Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 7 класі на І семестр (відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика»
для 7-11 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Трокай Т.М., Тороп К.С.)
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 7 класі
на І семестр 2024-2025 навчального року
(відповідно до модельної навчальної програми «Інформатика»
для 7-11 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку (авт. Трокай Т.М., Тороп К.С.)
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Напрями корекційно- розвиткової роботи |
І семестр |
|||||
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «КОМПʼЮТЕРНА ГРАМОТНІСТЬ» |
|||||
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Персональний комп’ютер. Його складові та призначення. Складові системного блоку: процесор, жорсткий диск, карта памʼяті, оперативна пам'ять, звукова карта, відеокарта. Колективний проект «Купуємо комп’ютер» |
Інструктаж з БЖД. Бесіда Презентація Ігрові технології навчання (навчальні, тренувальні, узагальнюючі ігри) Дискусія «Наш помічник комп’ютер» Колективний проект «Купуємо комп’ютер» |
Учень/учениця знає: санітарно-гігієнічні правила роботи з компʼютером; основні пристрої комп’ютера. Уміє: називати, показувати основні пристрої комп’ютера; дотримуватися правил безпеки в кабінеті інформатики. |
Формування організованості, дисциплінованості, самоконтролю в навчальній діяльності; формування навичок дотримання правил техніки безпеки під час роботи з компʼютером; розвиток спостережливості, уваги, памʼяті, просторового мислення, пізнавальної активності; збагачення активного та пасивного словника. |
2. |
|
Інструктаж з БЖД. Призначення пам'яті ПК та її види: внутрішня і зовнішня. Санітарно-гігієнічні правила роботи з комп’ютером. Колективний проект «Купуємо комп’ютер» |
|||
3 |
|
Інструктаж з БЖД. Операційні системи і їх види. |
Бесіда Відео-презентація Ігрові технології навчання (навчальні, тренувальні, узагальнюючі ігри) Рішення задач (об’єм файлу і накопичувачу) Практична робота на ПК |
Учень/учениця має уявлення: про операційну систему, її призначення; про локальний диск. Знає: правила безпечного користування цифровими пристроями в школі, вдома, на вулиці тощо; як дізнатися версію Microsoft Windows на комп’ютері; які бувають локальні диски, їх місце розташування на комп'ютері; що таке файл та папка; що файли відрізняються різними значками; що папки позначені жовтою прямокутною іконкою; що розмір іконок та їхнє зображення можна змінювати; що таке формат і розширення файлу. Уміє: дотримуватися правил безпеки в кабінеті інформатики; відрізняти файл від папки; знаходити інформацію про версію Microsoft Windows на комп’ютері; змінювати розмір іконок та їхнє зображення; сортувати файли та папки за категоріями з відповідними назвами. |
Формування організованості, дисциплінованості, самоконтролю в навчальній діяльності; формування навичок дотримання правил техніки безпеки під час роботи з комп’ютером; розвиток спостережливості, уваги, пам’яті, просторове мислення, пізнавальної активності; збагачення активного та пасивного словника; розвиток аналізаторів (кінестетичний, слуховий, зоровий). |
4 |
|
Інструктаж з БЖД. Операційна система Microsoft Windows. |
|||
5 |
|
Інструктаж з БЖД. Локальний диск. |
|||
6 |
|
Інструктаж з БЖД. Файли та папки. Розмір файлу та папки. Практична робота. Створення папки. |
|||
7 |
|
Інструктаж з БЖД. Біт, байт, кілобайт, мегабайт, гігабайт і терабайт. Практична робота. Визначити скільки «важить» флеш накопичувач (біт, байт, кілобайт, мегабайт, гігабайт і терабайт). |
|||
8 |
|
Інструктаж з БЖД. Розширення та типи файлів у Windows. Найбільш популярні формати: документи - doc, docx або pdf; таблиці - xls, xlsx. Практична робота. Створення файлів з розширенням doc, docx, pdf, xls, xlsx. |
|||
9 |
|
Інструктаж з БЖД. Розширення та типи файлів у Windows. Архіви - zip або rar. Практична робота. Створення файлів з розширенням zip або rar. |
|||
10 |
|
Інструктаж з БЖД. Розширення та типи файлів у Windows. Фотографії - jpg або png; музика - mp3 або wav; відео - mp4 або avi. |
|||
11 |
|
Інструктаж з БЖД. Меню «Пуск». |
|||
12 |
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні програми. |
|||
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ІНТЕРНЕТ» |
|||||
13. |
|
Інструктаж з БЖД. Пошукові системи та принципи їх роботи. |
Бесіда Презентація Практична робота на ПК, телефоні, планшеті Практична робота з браузером Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox, Internet Explorer – на вибір вчителя Інформаційне лото |
Учень/учениця має уявлення: про принципи роботи пошукових систем; про авторське право на інформацію різного типу в Інтернеті. Знає: правила безпечного користування цифровими пристроями в школі, вдома, на вулиці тощо; поняття «браузер»; найпопулярніші браузери; що можна знайти в інтернеті (книги, музику, фото, відео та інше), Уміє: дотримуватися правил безпеки в кабінеті інформатики; правил безпеки в Інтернеті; працювати в інтернеті (знаходити і завантажувати інформацію, спілкуватися тощо); добирати ключові слова і методи пошуку, формулювати запити для пошуку потрібної інформації в Інтернеті; дотримуватися принципів академічної доброчесності та авторського права у власній інформаційній діяльності; оцінювати результати своїх навчальних досягнень. |
Розвиток пізнавального інтересу, щодо оволодіння засобами і прийомами пошуку інформації в мережі Інтернет; формування навичок застосування отриманих знань у різних життєвих ситуаціях; розвиток уваги, пам’яті, просторового мислення; формування вміння виділяти головне, орієнтуватися в ситуації, вбачати зв’язки і відносини між об’єктами; формування розуміння про програмні засоби загального та спеціального призначення; розвиток самостійності, аналітичних здібностей при роботі з інформацією з різних джерел. |
14 |
|
Інструктаж з БЖД. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. Практична робота. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. |
|||
15 |
|
Інструктаж з БЖД. Найпопулярніші браузери: Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox, та Internet Explorer. Практична робота. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. |
|||
16 |
|
Інструктаж з БЖД. Спілкування в Інтернеті. |
|||
17 |
|
Інструктаж з БЖД. Спілкування в Інтернеті. Практична робота. Складання правил спілкування в Інтернеті. |
|||
18 |
|
Інструктаж з БЖД. Авторське право. |
|||
19 |
|
Інструктаж з БЖД. Інтернет для навчання. Практична робота. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. |
|||
20 |
|
Інструктаж з БЖД. Застосунки для роботи на комп’ютері, телефоні, планшеті тощо (Google). |
|||
21 |
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з функціями застосунків для роботи на комп’ютері, телефоні, планшеті тощо (Google). Практична робота. Знайомство з функціями пошукових систем комп’ютера, телефону, планшету тощо. |
|||
22 |
|
Інструктаж з БЖД. Доступні online та offline застосунки для роботи з мережевими технологіями. |
|||
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ «ТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ» |
|||||
23 |
|
Інструктаж з БЖД. Програми для створення та опрацювання текстових документів. |
Бесіда Презентація Практична робота на ПК, телефоні, планшеті Практична робота із програмою Microsoft Word Клавіатурні тренажери online та offline Інтерактивні вправи |
Учень/учениця має уявлення: про доступні online та offline застосунки для роботи з текстовими документами; про розташування функціональних клавіш на клавіатурі. Знає: правила безпечного користування цифровими пристроями в школі, вдома, на вулиці тощо; призначення функціональних клавіш; основи збереження файлів; призначення принтеру. Уміє: дотримуватися правил безпеки в кабінеті інформатики; правил безпеки в Інтернеті; створювати новий документ; набирати текст; працювати на клавіатурному тренажері; зберігати документ на комп’ютері, флеш-накопичувачу; роздруковувати документ на принтері. |
Формувати розуміння правил роботи з комп'ютерними програмами; формувати вміння і навички роботи в середовищі текстового процесора; удосконалювати навички роботи з клавіатурою; розвивати зорово-моторну координацію під час набору тексту. |
24 |
|
Інструктаж з БЖД. Доступні online та offline застосунки для роботи з текстовими документами. |
|||
25 |
|
Інструктаж з БЖД. Програма Microsoft Word. Основи роботи. |
|||
26 |
|
Інструктаж з БЖД. Створення нового документа та набір тексту. Практична робота. Створення нового документа та набір тексту. |
|||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення нового документа та набір тексту. |
|||
27 |
|
Інструктаж з БЖД. Функціональні клавіші. Практична робота. Використання функціональних клавіш під час набору тексту. |
|||
28 |
|
Інструктаж з БЖД. Тренажери для набору тексту. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
29 |
|
Інструктаж з БЖД. Основи збереження файлів. Практична робота. Збереження документа на комп'ютер, на флеш накопичувач. |
|||
30 |
|
Інструктаж з БЖД. Збереження документа на комп'ютер, на флеш накопичувач. Робота на клавіатурному тренажері. |
|||
31 |
|
Інструктаж з БЖД. Друкування текстового документа. Практична робота. Друк документа. |
|||
32. |
|
Інструктаж з БЖД. Друк документа. Робота на клавіатурному тренажері. |
1