Календарно-тематичний план
з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» 5 клас
за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В.
(рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
2,5 год на тиждень
ІI семестр
Примітка: календарно-тематичний план містить посилання на сторінки й завдання у підручнику Коршевнюк Т., Ярошенко О. «Пізнаємо природу» (УОВЦ «Оріон», 2022 р.)
№ уроку |
Дата прове- |
Тема, сторінки у підручнику |
Основні поняття і терміни |
Пізнавальні завдання
|
Тема 4. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ ( 11г. ) |
||||
41 |
17.01 |
Атмосфера Землі С. 112–117 §17 |
Атмосфера, повітря, горіння, атмосферний тиск |
|
42 |
17.01 |
Дослідження « Виявляємо повітря. Наявність води в повітрі» |
|
«Нумо досліджувати: виявляємо повітря» (с. 112–113),наявність води в повітрі» на с. 116 |
43 |
18.01 |
Погода і спостереження за нею С. 118–122 §18 |
Погода, прогноз погоди |
Завдання 2 |
44 |
24.01 |
Презентація проєктів «Передбачення погоди за поведінкою тварин і рослин» |
|
|
45 |
24.01 |
Гідросфера Землі С. 123–126 §19 |
Гідросфера, Світовий океан, колообіг води |
Завдання 1 |
46 |
31.01 |
Дослідження « Водойми своєї місцевості» |
|
|
47 |
31.01 |
Літосфера Землі С. 127–131 §20 |
Літосфера |
«Пліч-о-пліч» на с. 130
|
48 |
01.02 |
Рельєф §20 |
Рельєф, форми рельєфу |
|
49 |
07.02 |
Сонце і Місяць С. 131–136 §21 |
Сонце, Місяць, супутник, фази Місяця |
«Пліч-о-пліч» на с. 131–132;
|
50 |
07.02 |
Дослідження « Фази Місяця» |
|
«Нумо досліджувати: фази Місяця» на с. 134. |
51 |
14.02 |
Узагальнення з теми С. 137–138 Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті. Діагностична робота |
Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи. Картка самооцінки роботи в групі |
|
Тема 5. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ ( 14г. ) |
||||
52 |
14.02 |
Організми та методи їх вивчення С. 140–146 §22 |
Організм, властивості організмів, методи вивчення організмів |
«Нумо досліджувати: висівання і пророщування квасолі» на с. 145 |
53 |
15.02 |
Живлення і дихання тварин С. 147–153 §23 |
Живлення, поживні речовини, дихання, органи травлення і дихання тварин |
«Медіапошук» на с. 149 |
54 |
21.02 |
Досліджую улюблену тварину. Презентація проєкту «Чим харчується та як дихає мій улюбленець». |
|
|
55 |
21.02 |
Живлення і дихання рослин С. 154–159 §24 |
Фотосинтез, продихи |
«Нумо досліджувати: дихання рослин» на с. 157–158 |
56 |
28.02 |
Опора і рух тварин С. 160–163 §25 |
Скелет, хребет, м’язи, органи руху тварин |
«Нумо досліджувати: способи руху тварин» на с. 163 |
57 |
28.02 |
Опора і рухи рослин С. 163–166 §25 |
Стебло, стовбур, рухи рослин |
«Нумо досліджувати: рух рослин до Сонця» на с. 165–166. |
58 |
01.03 |
Гриби С. 167–172 §26 |
Плодове тіло, шапинкові гриби, гриби-паразити, цвілеві гриби |
«Нумо досліджувати: різноманітність грибів» на с. 170–171 |
59 |
07.03 |
Презентація проєкту «Як людина використовує дріжджові гриби». |
|
|
60 |
07.03 |
Взаємодія організмів із середовищем існування С. 173–177 §27 |
Середовище життя, чинники середовища життя |
«Нумо досліджувати: зв’язки між організмами» на с. 176 |
61 |
14.03 |
Наземно-повітряне середовище життя С. 178–183 §28 |
Наземно-повітряне середовище життя, пристосування організмів до життя в ньому |
|
62 |
14.03 |
Досліджуємо «Мешканці наземно-повітряного середовища» |
|
«Нумо досліджувати: мешканців наземно-повітряного середовища» на с. 181–182 |
63 |
15.03 |
Водне середовище життя С. 184–187 §29 |
Водне середовище життя й пристосування рослин і тварин до життя ньому |
«Нумо досліджувати: мешканців водного середовища» на с. 187. |
64 |
21.03 |
Ґрунтове середовище життя С. 187–191 §29 |
Ґрунтове середовище життя, ґрунт |
«Медіапошук» на с. 190; «Нумо досліджувати: мешканців ґрунтового середовища» на с. 189. |
65 |
21.03 |
