тощо) цікаві явища                            довкілля,                            використовує              (поєднує, комбінує) їх у творчій діяльності [4 МИО 1.3]; організовує середовище навколо себе: пропонує ідеї його оформлення та можливі засоби їх художнього втілення [4 МИО 1.3];

створює елементи композиції / декору для оформлення середовища, в якому живе і навчається;

використовує побачене і почуте в художньо- творчій діяльності [4 МИО 1.3];

Дослідження довкілля, фіксація і використанняспостережень із власного досвіду для створення художніх образів (повадки тварин;

характерні особливості ходи, жестів людей різного віку, інтонація мовлення і пластики людини в різних життєвих ситуаціях тощо).

Прикрашання місця, де навчається, живе.

розпізнає власні емоції від різних видів мистецькоїдіяльності [4 МИО 3.4];

визначає улюблені види мистецької діяльності, займається ним/ ними у вільний час для задоволення; пояснює свій інтерес до певного виду діяльності; обирає їх відповідно до свого настрою, визначає твори мистецтва, звернення до яких поліпшує настрій [4 МИО 3.4];

Самопізнання і самовираження в художньо-творчійдіяльності.

 

Використання видів мистецької

діяльності та власних уподобань для задоволення та поліпшенняемоційного стану.

дотримується загальноприйнятих правил поведінки в закладах культури та мистецтва (театрі, музеї тощо) [4МИО 3.3]

Виховання культури глядача, слухача.

Сприймання та інтерпретація мистецтва

емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербальний або невербальний спосіб;

відтворює емоційні враження мистецтва різними художніми засобами

пояснює, що подобається або не подобається у творі [4 МИО 2.1];

Сприймання творів різних видів мистецтва.

Опанування виразними засобами (елементами) різних видів мистецтва (музичне, образотворче, театр, хореографія, кіно тощо).

вирізняє і характеризує елементи художньої мови творів образотворчого мистецтва, застосовані для характеристики художнього образу: кольорову гаму твору (тепла, холодна), тональність (світлі й темні кольори), елементи композиції твору (центр, головне і другорядне, симетрію та асиметрію) [4 МИО 2.2];

цілісно охоплює увагою художній твір; зосереджується на характерних деталях;

виявляє здатність керувати увагою під час сприймання;

відзначає кульмінацію у музичному творі, танці, виставі; [4 МИО 2.1];

Сприймання синтетичних образів.

порівнює музичні та візуальні, сценічні, хореографічні образи, [4 МИО 2.2]

зіставляє художні образи та явища довкілля (за допомогою вчителя); [4 МИО 1.3] [4МИО 2.2]; вирізняє              елементи              художньої              мови              творів синтетичних                                          видів                            мистецтва                                          для характеристики              цілісного художнього образу: акторську                            гру,              костюми,                            декорації,                            грим, реквізит,                                          освітлення,              музичне                            оформлення

театрального/екранного твору; [4 МИО 2.2]

Зіставлення і характеристика виразних засобів різних видів мистецтва (музичне, образотворче, театр, хореографія, кіно тощо).

вирізняє і порівнює засоби виразності різних видів мистецтва у створенні подібних образів (зокрема, персонажів казок, тварин, героїчних, фантастичних інших характерних образів, явищ природи) [4 МИО 2.2];

розпізнає та характеризує художні матеріали, якими виконана учнівська творча робота (кольорові олівці, фломастери, акварель, гуаш, пластилін тощо);

Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетомта втілених у різних видах мистецтва.

розрізняє засоби та характеризує музичні твори вокальні та інструментальні (симфонічні), хорові; називає знайомі інструменти оркестру;

розрізняє тембри вокальних голосів; характеризує  твори живопису,  графіки, скульптури,              розрізняє                            засоби              художньої виразності [4 МИО 2.2];

розрізняє та характеризує виразні засоби різновидів театрального мистецтва (драматичний, ляльковий, музичний опера, балет, мюзикл), народної, класичної, сучасної хореографії; [4 МИО 2.2]

розрізняє та характеризує виразні засоби анімаційних фільмів; [4 МИО 2.2]

Мистецько-понятійна пропедевтика. Мистецька обізнаність.

Різновиди музичного (вокальна, інструментальна, вокально-

інструментальна, хорова, симфонічна музика), образотворчого (живопис, графіка, скульптура).

Поняття про мистецтво архітектури. Сценічні мистецтва: театр (драматичний, ляльковий, зокрема, види ляльок, музичний); хореографія (народна, класична, сучасна, зокрема деякі народно-сценічні та побутові танці - гопак, козачок, вальс, полька,


 

наводить приклади жанрів циркового мистецтва, покладаючись на власний досвід; [4 МИО 2.2] розпізнає за характерними ознаками деякі жанри музичного і музично-театрального (пісня, танець, опера, балет, мюзикл тощо); [4 МИО 2.2]

має уявлення про етнічне походження і характеризує елемент деяких народних танців (гопак, козачок, полька, мазурка, лезгінка тощо); [4МИО 2.2]

мазурка, полонез тощо). Цирк. Екранні мистецтва (кінофільм, мультфільм, зокрема різновиди анімації – (мальована, лялькова, пластилінова, комп’ютерна).

називає характерні особливості жанрів образотворчого мистецтва (портрет, пейзаж (краєвид), натюрморт, анімалістичний тощо); види орнаментів за змістом (рослинний, геометричний тощо) та застосуванням (стрічковий, розетка), види анімації (мальована, лялькова, пластилінова, комп’ютерна) [4 МИО

2.2].

Жанри образотворчого мистецтва (портрет, пейзаж (краєвид), натюрморт, анімалістичний тощо); Видиорнаментів за змістом (рослинний, геометричнийтощо) та застосуванням (стрічковий, розетка). Мистецькі професії відповідно до

видів мистецтва.

порівнює природні форми, образи довкілля з їх художнім трактуванням [4 МИО 2.1];

Дослідження довкілля. Проведення паралелей міжявищами довкілля і

художніми образами в різних видах мистецтва.

розпізнає і характеризує власні емоції, враження від сприймання мистецьких творів [4 МИО 3.4]; пояснює, що подобається або не подобається у творі,[4 МИО 3.4]

порівнює свої уподобання щодо різних видів мистецтва [4 МИО 3.4];

визначає свої враження від різних творів одного виду мистецтва (за жанрами, настроями, образами, засобами виразності тощо) [4 МИО 3.3]; [4 МИО 3.4];

вирізняє і обирає для сприймання твори мистецтва, що змінюють або передають його / її настрій [4 МИО 3.4];

рекомендує улюблені твори для сприймання іншим[4 МИО 3.3].

Самопізнання через сприймання творів мистецтва.Вербальний опис вражень, емоцій, викликаних творами.

Самокорекція емоційних станів засобамимистецтва.

Використання творів різних видів мистецтва длязадоволення та поліпшення власного емоційного стану.

Комунікація через мистецтво

характеризує власну творчість за поданими орієнтирами,

аналізує свої досягнення, свої сильні сторони, визначає за допомогою вчителя/ вчительки необхідні для самовдосконалення дії; [4 МИО 3.1];

обирає (за допомогою вчителя/ вчительки) спосіб удосконалення та може його пояснити; [4 МИО 3.1];

Презентація власних творчих досягнень.

Оцінювання власної творчості за поданимиорієнтирами.

Відстоювання права на самовираження.

презентує створені художні образи, обираючи за допомогою вчителя спосіб презентування (спів, танцювальні рухи, пантоміма, витвори образотворчого мистецтва, інформаційні технології) перед рідними, однолітками,

молодшими учнями [4 МИО 3.2];

Виховні ситуації на основі творів мистецтва (обговорення сюжетів, характерів, вчинків, дій персонажів, створюваних мистецькими засобами). Порівняння   сюжетів,   вчинків   тощо

персонажів     творів     з     життєвими


 

пояснює задум, захищає свою позицію [4 МИО 3.2];

ситуаціями.

 

визначає  досягнення  в  художньо-творчій діяльності однолітків, виявляючи об’єктивність і доброзичливість у висловлюваннях [4 МИО 3.1]; обговорює з іншими враження від сприймання творів              різних              видів              мистецтва              та              творчої діяльності, поважаючи уподобання та інтереси інших;                            ділиться своїми                            спостереженнями              у довкіллі та соціумі [4 МИО 3.3];

Оцінювання творчих здобутків однолітків.

