Конспект уроку ОХЕ у 4 класі "Навчаємося бути справедливими". Мета уроку - сформувати поняття чесноти справедливості, що є основою життя кожного християнина. Розвивати почуття гідності, любові, довір'я на прикладі біблійних оповідань. Виховувати справедливе ставлення до ближнього, формувати готовність на жертву в ім'я любові та справедливості на прикладі Ісуса Христа.
Конспект уроку основ християнської етики у 4 класі
вчителя Підволочиської ЗОШ І-ІІ ст.. Підволочиського району, Тернопільської області Підгорняк І.А.
Тема. Навчаємося бути справедливими.
Мета. Сформувати поняття чесноти справедливості, що є основою життя кожного християнина. Розвивати почуття гідності, любові, довір’я на прикладі біблійних оповідань. Виховувати справедливе ставлення до ближнього, формувати готовність на жертву в ім’я любові та справедливості на прикладі Ісуса Христа.
Біблійна історія. Притча про багача і Лазаря (Лк.16, 19-31)
Ключовий вірш: «Не судіть з вигляду зовнішнього, а судіть справедливим судом» (Ів.7,24).
Навчальні засоби: Біблія, робочий зошит, вислови про справедливість із Біблії.
Перебіг уроку
І. Вступна частина.
1. Християнське вітання.
2. Мотивація молитви.
3. Молитва «Отче наш»
ІІ. Актуалізація життєвого, чуттєвого та читацького досвіду та опорних знань.
Фронтальна бесіда та перевірка домашнього завдання за змістом попередніх уроків.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
А |
В |
Д |
Е |
И |
І |
Л |
П |
Р |
С |
Т |
Ь |
20-10 =10 |
С |
16:4=4 |
Е |
4+2=6 |
І |
||||||
30-22=8 |
П |
3*1=3 |
Д |
5*2=10 |
С |
||||||
27:3=9 |
Р |
4+3=7 |
Л |
7+4=11 |
Т |
||||||
15-14=1 |
А |
5*1=5 |
И |
4*3=12 |
Ь |
||||||
3*4=12 |
В |
20:10=2 |
В |
|
|
Оголошення теми і мети уроку.
VІ. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.
1. Розповідь учителя.
- Щодня ми хочемо, щоб у будь яких справах, що нас стосуються, з нами поступали справедливо. Що ж таке справедливість? Що робити, щоб бути справедливим? Яка є Божа справедливість? Відповіді на ці запитання ми знайдемо на сьогоднішньому уроці.
А) Історія із життя дітей.
- Щодня ми робимо з вами багато вчинків. Ось, наприклад, ви не вивчили урок. Як, на вашу думку, мав би справедливо поступити вчитель? (поставити незадовільну оцінку, написати зауваження, розповісти батькам). А тепер інша ситуація, ви вивчили урок, як тепер по-справедливому має поступити вчитель? (хороша оцінка, похвала, подяка)
Звідси бачимо, що справедливо віддати кожному те, що йому належить за його вчинками. Отже, справедливість – віддати кожному те, що йому належить за його вчинками.
Б) Наступна ситуація така. Ваш товариш вирішив обманути маму і розказав вам про це. Які ваші дії? Як потрібно вчинити по-справедливості? (сказати товаришеві, що це несправедливо відносно мами і потрібно сказати правду) Отже, справедливість – це чинити по правді.
В) Пригадайте дві історії із Біблії – про Адама і Єву та про праведного Ноя. Подумайте і скажіть, як поступив із ними Господь за їхніми вчинками. (Адама і Єву покарав за гріх, а Ноя нагородив за праведність) Отже, можемо дати ще одне визначення справедливості. Справедливість – це винагорода праведникам і покарання для грішників.
Г) Чи може людина завжди поступати справедливо? Розглянемо наступну ситуацію. Двоє однокласників розбили вікно у класі. Коли вчитель запитав, хто з них це зробив, вони почали звинувачувати один одного.
Як справедливо поступити вчителю?
Чи може він дізнатися правду?
Чому? (Вчитель не бачив і не знає, хто з них це зробив)
А хто знає будь які наші вчинки, навіть таємні? (Господь)
Найсправедливішим є Господь, Він є всезнаючим, тому його справедливість – досконала.
- Отже, ми з вами дізналися, що таке справедливість, а тепер побачимо
2. Робота з Святим Письмом - опрацювання Біблійної історії (Притча про багача і Лазаря (Лк.16, 19-31)
- А зараз розглянемо Біблійну історію, в якій Ісус нам розповідає, як буде чинити Господь з тими, хто виконував Його волю на землі, терпеливо зносив терпіння свої, і з тими, хто не зважав на Нього, на Його закони. Знайдемо за даними посиланнями Притчу про багача і Лазаря.
Обговорення притчі.
3. Коментарі вчителя.
4. Пояснення ключового вірша
Господь Бог закликав нас робити добро і бути справедливими з іншими, не тільки тими, кого любимо, а і з тими, кого незнаємо.
V. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.
А) Праця з ключовим віршем.
Ми дізналися що таке справедливість, як її чинити, хто є найсправедливішим, давайте прочитаємо ключовий вірш і спробуємо зрозуміти, що Господь через нього нам хотів сказати. ( Ми не повинні судити із зовнішнього вигляду людини, а дивитись на її вчинки, бо зовні людина може бути дуже гарна, а серце її наповнене поганими справами і думками)
Б) Розгляньте схему і складіть речення з використавши попарно наступні слова:
VІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.
1. Заключне слово вчителя.
Стараймося завжди бути справедливим, навіть тоді, коли комусь це не подобається. Пам’ятаймо, що нас бачить Господь, а Він вчить нас бути справедливими.
Тому зараз проведемо таку вправу: хто сміливий визнати свої несправедливі вчинки перед усіма, а всі разом визначимо, як їх можемо вирішити справедливо.
2. Хвилинка правди – визнання учнями власних помилок, визначення шляхів до їх виправлення.
3. Спільне складання молитви про справедливість (записує вчитель на дошці, 2-3 речення)
VІІ. Інструктаж домашнього завдання.
Знайти біблійні вірші до теми «Справедливість» у Святому Письмі на основі запропонованих вчителем посилань, один із них вивчити напам’ять.
VІІІ. Підсумкова частина.
1. Оцінювання роботи учнів.
2. Спільна молитва складена на уроці.
1