КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ "ТЕХНОЛОГІЇ 7 КЛАС НУШ"

Про матеріал
за модельною навчальною програмою «Технології.7-9 класи» , (Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ від 16 серпня № 1001.), за підручником «Технології. 7 клас» авторського колективу під керівництвом Ходзицької І. Ю. (К., «Ранок», 2024) з групами результатів (ГР1, ГР2, ГР3, ГР4)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

                                 ТЕХНОЛОГІЇ 7 КЛАС НУШ                                                                        35 годин (1 години на тиждень)

    на І-ІІ семестр 20__-__ н. р.

     

за модельною навчальною програмою «Технології.7-9 класи» ,  (Ходзицька І.Ю.,     Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М), рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ від 16 серпня № 1001.), за підручником «Технології. 7 клас» авторського колективу під керівництвом  Ходзицької  І. Ю. (К., «Ранок», 2024)

з групами результатів (ГР1, ГР2, ГР3, ГР4)

Кількість годин: І сем. – 16 год., ІІ сем. – 19 год.

Проєктів: І сем. – 2,  ІІ сем. – 3.    

Дата

Зміст навчального уроку

Очікувані результати        навчання

д/з

Примітки

І СЕМЕСТР

Модуль 1. Втілення задуму в готовий продукт за алгоритмом

проєктно-технологічної діяльності (7 год)

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №1. «Сімейний проєкт. Виготовлення еко-сумки»

Основна технологія:  Технологія обробки текстильних матеріалів машинним способом.

Додаткові технології: технологія виготовлення аплікації (з текстильних і природних матеріалів)                                                     8 год

1

 

Правила внутрішнього розпорядку у класі. Організація робочого місця. Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги. Орієнтовні завдання на семестр, навчальний рік. Проєктна діяльність на уроках технологій. Послідовність роботи над проєктом. Види проєктів. Обговорення вибору теми проєктної діяльності.

Здобувач освіти: 

*Розуміє і знає правила внутрішнього розпорядку у класі

*Дотримується правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

*Планує подальшу проєктно-технологічну діяльність для реалізації власних інтересів, здібностей, можливостей. *Характеризує кожен етап роботи над проєктом

Вивчити правила безпечної праці у шкільній майстерні. Подивитися відео про проєкти на уроках технологій https://www.youtube.com/watc h?v=JZTBhpcQRPA Прочитати §1 з підручника «Технології» 7 клас.

 

2

 

 

Сімейний проєкт. Вибір об’єкта проєктування. Метод фокальних об’єктів, його призначення. Об’єкт проєктування - еко-сумка. Створення банку ідей для реалізації задуму створення творчого проєкту. Алгоритм створення банку ідей. Клаузура. Інструктаж з БЖ.

Здобувач освіти:

* Аргументовано доводить важливість майбутнього проєкту і прогнозує його позитивний вплив на бюджет родини. *Обговорює спільно з учителем чи іншими особами ідеї майбутнього виробу. *Визначає тему та мету проєкту *Розробляє модель еко-сумки, використовуючи метод фокальних об’єктів.

Намалювати графічне зображення еко-сумки, використавши метод фокальних об’єктів. Прочитати §2,3 з підручника. Ознайомитись з ідеями виготовлення еко-сумки https://www.youtube.com/watc h?v=IhqOMr2mWsw

 

3

 

Елементи графічної грамоти. Основні типи креслярських ліній. Розміри на креслениках. Моделювання. Значення моделей і макетів у проєктуванні. Добір матеріалів для виготовлення еко-сумки. Інструктаж з БЖ.

Здобувач освіти:

*Знає і застосовує основні

типи креслярських ліній при побудові кресленика

виробу.

*Розробляє конструкцію

виробу.

*Виготовляє викрійку,

лекала та шаблони.

Прочитати §4,5 з підручника. Переглянути відео про типи креслярських ліній https://www.youtube.com/watc h?v=tXR8wx8CB-U  Принести необхідні інструменти та еко-матеріали для розкроювання виробу.

 

4

 

Раціональне та доцільне використання матеріалів. Критерій екологічності для добору матеріалів. Вибір технологій для виготовлення виробу. Інструктаж з БЖ.

Здобувач освіти:

*Формує пропозиції щодо оздоблення власного виробу.

*Здійснює розкрій деталей виробу. *Ознайомлюється з будовою швейної машинки та правилами безпечної праці під час роботи.

Прочитати §6 з підручника. Проаналізувати варіанти оздоблення еко-сумки. Принести необхідні матеріали та інструменти для її оздоблення. Подивитися навчальне відео «Швейна машина.

 

5

 

Розкрій виробу. Швейна машина, правила роботи.  Планування роботи з виконання проєкту.  Інструктаж з БЖД.

 

Завершити оздоблення сумки обраною технологією. Придумати можливі назви для своєї еко-сумки

 

6

 

Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу. Технологічна послідовність виготовлення виробу з дотриманням правил безпечної праці. Способи обробки конструкційних матеріалів відповідно до обраного матеріалу. Оздоблення виробу обраною технологією (вишивка, аплікація, малюнок тощо).  Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти: *Називає етапи проєктування.

 *Розробляє критерії, яким має відповідати виріб.

*Виконує оздоблення еко-сумки обраною технікою.

*Виконує технологічні  операції з виготовлення виробу.

Виконати заплановані технологічні операції. Завершити роботу над проєктом.

 

7

 

Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу. Машинні шви для пошиття еко-сумки, техніка їх виконання, графічне зображення. Пошиття еко-сумки. Волого-теплова обробка швейних виробів. Правила безпечної праці під час виконання ручних робіт з тканиною та машинних робіт.

Здобувач освіти:

 * Знає види з’єднань та виконує з’єднання деталей еко-сумки відповідно до використаних матеріалів та технології обробки. *Виконує заплановані технологічні операції у визначеній послідовності з дотриманням правил безпеки

Виконати заплановані технологічні операції. Завершити роботу над проєктом.

 

8

 

Презентація результатів роботи над творчим проєктом. Самооцінювання.

Здобувач освіти: *Аналізує власний досвід роботи в проєкті. *Обговорює з іншими способи підвищення результативності власної проєктно-технологічної діяльності.

 

Прочитати §7 з підручника. Зробити кілька фотографій виробу. Дізнатися думки про зроблений виріб від друзів, знайомих.

 

Тематична

Модуль 2. Ефективне використання техніки і матеріалів без заподіяння

шкоди навколишньому середовищу (8 год)

Об’єкт проєктної діяльності: Проєкт №2. « Сувеніри та обереги»

Основна технологія:  технологія виготовлення виробів із ниток, пряжі

Додаткова технологія: технологія виготовлення виробів у техніці «макраме», технологія оздоблення виробів вишивкою.

8 год

9

 

Види декоративно ужиткового мистецтва. Технології і техніки створення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Етнодизайн. Дослідження матеріалів на екологічність та шкідливість Застосування технологій декоративно-ужиткового мистецтва для виготовлення виробів. Вибір ідеї та визначення теми проєкту.  Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти:

*Називає види декоративно-ужиткового мистецтва.

*Досліджує принципи етнодизайну

* Вибирає тему майбутнього проєкту.

Прочитати §8 і 9 з підручника. Дізнатися, які орнаменти й технології, поширені у витворах декоративно-ужиткової творчості нашої місцевості.

 

10

 

Загальні відомості про сувеніри, їх призначення та  використання. Види сувенірів (за призначенням, за матеріалом виготовлення, за тематикою, за промислово-галузевою приналежністю). Матеріали для виготовлення сувенірів. З’єднувальні матеріали. Творчість народних майстрів / майстринь України. Вибір теми проєкту «Сувеніри з ниток». Вибір технології виготовлення. Інструменти та матеріали для роботи.  Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти:

 *Знає і розуміє етапи  проєктування.

*Створює банк ідей для виготовлення виробу. *Планує технологічну послідовність виготовлення виробу.

Створити банк ідей для виготовлення сувенірів з ниток. Принести необхідні матеріали для виготовлення «Пташки щастя».

 

11

 

Символіка в сувенірах. Види українських оберегів, які часто використовують як сувеніри (вінок, ложка, свічка, гребінь, писанка, рушник і інші). Символіка кольорів. Технологія виготовлення оберегів з ниток. Виготовлення оберега.  Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти:

*Розуміє значення символів та кольору у сувенірній продукції.

*Аргументує вибір мотиву для створення виробу.

*Виготовляє оберіг.

Завершити виготовлення оберега-пташки. Принести кольорові нитки для виготовлення оберегабраслета.

 

12

 

Плетіння макраме як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Історія розвитку макраме. Плоский квадратний вузол «макраме». Виготовлення патріотичного браслету технікою «макраме».  Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти:

 *Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

*Виконує плоский вузол «макраме».

*Формує колірну гаму виробу.

 *Виготовляє патріотичний браслет.

Завершити виготовлення патріотичного браслета. Принести кольорові нитки для виготовлення оберегабраслета технікою куміхімо

 

13

 

Куміхімо-традиційний японський вид мистецтва. Плетіння браслетів технікою «куміхімо». Технологічна послідовність виготовлення виробу з дотриманням правил безпечної праці. Інструменти та пристосування.  Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти:

* Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

*Виготовляє браслет. *Добирає кольорову гаму.

Завершити виготовлення браслета технікою «куміхімо». Дізнатися про нові сучасні техніки в декоративно-ужитковому мистецтві.

 

14

 

Виконання технологічних операцій з виготовлення виробу. Інструменти та пристосування. Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти: *Виготовляє браслет технікою «куміхімо». *Застосовує методи проєктування відповідно до творчої ідеї.

Принести білі нитки для виготовлення янголаохоронця.

 

15

 

Виготовлення ангела-охоронця з ниток. Технологічна послідовність виготовлення виробу з дотриманням правил безпечної праці. Інструменти та пристосування. Інструктаж з БЖД.

Здобувач освіти:

*Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної послідовності.

*Виготовляє ангела охоронця з ниток.

Завершити виготовлення ангела-охоронця. Прочитати притчу про ангела-охоронця. Підготовитись до захисту творчих проєктів

 

16

 

Автоматизація, комп’ютеризація та роботизація сучасних технологічних процесів. Презентація спроєктованих виробів з ниток. Самооцінювання.

Здобувач освіти:

 *Оцінює особистісну і соціальну важливість створеного виробу. *Застосовує цифрові пристрої та інформаційне середовище у разі потреби для презентації результатів проєктування

Прочитати §10 з другого розділу. Дізнатися про застосування комп’ютерних програм для декоративно-ужиткової творчості.

 

Тематична

ГР1

ГР2

ГР3

ГР4

СЕМЕСТРОВА

СКОРИГОВАНА

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 7 клас, Планування
Додано
26 жовтня
Переглядів
2901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку