28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок у 4 класі "Узагальнення"

Про матеріал

Урок - Християнської етики і присвячений святкуванню 100-річчя від дня народження Великого Учителя Василя Сухомлинського на тему: «Уроки доброти»(узагальнення). Пленерний урок (урок на свіжому повітрі) та інтегрований урок (християнська етика і бібліотекар школи)

Мета: закріпити раніше вивчені основи моральних переконань, стимулювати учнів до висловлювання власних думок, уміння слухати один одного, виховувати культуру спілкування на природі, зміцнити організм, нормалізувати нервову систему, розвивати пам'ять та увагу, інтегрувати навчальні предмети за методикою викладання предметів В.О Сухомлинського: виховати любов до всього живого і, власне, саме до свого життя.

Перегляд файлу

4- В клас

Урок № 8 ( Християнська етика і святкування 100-річчя від дня народження Великого Учителя Василя Сухомлинського)

Тема: Узагальнення теми : «Уроки доброти». Пленерний урок (урок на свіжому повітрі) та інтегрований урок (християнська етика і бібліотекар школи)

Мета: закріпити раніше вивчені основи моральних переконань, стимулювати учнів до висловлювання власних думок, уміння слухати один одного, виховувати культуру спілкування на природі, зміцнити організм, нормалізувати нервову систему, розвивати пам'ять та увагу, інтегрувати навчальні предмети за методикою викладання предметів  В.О Сухомлинського: виховати любов до всього живого і, власне, саме до свого життя.

ХІД УРОКУ:

I . Вступна частина

  1. Християнське вітання
  2. Молитва (за успішне проведення уроку в нестандартних умовах)

II. Актуалізація опорних знань, життєвого, чуттєвого та читацького досвіду

1.Слово бібліотекаря. «Його вічний слід на землі»

Жив на світі учитель. Його звали Василь Олександрович Сухомлинський. Він був середнього зросту, худорлявий; каштанове волосся відкривало високе чоло; карі очі: променисті, лагідні, замріяні, вимогливі, запитальні, усміхнені, жартівливі…

Все своє життя з 17 років Василь Олександрович працював у школі. Учитель за покликанням душі, він учив маленьких і великих школярів грамоти, математики, літератури, історії. Але більш за все він учив дітей бути добрими, правдивими, уміти думати і прощати, відчувати, радіти й сумувати, бути милосердними, щедрими, учив жити дітей уміючи співчувати один одному, любити ближніх.

Для цього Учитель сам писав казки й розповідав дітям, їхнім батькам, учителям. Він написав багато, більше, як 1500 казок, оповідань, притч, замальовок з життя дітей.

У них вчитель розкрив широкий, різноманітний, різнобарвний світ, що оточує кожну дитину. Він хотів, щоб цей світ увійшов у душу маленької дитини, проріс чуйністю, добротою, дбайливістю, людяністю..

Василь Сухомлинський не лише сам писав казки і розповідав їх дітям( часто серед природи у зеленому класі, який він називав Школою під Голубим Небом або Школою Радості), а й учив дітей самих складати казки, пробуджував у них думку і слово.

«Казка – любив повторювати він,- це образно кажучи, свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови»

Оповідання Василя Сухомлинського прості і зрозумілі, кожне з них навчає, дає пораду, а іноді змушують замислитись: як би ти вчинив на місці героїв?...Твори його вчать відрізняти добро від зла, бути доброзичливим, вихованим, добрим, хоробрим і чуйним до інших. ВЧАТЬ бути СПРАВЖНЬОЮ ЛЮДИНОЮ!

2.Слово учителя християнської етики

Сьогодні ми святкуємо 100 - річчя від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського. Система видатного педагога побудована на основній ідеї християнського вчення – ідеї ДОБРА. Він був Учителем з великої літери, як і Ісус Христос. Пригадаємо: чого вчив нас Ісус?Яким основним компонентам духовності? (Доброта, Правда, Вміння Прощати, Милосердя, Щедрість, Співчуття ближньому, Віра, Людяність, Любов, Совість, Мудрість, Істина, Краса, Надія, Гідність, Чуйність, Чесність) – діти витягують по черзі карточку і зачитують написані компоненти духовності.

III. Основна частина. Повідомлення теми і мети уроку (тема записана на дошці)

1.Слово учителя християнської етики.

Ми вже з вами пройшли 7 уроків, на яких вчили основні засади ДОБРОТИ.

Сьогодні ми узагальнимо вивчене на основі притчі Ісуса Христа і оповідання Василя Сухомлинського.

