Календарно-тематичне планування уроків англійської мови у І та ІІ семестрах. 4 клас.Підручник О.Карпюк (згідно програми) 2 години ...............................................................................................................................
Календарно-тематичне планування уроків англійської мови в 4 класі
“ENGLISH 4” автора О. Карп’юк (2 год. на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Мовленнєва компетенція |
Мовна компетенція |
Домашнє завдання |
Примітка |
|||||
Говоріння |
Аудіювання |
Читання |
Письмо |
Фонетика |
Лексика |
Граматика |
|||||
Тема : Шкільне життя (13 годин) О. Карп’юк англійська мова 4 клас |
|||||||||||
|
|
Давайте знайомитися! |
Ex. 1, p. 4
|
Ex. 2, 3, 4, p. 4–5
|
|
Ex. 5, p. 5 |
[b] [v] [g] [d] [z] [l] [m] [n] [r] [d] [ð]
Вимова нових слів і словосполучень |
Hello! Hi! Nice to meet you. Good morning. Do you remember me? What is your name?
|
The ABC, numbers 1–10, personal pronouns
|
Скласти діалог |
Family and friends 2 p.4 |
|
|
Давайте рахувати! |
Ex. 2, p. 6
|
Ex. 1, p. 6
|
Ex. 5–6, p. 7 |
|
What is your name? Who is this boy / girl? How old is he / she? |
Numbers 1–100 |
Виконати додаткове завдання |
|
|
|
|
Давай знайомитися! Звідки ти родом? |
Ex. 1, p. 8 |
|
Ex. 4, p. 9
|
Ex. 3, 5, p. 9 |
What is your name? I’m... I’m from... Who is it? What is your e–mail? |
Colours, sounds, letters
|
Виконати додаткове завдання |
|
|
|
|
Здрастуй, школо! |
Ex. 1, p. 10 |
Ex. 2, 7, p. 10, 12 |
Ex. 2–6, p. 10–12
|
Ex. 5, p. 11 |
The pencil case is on the shelf. What do you need...? I need ... |
Verbs, school things, Prepositions: on, in, near, under; prepositions of time |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 2 p.8 |
|
|
|
Готуємося до школи |
Ex. 1, p. 13
|
Ex. 2, p. 13
|
Ex. 2–5, p. 13–14 |
|
How are you? Are you ready for school? |
Verbs of movement, school things |
Скласти діалог |
Family and friends 2 p.14 |
|
|
|
Йдемо до магазину |
Ex. 1, p. 15
|
Ex. 2, 4, p. 16–17 |
Ex. 3, p. 16
|
Ex. 3, p. 16 |
School Bazaar Clothes for You |
School things, food |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Моя шкільна форма |
Ex. 1, p. 18
|
Ex. 2, 3, p. 18
|
Ex. 5, p. 19 |
Ex. 2, 3, p. 18 |
What colour is your school uniform? Where are you from? Can you spell your name? |
School things, food, colours |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.12 |
|
|
|
Заняття розпочинаються
|
Ex. 1, p. 20
|
Ex. 2, 3, p. 20–21 |
|
Ex. 4, p. 22 |
Are you going to study...? Yes, I am. No, I am not |
School subjects, school activities |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.9 |
|
|
|
Мій улюблений предмет |
Ex. 1, p. 23
|
Ex. 3, 4, 5, p. 24 |
Ex. 6, p. 24
|
Ex. 2, p. 23 |
I like Maths |
School subjects |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 2 p.34 |
|
|
|
Чим ти займаєшся у вівторок? |
Ex. 1, p. 25
|
Ex. 2, 3, p. 25–26 |
Ex. 5, p. 26
|
Ex. 1, p. 25 |
We do sums in Maths. We have a test on Maths |
Prepositions
|
Скласти діалог |
Family and friends 2 p.10 |
|
|
|
Як вчаться мої однолітки в Англії Лексико – граматичний тест
|
Ex. 1, p. 27
|
Ex. 4, p. 28
|
Ex. 3, p. 28
|
Ex. 1, p. 27 |
English primary school |
Watch a cartoon, play chess, paint, play music, team |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.36 |
|
|
|
Мій розпорядок дня. |
Ex. 2, p. 30
|
Ex. 1, 4, p. 30–31 |
Ex. 3, 5, p. 31 |
|
What time is it? It’s half past two |
Time words |
Скласти діалог |
Family and friends 2 p.11 |
|
|
|
Шкільне життя. |
Ex. 1, p. 32
|
Ex. 3, p. 33
|
Ex. 4, p. 33
|
Ex. 2, p. 32 |
Узагальнення вивченого лексико-граматичного матеріалу |
Закріплення лексичних одиниць за темою Ex. 1, p. 32 |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 2 p.16 |
|
Тема : Відпочинок і дозвілля (7 годин) О. Карп’юк англійська мова 4 клас |
|||||||||||
|
|
Мої друзі та їхні захоплення |
Ex. 1, p. 34
|
Ex. 4, 6, 7, p. 36–38 |
Ex. 5, p. 37
|
Ex. 3, p. 35 |
[k] [p] [s] [t] [f] [h] [t] [θ]
Вимова нових слів і словосполучень |
What is your favourite toy / sport? |
Sport activities |
Виконати додаткове завдання |
|
|
|
Розпорядок дня. Годинник |
Ex. 2, p. 39
|
Ex. 3, p. 41
|
Ex. 5, p. 42
|
Ex. 6, p. 43 |
What is your favourite part of the day? I like evening best |
Morning, afternoon, evening
|
Скласти діалог |
Family and friends 2 p.20 |
|
|
|
У вільний час я люблю... |
Ex. 2, p. 44
|
Ex. 1, 3, p. 44–45 |
Ex. 4, p. 45
|
Ex. 3, p. 45 |
I always / often / sometimes / never... |
Always, often, sometimes, never |
Скласти діалог |
|
|
|
|
Мої захоплення та захоплення моїх друзів |
Ex. 2, p. 46
|
Ex. 3, 4, p. 47–48
|
Ex. 5, p. 48
|
Ex. 2, p. 46 |
Are you good at ...? |
Hobbies |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.22 |
|
|
|
У парку розваг Лексико – граматичний тест
|
Ex. 1, 2, p. 49–50
|
Ex. 3, p. 51 |
|
Ex. 4, p. 51 |
I’m riding a bike |
A pirate, a ghost, to take a photo, a rollercoaster, a desert islan |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Я люблю відпочивати у парку |
Ex. 1, p. 52
|
Ex. 2, 3, p. 52–53 |
|
Ex. 4, p. 54 |
Is he riding a bike now? |
Revise the words |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.40 |
|
|
|
Давай грати у комп’ютерні ігри |
Ex. 1, p. 55
|
Ex. 2, p. 55 |
Ex. 3, p. 56
|
Ex. 4, p. 56 |
Do you like...? Does she/he like...? I like/don’t like... He/ She likes/ doesn’t like |
Revise the words |
Скласти діалог |
|
|
Тема : Свята і традиції (7 годин) О. Карп’юк англійська мова 4 клас |
|||||||||||
|
|
Готуємо разом |
Ex. 1, p. 66
|
Ex. 2, p. 66
|
Ex. 3, p. 67
|
Ex. 4, p. 68 |
Вимова нових слів і словосполучень
|
What shall I do? Will you help? |
Food, go shopping
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 2 p.48 |
|
|
У магазині |
Ex. 1, p. 69 |
Ex. 2, 3, 4, p. 69–70 |
|
Ex. 5, p. 71 |
What day is it today? When is Sport? It is on .... Which lesson do you like? |
A bar of ...; a bag of...; a bottle of ...; food |
Скласти діалог |
|
|
|
|
Готуємося до свята |
Ex. 1, 6 p. 72, 74 |
Ex. 3, p. 73 |
|
Ex. 2, p. 72 |
How many ...? How much ...? |
Food, fruit and vegetables |
Виконати додаткове завдання |
|
|
|
|
У нас свято!
|
Ex. 1, p. 75 |
Ex. 2, p. 75
|
Ex. 4, 6, p. 76, 78 |
Ex. 5, p. 77 |
I don’t like ... He doesn’t like .... |
Food |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.49 |
|
|
|
У магазині іграшок. Лексико – граматичний тест
|
Ex. 1, 3, p. 79–80 |
Ex. 2, p. 79 |
Ex. 2, p. 79 |
Ex. 4, p. 81 |
Can I have this postcard? |
Toys |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Мій день народження |
Ex. 1, 2, p. 82 |
Ex. 3, p. 83
|
Ex. 5, p. 84
|
Ex. 3, p. 83 |
How many days / seasons / months / weeks are there? |
Calendar words, ordinal numbers
|
Виконати додаткове завдання |
|
|
|
|
Коли у тебе день народження? |
|
Ex. 4, p. 87
|
Ex. 5, p. 87
|
Ex. 1, 2, 3, p. 85–86 |
What day is it today? |
Calendar words, ordinal numbers, special occasions |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.50 |
|
|
|||||||||||
|
|
День народження. Контроль письма |
|
Ex. 4, p. 87
|
Ex. 5, p. 87
|
Ex. 1, 2, 3, p. 85–86 |
|
What day is it today? |
Calendar words, ordinal numbers, special occasions |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.50 |
|
|
Свята. Контроль аудіювання |
Ex. 1, 3, p. 88, 89 |
Ex. 2, 5, p. 88, 90 |
Ex. 6, p. 90
|
Ex. 4, p. 89 |
|
|
|
Скласти діалог |
|
|
|
День народження. Контроль читання |
Ex. 1, p. 92 |
|
Ex. 2, p. 92–93 |
|
|
|
|
Ex. 2, p. 92–93 |
|
|
|
Свята. Контроль усного мовлення |
|
Ex. 3, p. 93 |
|
|
|
My favourite holiday is ... |
Holidays, romantic, celebrate |
Ex. 4, p. 92–93 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 2 p.53 |
Тема : Природа і навколишнє середовище (10 годин) О. Карп’юк англійська мова 4 клас |
|||||||||||
|
|
Яка сьогодні погода? |
Ex. 1, p. 98
|
Ex. 2, 4, p. 98–99 |
|
Ex. 3, 5, p. 98–99 |
[b] [v] [g] [d] [z] [l] [m] [n] [r] [d] [ð] Вимова нових слів і словосполучень |
It’s wet. My favourite season ... |
Wet, foggy, frosty, leaves |
Скласти діалог |
Family and friends 2 p.68 |
|
|
Пори року |
Ex. 1, p. 100 |
Ex. 2, 3, p. 101 |
|
Ex. 3, p. 101 |
It was warm. Describing the weather |
Months, seasons |
Виконати додаткове завдання |
|
|
|
|
Ось і зима прийшла до нас! |
Ex. 1, p. 103
|
Ex. 3, 4, p. 104 |
|
Ex. 1, 5, p. 103, 105 |
It was warm. Giving and following instructions. Describing the weather |
Winter activities
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Погода в Англії |
Ex. 1, p. 106
|
Ex. 4, p. 108
|
Ex. 3, p. 107
|
Ex. 5, p. 108 |
Adjectives: comparatives |
Weather words |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.69 |
|
|
|
Наша домівка — планета Земля |
Ex. 1, 2, p. 109 |
Ex 3, p. 109– 110 |
Ex. 4–6, p. 111 |
|
Adjectives: comparatives and superlatives |
Poles, the Earth, desert, tropical forest |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Планета Земля |
Ex. 1, p. 112
|
Ex. 6, 7, p. 115 |
Ex. 3, 4, p. 113– 114 |
Ex. 2, 4, p. 112, 114 |
Adjectives: comparatives and superlatives |
North, top, bottom, ice, camel |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.72 |
|
|
|
На фермі |
Ex. 1, p. 116 |
Ex. 2, 3, p. 116– 117 |
Ex. 4, p. 117 |
Ex. 5, p. 118 |
The house was old. It is new now |
Farm animals |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
На фермі Лексико – граматичний тест
|
Ex. 1, p. 119 |
Ex. 4, 6, p. 120, 121 |
Ex. 5, p. 121 |
Ex. 2, 5, p. 119– 121 |
Adjectives Comparatives and superlatives |
Field, drive a car, fat / thin |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.90 |
|
|
|
Цікавий світ тварин |
Ex. 1–2, p. 122 |
Ex. 6, p. 125 |
Ex. 4, 5, p. 124– 125 |
Ex. 3, p. 123 |
Wild animals and insects. Adjectives: comparatives and superlatives |
Wh-questions |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Природа і навколишнє середовище. |
|
Ex. 1, 2, p. 126 |
Ex. 4, p. 127
|
Ex. 3, p. 127 |
Revision |
Revision |
Виконати додаткове завдання |
Family and friends 2 p.70 |
|
Тема : Природа і навколишнє середовище (10 годин) О. Карп’юк англійська мова 4 клас |
|||||||||||
|
|
Наша домівка |
Ex. 1, p. 128
|
Ex. 2, p. 128
|
Ex. 5, p. 129 |
Ex. 2, 3, p. 128– 129 |
[k] [p] [s] [t] [f] [h] [t] [θ] Вимова нових слів
|
There is / are... In my bedroom... |
Furniture |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
Англійські домівки |
Ex. 1, 2, p. 130 |
Ex. 3, p. 131 |
|
Ex. 2, 4, p. 130– 131 |
Where do you live? |
Upstairs, downstairs |
Скласти діалог |
Family and friends 2 p.96 |
|
|
|
Подорож містом |
Ex. 1, 2, p. 132 |
Ex. 3, 5, p. 133 |
|
Ex. 2, p. 132 |
Vicky lives at 10 Green Street |
Kinds of houses |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 3 p.52 |
|
|
|
Лондон — столиця Великої Британії |
Ex. 1, p. 134
|
|
Ex. 3, p. 136 |
Ex. 2, 4, p. 134– 136
|
London is the capital |
Bridge, city, town, underground |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 3 p.82 |
|
|
|
Подорож містом |
Ex. 1, p. 137 |
Ex. 2–4, p. 137– 138 |
|
Ex. 2, p. 137– 138 |
Is there a ... in your town? |
Supermarket, gallery, circus, theatre |
Скласти діалог |
|
|
|
|
Подорож містом |
Ex. 1, 2, p. 139– 140 |
Ex. 4, 5, p. 141– 142 |
Ex. 4, p. 141 |
Ex. 3, p. 140 |
Where is ...? It is ... |
Kinds of houses |
Скласти діалог |
|
|
|
|
Вулиця, на якій я живу Лексико – граматичний тест |
Ex. 1, p. 143 |
Ex. 3, 4, p. 144– 145 |
|
Ex. 3, p. 144– 145 |
Is there a school in your street? |
Kinds of shops |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 3 p.54 |
|
|
|
Як зорієнтуватися у незнайомому місті |
Ex. 1, 2, p. 146– 147 |
Ex. 2, 3, p. 146– 147 |
|
Ex. 4, p. 148 |
Excuse me, where is the cinema?
|
Giving and following instructions |
Скласти діалог |
|
|
|
|
У подорож із картою |
Ex. 1, p. 149 |
Ex. 2, 3, p. 149– 150 |
Ex. 4, p. 151 |
|
Wh-questions; Let’s go to ... |
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Члени сім'ї . Помешкання |
|
Ex. 1–4, p. 152– 155 |
Ex. 5, p. 155 |
Ex. 3, p. 154 |
Wh-questions
|
Irregular verbs |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 3 p.4 |
|
Тема : Подорож (11 годин) О. Карп’юк англійська мова 4 клас |
|||||||||||
|
|
Люблю подорожувати |
Ex. 1, p. 156 |
Ex. 6, p. 159 |
Ex. 5, p. 158
|
Ex. 2, 3, p. 157– 158 |
Вимова нових слів і словосполучень
|
I like travelling |
Transport |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
На вокзалі |
Ex. 1, p. 160 |
Ex. 1, p. 160 |
Ex. 2, 3, 5, 6, p. 160– 162 |
Ex. 2, p. 160– 161 |
I like travelling |
Arrive, leave, platform, information desk |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 3 p.94 |
|
|
|
Люблю подорожувати |
Ex. 1, 2, p. 163 |
Ex. 5, p. 165 |
Ex. 3, 4, p. 164– 165 |
Ex. 2, p. 163 |
|
Ticket, passenger, suitcase |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
На вокзалі |
Ex. 1, 2, p. 166 |
Ex. 3, 4, p. 167– 168 |
Ex. 5, p. 168 |
|
Did you buy the ...? |
Luggage, ticket office, timetable board, bus station, airport |
Скласти діалог |
|
|
|
|
Міські види транспорту |
Ex. 1, p. 169 |
Ex. 2, 4, p. 169– 170; Ex. 6, 7, p. 173 |
Ex. 3, p. 170
|
Ex. 2, p. 169 |
How can I get to the railway station? |
Tram, underground, trolleybus |
Скласти діалог |
Міські види транспорту |
|
|
|
Міські види транспорту |
Ex. 1, p. 169 |
Ex. 2, 4, p. 169– 170; Ex. 6, 7, p. 173 |
Ex. 3, p. 170
|
Ex. 2, p. 169 |
How can I get to the railway station? |
Tram, underground, trolleybus |
Скласти діалог |
Міські види транспорту |
|
|
|
В аеропорту |
Ex. 1, p. 174 |
Ex.3, p. 176 |
|
Ex. 1, p. 174 |
|
Journey, voyage, to board, beforehand |
Виконати завдання в робочому зошиті |
Family and friends 3 p.95 |
|
|
|
Визначні місця Лондона Лексико – граматичний тест
|
Ex. 1, p. 179 |
Ex. 5, p. 180 |
|
Ex. 1, 4, 5, p. 179, 180 |
I have been to London. I have done many interesting things |
A tour, a tourist, sight, sightseeing, royal |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Мої враження від подорожі |
Ex. 1, p. 181 |
Ex. 4, 5, p. 183 |
|
Ex. 1, p. 181 |
Have you ever been...? |
Irregular verbs |
Скласти діалог |
|
|
|
|
Мої враження від подорожі |
Ex. 1, p. 184 |
|
|
Ex. 1, p. 184 |
Have you visited the London Eye? |
Irregular verbs |
Скласти діалог |
|
|
|
|
Подорож |
|
Ex. 1, 4, p. 184– 185 |
Ex. 6, p. 189 |
Ex. 3, 4, 5, p. 187– 189 |
Revision |
Revision |
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|
Подорож. |
|
Ex. 2, 7–9, p. 186, 189 |
|
|
|
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
|||||||||||
|
|
Дозвілля влітку. Контроль читання |
|
|
Тест |
|
|
|
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
Дозвілля влітку. Контроль аудіювання |
|
Тест |
|
|
|
|
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
Плани на літо. Контроль письма |
|
|
|
Тест |
|
|
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
Літні канікули. Контроль усного мовлення. |
Тест |
|
|
|
|
|
|
Виконати завдання в робочому зошиті |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|
|
|
|