Конспект заняття з валеологічного виховання «Квітка здоров'я»

Про матеріал
виховувати в дітей свідомість того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою; показати дітям розмаїття і складність навколишнього світу, що сприймається на слух, око, смак; закріпити знання про орган слуху, зору, нюху; сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок; формувати знання про збереження органів чуття; вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я. Продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я. Розвивати емоційну сферу у малят. Створювати умови для позитивних емоцій дитини, гармонійного розвитку. Формувати здорові взаємини у колективі, виховувати почуття взаємодопомоги, дружби; розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

КОНСПЕКТ

ЗАНЯТТЯ

 З ВАЛЕОЛОГІЇ

НА ТЕМУ: «Квітка Здоров’я»

 

 

 

 

 

 

                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з валеології

Тема «Квітка здоров’я».

Завдання: виховувати в дітей свідомість того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою; показати дітям розмаїття і складність навколишнього світу, що сприймається на слух, око, смак; закріпити знання про орган слуху, зору, нюху; сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок; формувати знання про збереження органів чуття; вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я. Продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я. Розвивати емоційну сферу у малят. Створювати умови для позитивних емоцій дитини, гармонійного розвитку. Формувати здорові взаємини у колективі, виховувати почуття взаємодопомоги, дружби; розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу.

Хід заняття

Вихователь.  До нас на заняття сьогодні завітали гості, давайте привітаємося з ними.Привітання

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку Україно моя,

Доброго ранку, рідний садочку,

Доброго ранку – нині й щодня,

Доброго ранку, гості шановні,

Доброго ранку! Всім миру й тепла.

Хай усміхаються діти щодня,

Доброго ранку, доброго дня! 

Дітки, а подивіться, що це таке біля наших дверей? Що ж це за скриня. Цікаво хто її залишив? Як ви думаєте, що в ній може знаходитись? Давайте заглянемо що в ній в середині. Може її треба комусь повернути. А ви як думаєте, що там може бути? (відповіді дітей).

Якась тут квіточка дивна. Квіти завжди гарні бувають, яскраві. Цікаво,чому вона така. Давайте заглянемо в скриню, можливо там є якийсь лист. (Вихователь дістає лист).

Давайте його прочитаємо. «Добрий день, любі хлопчики і дівчатка! Звертається до вас королева країни здоров’я. В нашій країні Здоров’я сталося лихо: зла чаклунка зачаклувала всіх наших жителів. Мої спроби допомогти їм марні. Їм допоможе лише чарівна квітка. Зла чаклунка перетворив яскраві пелюстки квіточки на сірі, розчаклувати цю квітку зможете тільки ви. І лише тоді, коли на квітці Здоров’я з’являться кольорові пелюстки, всі чари зникнуть. І в нашій країні знову запанує радість, щастя та здоров’я. Сподіваюсь на вашу допомогу, ваша подруга королева здоров’я».

Вихователь. Ось тепер ми з вами дізналися, чому ця квітка така дивна. Ну що ж, діти, допоможемо нашим друзям, врятуємо їх ?Але як туди потрапити? (відповіді дітей). Я ж вам пропоную полетіти на повітряних кульках.

Ось ми з вами в цій дивовижній країні, на ваших столиках є конверти, в яких сховані кольорові пелюстки. А дістати ми їх зможемо лише тоді, коли виконаємо завдання, які в конвертах.

Пелюстка №1.

Тут на нас чекає загадка, давайте її відгадаємо

«Два брати, обидва Кіндрати.

Через гірку живуть, один одного не бачать?» (Очі).

Вихователь. Правильно, діти – це очі. Для чого нам потрібні очі?(відповіді дітей)

Давайте ми з вами пограємо в таку гру:

Дидактична вправа «Якого кольору очі у твого товариша?»

Вихователь пропонує подивитися в очі один одному, і визначити їх колір.

Ось бачите колір очей у нас різний. Крім того, що за допомогою очей ми можемо бачити, ми ще можемо передавати свій настрій. У народі кажуть: «Очі – дзеркало душі».

Вихователь. Ось бачите, дивлячись на ваші очі, я відразу можу визначити ваш настрій. Мені приємно, що у вас зараз радісний настрій. Діти, а чи є в очей помічники-захисники? (Брови, повіки, вії). Навіщо людям потрібні брови? (Щоб краплі води або поту не потрапляли до очей). А яка робота повік, вій? (Вони захищають очі від вітру, пилу, бруду і пошкоджень).

Отже, брови, вії, повіки є захисниками очей. Давайте пригадаємо правила збереження зору. Чого не можна робити:

1. Не можна брудними руками терти очі.

  1. Не можна гратися гострими предметами.

3. Не можна довго дивитися телевізор.

Вихователь. Давайте пригадаємо вірш про те, як треба доглядати за очима.

Щоб зір хороший мати,

Треба очі тренувати.

Подивитись вліво-вправо,

Вверх і вниз, а ще ласкаво

Усміхнутися гарненько

І закліпати швиденько.

Ось завдання ми виконали і можемо пелюсточку замінити з сірої на кольорову.

Ну що ж, а зараз ми переходимо до наступного завдання.

Пелюстка №2.

Тут теж нас чекає цікава загадка.

«Між двох вогників один горбочок?» (ніс).

Вихователь. Правильно, ніс. А для чого нам потрібен ніс? (Щоб дихати, нюхати). Чим правильно дихати? (Носом). Чому треба вдихати повітря носом? (В носі повітря зігрівається і очищається).

Дослід.

Я вам пропоную провести дослід. Давайте вдихнемо повітря через ніс і видихнемо на долоню. Що ви відчули? (Тепло). Чому? (В носі повітря зігрівається). Крім того що повітря в носі зігрівається, що з ним відбувається? (воно очищується). Що допомагає повітрю очищуватися? (Ворсинки).

Вихователь. Отже ніс нам потрібен для чого? (Щоб дихати і відчувати різні запахи).

Тепер ми можемо повернути ще одну пелюстку на квітці Здоров’я.

Ой дітки подивіться  Сонечко яскраво засвітило до нашого вікна, мабуть хоче з нами трішки відпочити.

Фізкультхвилинка

Вихователь. Ну ось, трішки відпочили, давайте далі до роботи, на нашу допомогу чекають наші друзі.

Пелюстка №3.

Ось і тут загадка нас чекає.

«Червоні двері в печері моїй,

Білі звірі сидять у дверей.

І м’ясо, і хліб – всю здобич мою

Я з радістю білим звірям віддаю».    (Рот, зуби).

Вихователь. Для чого нам служить рот? (Для того, щоб дихати, розмовляти, їсти). Що знаходиться в роті? (Язик, зуби).

Дітки, а які у нас зуби? (Білі, тверді, міцні, здорові). Як треба доглядати за зубами, щоб вони залишалися здоровими? (Чистити, не кусати тверді предмети). Чим чистимо зуби? (Зубною пастою та зубною щіткою). А якщо у нас немає зубної щітки? (Яблуком, морквою). А що ж корисно їсти для збереження зубів здоровими? (Моркву, яблука, капусту).

А зараз я вам пропоную перетворитись у маленьких лікарів і полікувати зубки. Дітки, а ви знаєте як називається лікар який лікує зубки?

А щоб гарно лікувати треба пальчики розім’яти.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Будем пальці рахувать

Товариські і грайливі,

Всім такі вони важливі,

Встали пальчики – «Ура»,

В дитсадок ідем, гайда!

Дидактична гра «Полікуємо зуби».

Вихователь. Давайте пригадаємо, як доглядають за своїми зубами звірі.

Кроленята – глянуть любо:

Об морквини чистять зуби,

І тому в них зубки цілі –

Гострі – гострі, білі – білі.

В мене щіточка зубна,

Подивіться: ось вона,

Зверху вниз і навпаки

Чищу зубки залюбки.

Вихователь.  Ось ми вже можемо замінити третю пелюсточку.

Пелюстка №4.

«Ми є два брати по боках голови,

Якби нас не було – людина не чула?»    (вуха)

Вихователь. Для чого нам потрібні вуха? (Щоб чути).

Ось дивіться до нас завітали звірятка, але вони сумні, бо загубили свої вушка, давайте допоможемо їм їх знайти.  

Дидактична гра «Знайди вушка для звірят»

Вихователь.  Дітки, а що шкодить нашим вухам? (Надмірний шум, гострі предмети, сильний вітер). Що потрібно одягати у вітряну та холодну погоду? (Шапку). Давайте послухаємо вірш про зайця, який не слухав своєї мами.

Заболіло в зайця вухо:

Не хотів він маму слухать.

Зайчик шапки не носив,

Довгі вушка застудив.

Мама сина лікувала

В вушко ліки заливала.

Мазями розтерла спинку,

Дала чаю із малинки.

Вигріла гарненько вушко,

Вклала сина на подушку.

Заспівала колисанку,

– Спи, ріднесенький, до ранку.

Мама сина врятувала,

Лагідно поцілувала.

Не болить в маляти вухо,

Буде зайчик маму слухать.

Вихователь. Ось така пригода трапилася із зайчиком. Чому в нього захворіло вушко?

Вихователь. Отже, як треба піклуватися про вуха:

– не можна слухати голосно музику,знаходитися в шумі.

– не можна гуляти у вітряну погоду без шапки.

– не можна, щоб у вухо потрапляли гострі та сторонні предмети.

Вихователь. Молодці, якщо ви так будете дбати про вуха до вони у вас будуть здоровими. Можемо замінити четверту пелюстку. У нас залишилася одна єдина пелюстка.

Пелюстка №5.

Замінити останню пелюстку ми зможемо тільки тоді, коли ви визначите, яка корисна їжа, а яка шкідлива для нашого здоровя.

Пропоную вам пограти в гру. Корисна та шкідлива їжа»

Вихователь.  Молодці, тепер ми можемо замінити останню, п’яту пелюстку. Подивіться,  якою гарною стала квітка Здоров’я.

(Стук у двері. Заходить королева).

Королева країни здоровя. Добрий день, любі друзі! Бачу, що ви справились із завданням злої чаклунки і квітка Здоров’я знову засяяла. Ви сьогодні зробили добру справу – допомогли своїм друзям, а разом з цим закріпили для себе, що здоров’я – це найбільше багатство. Ви вже знаєте, як треба про нього дбати. Бережіть своє здоров’я , а я беру квітку, щоб передати її друзям. Дякую вам. Допобачення.

 

Але наша скринька на кодовому замку для того щоб його відімкнути і отримати подарунки потрібно виконати завдання.

Гра «Моя гігієна».

Молодці гарно справились із цим завдання тепер наша скринька відчинена і ми можемо отримати свої подарунки.

Але нам вже час повертатись в дитячий садок, отже сідаємо в свої повітряні кулі і повертаємось додому.

Дітки до ми з вами побували? Що вам сподобалось в  країні здоровя? Що ви нового дізнались?Ми всі великі молодці.

docx
Додав(-ла)
Крутофал Ірина
Додано
30 вересня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку