Пізнаємо природу.
5 клас
(35 годин, 1год./тиждень)
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
І семестр |
|||
Вчимося досліджувати природу |
|||
|
|
Звідки людина дізнається про природу. Інструктаж з техніки безпеки |
|
|
|
Дослідження «Джерела інформації про природу» |
|
|
|
Якими методами й інструментами ми досліджуємо природу. Дослідження «Прилади й обладнання для вивчення природи |
|
|
|
Що таке наука та хто її творці? Як виконати дослідження |
|
Досліджуємо тіла та явища природи |
|||
|
|
Вимірюємо лінійні розміри, об’єм та масу тіл. Дослідження «Лінійні розміри і маса тіл правильної форми», «Вимірюємо масу та об’єм тіла неправильної форми»
|
|
|
|
Як дослідити фізичні властивості тіл та речовин . Дослідження «Фізичні властивості тіл і речовин |
|
|
|
Чому речовини бувають твердими, рідкими, газуватими. Дослідження «Тверді, рідкі і газуваті речовини», «Що відбувається із частинками барвника у воді» |
|
|
|
Ознайомлення з сумішами та способами їх розділення. Дослідження «Способи розділення сумішей |
|
|
|
Вимірюємо відстань, час і швидкість руху тіл. Дослідження «Вимірювання характеристик власного механічного руху |
|
|
|
Що сприяє, а що перешкоджає руху тіл. Дослідження «Вплив форми тіла на його рух» |
|
|
|
Як і для чого досліджувати теплові явища. Дослідження «Як передається тепло» |
|
|
|
Чим важливі звукові явища у природі й житті людини. Дослідження «Виникнення звуку», «Поширення звужу на відстані» |
|
Дізнаємося про Землю і Всесвіт |
|||
|
|
Яку будову має планета Земля. Чому важливо знати про рухи Землі, глобус і карти |
|
|
|
Навіщо Землі атмосфера. Спостерігаємо за погодою |
|
|
|
Що таке гідросфера та літосфера Землі |
|
|
|
Контрольна робота |
|
ІІ семестр |
|||||
Вивчаємо живу природу Землі |
|||||
|
|
Які властивості організмів та як їх вивчають |
|
||
|
|
Для чого та як живляться і дихають тварини |
|
||
|
|
Як живляться і дихають рослини. Дослідження «Порівняння дихання рослин і тварин |
|
||
|
|
Досліджуємо опору й рух тварин і рослин |
|
||
|
|
У чому полягають особливості грибів |
|
||
|
|
Як організми взаємодіють із середовищем життя |
|
||
|
|
Які пристосування організмів до життя в наземно-повітряному та водному середовищі |
|
||
|
|
Як організми пристосувалися до життя у ґрунтовому середовищі |
|
||
Пізнаємо організм людини в середовищі його існування |
|||||
|
|
Із чого складається організм людини |
|
||
|
|
Які продукти необхідні для здорового харчування. Дослідження «Інформація на етикетках харчових продуктів |
|
||
|
|
Для чого та як ми дихаємо. Дослідження «Наявність води у повітрі, що видихається» |
|
||
|
|
Які органи опору та руху має людина. Дослідження «Будова скелета людини» |
|
||
|
|
Яка роль серця та кровообігу в організмі. Дослідження «Як фізичні тренування впливають на частоту скорочень серця |
|
||
|
|
Як людина пристосовується до середовища життя
|
|
||
Вчимося у природи і дбаємо про її збереження |
|||||
|
|
Як людина взаємодіє з природою. Дослідження «Корисні для твого здоров’я звички» |
|
||
|
|
Як долають екологічні проблеми сучасності. Навчальний проект «Смітити не можна переробляти |
|
||
|
|
Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
|
||
|
|
Охорона природи. Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі. Червона книга України |
|
||
|
|
Контрольна робота |
|
||