______________________________________________________________
Погоджено Затверджено
________________________ ________________________
________________________ ________________________
________________________ ________________________
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
«Пізнаємо природу» (інтегрований курс) у 5 класі
для закладів загальної середньої освіти
на 2022/2023 н.р.
(за навчальною програмою Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.)
Вчитель _______________________
№ з/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Вид навчальної діяльності |
Очікуванні результати |
Домашнє завдання |
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ (10 годин)
|
|||||
Тема 1. Знайомство з наукою (3 години) |
|||||
1 |
|
Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факти. Патенти природи. |
|
здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; |
|
2 |
|
Винаходи та відкриття. Учені -природодослідники. |
5) повітря; 6) ґрунт. Робота в групах, обговорення, представлення в різній формі; |
|
|
3 |
|
Значення науки та техніки. |
|
оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; |
|
Тема 2. Науковий метод пізнання (2 години) |
|||||
4 |
|
Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. Гіпотеза. |
|
пояснює на основі особистого досвіду, що природу можна пізнавати, досліджуючи її; відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову й властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; пояснює призначення інструментів; складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; досліджує об’єкти і явища, використовуючи відповідні моделі; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; |
|
5 |
|
Моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання. |
|
|
|
Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання (5 годин) |
|||||
6 |
|
Фізична величина. Одиниця фізичної величини. |
«Розмаїття фізичних величин». |
використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; порівнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію природничого змісту, здобуту в різних джерелах; узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові/медіатекстові джерела інформації;
|
|
7 |
|
Вимірювальні прилади та інструменти. |
Презентація та обмін інформацією; |
|
|
8 |
|
Маса. Еталон маси та довжини. Температура, об’єм. Час. |
|
|
|
9 |
|
Практична робота 1. Вимірювання маси, температури, об’єму та проміжків часу. |
|
|
|
10 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу «Пізнаємо світ науки» або тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ (9 годин)
|
|||||
Тема 1. Тіла та речовини (3 години) |
|||||
11 |
|
Фізичні тіла |
|
ставить запитання про будову й властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; пропонує і створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження; визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я і безпеки людини (дорожній рух, забруднення, хімічні речовини, ультрафіолетове випромінювання тощо) ; |
|
12 |
|
Частинки речовини – атоми та молекули. |
|
|
|
13 |
|
Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування. |
|
|
|
Тема 2. Три стани речовин (3 години) |
|||||
14 |
|
Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. Властивості твердих тіл, рідин і газів та їх пояснення на основі знань |
|
ставить запитання про будову й властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб висновки за результатами дослідження; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; представляє результати дослідження в запропонований спосіб; формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і процесів на основі нетекстової інформації; порівнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію природничого змісту, здобуту в різних джерелах; узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту ; обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення явищ природи / фактів / даних; створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації здобутої інформації природничого змісту в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв |
|
15 |
|
Явище дифузії. Вплив температури на швидкість дифузії. Дифузія у природі та організмі людини.
|
|
|
|
16 |
|
Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною. |
|
|
|
Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини (3 години) |
|||||
17 |
|
Вода як розчинник. Приготування та вивчення розчинів. |
|
створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації здобутої інформації природничого змісту в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову й властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб мету та завдання дослідження відповідно до сформульованої проблеми; описує етапи дослідження; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження; фіксує результати етапів дослідження в запропонований спосіб; |
|
18 |
|
Розчини у природі, побуті та організмі людини. |
|
|
|
19 |
|
Узагальнення знань з розділу «Пізнаємо будову речовини» або тематичне оцінювання |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ (22 години)
|
|||||
Тема 1. Наша планета – Земля (4 години) |
|||||
20 |
|
Гіпотези виникнення Землі. Будова й склад Землі. |
|
пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; пояснює різницю між одиницями вимірювання історичного часу та співвідносить їх (рік — століття — тисячоліття); установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу; |
|
21 |
|
Гірські породи та мінерали. Руйнування гірських порід |
|
|
|
22 |
|
Корисні копалини. Практична робота №2. Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції |
|
|
|
23 |
|
Речовини підземного царства: метали і неметали. |
|
|
|
Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості (5 годин) |
|||||
24 |
|
Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті. |
|
виокремлює основні елементи карти та пояснює їхнє значення; співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації (розповідь учителя, текст книжки тощо); розрізняє відносно сталі та змінні об’єкти карти; визначає орієнтацію об’єктів відносно сторін світу, суб’єкта спостереження визначає на карті положення географічних об’єктів; позначає розміщення об’єктів на карті, прокладає уявні маршрути, визначає відстані; демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями й правилами в соціальному та природному середовищі; |
|
25 |
|
Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів. Вимірювання відстаней на місцевості й карті. |
|
|
|
26 |
|
Практична робота № 3. Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті з масштабом. |
|
|
|
27 |
|
Фізична карта України. Значення географічної карти у житті і діяльності людини. |
|
|
|
28 |
|
Від карти до плану. Полярна й маршрутна зйомка місцевості. Практична роботи № 4. Креслення простого плану місцевості. |
|
|
|
Тема 3. Суходіл на Землі (3 години) |
|||||
29 |
|
Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги. |
|
визначає на карті положення географічних об’єктів; розмірковує щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної / життєвої проблеми, висловлює свої думки; складає з допомогою вчителя чи інших осіб план власної діяльності для розв’язання навчальної / життєвої проблеми відповідно до своєї ролі в групі; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; бере участь у прийнятті спільних рішень; наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми;
|
|
30 |
|
Практична робота № 5. Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті |
|
|
|
31 |
|
Які бувають форми поверхні суходолу Землі. Рельєф земної поверхні України та своєї місцевості, його зображення на фізичній карті. Як змінюється поверхня Землі.
т/о |
|
|
|
Тема 4. Вода на Землі (5 годин) |
|||||
32 |
|
Розподіл води на поверхні Землі. Колообіг води в природі. |
|
логічно структурує власне повідомлення; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми ; визначає на карті положення географічних об’єктів; позначає розміщення об’єктів на карті, визначає відстані; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; оцінює за спільно розробленими критеріями з допомогою вчителя чи інших осіб власну діяльність й ефективність дій групи для досягнення результату; наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі;
дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб можливі зміни природних об’єктів і явищ залежно від певних умов; відповідального / безвідповідального використання здобутків науки й техніки; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі й просторі, взаємодії людини та природи; |
|
33 |
|
Вода в ґрунті та її роль у житті рослин. Значення води для життя на Землі.
|
|
|
|
34 |
|
Дослідження океанів. Моря, затоки й протоки. |
|
|
|
35 |
|
Води суходолу: річки й озера своєї місцевості, України, світу. Робота води в природі. Як правильно долати водні перешкоди.
|
|
|
|
36 |
|
Охорона водойм. Самоочищення води у природі. |
|
|
|
Тема 5. Повітряна оболонка Землі (5 годин) |
|||||
37 |
|
Склад і властивості повітря. |
|
створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб можливі зміни природних об’єктів і явищ залежно від певних умов; відповідального / безвідповідального використання здобутків науки та техніки; використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі й просторі, взаємодії людини та природи;
|
|
38 |
|
Повітря й погода. Види опадів. Прогноз погоди. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини. Ґрунтове повітря. |
|
|
|
39 |
|
Небезпечні природні явища: грози, урагани, смерчі. Значення та охорона повітря. |
|
|
|
40 |
|
Земля – унікальна планета. |
|
|
|
41 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу «Пізнаємо нашу планету» т/о |
|
|
|
РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ (20 годин)
|
|||||
Тема 1. Світ живих організмів (1 година) |
|||||
42 |
|
Рівні організації живого. |
|
вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак ; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; |
|
Тема 2. Клітина (3 години) |
|||||
43 |
|
Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладі клітин рослин, тварин, грибів, бактерій) |
|
вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; пропонує і створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження; пропонує і створює самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження; досліджує об’єкти і явища, використовуючи відповідні моделі, зокрема цифрові; |
|
44 |
|
Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладі клітин грибів, бактерій) |
|
|
|
45 |
|
Лабораторне дослідження «Робота з мікроскопом та приготування тимчасового препарату»
|
|
|
|
Тема 3. Бактерії та віруси (3 години) |
|||||
46 |
|
Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Хвороботворні бактерії. |
|
вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; ставить запитання про будову й властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження, експерименти, фіксує одержані результати; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб відповідність одержаних результатів очікуваним результатам і меті дослідження; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; |
|
47 |
|
Корисні бактерії в організмі людини. Використання бактерій людиною. |
|
|
|
48 |
|
Віруси, особливості їхньої будови, як взаємодіють з клітиною та розмножуються в ній. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини. |
|
|
|
Тема 4. Гриби. Лишайники (2 години) |
|||||
49 |
|
Особливості будови й життєдіяльності грибів та лишайників. |
|
вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; бере участь у прийнятті спільних рішень; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; логічно структурує власне повідомлення; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб суперечності в запропонованій ситуації; виділяє самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб істотне в інформації природничого змісту;
|
|
50 |
|
Різноманітність грибів та лишайників, їхнє значення в природі і для людини.
т/о |
|
|
|
Тема 5. Рослини та їхнє різноманіття (4 години) |
|||||
51 |
|
Різноманітність рослин (на прикладі типових представників водоростей, вищих спорових, насінних рослин). |
|
наводить приклади об’єктів і явищ природи; визначає основну ознаку (ознаки), за якими об’єкти / явища природи об’єднано в окремі групи; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх; бере участь у прийнятті спільних рішень характеризує з допомогою вчителя чи інших осіб властивості об’єктів дослідження, використовуючи відповідну наукову термінологію; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; обирає та застосовує цифрові інструменти для збирання чи отримання даних; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; |
|
52 |
|
Практична робота № 6. «Визначення представників різних груп рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні, квіткові) на основі загальних рис за гербарними й живими зразками» |
|
|
|
53 |
|
Рослини навколо нас, їхнє пристосування до умов середовища. Розпізнаємо рослини своєї місцевості. Догляд і розмноження квіткових та городніх рослин. |
|
|
|
54 |
|
Екскурсія «Рослини нашої місцевості» |
|
|
|
Тема 6. Тварини та їхнє різноманіття (4 години) |
|||||
55 |
|
Тварини та їхня пристосованість до умов життя. |
|
наводить приклади об’єктів і явищ природи ; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; визначає основну ознаку (ознаки), за якими об’єкти / явища природи об’єднано в окремі групи; вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх бере участь у прийнятті спільних рішень; створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації здобутої інформації природничого змісту в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; логічно структурує власне повідомлення ; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень; поводиться безпечно під час спілкування, зокрема з тваринами; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; |
|
56 |
|
Практична робота № 7. «Визначення за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості» (обраної учнями) |
|
|
|
57 |
|
Роль в природі та для людини, збереження різноманіття тваринного світу. |
|
|
|
58 |
|
Екскурсія «Тварини нашої місцевості» або в місцевий зоопарк;
|
|
|
|
Тема 7. Таємниці організму людини (3 годин ) |
|||||
59 |
|
Системи органів людини та їхня взаємодія. Опорно-рухова, кровоносна та дихальна, травна, видільна система, шкіра, нервова система, органи чуття. |
|
описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища й процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів); пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів досліджень; |
|
60 |
|
Практична робота № 8. «Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження)» |
|
|
|
61 |
|
Узагальнення та систематизація знань з розділу «Пізнаємо різноманіття організму» т/о |
|
|
|
РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ (9 годин)
|
|||||
Тема 1. Ми і наше здоров’я ( 3 години) |
|||||
62 |
|
Навички, що сприяють збереженню здоров’я людини. |
|
встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; використовує наукові факти для формулювання власних суджень; пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб вплив умов виконання дослідження на його результати; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання результатів досліджень; пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах; обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення й користь для здоров’я, безпеки та добробуту; знаходить інформацію щодо здоров’я, безпеки та добробуту в різних джерелах і перевіряє її достовірність створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; |
|
63 |
|
Здорове харчування. Практична робота № 9. «Моя тарілка здорового харчування» |
|
|
|
64
|
|
Фізична активність. Режим дня і сон. Емоції, стрес і здоров’я. |
|
|
|
|
|||||
Тема 2. Ми та наше середовище життя (2 години) |
|||||
65
66 |
|
Діяльність людини та довкілля.
Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини. |
|
відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; толерантно обстоює власну позицію, звертає увагу на спільні й різні думки учасників дискусії; встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі, взаємодії людини та природи; з розумінням визначає цінність гігієнічних властивостей матеріалів натурального походження для здоров’я людини та покращення якості життя; |
|
|
|||||
Тема 3. Природні скарби України (2 години) |
|||||
67 |
|
Збереження біорізноманіття України. |
|
відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; відповідального / безвідповідального використання здобутків науки та техніки; здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах; бере участь у прийнятті спільних рішень; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі і просторі, взаємодії людини та природи; |
|
68 |
|
Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття. |
|
|
|
Тема 4. Природа надихає (2 години) |
|||||
69 |
|
Зв’язок людини з природою. Людина та природа у творчості українських та світових митців. |
|
наводить приклади взаємозв’язків об’єктів і явищ природи, зокрема пов’язаних із власними діями в довкіллі; дотримується правил поводження з природними об’єктами для збереження здоров’я і довкілля; пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх бере участь у прийнятті спільних рішень; створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань тощо під час рефлексії власної діяльності або сприймання повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту); пояснює цінності, закладені в художньому творі та коментує своє ставлення до них; порівнює художні образи з явищами навколишнього середовища;
|
|
70 |
|
Узагальнення знань з розділу «Пізнаємо себе і світ» т/о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1