Послухаємо слова Ісуса Христа «Притча про дерево і плід»

"Нема доброго дерева, що родило б злий плід, ані дерева злого, що родило б плід добрий. Кожне ж дерево з плоду свого пізнається. Не збирають бо фіґ із тернини, винограду ж на глоду не рвуть. Добра людина із доброї скарбниці серця добре виносить, а лиха із лихої виносить лихе. Бо чим серце наповнене, те говорять уста його!" (Луки 6:43-45)

Обговорння:

  • Про що Ви дізнались із цієї притчі?
  • Які плоди родяться  з дерев?
  • Чи так само відбувається і з людьми?
  • Чи хтось пізнав себе у цій притчі?

2.Слово бібліотекаря.

А  зараз, Ви, доторкнетесь до думки і слова Василя Олександровича Сухомлинського, до його казкового світу, який він так хотів перенести у ваші душі і серця.

 

Оповідання Василя Сухомлинського «Святковий обід»

Ніна живе у великій родині. В неї мати, батько, два брати, дві сестри і бабуся.
Ніна в родині найменша: їй восьмий рік. Бабуся — найстарша: їй уже вісімдесят два. Коли сім’я обідає, в бабусі тремтять руки. Несе вона ложку до рота, ложка дрижить, і з неї капає на стіл.
Незабаром у Ніни день народження. Мама сказала, що на її іменини буде в них святковий обід. На обід Ніна запросить усіх своїх подруг. Ось і гості прийшли. Мама накриває стіл білою скатертиною. 
А Ніна думає: «Це ж і бабуся за стіл сяде. А в неї руки тремтять... Подруги сміятимуться. Розкажуть потім у школі: в Ніниної бабусі руки тремтять».
Ніна тихенько й каже:
    Мамо, хай бабуся з нами за стіл не сідає.
    Чого? — дивується мати.
    У неї руки тремтять. На стіл капає...
Мама зблідла. Не сказала ні слова, зняла зі столу білу скатертину й сховала її в шафу.
Вона довго сиділа мовчки. А потім сказала:
    Бабуся нездужає. Тому святкового обіду не буде. Вітаю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: бути людиною.

Обговорення за запитаннями:

  • Що вас вразило?
  • До яких роздумів спонукає це оповідання?
  • Як Ви вважаєте, чи зрозуміла Ніна свою помилку?
  • Як  Ви розумієте побажання матері: «Бути людиною»
  • Як у Вашій сім’ї? Чи Ви любите і поважаєте дідуся, бабусю, маму, тата? Братика, сестричку?
  • Чи в родині люблять і поважають Вас?

 

IV. Закріплення вивченого матеріалу. Формування  опорних умінь і навичок

1.Робота в групах. Дітям роздаються карточки з неправильним написанням прислів’я, вони їх виправляють і зачитують.

-Від брадо брадо не каютьшу;

-добмуро дивсю бредо;

-милостивій динілю і Бог даєпо;

-хто бродо творить, томуБог даєпо;

-ласвока творити – бесе севелити.

Обговорення.

2.Робота в зошиті. Ст. 14 (Тема «Узагальнення»).

V. Закріплення навчальних досягень. Поглиблення знань.

1. Прослуховування вірша Л.Коломієць

 Татова порада

Прибіг щодуху син додому,
До тата голосно гука:
-А я провідав у лікарні
Свого товариша-дружка!
То ж правду, тату, я – чутливий
І маю серце золоте?
Замисливсь тато на хвилину
І так сказав йому на те:
– Коли тебе в тяжку годину
Людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку,
Ти, синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно
Ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку,
Мовчи й нікому не хвались.

2.Гра «Мікрофон».

Ось так цікаво і весело ми з Вами підходимо до завершення нашого уроку. Робіть добро!Творіть добро! Живіть в добрі!

 А зараз кожен висловить свою думку про цей урок і його настрій.

3..Індивідуальна робота.

Я вам роздам сердечка . Ми пригадаємо з Вами притчу Ісуса Христа  про дерево і плід,  і кожен напише те, чим заповнені Ваші серця. Запишіть те, що Ви б могли розповісти про себе, що «говорять ваші уста».

4.Спільна молитва за чудово проведений урок.

VI. Домашнє завдання

Вирізати сердечка з паперу, роздати усім членам своєї сімї, для того, щоб і вони написали, чим заповнені їхні серця. Обовязковою умовою є обговорення після написаного.

doc
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку