Тема. Людина – вінець Божого творіння.
Мета. З’ясувати, що людина – найкраще, найдосконаліше творіння Боже на землі і кожен із нас створений за Образом і подобою Божими усвідомити, цінність свого життя, життя ближнього, взаєморозуміння між людьми.
Біблійна історія. Сотворення людини (Бут. 1: 26 – 31; Бут. 2 : 21 – 25).
Ключовий вірш: «Сотворімо людину на наш образ і на нашу подобу, і нехай вона панує над рибою морською, над птаством небесним, над скотиною, над усіма дикими звірами й над усіма плазунами, що повзають по землі...» (Бут. 1:26) Варіант. «І створив Господь Бог людину з пороху земного. І дихання життя вдихнув у ніздрі її, і стала людина живою душею» (Бут. 2:7).
Навчальні засоби. Роздруковані тексти з Книги Буття на кожну парту, ілюстрації «Створення Адама та Єви».
.
Перебіг уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське вітання.
2. Молитва – прослава Бога Творця.
ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду, опорних знань.
1. Гра «Ми всі різні».
Мета: показати різноманіття характерів, зовнішності, життя дітей, заохотити до пізнання Господа, Який створив людину унікальною.
Правила. Учні стоять за партами Учитель зачитує фрази. Якщо учень погоджується – сідає.
Я полюбляю молоко.
У мене карі очі.
Я маю братика.
Я люблю спати.
У мене довге волосся.
Мені подобається доглядати за меншими.
Я Божа дитина.
Я людина.
2. Обговорення вражень від гри, її сенсу.
Чому після останніх фраз усі сіли? (Тому що всі ми люди, Божі діти. Є багато речей, які відрізняють нас одне від одного: комусь подобається малювати, хтось не любить майструвати, але полюбляє співати. Хтось має хист до спорт, а для найкраще проведення часу – це почитати цікаву книжку…)
А що є спільного у всіх людей?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.
Робота у групах – читання Святого Письма:
вступна мотивація завдання з боку вчителя
А зараз ми подумки повернемося в давнину, коли ще не було перших людей, і за допомогою Біблії дізнаємося, звідки вони взялися на землі. Проведемо дослідження, а результати записуватимемо в зошити. Прочитаймо роздані на кожну парту тексти і підкреслимо слово «людина» та займенники, пов’язані з цим словом.
виконання завдання
І скінчив Бог дня сьомого працю Свою, яку Він чинив. І Він відпочив у дні сьомім від усієї праці Своєї, яку був чинив.
7. І створив Господь Бог людину з пороху земного. І дихання життя вдихнув у ніздрі її, і стала людина живою душею.
8. І насадив Господь Бог рай ув Едемі на сході, і там осадив людину, що її Він створив.
18. І сказав Господь Бог: Не добре, щоб бути чоловіку самотнім. Створю йому поміч, подібну до нього.
21. І вчинив Господь Бог, що на Адама спав міцний сон, і заснув він. І Він узяв одне з ребер його, і тілом закрив його місце.
22. І перетворив Господь Бог те ребро, що взяв із Адама, на жінку, і привів її до Адама.
узагальнювальна бесіда
з чого Бог створив чоловіка? (вірш 7)
як людина стала живою душею? (7)
де поселив Бог людину? (7)
що зробив Бог після того, як навів на Адама міцний сон? (21)
на кого перетворив Бог ребро, яке взяв з Адама? (22)
отже, як з’явилися перший чоловік і перша жінка?
читання та обговорення Бут. 1:26-27
за чиїм Образом та подобою створені люди?
чи помітили ви, як Бог називає Себе? («Нашим», «Подобою Нашою»)
чому? чи означає це, що людину створили багато богів? ( у Біблії записано: «І пізнаєш сьогодні, і візьмеш до серця свого, що Господь Він Бог на небі вгорі й на землі долі, іншого нема» (Зак. 4:39). Отже, ми бачимо, що Бог один і не існує інших богів. Вивчаючи Біблію, ми можемо дізнатися, що Бог є Триєдиний – Отець, Син і Святий Дух. Між Отцем, Сином Ісусом Христом та Духом Святим постійно існує Любов та відданість, Вони єдині між Собою в усіх рішеннях та планах. Нам важко це зрозуміти, але повинні в це вірити: Трійця є Один Бог – Отець, Син і Дух Святий)
отже, хто створив людину? (Бог Отець, Син і Дух Святий; ми нащадки Адама і Єви, а це означає, що ми створені Триєдиним Богом за Його Образом і подобою)
V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.
Зачитування вчителем повчального оповідання, висловлення учнями ставлення до почутого.
Вадим прийшов зі школи і почав розповідати мамі, що бачив дуже смішну людину. Мама запитала, чим ця людина його розсмішила. Вадим сказав: «Я бачив п’яного чоловіка, який так сильно хитався, що майже падав. І тягнув за собою мішок. Ми з Петриком так насміялися з нього!» Але мамі чомусь не було смішно. Вадим замовк. А мама сказала: «Синку, пам’ятаєш, ми читали в Біблії, що кожна людина є творінням Бога». – «Так, але ж, мамо, хіба цей чоловік – теж творіння Бога?!» Мама уважно поглянула на сина: «Так, і він теж. Цей чоловік нещасний, тому що він присвятив своє життя горілці і через неї став таким жалюгідним. Але він є Божим творінням, і ти не маєш права сміятися з нього. За нього треба молитися, а не насміхатися». Сину стало соромно перед Богом за те, що він так учинив. Того вечора він сказав у молитві: «Вибач мені, Боже. Я більше не буду сміятися над такими людьми. І прошу Тебе, Боже: допоможи цьому чоловікові звільнитися від горілки і присвятити своє життя Тобі».
Як Вадим поставився спочатку до п’яного чоловіка? Чому?
Що пояснила йому мама?
Що зробив Вадим після, як отримав мамине пояснення?
Як слід ставитися до кожної людини, яка зустрінеться тобі, до людей із фізичними та розумовими вадами, залежних від шкідливих звичок? (Треба не засуджувати, а любити та молитися Богові за цих людей.)
VІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.
1. Спільне формулювання висновку до уроку.
Треба поважати кожну людину, оскільки всі люди – творіння Бога.
Виконання пісні «Спільнота».
Це я, це я будую спільноту (2 рази)
Приспів
Через гори, доли, через океан
Діти всіх країн творять спільноту (2 рази)
Це ти, це ти будуєш спільноту (2 рази)
Приспів
Це ми, це ми будуєм спільноту (2 рази)
Приспів
Ісус, Ісус будує спільноту (2 рази)
Приспів
Любов, любов будує спільноту (2 рази)
Приспів
VІІ. Інструктаж домашнього завдання.
Розповісти батькам про проведення уроку і заспівати пісню.
VІІІ. Підсумкова частина.
Відзначення хорошої роботи учнів.
Молитва.