Колективне виконання творчого задуму.

Оцінювання і самооцінювання у колективній творчості.

знаходить просту мистецьку інформацію (підручники, енциклопедії; аудіо- та відеозаписи, інтернет-ресурси тощо), ділиться нею з іншими, пояснює свої уподобання; [4 МИО 3.2]; [4 МИО

3.3];

Робота з найпростішими джерелами інформації.

бере участь у шкільних мистецьких заходах (концертах, конкурсах, інсценізаціях народних обрядів, арт-мобах, тижнях мистецтва тощо), колективних              творчих              проектах,              зокрема              із використанням засобів різних видів мистецтва і художньо-творчої діяльності [4 МИО 3.3]; виконує різні дії / ролі в колективному творчому

процесі;

Участь у шкільних мистецьких заходах. Участь в оформлення художніми засобами немистецьких заходів (олімпіад, тематичних ранків, спортивних змагань тощо).

дотримується правил взаємодії і творчої співпраці, виявляє повагу до інших [4 МИО 3.3]

Дотримання правил творчої

співпраці, взаємодії,комунікації. Партнерство на сцені

виконавській музичній або театральній творчості).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Образотворче мистецтво

 

 

Дата уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр

  1.  

06/09

Милуємося красою землі.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності. Пейзаж. Створення композиції «Смачний урожай» (акварель) (с.6-7)

 

  1.  

13/09

Милуємося красою землі (продовження)

Графічні засоби виразності. Створення образу дерева: «Ніжна берізка», «Кремезний дуб», «Струнка тополя» (кольорові олівці, пастель). Колективна композиція «Збережи дерева – зелені легені планети!» (с. 10-11)

 

  1.  

20/09

Мистецтво крізь віки

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Створення об’ємності предмета на площині. Натюрморт з різних предметів побуту.(с. 14-15)

 

  1.  

24/09

Мистецтво крізь віки (продовження)

Поняття: натюрморт. Правила композиції.

Створення натюрморту за рядками вірша (аплікація). (с. 18-19)

 

  1.  

27/09

Мистецтво крізь віки (продовження)

 Малювання натюрморту (монотипія, гуаш). (с. 19)

 

  1.  

04/10

Мистецтво та здоров’я

Петриківський розпис. Основні елементи петриківського розпису. Розпис паперової тарілки (гуаш). (с. 22-23)

 

  1.  

11/10

Мистецтво та здоров’я (продовження)

Краєвиди України.

Поняття: колаж, фотоколаж.  Створення колажу «Україна в моєму серці» або «Карта України».(с. 26-27)

 

  1.  

18/10

У дружному слов’янському колі

Глибина простору на площині. Поняття: міський пейзаж. Створення композиції «Моє місто» (використання прийому загородження).(с. 30-31)

 

  1.  

25/10

У дружному слов’янському колі (продовження)

Міський пейзаж. Поняття: ритм в архітектурі.

 Створення міського пейзажу без використання попереднього начерку. (с. 34-35)

 

 

 

 

  1.  

08/11

На гостину до угорців, румунів і молдован

Гірський пейзаж. Створення гірського пейзажу «Краса чарівних Карпат»(гуаш, тонований папір). (с. 38-39)

 

  1.  

12/11

На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження)

Різновид декоративно-ужиткового мистецтва - мистецтво художньої обробки металу. Поняття: симетрія, асиметрія. Створення ескізу художнього виробу з металу «Ескіз вивіски» (фломастери). (с. 42-43)

 

  1.  

15/11

На гостину до угорців, румунів і молдован (продовження)

Мистецтво художньої обробки металу. Створення ескізу ліхтаря, оздобленого візерунками, дотримуючись симетрії чи асиметрії.( с. 42-43)

 

  1.  

22/11

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків

Декоративно - ужиткові вироби кримських татар.

Створення орнаменту в стрічці за кримськотатарськими мотивами (олівці, фломастери)(с.46-47)

 

  1.  

29/11

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

Орнамент. Види орнаментів. Створення аплікації у кримськотатарських  традиціях (кольоровий папір (тканина)). (с.46-47)

 

  1.  

06/12

Національні мотиви в мистецтві кримських татар та греків (продовження)

Мистецтво мозаїки. Поняття: мозаїка.

Створення  новорічного подарунку (мозаїка, бріколаж).(с. 50-51)

 

  1.  

13/12

Повторення та закріплення вивченого матеріалу.

Перевір свої досягнення. Виставка творчих робіт. (с. 52-53)

 

  1.  

20/12

Інструктаж з безпеки життєдіяльності на уроках образотворчого мистецтва.

 Подорож до Німеччини та Австрії. Створення моделі годинника (техніка за вибором). (Природні матеріали, кольоровий папір.) (с.56-57)

 

  1.  

27/12

 Подорож до Німеччини та Австрії. ( Продовження) Виліплення ляльки одним зі способів ліплення (пластилін чи глина). Додавання деталей одягу (тканина або папір). (с. 160-61)

 

  1.  

 

Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв. Створення листівки «Вітання з Парижа», використовуючи знайомі техніки (воскові олівці, акварель чи гуаш)  (с. 64-65)

 

  1.  

 

 Франція та Англія – країни палаців, театрів, музеїв.(Продовження) Створення малюнка до чарівної казки (монотипія, гуаш). Перетворення  плями в образи. (с. 68-69)

 

  1.  

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії. Створення ескізу дитячого костюма до карнавалу (олівці, фломастери) (с. 72-73)

 

  1.  

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії. Створення яскравої карнавальної маски (аплікація). (с.72-73)

 

  1.  

 

Мандрівка до сонячної Італії та Іспанії. (Продовження) Передача енергії танцю теплими кольорами. Створення композиції «Запальний іспанський танець» (акварель).(с. 76-77)

 

  1.  

 

Скандинавія – суворий і загадковий край. Створення пейзажу «Північне сяйво» в холодній кольоровій гамі (монотипія, акварель, гуаш) (с. 80-81)

 

  1.  

 

Скандинавія – суворий і загадковий край. (Продовження) Створення безпредметної композиції з кіл і ліній (штампування, гуаш). Передача у ній радісного настрою.   (с. 84-85)

 

  1.  

 

Мистецькі візерунки з теплих країв. Створи рельєф з баранцем (пластилін). (с.88-89)

 

  1.  

 

Мистецькі візерунки з теплих країв.  Створення рельєфного зображення «Лебідь» способом карбування - видавлюванням на фользі.  Техніка  чеканки. (с. 88-89)

 

  1.  

 

 Мистецькі візерунки з теплих країв. (Продовження)   Створення малюноку для настінного розпису магазину іграшок, дитячого розважального центру, зоопарку за мотивами індійських розписів (білий або тонований папір, гуаш або фломастери). (с. 92-93)

 

  1.  

 

Східні мотиви. Робота в парах. Виготовлення героїв казки Аладдіна та Жасмин з рухомими частинами
(кольоровий папір, фломастери, олівці)  (с. 96-97)

 

  1.  

 

 Східні мотиви. (Продовження)  Виготовлення іграшки «Мій друг Дракоша» (деталі конструкторів Лего, побутові матеріали тощо).   ( с. 100-101)

 

  1.  

 

Ритми і кольори Америки та Африки. Створення живописного зображення ведмедя-грізлі (гуаш).(с.104-105)

 

  1.  

 

Ритми і кольори Америки та Африки (Продовження)  Малювання африканських тварин і птахів у декоративній манері тінга-тінга. (гуаш). Застосування стилізації (с.108-109)

 

  1.  

 

Місто майбутнього. Колективний проєкт «Місто мрії». Малювання міста вашої мрії (олівці, фломастери, фарби - на вибір)   (с.112-113)

 

  1.  

 

Місто майбутнього. Колективний проєкт «Місто мрії». Створення макета міста (техніка бріколаж,
матеріал - коробки, пластикова тара, конструктор Лего, старі побутові речі тощо. с. 113)

 

  1.  

 

Повторення та закріплення вивченого матеріалу. Перевір свої досягнення. Виставка творчих робіт. (с. 114-115)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
16 січня 2023
Переглядів
1578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку