Календарно-тематичне планування уроків біології для 7-го класу на ІІ семестр, складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, до підручника біологія 7 клас, авторами якого є
Л. І. Остапченко, П. Г. Балан та ін.
Погоджено
Заступник директора
____________________
БІОЛОГІЯ
7 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, з них 6 годин – резервних)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п уроку |
Тема уроку |
Практичні роботи, Лабораторні дослідження, Міні-проекти |
Дата проведен-ня уроку |
Приміт-ка
|
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год. + 1 год.) |
|||||
32
|
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
|
|
|
33 |
Різноманітність травних систем. |
|
|
|
|
34 |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
|
|
|
|
35 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. |
Практична робота: 4.Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
|
36 |
Кров, її основні функції. |
|
|
|
|
37 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
|
|
|
|
38 |
Опора і рух. Види скелета. |
|
|
|
|
39 |
Значення опорно-рухової системи. |
Практична робота: 5.Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
|
40 |
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
|
|
|
|
41 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторне дослідження: особливостей покривів тіла тварин. |
|
|
|
Тематична № 1 |
|||||
42 |
Органи чуття їх значення.
|
Міні-проект Як бачать тварини. |
|
|
|
43 |
Нервова система, її значення. |
|
|
|
|
44 |
Розвиток нервової системи у різних тварин. |
Практична робота 6.Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях) |
|
|
|
45 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. |
|
|
|
|
46 |
Статеві клітини та запліднення. |
|
|
|
|
47 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.
|
Лабораторні дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
|
|
48 |
Узагальнення знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин» |
|
|
|
|
Тема 3. Поведінка тварин (10 год. + 3 год.) |
|||||
49 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. |
|
|
|
|
50 |
Вроджена і набута поведінка. |
Лабораторні дослідження: спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). |
|
|
|
51 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
|
|
|
Тематична № 2 |
|||||
52 |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна. |
|
|
|
|
53 |
Форми поведінки тварин: репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна. |
|
|
|
|
54 |
Соціальна поведінка тварин.
|
Практичні роботи: 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). |
|
|
|
55 |
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
|
|
|
|
56 |
Комунікація тварин. |
|
|
|
|
57 |
Представлення міні-проектів. |
Міні-проект (за вибором): Чому мігрують тварини. |
|
|
|
58 |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
|
|
|
|
59 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
|
60 |
Узагальнення знань з теми «Поведінка тварин» |
|
|
|
|
61 |
Контрольна робота |
|
|
|
|
Тематична № 3 |
|||||
Тема 4. Організми і середовище існування (6 год. + 1 год.) |
|||||
62 |
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
|
|
|
|
63 |
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
|
|
|
|
64 |
Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
|
|
|
65
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. |
|
|
|
|
66 |
Природоохоронні території. |
|
|
|
|
67 |
Червона книга України. |
|
|
|
|
68 |
Заповідні території України. |
|
|
|
|
Узагальнення (2 год.) |
|||||
69-70 |
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
|
|
|
Тематична № 4 |
|||||