Узагальнення з теми 4 Організм – цілісна система, яка взаємодіє з середовищем існування. Умови існування на Землі і пристосування до них організмів як причина різноманіття живих істот. Діагностична робота
|
Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи. Картка самооцінки роботи в групі |
|
Тема 6. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ В СЕРЕДОВИЩІ ЙОГО ІСНУВАННЯ ( 13г. ) |
||||
66 |
04.04 |
Складники організму людини. Шкіра С. 195–198 §30 |
Орган, функція органу, шкіра |
«Пліч-о-пліч» |
67 |
04.04 |
Їжа і здорове харчування людини С. 199–201 §31 |
Білки, жири, вуглеводи, тарілка здорового харчування |
Завдання 1 і 2 на с. 200; Завдання 3 на с. 201 |
68 |
05.04 |
Травна система людини С. 202–204 §31
|
Травна система, травлення |
«Пліч-о-пліч» на с. 203–204 |
69 |
11.04 |
Дослідження «Інформація на етикетках харчових продуктів» |
|
«Нумо досліджувати: інформацію на етикетках харчових продуктів» на с. 203; |
70 |
11.04 |
Дихання людини С. 205–209 §32 |
Дихальна система, газообмін |
«Нумо досліджувати: наявність води в повітрі, що видихається» на с. 206 |
71 |
18.04 |
Опора і рух людини С. 210– 215 §33 |
Скелет, суглоби, хребет, м’язи |
«Нумо досліджувати: будову скелета людини» на с. 210 |
72 |
18.04 |
Серце, судини і кровообіг С. 216–218 §34 |
Кровоносна система, серце, ровоносні судини, кровообіг |
Завдання 1 на с. 217; «Пліч-о-пліч» на с. 217 |
73 |
19.04 |
Тренування серця С. 218–221 §34 |
Частота скорочень серця, тренування серця |
«Нумо досліджувати: як фізичні тренування впливають на частоту скорочень серця» на с. 217–218 |
74 |
25.04 |
Пристосування людини до середовища життя С. 222–225 §35 |
Середовище життя людини, технології, матеріали |
Завдання 1 і 2 на с. 225; «Пліч-о-пліч» на с. 225 |
75 |
25.04 |
Презентація проєктів «Вироби й матеріали повсякденного вжитку людини» С. 226–227 §35 |
Матеріали природні й штучні |
«Нумо досліджувати: вироби повсякденного вжитку, виготовлені з різних матеріалів (паперу, скла, пластмас тощо)» на с. 226 |
76 |
02.05 |
Корисні й шкідливі для здоров’я звички С. 228–229 §36 |
Здоров’я, режим дня, збалансоване харчування |
Завдання 1 на с. 228; «Нумо досліджувати: корисні для здоров’я звички» на с. 228–229 |
77 |
02.05 |
Здоровий спосіб життя С. 229–232 §36 |
Здоровий спосіб життя |
Завдання 2 на с. 231; «Пліч-о-пліч» на с. 231 |
78 |
03.05 |
Узагальнення з теми (С. 233–234) Організм людини – цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування. Діагностична робота |
Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи. Картка самооцінки роботи в групі |
|
Тема 7. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ( 10г. ) |
||||
79 |
09.05 |
Як людина взаємодіє з природою С. 236–237 §37 |
Вплив людини на природу |
Завдання 2 і 1 на с. 237 |
80 |
09.05 |
Поведінка людини в умовах природних загроз С. 237–239 §37 |
Стихійні лиха, правила поведінки в умовах природних загроз |
«Пліч-о-пліч» на с. 237; Завдання 2 на с. 239 |
81 |
16.05 |
Людина вчиться у природи С. 240–241 §37 |
Вироби, створені за природними зразками |
Завдання 3 на с. 240
|
82 |
16.05 |
Екологічні проблеми С. 241–244 §38 |
Екологія, екологічні проблеми |
«Нумо досліджувати один зі способів опріснення (знесолення) води» на с. 243. |
83 |
17.05 |
Екозвички С. 244–246 §38 |
Екологічні звички, турбота про довкілля |
«Пліч-о-пліч» на с. 246; |
84 |
23.05 |
Перевірочна робота |
|
|
85 |
23.05 |
Дослідження «Використане пакування для харчових продуктів» |
|
«Нумо досліджувати: використане пакування для харчових продуктів» на с. 246. |
86 |
30.05 |
Презентація проєктів «Життя у системі #zerowaste (нуль відходів)» |
|
|
87 |
30.05 |
Подолання екологічних проблем С. 247–253 §39 |
Екологічно безпечне виробництво, міжнародна співпраця у справі збереження природи |
«Пліч-о-пліч» на с. 252 |
88 |
31.05 |
Узагальнення/ підведення підсумків пізнання природи у |
|
|