Українська література 6 клас
35 год. 1 год./ тиждень . РМ – 2 год.
Література рідного краю − 2 год. ПЧ - 2 год. Виразне читання – 1 год.
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К-сть годин |
Дата |
Прим. |
1 |
ТЕМА. Загадково прекрасна і славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Народна обрядова пісня, її різновиди. Пісні літнього циклу. Пісні зимового циклу (на вибір).
ТЛ: народна пісня
|
1 |
|
Нап.(на вибір) |
2 |
Веснянки (на вибір). ТЛ: повтори (рефрен), анафора. Народні колискові пісні Колискова пісня в житті дитини. ТЛ: народна пісня, колискова, повтори (рефрен), анафора.
|
1 |
|
Нап.(на вибір) |
3 |
РМ №1. Твір-розповідь «Пісня — душа народу».
|
1 |
|
|
4 |
Література рідного краю № 1.Календарно-обрядові пісні рідного краю |
1 |
|
|
5 |
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави. «Ой, у лузі червона калина похилилася» С.Чарнецького і Г.Труха – пісня, що стала народною. TJI: пісня-гімн.
|
1 |
|
Нап. |
6 |
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею та її зв'язок із «Молитвою» О. Кониського й М.Лисенка ,духовним гімном України. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження.
|
1 |
|
Нап. |
7 |
Микола Вороний. «Євшан-зілля» Коротко про письменника. «Євшан-зілля» Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема.
|
1 |
|
|
8 |
Тарас Шевченко. «Думка» («Тече вода в синє море...») «Іван Підкова» (без вступу). Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору.
|
1 |
|
Нап. |
9
|
В.Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Твір про волелюбних , сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях |
1 |
|
|
10 |
В.Рутківський. «Джури козака Швайки». («На козацьких островах»). Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.
|
1 |
|
|
11 |
ТЕМА. Я і світ Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). «Мрії», «Як дитиною, бувало...» Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. Неповторний світ дитинства в цих поезіях. Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява. Значення мистецтва у житті людини.
|
1 |
|
|
12 |
Урок виразного читання віршів Лесі Українки. «Тиша морська» |
1
|
|
|
13 |
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник».
|
1 |
|
|
14
|
Контрольна робота
|
1
1 |
|
|
15 |
ПЧ № 1. Твори сучасних українських письменників про дітей.
Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі |
1 |
|
|
16
|
ІІ семестр Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). ТЛ: віршові розміри ямб, хорей.
|
1
|
|
|
17
|
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ. |
1
|
|
|
18
|
І.Калинець. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зі зб.»Дивосвіт»- на вибір). Виразне й усвідомлене читання поезій |
1
|
|
|
19 |
Емма Андієвська. «Казка про яян». «Говорюща риба» Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. ТЛ: притча |
1 |
|
|
20 |
ПРИГОДИ І РОМАНТИКА Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» Пригодницький захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне в його пригодницькій повісті для дітей.
|
1 |
|
|
21 22 |
Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі. Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків. Характеристика улюбленого героя.
|
1 1
1 |
|
|
23
24 25 |
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом. Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків − головних героїв. |
3 |
|
|
26– 27
28 |
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» Леся Воронина - сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. Фантастична, романтична, багатоепізодна, повість про виховання гідності та мужності.
Стосунки між різними поколіннями в родині. ТЛ: сюжет.
РМ № 2. Усний твір-характеристика персонажів твору.
|
2
1
|
|
|
29 |
ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ
Леонід Глібов. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»
|
1 |
|
Нап.(«Щука») |
30 |
Степан Руданський. Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовій культурі«Добре торгувалось». «Запорожці у короля». ТЛ: гумореска, співомовка, інверсія.
|
1 |
|
|
31
|
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль». «Заморські гості», «Похвала». Основні ідеї,художні особливості гуморесок.
|
1
1 |
|
|
32 |
Контрольна робота
|
1 |
|
|
33 |
Література рідного краю № 2. Ознайомлення із творчістю письменників – земляків, їхніми гумористичними творами.
|
1 |
|
|
34
35
|
ПЧ № 2. Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Рекомендована література для читання влітку. Урок-підсумок |
1
1
1 |
|
|
1