Погоджено
Заступник директора
_______________________
біологія і екологія
10 клас
Рівень стандарту
(70 годин, 2 години на тиждень)
(За навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти
затвердженою Міністерством освіти і науки України
(наказ № 1407 від 23.10.2017 р.))
№ |
Тема уроку |
К-сть год |
Дата проведення |
Примітка |
ВСТУП (4 год.) |
||||
1 |
Інструктаж з БЖД Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
1 |
|
|
2 |
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок.
|
1 |
|
|
3 |
Фундаментальні властивості живого.
|
1 |
|
|
4 |
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства.
|
1 |
|
|
Тема 1. Біорізноманіття (13 год.)
|
||||
5 |
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів |
1 |
|
|
6 |
Сучасні критерії виду. Лабораторна робота 1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя).
|
1 |
|
|
7 |
Віруси, віроїди. Особливості їхньої організації та функціонування.
|
1 |
|
|
8 |
Віроїди. Особливості їхньої організації та функціонування.
|
1 |
|
|
9 |
Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування.
|
1 |
|
|
10 |
Гіпотези походження вірусів. |
|
|
|
Тематична № 1 |
||||
11 |
Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. |
1 |
|
|
12 |
Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами.
|
1 |
|
|
13 |
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування.
|
1 |
|
|
14 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів |
1 |
|
|
15 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції.
|
1 |
|
|
16 |
Навчальний проект 1. Складання характеристики виду за видовими критеріями. |
1 |
|
|
17 |
Узагальнення знань теми: «Біорізноманіття». |
1 |
|
|
Тематична №2 |
||||
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії (15 год.)
|
||||
18 |
Білки: огляд будови й біологічної ролі. |
1 |
|
|
19 |
Нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі.
|
1 |
|
|
20 |
Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі.
|
1 |
|
|
21 |
Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем.
|
1 |
|
|
22 |
Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів.
|
1 |
|
|
23 |
Практична робота 1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
1 |
|
|
24 |
Узагальнення. Обмін речовин і перетворення енергії.
|
1 |
|
|
25 |
Контрольна робота |
1 |
|
|
Тематична №3 |
||||
26 |
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
1 |
|
|
27 |
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
1 |
|
|
28 |
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
1
|
|
|
29 |
Вітаміни, їх роль в обміні речовин.
|
1 |
|
|
30 |
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. Значення якості питної води для збереження здоров’я людини.
|
1 |
|
|
31 |
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. |
1 |
|
|
32 |
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму.
|
1 |
|
|
Тематична №4 |
||||
Тема 3. Спадковість і мінливість (22 год.)
|
||||
33 |
Основні поняття генетики. Закономірності спадковості.
|
1 |
|
|
34 |
Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки.
|
1 |
|
|