Учні навчаються раціонально розподіляти час серез планування та організацію власної діяльності. Знайомляться з алгоритмом планування розпорядку дня. Удосконалюють вміння поєднувати різні види діяльності для успішної життєдіяльності.
Тема. Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. розпорядок дня для школяра.
Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосвітнього навчального закладу / І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В.Страшко. – К.: Алатон, 2013. -180 с.
Параграфи:
7. Кожен має свій талант (С. 41-43);
8. Планування часу (С. 44 – 46);
Додаткові матеріали:
Фука М.М. Зошит для виконання вправ з основ здоров’я. 5 клас. – Тернопіль: Астон, 2014. – 44 с.
Вправа. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового життя. (С. 13).
Вправа. Визначення індивідуальних особливостей сприйняття.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Проблемні запитання:
«Я маю талант?»,
«Як його можу використати для себе з користю?»
ІІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
3.1. Обговорення питань:
«Для чого треба вчитися?», «Скільки людина може вчитися?», «До якого віку потрібно людині вчитися?», «Що може стимулювати (мотивувати) бажання вчитися?»
Продовжимо обговорення. Для цього прочитайте «Не закопати талант у землю» (С. 41).
Дайте відповідь на запропоновані запитання.
3.2. «Хто я?»
За діяльність людини відповідає головний мозок. Він має дві півкулі, які між собою зв’язані мільярдами нервових зв’язків.
Якщо більш розвинута ліва півкуля, то це дає змогу активніше і глибше аналізувати інформацію.
Якщо права півкуля, то людина має схильність до творчої, художньої діяльності.
Практична вправа.
«Мислитель чи митець?» Для цього вчитель використовує вправи для визначення учнем переваги діяльності правої чи лівої півкуль головного мозку.
Для цього у зошиті учні креслять таблицю і нумерують:
Номер вправи |
1 |
2 |
3 |
Висновок |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Зроби відповідний висновок щодо своєї схильності до логічного мислення чи інтуїтивного?
Якщо переважає права – ти мислитель.
Якщо переважає ліва - ти творча натура.
Якщо однаково, то розвиток рівномірний.
3.3. «Як подружитися з навчальним предметом».
1. Заповніть комірчини таблиці:
ЯКІ ПРЕДМЕТИ ТОБІ ДАЮТЬСЯ … . |
|
ЛЕГШЕ |
СКЛАДНІШЕ |
1. |
1. |
2. |
2. |
3. |
3. |
2. Попросіть учнів письмово пояснити: «Чому легше (складніше) даються …?»
- «легше …., тому що …. .»
- «складніше … , тому що … .»
3. Об’єднайтесь у групи (пари). Виберіть предмет, значення якого будете обговорювати.
Обговоріть питання: «Яка користь у житті від музики (образотворчого мистецтва, фізкультури, історії, математики, природознавства)?
Проблемне запитання: Які предмети ви б залишили у розкладі для учнів 5 класу? Чому?
Навчальні предмети |
Потрібність |
Пояснення |
українська мова |
|
|
українська література |
|
|
зарубіжна література |
|
|
англійська мова |
|
|
німецька (польська) мова |
|
|
природознавство |
|
|
історія України |
|
|
музичне мистецтво |
|
|
образотворче мистецтво |
|
|
фізична культура |
|
|
трудове навчання |
|
|
математика |
|
|
основа здоров’я |
|
|
4. Опрацювання параграфу 8 «Планування часу» (С. 44 – 46).
4.1. Познайомтесь з завданням 1 – Які з цих занять можна назвати крадіями часу? Чому?
Запропонувати учням заповнити таблицю:
Крадії часу |
Не крадії часу |
1,2,3,6 |
4,5,7,8 |
4.2. Розгляньте мал.. 27 і розкажіть, хто з дітей марнує час.
Поясніть чому.
5. Виконання вправи. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя.
Об’єднайтесь у пари (групи)
РОБОЧИЙ ДЕНЬ |
РЕЖИМ ДНЯ (ТРИВАЛІСТЬ) |
ВИХІДНИЙ ДЕНЬ |
1 |
|
1 |
2 |
|
2 |
3 |
|
3 |
4 |
|
4 |
5 |
|
5 |
6 |
|
6 |
7 |
|
7 |
8 |
|
8 |
9 |
|
9 |
10 |
|
10 |
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК СПРАВ
Варіант 1. Учням на парту дається картки з нумерованими справами, які можна робити впродовж дня. Учні вибирають їх і розташовують у таблицю.
Варіант 2. Учні заповнюють таблицю, вписуючи номери справ, які вони виконують у режимі дня. Перелік справ висвітлюються через проектор (ноутбук).
Тривалість видів діяльності:
Види діяльності |
Вік |
|
10 років |
11-12 років |
|
Навчальні заняття у школі |
4-5 |
5-6 |
Навчальні заняття вдома |
2-2,5 |
2-2,5 |
Спорт, ігри, прогулянки |
3,5 |
3 |
Читання, заняття в гуртках, перегляд телепередач |
2,5 |
2,5 |
Допомога в сім’ї |
0,5 |
1 |
Споживання їжі, туалет, зарядка |
2,5 |
2,5 |
Нічний сон |
10-10,5 |
10-9,5 |
6. Вправа. Визначення індивідуальних особливостей сприйняття.
1. Для того, щоб визначити, яким чином ти найкраще сприймаєш інформацію – очима, на слух, через власні дії, - уяви собі море, озеро або річку.
Розташуй образи, відчуття, які виникають у твоїй уяві, в порядку їх появи та зроби висновок про власні особливості сприйняття інформації.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Прочитай, запропоновані тобі вчителем на карточці 10 слів, та, закривши карточку, запиши у довільному порядку якомога більше з них. Зроби висновок про свою пам’ять.
Варіант 2 завдання 2. Учитель зачитує 10 слів. Учні після прочитання намагаються написати якомога більше слів, які запам’ятали. Виконання крос-тесту «Для всього свій час» (С. 46)
1-5-2-8-3-10-12
IV. ПІДСУМОК. Що корисного ви дізналися з інформації?
Наскільки ваш режим дня відповідає рекомендаціям?
Наскільки ваш режим дня у робочий день відрізняється від режиму дня вихідного?
Повністю збігається
Більше збігається, ніж не збігається
Більше не збігається, ніж збігаться
Повністю не збігається
Не задумувався (-лася)
Якими крадіями часу ви найчастіше користуєтеся?
V. ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
Прочитайте параграфи 8, 9.
На сімейній раді обговоріть дотримання режиму дня та пояснити батькам розуміння свого таланту.
Як батьки можуть допомогти вам втілити реалізацію свого таланту?
Які корекції батьки рекомендували вам зробити?
Наскільки ви послухали батьків?
Скільки часу потрібно вам для втілення змін у власний режим дня? Від чого це залежить.
ава