Конспект уроку ОХЕ у 3 класі "Власність людини" (Заповідь"Не кради")

Про матеріал

Конспект уроку з основ християнської етики при вивченні 10 Божих Заповідей. Метою даного уроку є ознайомити із вимогами сьомої та десятої заповідей; дати розуміння власності; формувати і розвивати почуття відповідальності за вчинки; заохочувати до праці та творення добрих справ; виховувати повагу та шанобливе ставлення до чужої, спільної, державної власності та до чужої праці

Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ

християнської етики у 3 класі

 

Тема уроку:    Власність  людини.

 

Мета уроку: Ознайомити із вимогами сьомої та десятої заповідей; дати розуміння власності; формувати і розвивати почуття відповідальності за вчинки; заохочувати до праці та творення добрих справ; виховувати повагу та шанобливе ставлення до чужої, спільної, державної власності та до чужої праці.

 

Навчальні засоби: Біблія, свічка, ікона, малюнки, відеозапис уривку мультфільму про 7 і 10 заповіді

Тип уроку: Урок пояснення нового матеріалу

Хід уроку.

І. Організація класу. Молитва.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Повторення проводжу у вигляді лото. Кожен вибирає навмання листочок із запитанням. Запитання для повторення:

  • Як звучить 6 заповідь?
  • Як звучить 9 Заповідь?
  • Чим 6 і 9 заповіді між собою відрізняються?
  • Що означає мати чисте серце?
  • Як серце зробити чистим?
  • Чому Господь забороняє і думку?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Життєвий досвід:

 Одного дня Юрко знайшов на дорозі портфель з документами. Він озирнувся і переконався, що нікого поруч немає. Полічив гроші. Там було 17 гривень. Також оглянув документи, з яких дізнався, кому належать загублені речі. Він вирішив, що пошле їх власникові. Однак у цей час з’явилася спокуса, щоб залишити гроші собі. Після боротьби зі спокусою він пішов на компроміс: документи послав, а гроші залишив собі. Однак це не давало йому спокою. Він постійно боявся, що хтось дізнається про те, що він зробив. Врешті не витримав тривожного неспокою. Знав, що те, що він зробив, було погано, що він не мав права затримувати в себе знайдені гроші, тим більше, що знав, кому вони належать. Вирішив відшукати власника. Це був молодий батько сімейства. Коли Юрко з перепрошеннями і проханням пробачити віддавав йому гроші, той здивовано запитав, чому він це робить, адже його ніхто не бачив, ніхто б його за це не завинив. Однак Юрко з радісним серцем повертався додому.

- Чи справді ніхто не бачив того, що зробив Юрко?

- Чи подобалося це Господу Богу?

- Чому Юрко був неспокійним, чому не давали йому радості знайдені гроші?

 Господь Бог також у своїх заповідях стоїть на варті будь-якої власності. Сьогодні ми про це поговоримо.

 

.  Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

 

Запис теми у зошит:

 ВЛАСНІСТЬ ЛЮДИНИ

 

Поняття власності.

(Беру у декількох учнів їхні речі і говорю про них як про свої, для того, щоб учні заперечили, що це є не моя власність)

- Що ж таке власність людини? (думки дітей)

Власність – це все те, що здобуте працею, чи отримане в подарунок.

Під власністю розуміємо все те, що має будь-яку грошову цінність, що можна купити, продати, замінити на гроші. Власністю буде поле й все, що на ньому росте, дім і все, що прилягає до нього, живе господарство (тварини) і нерухомість (будинки, машини, знаряддя), одяг, книжки і т.д.

Пам’ятайте, що Бог, створюючи людину, дав їй до вибору всю землю і все, що на ній є, довірив людині як власність. Але не одній людині. Це є власністю усіх людей, котрі мають справедливо нею користуватися.

Різні форми власності.

Отож бачимо, що існують різні форми власності. Це може бути приватна (особиста) власність, тобто все, що належить нам, про що можемо сказати, що це є нашим.

- Що, наприклад, для вас буде такою власністю? (Відповіді дітей.)

 Кожний має право на власність, не тільки ми. Отже те, що є приватною власністю інших, називаємо чужою власністю.

 Наступною формою власності буде спільна власність, тобто все те, що служить спільному добру. Такою власністю буде ваш дім і все те, що в ньому знаходиться; школи, класи, ігрові майданчики, парки, кінотеатри, лікарні, потяги, автобуси та ін. І цю власність Господь Бог оберігає 7 і 10 заповіддями.

 - Як вони звучать, ми зараз дізнаємось, виконавши наступну вправу: Розташувати на дошці у алфавітному порядку фрукти.

 

 

- Що ми отримали? Як звучать ці заповіді? ( 7.Не кради 10. Не пожадай нічого, що є власністю ближнього твого)

- А зараз спробуємо зрозуміти, які вчинки будуть гріхами проти цих двох заповідей. (Думки дітей)

1. Крадіжка.

2. Привласнення знайденої, спільної, позиченої власності.

3. Знищення чужої власності.

4. Ошукання.

5. Думка про крадіжку. (Лиха думка як хробачок в яблуці, буде гризти доти, доки не зробиш поганого вчинку)

 

V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

в) Перегляд мультфільму і обговорення.

 Бог, кажучи „Не кради!”, наказує нам шанувати будь-яку власність, а отже і свою, чужу і спільну; маємо шанувати також працю інших та чесно здобувати необхідні нам речі. Тому Він забороняє красти, тобто відбирати в когось його власність, привласнювати собі спільну власність, позичену чи знайдену, псувати її чи нищити. Повчає нас про це святий апостол Павло у своєму посланні:

 

г) Читання св. Письма: 1 Кор 6, 10-11.

- Хто не успадкує Царства Божого?

- Чому злодії, грабіжники не увійдуть в Боже Царство?

 

Потреба відшкодування.

 Ця заповідь зобов’язує до відшкодування і направлення нанесеної шкоди, наскільки це є можливим.  Отож, не достатньо висповідатися з крадіжки. Гріх не буде відпущений, поки кривда не буде виправлена.

- Отож, що мусить зробити той, хто вкрав? Хто привласнив собі знайдену річ? Хто знищив чужу власність?

 

Праця в групах

Зараз кожна група отримає завдання скласти складанку щоб отримати прислів’я, приказку чи слова з Біблії, які стосуються нашої сьогоднішньої теми. Опісля представник з групи зачитає та прикріпить на дошці дане прислів’я.

1. Зароблена копійка краща за крадений карбованець.

2. Брав не пишався, верни не встидайся.

3. Хто завдає шкоди власності ближнього, той зобов’язаний виправити завдану кривду» (Левіт 6, 1-5)

4. Чесна праця благословенна Богом.

5. «Ані злодії, ані грабіжники Царства Божого не успадкують»(І Кор.6,10)

6. «Вкравши – збагатишся, але втратиш Бога»(св.Августин)

(обговорення кожної цитати)

 

 

 VІ. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

 1. Яка сьома заповідь? - Сьома заповідь - „Не кради!”

 2. Що Бог наказує в сьомій заповіді? - У сьомій заповіді Бог наказує шанувати свою, чужу і спільну власність і працю та чесно здобувати необхідні нам речі.

 3. Що Бог забороняє у сьомій та десятій заповідях? - У сьомій заповіді Бог забороняє красти, нищити свою власність, чужу і спільну, привласнювати собі речі, позичені чи знайдені, забирати в інших час, недбало виконувати працю, не мати думки про крадіжку.

 4. Що необхідно, щоб отримати відпущення гріхів, вчинених проти сьомої заповіді? - Щоб отримати відпущення гріхів проти сьомої заповіді, необхідне винагородження нанесеної кривди і виправлення шкоди.

 

VІІ. Формування поведінки:

 -Пройдіться між партами, стільцями, біля стін - чи вони не знищені, чи то якийсь інопланетянин пописав на них? Прогляньте також ручки, гумки, книжки - чи не має серед них чужих речей, позичених і не відданих через недбалість, забудькуватість? А як виглядає наша праця? Чи не виконуємо її недбало?

 

VІІІ. Заклик до євангелізації:

 Також постарайтеся в міру можливого виправити нанесену шкоду, віддати позичені речі. Дайте добрий приклад іншим, станьте свідками Господа Ісуса. Залучіть, наприклад, своїх однокласників помити парти, гарно обгорнути свої книжки і зошити. Також зробіть зауваження тому, кого побачите, що щось нищить. Скажіть йому, що це не подобається Господу Богу, який у сьомій заповіді захищає усяку власність.

 

ІХ. Інструктаж з домашнього завдання. У великому зошиті ст.25. Впр.3 прочитати оповідання і поставити до нього запитання.

 

Х. Підсумок. Молитва на завершення.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку