Календарно-тематичне планування Пізнаємо природу 5 клас НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік Пізнаємо природу 5 клас До підручника інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. – Київ: «Генеза», 2022. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140). Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.). Матеріал готовий до друку
Перегляд файлу

Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Біда Дарія Дмитрівна, Гільберг Тетяна Георгіївна, Колісник Ярина Іванівна).

  Рекомендовано Міністерством освіти і науки України:  Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795.

 Підручник:

Пізнаємо природу.  Підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти  / Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. –  Київ: «Генеза», 2022.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 № 140).

Відповідно до модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авторки: Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.).

Календарно-тематичне планування на 2022-2023 навчальний рік

Пізнаємо природу 5 клас

(до підручника Д. Д. Біда та ін.)

 (70 год – 2 год на тиждень)

№ з/п

Дата

Тема уроку

Домашнє завдання

Розділ І. Пізнаємо світ науки   (6 год)

Тема 1. Знайомство з науками   (2 год)

1

26.09

Інструктаж з БЖД

Як наука змінює світ

Наука. Природничі науки. Наукові терміни і факти.

Значення науки і техніки.

§1

2

 

Як стати винахідником

Патенти природи. Винаходи та відкриття.

Учені-природодослідники

§2

Тема 2. Науковий метод пізнання   (1 год)

3

 

Як шукати відповіді на запитання

Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. Гіпотеза. Експеримент. Моделювання. Науковий метод пізнання.

§3

Тема 3. Фізичні величини та їх вимірювання   (3 год)

4

 

Що таке фізичні величини і як їх вимірювати

Фізична величина. Одиниця фізичної величини. Вимірювальні прилади та інструменти (лінійка, вимірювальна стрічка, рулетка,  важільні терези, мензурка, мірний циліндр, термометр, лупа, мікроскоп, телескоп, барометр, годинник, секундомір). Маса. Еталон маси та довжини. Температура. Об’єм. Час. Ціна поділки.

§4

5

 

Практична робота №1

Вимірювання температури повітря і води.

§5

6

 

Урок узагальнення

§6

Розділ ІІ. Пізнаємо будову речовин   (12 год)

Тема 1. Тіла та речовини   (2 год)

7

 

Що нас оточує

Тіла та їхні характеристики. Речовини та їхні властивості.

§7

8

 

З чого все складається

Частинки речовини – атоми та молекули. Три стани речовин. Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.

§8

Тема 2. Три стани речовини   (6 год)

9

 

Які властивості у твердих тіл

Розташування рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивостей твердих тіл на основі знань про будову речовини. Механічні (твердість, пластичність, пружність, крихкість, міцність) та магнітні властивості твердих тіл. Застосування властивостей твердих тіл.

§9

10

 

Які властивості у рідин

Пояснення властивостей рідин на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити форму і об’єм рідини? Спостереження явища дифузії та взаємодії частинок речовини. Залежність швидкості дифузії від температури. Дифузія у природі й організмі людини. Випаровування.

§10

11

 

Чому вода – особлива речовина

Вода в природі й організмі людини.

§11

12

 

Які властивості у газів

Пояснення властивостей газів на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити об’єм газу? Дифузія в газах. Застосування властивостей газів. Повітря – природна суміш газів.

§12

13

 

Практична робота №2

Вивчення явища випаровування води.

§13

14

 

Як виміряти масу

Маса. Одиниці маси. Еталон маси. Вимірювання маси. Як виготовити терези та важки.

§14

Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини   (4 год)

15

 

Що таке розчинні та нерозчинні речовини

Вода як розчинник. Розчин. Розчинні та нерозчинні речовини. Розчини у природі, побуті та організмі людини.

§15

16

 

Як приготувати та розділити розчини

Приготування розчинів.

Практична робота №3

Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням.

§16

17

 

Скільки є речовин

Елементи, їх символи. Склад молекул. Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування.

§17

18

 

Урок узагальнення

§18

 

Розділ ІІІ. Пізнаємо природу Землі   (20 год)

Тема 1. Як виникла наша планета   (3 год)

19

 

Як виникла планета Земля

Перші гіпотези і припущення щодо виникнення Землі.

§19

20

 

Яку будову має Земля

Будова і склад Землі.

§20

21

 

Як утворюються гірські породи

Гірські породи і мінерали. Які бувають корисні копалини.  Метали і неметали.

Практична робота №4

Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції.

§21

Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості   (5 год)

22

 

Яку форму і розміри має Земля

Форма,  розміри Землі. Основні напрямки на глобусі та карті. Паралелі, меридіани.

§22

23

 

Як зображують Землю на глобусі і карті

Способи зображення Землі. Зображення Землі на глобусі і географічній карті. Хто склав сучасну карту.

§23

24

 

Про що розповідають географічні карти

Елементи карти. Умовні знаки. Шкала висот і глибин. Значення карт.

§24

25

 

Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості

Види масштабів: іменований, лінійний. Визначення відстаней на карті за масштабом

Практична робота №5 Вимірювання  відстаней на географічній карті за масштабом.

§25

26

 

Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості

Полярна і маршрутна зйомка місцевості.

Практична робота №6

Креслення простого плану місцевості

§26

Тема 3. Суходіл на Землі   (3 год)

27

 

Що охоплює суходіл Землі

Суходіл. Материки і частини світу. Острови, півострови й архіпелаги.

Практична робота №7

Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті.

§27

28

 

Які бувають форми поверхні суходолу Землі

Рельєф. Форми рельєфу суходолу

§28

29

 

Які особливості рельєфу України

Рельєф земної поверхні України і своєї місцевості, його зображення на фізичній карті. Як змінюється поверхня Землі.

§29

Тема 4. Вода  на Землі   (4 год)

30

 

Де міститься вода на Землі

Розподіл води на Землі. Колообіг води в природі

§30

31

 

Як досліджують океани

Океани, моря, затоки і протоки.

§31

32

 

Які об’єкти належать до вод суходолу

Води суходолу. Річки й озера світу та України. Робота води в природі. Як правильно долати водні перешкоди.

§32

33

 

Яке значення води на Землі

Вода в ґрунті, її роль у житті рослин. Значення води для життя на Землі. Охорона водойм. Самоочищення води у природі.

§33

Тема 5. Повітряна оболонка Землі   (4 год)

34

 

Які властивості має повітря

Повітря. Склад і властивості повітря.

§34

35

 

Якою буває погода

Що таке погода. Види опадів. Прогноз погоди. Метеорологічні прилади. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

§35

36

 

Чи міститься повітря у ґрунті. Які є небезпечні природні явища

Ґрунтове повітря. Значення та охорона повітря. Небезпечні природні явища: грози, урагани, смерчі.

§36

37

 

У чому унікальність планети Земля

Чинники, які сприяли появі життя на Землі.

§37

38

 

Урок узагальнення

§38

Розділ ІV. Пізнаємо різноманіття організмів   (22 год)

Тема 1. Світ живих організмів   (1 год)

39

 

Які особливості будови різних груп організмів

Класифікація організмів. Як побудовані організми. Властивості організмів Спільні і відмінні ознаки різних груп живих організмів. Рівні організації рослинного і тваринного організмів.

§39

Тема 2. Клітина(1 год)

40

 

Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів

Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладі клітин рослин, тварин, грибів, бактерій).

§40

Тема 3. Бактерії та віруси   (2 год)

 

41

 

Хто такі бактерії та чим особливі віруси

Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Віруси.

§41

42

 

Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людей

Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною. Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини.

§42

Тема 4. Рослини та їхнє різноманіття   (4 год)

43

 

Які органи у квіткової рослини

Корінь, стебло, листки, брунька, квітка, плід, насінина.

Роль органів квіткової рослини.

§43

44

 

Водорості та спорові рослини: хто у воді, а хто на суходолі та як їх розрізнити

Загальна характеристика, їхнє поширення та пристосування, представники, значення груп рослин.

§44

45

 

Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини

Різноманітність голонасінних і квіткових рослин, їх характеристика.

Практична робота №8

Визначення представників різних груп рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні, квіткові)  на основі загальних рис за гербарними і живими зразками.

§45

46

 

Пристосування  до життя та різноманітність рослин

Пристосування рослин до умов середовища. Розпізнаємо рослини своєї місцевості. Догляд і розмноження квіткових та городніх рослин.

§46

Тема 5. Гриби. Лишайники    (1 год)

47

 

Чим відрізняються гриби та лишайники від інших організмів

Особливості будови й життєдіяльності грибів та лишайників. Різноманітність грибів та лишайників, їхнє значення в природі і для людини.

§47

Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття   (5 год)

48

 

Хто такі безхребетні тварини.

Різноманітність безхребетних тварин. Особливості будови, поширення, представники, цікаві факти про життя безхребетних тварин.

§48

49

 

Які таємниці хребетні  тварини

Риби. Земноводні. Плазуни. Птахи. Ссавці.

Практична робота №9

Визначення тварин своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком.

§49

50

 

Як доглядати за домашніми тваринами

Як обрати домашнього улюбленця, правильно годувати, дбати про здоров’я. Про типові помилки в догляді і відповідальність.

§50

51

 

Чим ми завдячуємо тваринам

Значення тварин у природі та у житті людини. Збереження різноманіття тваринного світу. Поведінка тварин. Природоохоронні території.

§51

52

 

Урок узагальнення

§52

Тема 7. Таємниці організму людини   (8 год)

53

 

Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал

Речовини, що входять до складу їжі.

Травна система людини, будова та  функція її органів.

§53

54

 

Як кисень потрапляє у наш організм

Значення дихання. Будова дихальної  системи людини.

§54

55

 

Як рухається кисень та поживні речовини в нашому організмі

Склад крові. Кровоносна система людини.

Практична робота №10

Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження).

§55

56

 

Захист нашого тіла ззовні і всередині

Шкіра. Імунітет, органи імунної системи людини. Види імунітету.

§56

57

 

Як виділяються непотрібні речовини з організму людини

Видільна система.

§57

58

 

Хто керує процесами в нашому тілі

Нервова система. Гормони.

§58

59

 

Як працюють органи чуття

Різноманітність органів чуття людини, сприйняття і обробка інформації. Профілактика порушень.

§59

60

 

Урок узагальнення

§60

61

 

Які навички сприяють збереженню здоров’я людини

Здорове харчування.

Практична робота №11

Моя тарілка здорового харчування.

§61

62

 

Опорна вісь нашого тіла

Опорно-рухова фізична активність.

§62

63

 

Як режим дня, сон та емоції впливають на здоров’я

Що таке емоційний інтелект, режим дня і сон, емоції. Стрес та здоров’я.

§63

64

 

Діяльність людини та довкілля

Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини.

стор. 253

65

 

Природні скарби України

Чому біорізноманіття важливе. Збереження біорізноманіття України. Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття.

§64

66

 

Зв’язок людини з природою

Людина та природа у творчості українських та світових митців

§65

67

 

Урок  узагальнення

§66

68-70

 

Повторення

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. Майоренко Світлана Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Несчетна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Думицька Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Приймак Катерина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Cнітько Альона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Gudan Liliana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Яковенко Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Мельничук Василь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Яроцька Валентина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Данилова Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Світенко Олександра Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Трофимова Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Шишковська Людмила Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Коломієць Олександра Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Нівіна Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Тымкив Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
docx
Додано
20 серпня 2022
Переглядів
55263
Оцінка розробки
5.0 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку