Календарно-тематичне планування "Основи християнської етики. 4 клас" складено відповідно до Програми “Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів" , рекомендованої Міністерством освіти і науки України (Лист 1/ІІ-6347 від 13 липня 2010 року)
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи
християнської етики
4 клас
Навчаємося мудрості
І семестр
№ з/п |
Дата проведення
|
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
Розділ І. Уроки доброти |
||||||||
1 |
|
Вступ. |
|
|||||
2 |
|
Живемо у доброті і правді. Доброта людини починається з добрих думок і намірів. Краще гірка правда, ніж солодка омана. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що таке правда; - відрізняє правду від обману; - характеризує правдиву людину; - наводить приклади доброти. |
|||||
3 |
|
Вчимося прощати. Вміння прощати – важлива риса людини. Прощення загоює мо- ральні рани. Прощення вчить нас Ісус Христос ("Отче наш…"). |
Учень / учениця: - розуміє, яке значення має примирення через прощення; - розповідає історію про милосердного батька; - пояснює слова "прости нам…, як і ми прощаємо…". |
|||||
4 |
|
Виявляємо милосердя. Милосердя – миле серце. Світ потребує нашого милосердя. Ісус Христос навчає бути мило- сердними до ворогів. Мило -сердний самарянин. |
Учень / учениця: - наводить приклади милосердя до оточуючого світу; - міркує про байдужість у стосунках між людьми; - пригадує приклади милосердя з життя; - розповідає про милосердного самарянина. |
|||||
5 |
|
Ділимося радістю з ближніми. Бог запрошує людину до радіс - ного життя. Радість – невід’єм - на риса християнина. Євангеліє – це добра новина. Радість зближує людей. |
Учень / учениця: - називає причини радості у своїй сім’ї; - пригадує, що приносить радість Богові; - пояснює, чому Євангеліє називають доброю новиною; - використовує слова, дії для заохочення своїх друзів; - пояснює, як радість зближує людей. |
|||||
6 |
|
Творимо добро. Добро матеріальне й моральне. Наслідувати Ісуса Христа у творенні добра. Творимо ближ - нім добро, не чекаючи нагоро - ди. |
Учень / учениця: - відрізняє блага матеріальні від моральних і духовних; - пояснює, чому моральне добро має велике значення для людини; - наводить приклади безкорисливого творення добра. |
|||||
7 |
|
Вчимося щедрості. "Краще давати, аніж брати…". Щоби бути щедрим, не потріб - но мати великих статків. Бог дарує нам світ, щоб ми були щасливі. Вчимося щедро давати і щиро, з подякою, приймати. Практична робота: Приготувати подарунок своїм батькам, друзям тощо. |
Учень / учениця: - усвідомлює Божу щедрість; - порівнює щедрість і скупість; - пригадує народні прислів’я про щедрість; - розповідає біблійну історію про вдовину лепту. |
|||||
8 |
|
Співчуваємо ближньому. Здатність співчувати має лише людина. Співчуття полегшує тягар біди. Співчувати ближ - ньому означає любити його, як самого себе. |
Учень / учениця: - усвідомлює солідарність між людьми; - пояснює, чому розділене горе стає легшим; - називає заповідь любові; - обґрунтовує небезпеку байдужості; - наводить приклади, коли байдужість призвела до неприємних наслідків. |
|||||
9 |
|
Урок узагальнення «Уроки доброти» |
|
|||||
Розділ II. Уроки справедливості |
||||||||
10 |
|
Навчаємося бути справедли - вими. Справедливість і чесність у жи -тті. Християнська справедли - вість завжди поєднується з лю - бов’ю. Творити справедливу спільноту потрібно розпочина - ти від себе. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що означає бути справедливим; - пояснює, чому любов важливіша за справедливість; - дотримується справедливих стосунків із ровесниками; - моделює запропоновану вчителем життєву ситуацію з позиції справедливості. |
|||||
11 |
|
Навчаємося бути чесними. Радість від чесної праці. Вчи - мося чесно працювати з дитин - ства. Злодійство та обман – во - роги нашої честі. Чесність – це основа справжньої дружби. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що Бог благословляє чесну працю; - розуміє, що навчання повинно бути чесним і сумлінним; - обґрунтовує важливість чесності у справжній дружбі; - наводить приклади чесної поведінки у житті. |
|||||
12 |
|
Навчаємося бути надійними та пунктуальними. Надійність як дотримання обі - цянки. Виконати обіцянку може лише вільна людина. Бути пунктуальним – значить керу - вати своїм часом. |
Учень / учениця: - розуміє, що означає дотримання обіцянки; - доводить прикладами важливість пунктуальності (транспорт, початок уроків, ділові стосунки тощо); - моделює ситуацію, в якій важливо бути пунктуальним і надійним.
|
|||||
13 |
|
Навчаємося бути правдомов - ними. Правдомовність – невід’ємна складова життя людини. Прав - домовність, відвага та мило - сердя – взаємопов’язані якості. Краса мови відображає красу людської душі. Неправда спо - творює гармонію людських взаємин. |
Учень / учениця: - усвідомлює важливість мови як засобу спілкування; - відрізняє правду від неправди; - розуміє, що обман – це навмисне й свідоме спотворення правди; - пояснює, що таке правдомовність; - моделює ситуацію, в якій потрібно виявити правдомовність. |
|||||
14 |
|
Урок узагальнення «Уроки справедливості» |
|
|||||
|
|
Розділ III. Навчаємося виправляти життєві помилки |
|
|||||
15 |
|
Вчимося виправляти помил - ки. Необхідність визнання власних помилок. Виправлення поми -лок – шлях до мудрості. Послух Богові, батькам, учителям – на - дійний спосіб уникнути поми - лок. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що помилятися властиво кожній людині; - розуміє, що виправлення помилок робить людину досвідченішою; - обґрунтовує думку про уникнення помилок через послух Богові, батькам, учителям. |
|||||
16 |
|
Радіємо успіхам ближніх. Радіти успіхам ближніх – це вияв любові до них. Заздрість як прихована недуга людини. Ісус Христос – джерело радості. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що означає радість для християн; - пояснює, чому радість є виявом любові до ближніх; - усвідомлює небезпеку заздрості у взаєминах. |
|||||
17 |
|
Вчимося бути стриманими і скромними. Поміркованість у вчинках, роз - мові, розвагах тощо. Шляхет - ність стриманої людини. Стри - маність –моральна чеснота християнина. Скромність – окраса молодої людини. "Бог гордим противиться, а покір - ним дає Свою благодать". |
Учень / учениця: - усвідомлює головні моральні чесноти: мужність, мудрість, поміркованість, справедливість; - характеризує стриману людину; - пояснює, чому скромність прикрашає людину; - знайомиться з біблійною позицією щодо скромності та стриманості. |
|||||
18 |
|
Вчимося бути стриманими і скромними. Поміркованість у вчинках, роз - мові, розвагах тощо. Шляхет - ність стриманої людини. Стри - маність –моральна чеснота християнина. Скромність – окраса молодої людини. "Бог гордим противиться, а покір - ним дає Свою благодать". |
Учень / учениця: - усвідомлює головні моральні чесноти: мужність, мудрість, поміркованість, справедливість; - характеризує стриману людину; - пояснює, чому скромність прикрашає людину; - знайомиться з біблійною позицією щодо скромності та стриманості. |
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
ІІ семестр |
|
|||||
№з/п |
|
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|
|||
19 |
|
Вчимося бути миролюбними. Мир і злагода приносять щастя в життя. "Блаженні миротвор - ці…" Любов до ворогів. Ісус Христос наказує Петрові схова- ти меча. |
Учень / учениця: - розуміє значення злагоди між людьми; - наводить приклади способів владнати конфліктні ситуації; - пояснює, чому тривалого миру не можна досягнути насильством. |
|||||
20 |
|
Вчимося жаліти ближніх. Співчуття до слабших. Ворога треба жаліти, а не ненавидіти. Вимогливість до себе і поблаж- ливість до ближніх. "У своєму оці не бачите колоди, а в чужо- му бачите скалку…". |
Учень / учениця: - пригадує, що таке солідарність між людьми; - пояснює, як допомога слабшим робить нас добрішими; - вміє розрізнити вимогливість до себе й поблажливість до ближніх. |
|||||
21 |
|
Вчимося бути правдивими. Кожний наш вчинок треба робити щиро. Той, хто навмис - не спотворює правду, є против - ником Божим. Неправдиве звинувачення Ісуса Христа в суді. |
Учень / учениця: - пригадує, що значить бути правдомовним; - розуміє, як брехня шкодить взаєминам між людьми; - наводить приклади обману; - пояснює, чому правда завжди перемагає. |
|||||
22 |
|
Вчимося бути терплячими й лагідними. Терплячість допомагає нам у досягненні мети. Терпляча пра- ця винагороджується резуль - татами. Лагідність до ближніх. Лагідність і терплячість дають людині радість і спокій. |
Учень / учениця: - усвідомлює важливість терплячості в досягненні мети; - пояснює важливість терплячості в навчанні; - доводить прикладами, що лагідність приносить радість у наше життя. |
|||||
23 |
|
Дбаємо про чесне ім’я. Честь і гідність людини як Бо - жого образу. Зберігати чесне ім’я – справа цілого життя. Збереження та примноження честі родини, школи, держави, Церкви через особисті вчинки. |
Учень / учениця: - розуміє, що означають слова "честь", "гідність"; - пояснює, чому гідність людини походить від Бога; - міркує, чому людині треба дбати про чесне ім’я; - дбає про збереження та примноження честі родини, школи, держави, Церкви особистими вчинками. |
|||||
24 |
|
Урок узагальнення «Навчаємося виправляти життєві помилки» |
|
|||||
Розділ IV Уроки працелюбності |
||||||||
25 |
|
Працюємо сумлінно. Значення праці в житті людини. Бог постійно працює. Покли -кання людини – бути співтвор - цем Божим.
|
Учень / учениця: - усвідомлює, що здатність до праці дав Бог; - наводить приклади, коли людина є співтворцем Божим; - розповідає про значення праці в житті Ісуса Христа; - уміє розрізнити працю фізичну, розумову, духовну. |
|||||
26 |
|
Ділимося плодами своєї пра - ці. Плоди праці для радості, а не для наживи. Допомога бідним та немічним. "Пускайте свій хліб по водах – і він до вас по - вернеться". |
Учень / учениця: - розповідає про способи допомоги бідним; - наводить приклади безкорисливої допомоги; - висловлює судження про необхідність ділитися плодами своєї праці. |
|||||
27 |
|
Вчимося розкривати свої таланти. Кожна людина наділена талан - тами. Розвиток талантів – це завдання для кожної людини. Творимо натхненно, як для Бо - га. |
Учень / учениця: - аргументує розвиток талантів; - розуміє, що кожна людина наділена талантами від Бога; - готує творчу роботу з улюбленої справи. |
|||||
28 |
|
Урок узагальнення «Уроки працелюбності» |
|
|||||
|
|
Розділ V Уроки Божої мудрості |
|
|||||
29 |
|
Вчимося мудрості. Мудрість дитини зростає від послуху батькам та вчителям. Ісус був слухняним Небесному Отцеві та земним батькам. |
Учень / учениця: - пояснює зв'язок послуху батькам і вчителям із набуттям мудрості; - розуміє, що слухати означає виконувати; - розповідає про послух Ісуса Богові та земним батькам. |
|||||
30 |
|
Вчимося бути обачними. Кожна людина має бути помір - кованою у вчинках. Обачність і обережність як прояви мудрос - ті. Проявляємо обачність у жи - тті. |
Учень / учениця: - усвідомлює необхідність поміркованості у вчинках; - наводить приклади обачної поведінки. |
|||||
31 |
|
Вчимося ввічливості. Пошана та ввічливість – ознаки християнина. Словом можна поранити і зцілити. Мова – Бо - жий дар, яким слід правильно користуватися. |
Учень / учениця: - усвідомлює, як шанобливо і ввічливо ставитися до старших, молодших, ровесників; - наводить приклади словесного впливу на людину; - усвідомлює, що мова – це Божий дар. |
|||||
32 |
|
Прагнемо бути мудрими. "Початок мудрості – страх Бо - жий". |
Учень / учениця: - розуміє, що таке "страх Божий"; - пояснює відмінність між поняттями "розумний" і "мудрий"; - наводить приклади мудрої поведінки. |
|||||
33 |
|
Будемо наполегливими у пі - знанні істини. Повнота істини про світ, люди - ну, Бога відкривається у вченні Ісуса Христа. Пізнання істини робить людину щасливою та вільною. Істина є світлом жит - тя. |
Учень / учениця: - розуміє, що прагнення пізнавати істину є Божим завданням людині; - намагається довести, що істина освітлює життя, а обман вводить людину у темряву; - пояснює, що означають слова "Ісус Христос є Істина". |
|||||
34 |
|
Вчимося приймати корисні поради. Будь-яка порада повинна про - вадити до добра. "Щаслива та людина, що не йде на раду не - честивих…". |
Учень / учениця: - пояснює, що можна давати лише добрі поради; - підтверджує прикладами, що батьки та вчителі є порадниками в житті; - пояснює, як приймати поради Божі. |
|||||
35 |
|
Урок узагальнення «Вкладай Божу мудрість у свої слова і вчинки» |
|
|||||
|
|
|
|
|||||