Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 6 класі
(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти
для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 6 класі
(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти
для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Напрями корекційно- розвиткової роботи |
Опрацювання тексту на комп’ютері |
|||||
31. |
08/01 |
Інструктаж з БЖД. Призначення текстових редакторів. Технологія обробки текстової інформації. Робота на клавіатурному тренажері. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації, Виконання тестових завдань, вправ, розгадування ребусів з основних понять теми. Складання словника термінів з інформатики. Складання алгоритму пошуку програми WordPad. Керування роботою програм з використанням елементів інтерфейсу та інструментів управління. Робота з вікном програми: знайомство з меню, панеллю інструментів, стрічками прокрутки. Введення тексту. Редагування тексту (прийоми виправлення помилок). Форматування тексту. Робота з шрифтами: зміна розміру шрифту. Вирівнювання тексту: по лівому краю; по правому краю; по центру; по ширині сторінки. Форматування фрагменту тексту: застосування жирного, курсивного накреслення, підкреслення до виділеного фрагменту тексту. Зміна кольору шрифту. Робота з деформованим текстом. Доповнення тексту малюнком. Збереження документу у файлі. Порівняння вікон текстових редакторів Блокнот і WordPad, пошук відмінностей. Добір програми для виконання практичного завдання. |
Учень/учениця: вводить слова, речення, прості тексти за зразком, *(з допомогою вчителя); розуміє призначення та основні можливості текстового редактора; розуміє основні дії з текстом, які можна виконувати за допомогою текстового редактора; наводить приклади використання текстового редактора; вміє завантажувати текстовий редактор; * (з допомогою вчителя); знає основні елементи вікна текстового редактора; *(орієнтується); вміє працювати з фрагментами тексту; обирати й використовувати потрібний шрифт, змінювати розмір, накреслення та колір символів; * (з допомогою вчителя); вміє створювати та зберігати текстовий файл; * (з допомогою вчителя); використовує у мовленні слова-терміни з інформатики. |
Формувати уявлення про переваги опрацювання текстів сучасними електронними пристроями над паперовими засобами. Корегувати недоліки мислення, мовлення, пам'яті, уваги, сприйняття. Розвивати полісенсорне сприймання. Формувати в учнів навички усвідомленого використання інструментів та можливостей текстового редакторів. Розвивати пізнавальний інтерес до використання інформаційних та комунікаційних технологій. Розвивати логічне, аналітичне мислення. Розвивати дрібну моторику |
32. |
|
Інструктаж з БЖД. Основні можливості програми WordPad. Елементи вікна текстового редактора WordPad (меню, панель інструментів, панель форматування). Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
33. |
|
Інструктаж з БЖД. Курсор, текстове поле, лінійки, стрічки прокрутки. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
34. |
|
Інструктаж з БЖД. Правила введення тексту. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
35. |
|
Інструктаж з БЖД. Введення тексту. Редагування тексту. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
36. |
|
Інструктаж з БЖД. Введення тексту. Редагування тексту. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
37. |
|
Інструктаж з БЖД. Форматування тексту. Прийоми форматування тексту: виділення, копіювання, переміщення, видалення і вставлення фрагментів тексту. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
38. |
|
Інструктаж з БЖД. Форматування тексту. Прийоми форматування тексту: виділення, копіювання, переміщення, видалення і вставлення фрагментів тексту. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
39. |
|
Інструктаж з БЖД. Прийоми доповнення тексту малюнком. |
|||
40. |
|
Інструктаж з БЖД. Робота з деформованим текстом. |
|||
Редактор презентацій |
|||||
41. |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття презентації. Використання презентацій. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео. Обговорення з опорою на приклади із життєдіяльності. Виконання тестових завдань, розгадування ребусів з основних понять теми. Складання словника термінів з інформатики. Знайомство з середовищем редактора презентацій. Складання орієнтовної системи дій форматування об’єкту презентації. Виконання практичного завдання: основні операцій над об’єктами слайда; опрацювання об’єктів на слайдах за зразком. Створення презентації на основі шаблону, що складаються із текстових слайдів та слайдів з малюнками. Ілюстрування презентації, додавання малюнка. Додавання слайдів до презентації. Перегляд презентації. Збереження презентації. |
Учень/учениця: знає поняття комп'ютерної презентації; *(розуміє); наводить приклади застосування комп'ютерних презентацій; *(з допомогою вчителя); розуміє правила створення, перегляду та збереження комп'ютерної презентації; розуміє властивості об’єктів слайду; вміє створювати найпростішу комп'ютерну презентацію на основі шаблону, що складаються із текстових слайдів та слайдів з малюнками; вміє зберігати і переглядати презентацію; * (з допомогою вчителя); використовує у мовленні слова-терміни з інформатики. |
Формувати вміння виділяти головне, орієнтуватися в ситуації, вбачати зв'язки і відносини між об'єктами. Розвивати пізнавальний інтерес щодо створення та використання у процесі навчання комп’ютерних презентацій. Формувати навички застосування отриманих знань у різних життєвих ситуаціях. Розвивати пізнавальний інтерес до використання інформаційних та комунікаційних технологій. Формувати знання й уявлення про комп'ютерні технології та способи їх практичного застосування. Формувати лексичний запас з інформатики. |
42. |
|
Інструктаж з БЖД. Середовище редактора презентацій. Слайди. |
|||
43. |
|
Інструктаж з БЖД. Додавання слайдів до презентації. Текстові і графічні об’єкти слайдів. |
|||
44. |
|
Інструктаж з БЖД. Форматування текстових об’єктів слайдів. |
|||
45. |
|
Інструктаж з БЖД. Ілюстрування презентації. |
|||
46. |
|
Інструктаж з БЖД. Ілюстрування презентації. |
|||
47. |
|
Інструктаж з БЖД. Переміщення об’єктів на слайді.. |
|||
48. |
|
Інструктаж з БЖД. Шаблони оформлення презентації. |
|||
49. |
|
Інструктаж з БЖД. Етапи створення презентації. |
|||
50. |
|
Інструктаж з БЖД. Перегляд презентації |
|||
Глобальна мережа Інтернет. Безпека та відповідальність |
|||||
51. |
|
Інструктаж з БЖД. Загальні уявлення про комп'ютерні мережі. Глобальна комп'ютерна мережа Інтернет – історія створення. |
Перегляд і обговорення тематичного відео. Пояснення з демонстрацією. Складання словника термінів. Пошук потрібної інформації в Інтернеті за гіперпосиланнями. Виконання завдань: пошук інформації на сайтах для навчання. Створення повідомлень на доступних ресурсах, дотримуючись правил етикету спілкування у цифрових мережах. Виконання та ілюстрування правил безпеки в Інтернеті. |
Учень/учениця: має уявлення про світову мережу Інтернет; розуміє можливості використання глобальної мережі Інтернет; розуміє способи пошуку інформації в Інтернеті; виконує правила і алгоритм дій безпечного користування Інтернетом; дотримується етикету спілкування у цифрових мережах; за допомогою учителя використовує он-лайнові ресурси для навчання та спілкування, реєструється на них за допомогою безпечних паролів. |
Розвивати пізнавальний інтерес, щодо оволодіння засобами і прийомами пошуку інформації в мережі Інтернет та Інтернет-спілкуванні. Підвищувати адаптивні можливості учнів, їх соціальне орієнтування за рахунок додатково набутих навичок і вмінь. Формувати світогляд та стиль життя сучасної людини. |
52. |
|
Інструктаж з БЖД. Правила безпечного користування Інтернетом. |
|||
53. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернет, гіперпосилання. |
|||
54. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернет, гіперпосилання. |
|||
55. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук інформаційних матеріалів в Інтернет, гіперпосилання. |
|||
56. |
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з Веб-сторінкою, веб-сайтом. |
|||
57. |
|
Інструктаж з БЖД. Приклади веб-сайтів для дітей, для навчання. |
|||
58. |
|
Інструктаж з БЖД. Приклади веб-сайтів для дітей, для навчання. |
|||
59. |
|
Інструктаж з БЖД. Спілкування в Інтернет. |
|||
60. |
|
Інструктаж з БЖД. Етикет спілкування у цифрових мережах. |
|||
Робота над проєктом (узагальнення знань) |
|||||
61. |
|
Інструктаж з БЖД. Комплексний колективний проєкт (способи практичного застосування комп’ютерних технологій, усвідомленого використання інструментів та можливостей програмних засобів). |
Визначення етапів виконання проєкту. Розподілення ролей учасників проєкту. Складання плану виконання проєкту. Визначення завдань проєкту. Пошук, опрацювання і збереження матеріалів для виконання завдань проєкту. Використання он-лайн ресурсів для комунікації з учасниками групи та пошуку матеріалів проєкту. Подання та оцінювання результатів виконання проєкту. |
Учень/учениця: бере участь у створенні спільного інформаційного проєкту; * (з допомогою вчителя); обирає програмні засоби для опрацювання різних типів даних; * (з допомогою вчителя); розуміє роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання; дотримується правил взаємодії під час створення колективного проєкту; з допомогою вчителя складає план виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі; пояснює вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів; використовує он-лайн ресурси для пошуку інформації і комунікації; дотримується правил етикету спілкування у цифрових мережах; бере участь у представленні результатів групової роботи. |
Формувати світогляд та стиль життя сучасної людини. Підвищувати адаптивні можливості учнів, їх соціальне орієнтування за рахунок набутих навичок і вмінь. Формувати знання й уявлення про комп'ютерні технології та способи їх практичного застосування. Розвивати пізнавальний інтерес в учнів. Формувати в учнів навички усвідомленого використання інструментів та можливостей програмних засобів. Формувати навички взаємодії при виконання спільного завдання. |
62. |
|
Інструктаж з БЖД. Етапи виконання комплексного колективного проєкту. |
|||
63. |
|
Інструктаж з БЖД. План виконання проєкту. Вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів. |
|||
64. |
|
Інструктаж з БЖД. Вибір програмних засобів для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів. |
|||
65. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук матеріалів для проєкту. |
|||
66. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук матеріалів для проєкту. |
|||
67. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук матеріалів для проєкту. |
|||
68. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук матеріалів для проєкту. |
|||
69. |
|
Інструктаж з БЖД. Подання результатів, захист проєкту. |
|||
70. |
|
Інструктаж з БЖД. Подання результатів, захист проєкту. |
1