Календарно-тематичне планування уроків хімії складене за навчальною програмою з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту.
Затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407.
Адаптовано до підручника з хімії О.Ярошенко.(2019 рік)
ІI семестр
Календарно–тематичне планування уроків хімії 11 клас (рівень стандарту 70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Складене за навчальною програмою з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту.
Затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407.
№ п/п |
ДАТА |
ЗМІСТ УРОКУ |
Демонстрації, лабораторні досліди, домашні експерименти |
Очікувані результати навчання |
Примітка |
||
11-А клас |
11-Б клас |
||||||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (частина І) 19 год. |
|
||||||
31 |
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
Демонстрація №7 Зразки неметалів. |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає найпоширеніші у природі металічні й неметалічні елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою; пояснює суть явища алотропії; відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів неметалічних елементів; наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак); взаємозв’язків між речовинами. Ціннісний компонент робить висновки на основі спостережень; обґрунтовує значення алотропних перетворень; причини існування кислотних і лужних ґрунтів; оцінює біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів; найважливіших представників основних класів неорганічних сполук; доводить практичну значущість явища адсорбції, металів і неметалів та сполук металічних і неметалічних елементів; уплив жорсткої води на побутові прилади і комунікації; висловлює судження щодо біологічної ролі озону і його застосування, екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру; кислотних дощів, парникового ефекту, нераціонального використання мінеральних добрив. |
|
|
32 |
|
|
Явище адсорбції. |
Лабораторний дослід №2.Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
||
33 |
|
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
Демонстрація №8 Моделі кристалічних граток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D –проектування). |
|
||
34 |
|
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
|
|
||
35 |
|
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
|
|
||
36 |
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідроге-ном. Особливості водних розчинів цих спо-лук,їх застосування. |
|
|
||
37 |
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук,їх застосування. Самостійна робота. |
|
|
||
38 |
|
|
Оксиди неметалічних елементів,їх вміст в атмосфері. |
|
|
||
39 |
|
|
Оксиди неметалічних елементів,їх вміст в атмосфері. |
|
|
||
40 |
|
|
Кислоти.
|
|
|
||
41 |
|
|
Кислотні дощі. |
|
|
||
42 |
|
|
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
|
|
||
43 |
|
|
Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
|
|
||
44 |
|
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
Демонстрація №9. Зразки металів та їхніх сплавів. |
|
||
45 |
|
|
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. |
|
|
||
46 |
|
|
Залізо: фізичні і хімічні властивості. |
Лабораторні досліди №3-6. Виявлення у розчині катіонів Ферум(2+), Ферум(3+), Барію, амонію. |
|
||
47 |
|
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
||
48 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач. Представлення навчальних проектів. |
|
|
||
49 |
|
|
Тематичне оцінювання. |
|
|
||
Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці. 8. Кислотні дощі.
|
|
||||||
Тема 5. Неорганічні речовини і їхні властивості (частина ІІ) 14 год |
|
||||||
50 |
|
|
Основи. Властивості , застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
Діяльнісний компонент складає рівняння, що підтверджують відновні властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах); окисні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів; реакцій, які характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами), гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами); реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей;
реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю; характеризує метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі сплавів металів); застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної і концентрованої сульфатної кислот; застосування гідроксидів Натрію і Кальцію; поширення солей у природі; складає план дослідження та експериментально встановлює генетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами; порівнює фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів; особливості водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; основ (гідроксидів Натрію і Кальцію); аналізує і тлумачить результати досліджень; прогнозує рН середовища кислотних і лужних ґрунтів; установлює генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук; проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони; досліджує якісний склад солей; адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів; аналізує види жорсткості води і пропонує безпечні способи усунення жорсткості води у побуті; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; обчислює кількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. |
|
|
51 |
|
|
Середні та кислі солі. |
Лабораторний дослід №7. Виявлення у розчинах ортофосфат-іонів. |
|
||
52 |
|
|
Солі. Їх поширення в природі. |
|
|
||
53 |
|
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
|
||
54 |
|
|
Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реа-кції,якщо один з реагентів взято в надлиш-ку. |
|
|
||
55 |
|
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
||
56 |
|
|
Сучасні силікатні матеріали. |
Лабораторний дослід №8. Виявлення у розчинах силікат-іонів. |
|
||
57 |
|
|
Якісні реакції на деякі йони. |
Демонстрація №10. Виявлення у розчині Ферум(2+)(віртуально), Ферум (3+)(віртуально), Барію, амонію.
|
|
||
58 |
|
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
|
||
59 |
|
|
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. |
|
|
||
60 |
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
||
61 |
|
|
Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
|
|
||
62 |
|
|
Розв’язування задач і вправ різного рівня складності. |
|
|
||
63 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів. |
|
|
||
64 |
|
|
Тематичне оцінювання. Контрольна робота №2 |
|
|
||
Навчальні проекти 9. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 10. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 11. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.
|
|
||||||
Тема 6. Хімія і прогрес людства.(6 год)
|
|
||||||
65 |
|
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів,розвитку нових напрямів технологій. |
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Ціннісний компонент оцінює значення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем; усвідомлює значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства; причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів; популяризує хімічні знання; критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел; висловлює судження щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності. |
|
|
66 |
|
|
Роль хімії у розв’язання продовольчої і сировинної проблем. |
|
|
||
67 |
|
|
Роль хімії у розв’язанні енергетичної і екологічної проблем. |
|
|
||
68 |
|
|
Зелена хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
||
69 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Хімія і прогрес людства». Захист навчальних проектів. |
|
|
||
70 |
|
|
Підсумковий урок. |
|
|
||
Навчальні проекти. 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».
|
|
||||||
1