КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ТЕХНОЛОГІЇ 7 КЛАС НУШ 35 годин (1 години на тиждень)
на І-ІІ семестр 20__-__ н. р.
за модельною навчальною програмою «Технології.7-9 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ від 16 серпня № 1001.), за підручником «Технології. 7 клас» авторського колективу під керівництвом Ходзицької І. Ю. (К., «Ранок», 2024)
з групами результатів (ГР1, ГР2, ГР3, ГР4)
Кількість годин: І сем. – 16 год., ІІ сем. – 19 год.
Проєктів: І сем. – 2, ІІ сем. – 3.
№ |
Дата |
Зміст навчального уроку |
Очікувані результати навчання |
д/з |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||||
Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом проєктно-технологічної діяльності (7 год) |
|||||
Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №1. «Сімейний проєкт. Виготовлення еко-сумки» Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом. Додаткові технології: технологія виготовлення аплікації (з текстильних і природних матеріалів) 8 год |
|||||
1 |
|
Правила внутрішнього розпорядку у класі. Організація робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги. Орієнтовні завдання на семестр, навчальний рік. Проєктна діяльність на уроках технологій. Послідовність роботи над проєктом. Види проєктів. Обговорення вибору теми проєктної діяльності. |
Здобувач освіти: *Розуміє і знає правила внутрішнього розпорядку у класі *Дотримується правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог. *Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність для реалізації власних інтересів, здібностей, можливостей. *Характеризує кожен етап роботи над проєктом |
Вивчити правила безпечної праці у шкільній майстерні. Подивитися відео про проєкти на уроках технологій https://www.youtube.com/watc h?v=JZTBhpcQRPA Прочитати §1 з підручника «Технології» 7 клас. |
|
2
|
|
Сімейний проєкт. Вибір об’єкта проєктування. Метод фокальних об’єктів, його призначення. Об’єкт проєктування - еко-сумка. Створення банку ідей для реалізації задуму створення творчого проєкту. Алгоритм створення банку ідей. Клаузура. Інструктаж з БЖ. |
Здобувач освіти: * Аргументовано доводить важливість майбутнього проєкту і прогнозує його позитивний вплив на бюджет родини. *Обговорює спільно з учителем чи іншими особами ідеї майбутнього виробу. *Визначає тему та мету проєкту *Розробляє модель еко-сумки, використовуючи метод фокальних об’єктів. |
Намалювати графічне зображення еко-сумки, використавши метод фокальних об’єктів. Прочитати §2,3 з підручника. Ознайомитись з ідеями виготовлення еко-сумки https://www.youtube.com/watc h?v=IhqOMr2mWsw |
|
3 |
|
Елементи графічної грамоти. Основні типи креслярських ліній. Розміри на креслениках. Моделювання. Значення моделей і макетів у проєктуванні. Добір матеріалів для виготовлення еко-сумки. Інструктаж з БЖ. |
Здобувач освіти: *Знає і застосовує основні типи креслярських ліній при побудові кресленика виробу. *Розробляє конструкцію виробу. *Виготовляє викрійку, лекала та шаблони. |
Прочитати §4,5 з підручника. Переглянути відео про типи креслярських ліній https://www.youtube.com/watc h?v=tXR8wx8CB-U Принести необхідні інструменти та еко-матеріали для розкроювання виробу. |
|
4 |
|
Раціональне та доцільне використання матеріалів. Критерій екологічності для добору матеріалів. Вибір технологій для виготовлення виробу. Інструктаж з БЖ. |
Здобувач освіти: *Формує пропозиції щодо оздоблення власного виробу. *Здійснює розкрій деталей виробу. *Ознайомлюється з будовою швейної машинки та правилами безпечної праці під час роботи. |
Прочитати §6 з підручника. Проаналізувати варіанти оздоблення еко-сумки. Принести необхідні матеріали та інструменти для її оздоблення. Подивитися навчальне відео «Швейна машина. |
|
5 |
|
Розкрій виробу. Швейна машина, правила роботи. Планування роботи з виконання проєкту. Інструктаж з БЖД. |
|
Завершити оздоблення сумки обраною технологією. Придумати можливі назви для своєї еко-сумки |
|
6 |
|
Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу. Технологічна послідовність виготовлення виробу з дотриманням правил безпечної праці. Способи обробки конструкційних матеріалів відповідно до обраного матеріалу. Оздоблення виробу обраною технологією (вишивка, аплікація, малюнок тощо). Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: *Називає етапи проєктування. *Розробляє критерії, яким має відповідати виріб. *Виконує оздоблення еко-сумки обраною технікою. *Виконує технологічні операції з виготовлення виробу. |
Виконати заплановані технологічні операції. Завершити роботу над проєктом. |
|
7 |
|
Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу. Машинні шви для пошиття еко-сумки, техніка їх виконання, графічне зображення. Пошиття еко-сумки. Волого-теплова обробка швейних виробів. Правила безпечної праці під час виконання ручних робіт з тканиною та машинних робіт. |
Здобувач освіти: * Знає види з’єднань та виконує з’єднання деталей еко-сумки відповідно до використаних матеріалів та технології обробки. *Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності з дотриманням правил безпеки |
Виконати заплановані технологічні операції. Завершити роботу над проєктом. |
|
8 |
|
Презентація результатів роботи над творчим проєктом. Самооцінювання. |
Здобувач освіти: *Аналізує власний досвід роботи в проєкті. *Обговорює з іншими способи підвищення результативності власної проєктно-технологічної діяльності.
|
Прочитати §7 з підручника. Зробити кілька фотографій виробу. Дізнатися думки про зроблений виріб від друзів, знайомих. |
|
Тематична |
|||||
Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння шкоди навколишньому середовищу (8 год) |
|||||
Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №2. « Сувеніри та обереги» Основна технологія: технологія виготовлення виробів із ниток, пряжі Додаткова технологія: технологія виготовлення виробів у техніці «макраме», технологія оздоблення виробів вишивкою. 8 год |
|||||
9 |
|
Види декоративно ужиткового мистецтва. Технології і техніки створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Етнодизайн. Дослідження матеріалів на екологічність та шкідливість Застосування технологій декоративно-ужиткового мистецтва для виготовлення виробів. Вибір ідеї та визначення теми проєкту. Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: *Називає види декоративно-ужиткового мистецтва. *Досліджує принципи етнодизайну * Вибирає тему майбутнього проєкту. |
Прочитати §8 і 9 з підручника. Дізнатися, які орнаменти й технології, поширені у витворах декоративно-ужиткової творчості нашої місцевості. |
|
10 |
|
Загальні відомості про сувеніри, їх призначення та використання. Види сувенірів (за призначенням, за матеріалом виготовлення, за тематикою, за промислово-галузевою приналежністю). Матеріали для виготовлення сувенірів. З’єднувальні матеріали. Творчість народних майстрів / майстринь України. Вибір теми проєкту «Сувеніри з ниток». Вибір технології виготовлення. Інструменти та матеріали для роботи. Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: *Знає і розуміє етапи проєктування. *Створює банк ідей для виготовлення виробу. *Планує технологічну послідовність виготовлення виробу. |
Створити банк ідей для виготовлення сувенірів з ниток. Принести необхідні матеріали для виготовлення «Пташки щастя». |
|
11 |
|
Символіка в сувенірах. Види українських оберегів, які часто використовують як сувеніри (вінок, ложка, свічка, гребінь, писанка, рушник і інші). Символіка кольорів. Технологія виготовлення оберегів з ниток. Виготовлення оберега. Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: *Розуміє значення символів та кольору у сувенірній продукції. *Аргументує вибір мотиву для створення виробу. *Виготовляє оберіг. |
Завершити виготовлення оберега-пташки. Принести кольорові нитки для виготовлення оберегабраслета. |
|
12 |
|
Плетіння макраме як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Історія розвитку макраме. Плоский квадратний вузол «макраме». Виготовлення патріотичного браслету технікою «макраме». Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: *Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. *Виконує плоский вузол «макраме». *Формує колірну гаму виробу. *Виготовляє патріотичний браслет. |
Завершити виготовлення патріотичного браслета. Принести кольорові нитки для виготовлення оберегабраслета технікою куміхімо |
|
13 |
|
Куміхімо-традиційний японський вид мистецтва. Плетіння браслетів технікою «куміхімо». Технологічна послідовність виготовлення виробу з дотриманням правил безпечної праці. Інструменти та пристосування. Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: * Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. *Виготовляє браслет. *Добирає кольорову гаму. |
Завершити виготовлення браслета технікою «куміхімо». Дізнатися про нові сучасні техніки в декоративно-ужитковому мистецтві. |
|
14 |
|
Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу. Інструменти та пристосування. Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: *Виготовляє браслет технікою «куміхімо». *Застосовує методи проєктування відповідно до творчої ідеї. |
Принести білі нитки для виготовлення янголаохоронця. |
|
15 |
|
Виготовлення ангела-охоронця з ниток. Технологічна послідовність виготовлення виробу з дотриманням правил безпечної праці. Інструменти та пристосування. Інструктаж з БЖД. |
Здобувач освіти: *Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності. *Виготовляє ангела охоронця з ниток. |
Завершити виготовлення ангела-охоронця. Прочитати притчу про ангела-охоронця. Підготовитись до захисту творчих проєктів |
|
16 |
|
Автоматизація, комп’ютеризація та роботизація сучасних технологічних процесів. Презентація спроєктованих виробів з ниток. Самооцінювання. |
Здобувач освіти: *Оцінює особистісну і соціальну важливість створеного виробу. *Застосовує цифрові пристрої та інформаційне середовище у разі потреби для презентації результатів проєктування |
Прочитати §10 з другого розділу. Дізнатися про застосування комп’ютерних програм для декоративно-ужиткової творчості. |
|
Тематична |
|||||
ГР1 ГР2 ГР3 ГР4 СЕМЕСТРОВА СКОРИГОВАНА |