Календарно-тематичне планування "Основи християнської етики. 3 клас" складено відповідно до Програми “Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів” рекомендованої Міністерством освіти і науки України (Лист 1/ІІ-6347 від 13 липня 2010 року)
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи християнської етики
3 клас
Прагну робити добро
І семестр
№ з/п |
Дата проведення
|
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|||
Розділ І. З радістю творимо добро |
||||||
1 |
|
Вступ. |
|
|||
2 |
|
Добро від Бога. Світ сповнений Божої любові. Прояви добра в нашому житті. Злагода між людьми – це прояв Божої любові. |
Учень / учениця: - розуміє, що джерелом добра є Бог; - наводить приклади проявів добра в житті людини; - розуміє, що добрі вчинки є служінням людям і проявом богоподібності; - пояснює, що добрі вчинки є результатом любові до Бога й людей. |
|||
3 |
|
Людина – вінець Божого творіння. Людина – образ і подоба Божа. Людина – найдосконаліша істота на Землі. Індивідуальність людини. |
Учень / учениця: - розуміє значення слів "образ Божий", "подоба Божа"; - пояснює, чому людина є вінцем Божого творіння. |
|||
4 |
|
Дари Божі для людини. Світ – Божий дар людині. Покликання людини – берегти та примножувати красу Божого творіння. |
Учень / учениця: - пояснює, чому світ є Божим даром людині; - усвідомлює, що всі Божі дари – це блага, а не особиста власність; - наводить приклади дбайливого ставлення до довкілля. |
|||
5 |
|
Завдання людини у світі. Творити добро для себе та для інших. Оберігати, примножувати Божі дари. Працювати на благо інших людей. |
Учень / учениця: - пояснює, яке завдання людини у світі; - розуміє важливість праці в житті людини; - наводить приклади добрих справ для інших. |
|||
6 |
|
Покликання людини. Покликання до досконалості. Жити в гармонії зі світом та з Богом. |
Учень / учениця: - розуміє, що таке покликання; - розповідає про різні покликання; - усвідомлює своє покликання до щасливого життя.
|
|||
7 |
|
Право людини на вибір. Право людини робити вибір. Відповідальність людини за вибір. Божа пересторога перед вибором. |
Учень / учениця: - розуміє необхідність вільного вибору та усвідомлює відповідальність за нього; - розповідає про батьківські та Божі перестороги перед помилками. |
|||
8 |
|
Наслідки неправильного вибору. Почуття провини. Духовна й фізична хвороба. |
Учень / учениця: - розповідає біблійну історію про непослух перших людей; - розуміє наслідки неправильного вибору. |
|||
9 |
|
Урок узагальнення «З радістю творимо добро» |
|
|||
Розділ II. Життєвий дороговказ |
||||||
10 |
|
Заповіді Божі – життєвий до - роговказ. Що таке заповідь? Де, коли і кому Бог дав заповіді. Важливість заповідей Божих. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що таке заповідь; - розповідає, кому і як Бог дав заповіді; - може переказати Божі заповіді. |
|||
11 |
|
Заповіді Божі – життєвий до - роговказ. Що таке заповідь? Де, коли і кому Бог дав заповіді. Важливість заповідей Божих. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що таке заповідь; - розповідає, кому і як Бог дав заповіді; - може переказати Божі заповіді. |
|||
12 |
|
Авторитет Бога у житті лю - дини. Повага до особистих переконань людини. Віра в Бога. Ідолопоклонство. |
Учень / учениця: - розуміє, що Бог – єдиний. - усвідомлює, що таке кумири та ідоли в житті людини; - розуміє, що непослух Богові приводить до негативних наслідків. |
|||
13 |
|
Пошана Божого імені. Святість Божого імені. Чистота мовлення. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що ім’я Боже – святе; - розуміє необхідність шанобливого ставлення до імен інших людей. |
|||
14 |
|
Святкування неділі. Особливість неділі як прообразу свята Христового Воскресіння. |
Учень / учениця: - усвідомлює значення понять "свято", "будень"; - пояснює, чому християни святкують неділю; - розуміє потребу поваги до свят та традицій інших народів. |
|||
15 |
|
Пошана та любов до батьків. Моральний обов’язок дітей перед батьками. Винагорода за послух батькам. |
Учень / учениця: - вчить напам’ять заповідь шанувати батька й матір; - усвідомлює, що це єдина заповідь, за яку Бог обіцяє винагороду; - пояснює, як заповідь пошани до батьків найкраще виконувати в щоденному житті. |
|||
16 |
|
Бережемо життя. Життя як Божий дар. Право людини на життя. Відповідальність людини за власне життя та життя інших перед Богом. |
Учень / учениця: - розуміє, що життя є найціннішим даром Божим людині; - усвідомлює, що оберігати життя є важливим завданням людини; - розуміє, що недбале ставлення до свого здоров’я є загрозою життю. |
|||
17 |
|
Радість Різдва Христового. Люди радіють, що народився Спаситель. Мудреці зі Сходу вітають Немовля у Віфлеємі. Цар Ірод намагається знищити Дитятко Ісуса. |
Учень / учениця: - розповідає історію про переслідування Ісуса Іродом; - усвідомлює, що життя дитини – це життя Боже; - уміє поділитися радістю Різдва Христового з іншими. |
|||
18 |
|
Урок узагальнення «Життєвий дороговказ» |
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
ІІ семестр |
|
|||
№з/п |
|
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|
|
|
Розділ III. Життєвий дороговказ |
|||||
19 |
|
Чистота думок і вчинків. Дотримання слова. Вірність у сімейному житті. Чистота думок і вчинків. |
Учень / учениця: - розуміє значення вірності між людьми; - усвідомлює, що вірність у сім’ї робить її щасливою; - пояснює, чому важливо дбати про чистоту думок і бажань ("серце чисте створи в мені, Боже"….). |
|||
20 |
|
Власність людини. Власність матеріальна та інтелектуальна. Власність особиста, сімейна та суспільна. |
Учень / учениця: - розуміє значення чесної праці; - розуміє особливості фізичної, інтелектуальної та духовної праці; - пояснює, чому чужа власність оберігається Богом; - розрізняє особисту, спільну, державну власність. |
|||
21 |
|
Життя у правді. Правдомовність. Неправдиве свідчення, осуд, плітки, обмова.
|
Учень / учениця: - пояснює зміст поняття "правдомовність"; - наводить приклади наслідків неправди; - пояснює приказку "краще гірка правда, ніж солодка брехня"; - розуміє, що означає осуд та обмова інших людей. |
|||
22 |
|
Радіємо успіхам ближніх. Вчимося радіти успіхам наших друзів, рідних. Заздрість руйнує взаємини між друзями. |
Учень / учениця: - розповідає про успіхи друзів; - усвідомлює, що батьки й Бог радіють нашим успіхам у навчанні, праці; - пояснює небезпеку заздрості. |
|||
23 |
|
Заповідь любові. "Люби Господа, Бога свого…"; "Люби ближнього свого, як самого себе". |
Учень / учениця: - пояснює зміст заповіді любові; - наводить приклади дієвої любові. |
|||
24 |
|
Заповідь любові. "Люби Господа, Бога свого…"; "Люби ближнього свого, як самого себе". |
Учень / учениця: - пояснює зміст заповіді любові; - наводить приклади дієвої любові. |
|||
25 |
|
Урок узагальнення «Життєвий дороговказ» |
|
|||
Розділ IV. Шляхом добра |
||||||
26 |
|
Наставники в житті людини. Потреба наставника в житті. Наставник – приклад для наслідування. |
Учень / учениця: - пояснює, хто може бути наставником для інших; - усвідомлює, чому батьки є першими й головними наставниками для дітей; - розуміє необхідність прислухатися до поради старших. |
|||
27 |
|
Вміння слухати і почути. Вміти почути й запам’ятати добрі поради. Ісус Христос навчає слухати. |
Учень / учениця: - розуміє важливість уміння слухати; - пояснює, що через уважність приходить мудрість; - усвідомлює важливість виконання волі батьків і Бога. |
|||
28 |
|
Послідовність і постійність у творенні добра. Вибір добра. Бажання чинити добро. Кроки до добра: відвага, наполегливість. |
Учень / учениця: - розуміє, як важливо бути послідовним і постійним у творенні добра; - наводить приклади наполегливості у житті. |
|||
29 |
|
Витривалість, наполегливість і мужність на дорозі добра. |
Учень / учениця: - розкриває значення витривалості, мужності у житті; - розуміє, що таке сила волі. |
|||
30 |
|
Воскреслий Христос змінює життя людей. |
Учень / учениця: - розповідає історію про зустріч Ісуса з невіруючим Фомою; - усвідомлює важливість сильної віри. |
|||
31 |
|
Найдорожча, наймиліша матінка моя. Моя мама. Марія – мати Ісуса Христа. Ненька-Україна. |
Учень / учениця: - розповідає історію святкування Дня матері; - готує вітання та подарунок для матері; - розповідає про три матері християнської дитини. |
|||
32 |
|
Найдорожча, наймиліша матінка моя. Моя мама. Марія – мати Ісуса Христа. Ненька-Україна. |
Учень / учениця: - розповідає історію святкування Дня матері; - готує вітання та подарунок для матері; - розповідає про три матері християнської дитини. |
|||
33 |
|
"Твори добро – остерігайся зла". Прагнемо чинити добро. Добро не очікує винагороди. |
Учень / учениця: - пояснює настанову "твори добро, уникай зла"; - обґрунтовує тезу про те, що справжнє добро твориться безкорисливо. |
|||
34 |
|
Урок узагальнення. «Заповіді Божі – моральний дороговказ для людини» |
|
|||
|
|
|
|
|||