календарно тематичне планування Основи здоров'я з наскрізними лініями і домашніми завданнями
календарно тематичне планування Основи здоров'я з наскрізними лініями і домашніми завданнями
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ОСНОВ ЗДОРО’Я у 5-му класі
35 годин – 1 година на тиждень, із них 4 годин – резервні
Програма: Навчальна програма з основ здоров’я для 5 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Основи здоров’я: Підручник для 5-го кл.загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2013. — 180 с.. |
№ |
Дата |
Зміст теми, уроку |
Практичні завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Шляхи реалізації наскрізних змістовних ліній |
Домашнє завдання |
Примітка |
Розділ 1. Здоров’я людини (5 годин) |
|||||||
1. |
|
Здоровий спосіб життя. Принципи здорового способу життя |
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла |
Знаннєвий компонент називає: - принципи безпечної життєдіяльності; - до кого звертатися в разі погіршення самопочуття; - небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту, під час посадки в транспорт, руху і висадки; - небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті; - засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті; - засоби безпеки пішохода. Наводить приклади - безпечних і небезпечних ситуацій. Пояснюють: - небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; - перевагу руху транспорту екстрених служб. Розпізнає: - види пішохідних переходів, дорожні знаки, дорожню розмітку; - дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту; - найбезпечніші місця в салоні автотранспорту. Діяльнісний компонент Уміє: - вимірювати температуру тіла; - використовувати прийоми для самозаспокоєння при потраплянні в небезпечну ситуацію; - визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»; - переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю; - безпечно поводитися на зупинці громадського транспорту; - розшифровувати піктограми в громадському транспорті; - приймати безпечне положення при аварії в громадському транспорті; - правильно діяти при пожежі в салоні транспорту; - викликати рятувальні служби за номерами телефонів; - моделювати порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію. Ціннісний компонент - дотримується правил поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки; - усвідомлє вплив поведінки та способу життя на здоров’я |
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§1 |
|
2. |
|
Безпека і небезпека. Принципи безпечної життєдіяльності |
Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію |
§2 завд. ст 14 письмово |
|
||
3. |
|
Ти – пішохід |
Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги. Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці |
§3 завд. ст 21 письмово |
|
||
4. |
|
Зупинка – місце підвищеної небезпеки. |
Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості |
§4 |
|
||
5. |
|
Ти – пасажир громадського транспорту. Засоби безпеки у транспорті. |
Відпрацюваннавичок поведінки у транспорті Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті
|
§5,6 завд. ст 31 письмово |
|
||
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я (5 +1 годин) |
|||||||
6. |
|
Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. |
Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя «Мій розпорядок дня».
|
Знаннєвий компонент називає: - етапи активного слухання; - ознаки вияву почуттів. Розпізнає: - ознаки правильно і неправильно облаштованого робочого місця. Діяльнісний компонент Уміє застосовувати різні способи перепочинку під час занять; - правильно впорядковувати робоче місце; - інтерпретувати чинники, які допомагають і заважають виконувати домашні завдання; - визначати різницю між емоціями та почуттями; - складати розпорядок дня; - визначати і враховувати індивідуальні особливості сприйняття і пам’яті; - готуватися до контрольних робіт; - використовувати різні прийоми навчання. Аналізує наслідки неорганізованості. Ціннісний компонент усвідомлює: - чому треба працювати над розвитком здібностей; - необхідність самодисципліни; - важливість поваги до почуттів інших і надання допомоги тим, хто цього потребує - виявляє повагу до дорослих і однолітків; - протидіє виявам неповаги у своєму середовищі |
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§8 завд. ст 46 усно |
|
7. |
|
Домашні завдання. Умови успішного навчання |
Відпрацювання навичок успішного навчання у класі. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання) |
§9 завд. ст 49 письмово пам'ятка |
|
||
8. |
|
Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання |
|
§7,10 |
|
||
9. |
|
Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей |
Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. Відпрацювання навичок висловлювання почуттів |
§11,12 |
|
||
10. |
|
Почуття і емоції |
|
§13 |
|
||
11. |
|
Контрольна робота №1 з теми «Здоров’я людини. Психічна і духовна складові здоров’я» |
|
|
|
||
Розділ 3. Фізична складова здоров’я (5 годин) |
|||||||
12. |
|
Принципи і методи загартовування |
Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід |
Знаннєвий компонент називає: - переваги занять фізичною культурою та спортом для розвитку і формування характеру; - засоби безпеки при заняттях спортом; - правила користування басейном; - способи допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід. Розпізнає: - ситуації, які можуть призвести до порушення постави та зниження гостроти зору; - ознаки перевтоми; - активний і пасивний відпочинок; пояснює: - методи зміцнення здоров’я; - небезпеку ігор на льоду. Діяльнісний компонент Аналізує: - наслідки недосипання для здоров’я і навчання. Уміє: - виконувати вправи для формування правильної постави та гімнастики для очей; - розраховувати максимальну масу свого портфеля; - обирати засоби безпеки при катанні на роликових ковзанах і роликових дошках - надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах. Ціннісний компонент -надає допомогу і самодопомогу -аналізує вплив телебачення і комп’ютерів на здоров’я; - дотримується правил перегляду телепередач, роботи за комп’ютером, при заняттях спортом
|
Підприємливість і фінансова грамотність. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека |
§14 |
|
13. |
|
Рухова активність. |
Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах |
§15 завд ст 83 усно |
|
||
14. |
|
Профілактика порушень постави і гостроти зору |
Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей. Розрахунок максимальної маси портфеля
|
§17 завд ст 95 усно |
|
||
15. |
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми |
|
§16 ст84-86 |
|
||
16 |
|
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я |
Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером |
§16 ст86-89 завд ст 89 усно |
|
||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я (8 +2 годин) |
|||||||
17. |
|
Права дитини. Обов’язки учня і громадянина |
Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки) |
Знаннєвий компонент Називає умови ефективного спілкування. Наводить приклади: - обов’язків школярів у школі і вдома; - поведінки, яка сприяє дружбі; - ситуацій, коли не варто погоджуватися на пропозицію однолітків. Розпізнає: - вербальні та невербальні способи спілкування; - пасивну, агресивну й упевнену поведінку; - вияви насилля в учнівському середовищі; - безпечні і небезпечні ситуації щодо зараження ВІЛ через кров; - небезпеки спілкування в Інтернеті Діяльнісний компонент Уміє: - упевнено спілкуватися з однолітками і дорослими - звертатися за допомогою у разі необхідності; - поводити себе згідно правил поведінки в школі; - налагоджувати дружні стосунки - виявляти порушення прав дитини; Ціннісний компонент - захищає важливість реалізації прав дитини - дотримується своїх прав і обов’язків; - протидіє агресії, насиллю і дискримінації в учнівському середовищі;
|
Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність |
§18 завд 2 ст 102 пис |
|
18. |
|
Ефективне спілкування. |
Відпрацювання навичок ефективного спілкування. Безпека спілкування в Інтернеті |
§19 |
|
||
19. |
|
Вплив поведінки на здоров’я |
Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини |
§20 завд ст 111-112 усно |
|
||
20. |
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів |
|
§21 |
|
||
21. |
|
Спілкування з однолітками. |
|
§22 |
|
||
22. |
|
Стосунки між хлопцями і дівчатами |
|
§22 |
|
||
23. |
|
Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі |
|
Ст 118 підготувати повідомлення про туберкульоз |
|
||
24. |
|
Поняття про туберкульоз |
|
§23 підготувати повідомлення про ВІЛ |
|
||
25. |
|
Поняття про ВІЛ-інфекцію. Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ. |
|
завд ст 124 усно |
|
||
26. |
|
Контрольна робота №2 з теми „Фізична складова здоров’я», «Соціальна складова здоров’я» |
|
§ |
|
||
Розділ 5. Безпека в побуті і навколишньому середовищі (9 годин) |
|||||||
27. |
|
«Трикутник вогню» |
|
Знаннєвий компонент називає: - можливі способи проникнення зловмисників у дім; - чинники ризику під час перебування надворі без дорослих; - умови виникнення горіння; - місця підвищеної небезпеки надворі; - види стихійних лих; - ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто утримуватися від купання, небезпеки, щозагрожують плавцям. Наводить приклади: джерел запалювання; горючих, легкозаймистих і негорючих матеріалів; розпізнає небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні). Пояснює: - небезпеку недотримання правил безпеки житла, розголошення особистих даних в Інтернеті; - необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі, можливого утворення натовпу; Діяльнісний компонент Уміє: - досліджувати з дорослими безпеку своєї оселі; - повторно використовувати пластикові упаковки; - гасити невеликі пожежі, зокрема й спричинені електричним струмом; - виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів; - допомогти постраждалому при тепловому або сонячному ударі; - надавати першу допомогу потерпілим на воді; Ціннісний компонент Демонструє здатність - відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях, розпалювати багаття, псувати громадське майно; - допомогти постраждалому при тепловому або сонячному ударі; |
Екологічна безпека та сталий розвиток. Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Підприємливість і фінансова грамотність |
§24 завд ст 128 пис |
|
28. |
|
Пожежна тривога |
Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів
|
§25 завд ст 134 пис |
|
||
29. |
|
Сам удома |
Обстеження безпеки своєї оселі |
§26 завд ст 139 пис |
|
||
30. |
|
Сам надворі |
Моделювання безпечної поведінки із людьми |
§27 |
|
||
31. |
|
У небезпечних місцях |
Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях |
§28 завд ст 148 пис |
|
||
32. |
|
Земля – наш спільний дім |
Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок |
§29 |
|
||
33. |
|
Стихійні лиха |
Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення |
§30 завд ст 160 усно |
|
||
34. |
|
Відпочинок на природі |
Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі |
§31 |
|
||
35. |
|
Узагальнення з теми «Безпека в побуті і навколишньому середовищі» |
|
|
|