Учень називає ознаки правильно і неправильно облаштованого робочого місця;застосовує різні способи перепочинку під час занять; навчаєтья правильно впорядковувати робоче місце.
Тема. Умови успішного навчання. Облаштування робочого місця.
Очікувані результати:
Учень:
Урок базується на матеріалах параграфу 9 підручника (С. 47-49).
Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосвітнього навчального закладу / І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В.Страшко. – К.: Алатон, 2013. -180 с.
Додаткові матеріали:
Фука М.М. Зошит для виконання вправ з основ здоров’я. 5 клас. – Тернопіль: Астон, 2014. – 44 с.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
ІІ. Активізація опорних знань
2.1. Робота з переліком умов облаштування робочого місця. (С. 47).
а) у зошиті пронумеруйте від 1 до 9;
б) навпроти кожного номера проставте одну з позначок: «+» - погоджуєтеся; «-» - не погоджуєтеся; «+\-» - трохи погоджуюся.
в) оберіть одне із суджень і письмово поясніть свою позицію: наприклад, «2 …., тому що…. .»
ІІІ. Знайомство з матеріалом.
3.1. Випереджувальне завдання.
Педагог перед проведенням цього уроку дає завдання учням сфотографувати власне робоче місце і фото надіслати або електронною адресою, або у приватне повідомлення соцмережі, або у вайбер;
важливим аспектом, коли вчитель у класі демонструє фото робочого місця, є анонімність.
Як варіант, у повідомленні вчителю разом з фото учні дають (або не дають) право показати його під час уроку.
Як варіант, учні самостійно на уроці презентують своє робоче місце, розповідаючи про нього.
Як варіант, вчитель може самостійно знайти в Інтернеті фотоприклади облаштування робочого місця і запропонувати переглянути їх учням. Після цього учні дають відповіді на запитання:
3.2. Практична інтерактивна вправа.
1 етап.
Педагог готує відповідно до розкладу дня п’ятикласників перелік домашніх завдань, які потрібно виконати учневі на наступний день. Наприклад,
Педагог опирається на лист МОН України від 29.10.07 № 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів». Завдання повинні не перевищувати однієї четвертої від кількості завдань, виконаних у класі під час уроку.
«Їх тривалість повинна не перевищувати:
у 5-6-му класах - 2,5 години; у 7-9 класах - 3 години; у 10-12 класах - 4 години».
ІІ етап.
Завдання для учнів. Педагог пропонує п’ятикласникам перелік домашніх завдань і заповнити таблицю:
почерговість |
Тривалість виконання |
Особливості виконання |
математика |
30-45 хв. |
виконую на чернетці; переписую, коли перевірять батьки; виконую самостійно; виконую з репетитором; спишу перед уроком; чекаю батьків; телефоную однокласниками – нехай передадуть у вайбер; |
3.3. Виберіть з переліку до 3 предметів, які тобі легше вдаються (краще розумієш, подобаються)
Чому вони тобі легше вдаються? Наскільки вони необхідні у майбутньому?
1. Математика.
2. Українська мова.
3. Українська література.
4. Природознавство.
5. Історія України.
6. Англійська мова.
7. Німецька або польська мова.
8. Фізкультура.
9. Трудове навчання.
10. Основи здоров’я
11. Музика.
12. Образотворче мистецтво.
13. Зарубіжна література.
Мені легше вдається … , тому що …. (цікавий матеріал, зрозумілий матеріал, гарно викладає вчитель, задає небагато завдань)
3.4. Що тобі заважає швидко та ефективно виконати домашні завдання?
1. Розмови по мобільному телефону з однолітками.
2. Батьки, родичі.
3. Телевізор.
4. Граю в ігри.
5. Не розумію змісту домашнього завдання.
6. Домашні обов’язки.
7. Непосидючість, неуважність.
8. Ігри з ровесниками.
9. Небажання.
10. Нецікавий предмет.
11. Не будуть перевіряти домашнє завдання.
12. Тварини.
Виберіть з переліку три аргументи, які заважають ефективно та швидко виконати домашні завдання.
Які ще причини заважають тобі у цьому?
1. Чи відпочиваєте ви під час виконання домашніх завдань?
так ні інколи, залежно від настрою
не задумуюсь
2. Яка тривалість вашого відпочинку?
а) 5 хв. б) 15 хв. в) 30 хв. г) 1 год. д) не знаю
Чому ви це робите?
3. Як відпочиваєте між виконанням домашніх завдань? Виберіть до трьох відповідей.
а) говорю по мобільному;
б) граю ігри на мобільному;
в) виконую фізичні вправи;
г) виконую домашні обов’язки;
д) нічого не роблю, лежу;
е) роблю перекус;
є) дивлюся телевізор;
ж) роблю прогулянку;
з) займаюся спортивними іграми;
и) інше (вкажи що саме) _______
і) «зависаю» у соцмережах
3.1. Прочитай текст «Вчасно відпочивай» на С. 48-49.
Спробуйте розділити вище запропоновані способи відпочинку між виконанням домашніх завдань на ті, які корисні, і на ті, які шкідливі:
3.1.1. Які з перелічених видів є відпочинком, а які – ні? Відповідь обґрунтуйте.
Корисні |
Шкідливі |
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
3.6.СПРОБУЄМО ОБГОВОРИТИ:
Навіщо учням потрібні домашні завдання?
Чи потрібні учневі домашні завдання?
Можливо, потрібні домашні завдання з окремих предметів? Чому? І яких саме?
Заповнимо таблицю:
Під час роботи можете радитися з сусідом по парті.
Домашні завдання |
||
потрібні |
не потрібні |
потрібні з окремих предметів |
|
|
|
|
|
|
ІV. Підсумок уроку
Дайте відповідь на запитання:
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Прочитати параграф 9.
Спробуйте проаналізувати швидкість та ефективність вашого виконання домашніх завдань.
Що у вас позитивне, а що - негативне?
Як негативні риси ви можете змінити?