Календарно-тематичне планування уроків біології для 6 класу. Календарно-тематичне планування розроблено згідно державних стандартів. Програма актуальна в 2017-2018 навчальному році
Біологія 6 клас
(всього 70 годин, 2 години на тиждень,
із них 5 годин резервний час)
№ теми |
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
||
Д.З. |
ІКТ |
заміна |
||||
Вступ (4 години) |
||||||
1 |
1 |
04.09 |
Біологія – наука про життя |
П.1,2 |
*** |
|
2 |
06.09 |
Основні властивості живого |
П. 3 |
*** |
|
|
3 |
07.09 |
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій) |
конспект |
*** |
|
|
4 |
13.09 |
Методи біологічних досліджень організмів |
П.4 |
|
|
|
Тема 1. Клітина (10 годин) |
||||||
2 |
5 |
14.09 |
Клітина - одиниця живого |
П. 5 |
|
|
6 |
20.09 |
Збільшувальні прилади (Лупа. Мікроскоп) |
П. 6 |
|
|
|
7 |
21.09 |
Практична робота № 1 Будова світлового мікроскопа та робота з ним |
|
|
|
|
8 |
27.09 |
Загальний план будови клітини |
|
|
|
|
9 |
28.09 |
Практична робота № 2 Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа |
П7 |
|
|
|
10 |
10.10 |
Будова рослинної та тваринної клітини |
П. 8 |
|
|
|
11 |
11.10 |
Порівняння будови рослинної та тваринної клітин |
П. 9 |
|
|
|
12 |
12.10 |
Лабораторне дослідження №1 «Будова клітин листка елодеї, кавуна, горобини, помідора, тощо» |
П. 10 |
|
|
|
13 |
18.10 |
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем) |
П. 11 |
|
|
|
14 |
19.10 |
Узагальнення теми «Клітина» |
П. 12, конспект |
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми (8 годин + 1 година резервний час) |
||||||
3 |
15 |
25.10 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми |
|
|
|
|
16 |
26.10 |
Одноклітинні організми (на прикладі амеби, евглени зеленої) |
П. 13 |
*** |
|
|
17 |
01.11 |
Одноклітинні організми (на прикладі інфузорії) Лабораторне дослідження №2 «Спостереження інфузорії» |
П.14 |
|
|
|
18 |
02.11 |
Одноклітинні організми (на прикладі хламідомонади та діатомових водоростей). |
П. 15 |
*** |
|
|
19 |
03.11 |
Середовище існування одноклітинних та роль їх у природі і житті людини |
П. 16 |
*** |
|
|
20 |
08.11 |
Паразитичні одноклітинні організми
|
П. 17,18 |
*** |
|
|
21 |
09.11 |
Колоніальні організми перехід до багатоклітинності (Губка, ульв) |
П. 19 |
*** |
|
|
22 |
15.11 |
Захист міні-проектів (за вибором) Чому скисає молоко? Корисний йогурт |
П. 20 |
*** |
|
|
23 |
16.11 |
Узагальнення теми «Одноклітинні організми» |
|
*** |
|
Тема 3. Рослини ( 20 годин + 4 години резервний час) |
||||||
4
|
24 |
29.11 |
Рослина – живий організм. |
П. 21 |
|
|
25 |
30.11 |
Фотосинтез як характерна особливість рослин. Живлення. Демонстрування дослідів, що підтверджують фотосинтез |
конспект |
*** |
|
|
26 |
06.12 |
Дихання рослин. Рухи рослин Демонстрування дослідів, що підтверджують дихання, випаровування води |
конспект П 31 |
*** |
|
|
27 |
07.12 |
Будова рослини. |
конспект |
|
|
|
28 |
13.12 |
Органи рослин |
П. 22 |
|
|
|
29 |
14.12 |
Корінь та його будова, типи кореневих систем. Видозміни кореня. Демонстрування мікропрепаратів внутрішньої будови кореня. Лабораторне дослідження № 3 «Будова кореня» |
П. 23,24 |
|
|
|
30 |
20.12 |
Основні функції кореня (поглинання води та укріплення у ґрунті) Демонстрування дослідів: поглинання коренем води |
П. 23 |
|
|
|
31 |
21.12 |
Пагін: будова пагона та бруньки. Демонстрування мікропрепаратів внутрішньої будови стебла. Лабораторне дослідження №4 «Будова пагона, будова бруньки» |
П. 25 |
|
|
|
32 |
27.12 |
Різноманітність пагонів. Дослідницький практикум №1 Спостереження за розвитком пагона з бруньки |
П. 25 |
|
|
|
33 |
28.12 |
Основні функції пагона (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин) Дослідницький практикум № 2 Транспорт речовин по рослині Демонстрування дослідів, транспорт речовин по рослині |
П. 26,30 |
|
|
|
34 |
10.01 |
Видозміни пагона. Лабораторне дослідження №5 «Будова цибулини» |
П. 27 |
|
|
|
35 |
11.01 |
Будова листка та їх різноманітність Демонстрування мікропрепаратів внутрішньої будови листка |
П. 28 |
|
|
|
36 |
17.01 |
Основні функції листка (фотосинтез, газообмін, ріст, випаровування води, транспорт речовин) |
П. 28 |
*** |
|
|
37 |
18.01 |
Видозміни листка |
П. 29 |
|
|
|
38 |
24.01 |
Розмноження рослин: статеве і нестатеве. Вегетативне розмноження рослин. Д.П. №3 Вегетативне розмноження рослин. |
конспект, П 32, 39 |
*** |
|
|
39 |
25.01 |
Узагальнення теми «Рослини» (Вегетативні органи рослин) |
|
|
|
|
40 |
31.01 |
Квітка - орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження №6 «Будова квітки» |
П. 33 |
|
|
|
41 |
01.02 |
Суцвіття |
П. 34 |
|
|
|
42 |
07.02 |
Запилення. Запліднення |
П. 35,36 |
|
|
|
43 |
08.02 |
Насінина. Лабораторне дослідження №7 «Будова насінини.» Дослідницький практикум № 4 Дослідження умов проростання насіння |
П. 37 |
*** |
|
|
44 |
14.02 |
Плід. Лабораторне дослідження №8 «Будова плоду» |
П. 38 |
*** |
|
|
45 |
15.02 |
Способи поширення плодів. |
конспект |
*** |
|
|
46 |
28.02 |
Захист міні-проектів: «Листопад» «Рослини хижаки», «Квіти і комахи», «Рослини мандрівники» (за вибором) |
|
|
|
|
47
|
01.03 |
Узагальнення теми «Рослини» (Генеративні органи рослин) |
|
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (12 годин) |
||||||
5 |
48 |
07.03 |
Поняття про класифікацію рослин |
П. 40 |
|
|
|
49 |
08.03 |
Водорості (зелені, бурі, червоні) Лабораторне дослідження №9 «Будова зелених нитчастих водоростей» |
41 |
|
|
|
50 |
14.03 |
Мохи. Лабораторне дослідження №10 «Будова мох». |
42 |
|
|
|
51 |
15.03 |
Папороті. Лабораторне дослідження №11 «Будова папоротей» |
43 |
|
|
|
52 |
21.03 |
Голонасінні. Лабораторне дослідження №12 «Будова пагонів і шишок хвойних рослин» |
44 |
|
|
|
53 |
22.03 |
Покритонасінні (Квіткові). |
45,46 |
|
|
|
54 |
28.03 |
Практична робота № 3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин |
|
|
|
|
55 |
29.03 |
Рослинні угрупування. |
47,48 |
|
|
|
56 |
04.04 |
Практична робота № 4 Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах |
|
|
|
|
57 |
05.04 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля та для людини |
49,50 |
|
|
|
58 |
18.04 |
Захист міні-проектів: «Як утворився торф і кам’яне вугілля», «Викопні рослини» (за вибором) |
|
|
|
|
59 |
19.04 |
Узагальнення теми «Різноманітність рослини» |
|
|
|
Тема 5 Гриби (9 годин) |
||||||
6 |
60 |
25.04 |
Особливості живлення грибів. Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло |
П. 51 |
*** |
|
|
61 |
26.04 |
Розмноження та поширення грибів |
конспект |
|
|
|
62 |
02.05 |
Групи грибів. Сапротрофні – цвільові гриби |
П. 52 |
*** |
|
|
63 |
03.05 |
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапкові гриби. Лабораторне дослідження №13 «Будова шапинкових грибів» |
П. 54 |
*** |
|
|
64 |
10.05 |
Практична робота №5 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості |
П55 |
*** |
|
|
65 |
16.05 |
Гриби-паразити (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини) |
П. 56 |
*** |
|
|
66 |
17.05 |
Лишайники . Значення грибів у природі та житті людини |
П. 53,57 |
*** |
|
|
67 |
23.05 |
Захист міні-проекту: «Гриби у біосфері та житті людини» |
|
|
|
|
68 |
24.05 |
Узагальнення теми «Гриби» |
|
|
|
Узагальнення (2 години) |
||||||
7 |
69 |
30.05 |
Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
|
|
70 |
31.05 |
Підсумковий урок |
|
|
|