Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 9 класі
на 2024-2025 навчальний рік
(відповідно до навчальної програми для 5-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІНФОРМАТИКА 8 – 10 класи (автор Кликова С.О.)
(35 годин на рік, 1 година на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Навчальні досягнення учнів |
Спрямованість корекційно- розвиткової роботи |
І. ОСНОВИ КОМП'ЮТЕРНОЇ ГРАМОТНОСТІ |
||||
1 |
|
Техніка безпеки при роботі на комп'ютері Техніка безпеки при роботі на ПК. Загальні санітарно-гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером. |
Учень:
|
Формувати в учнів навички дотримання правил техніки безпеки під час роботи з комп'ютером. Формувати в учнів організованість, дисциплінованість, самоконтроль в навчальній діяльності, точне виконання вказівок учителя. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, просторове мислення, пізнавальну активність. Розвивати логічне та евристичне мислення. Збагачувати активний та пасивний словник. Розвивати аналізатори (кінестетичний, слуховий, зоровий). Формувати лексичний запас з інформатики. Формувати інтерес до вивчення інформатики.
|
2 |
|
Інструктаж з БЖД. Архітектура і принцип роботи комп'ютера. Загальна структурна схема комп'ютера. Типи комп'ютерів. Покоління комп'ютерів. Комп'ютерний практикум: «Клавіатурний тренажер». |
Учень:
|
|
3 |
|
Інструктаж з БЖД. Використання комп'ютерів. Комп'ютерний практикум: «Клавіатурний тренажер». |
||
4 |
|
Інструктаж з БЖД. Навчальні програми. Призначення навчальних програм. Комп'ютерна підтримка вивчення навчальних предметів. Комп'ютерний практикум: «Навчальні програми. |
||
5 |
|
Інструктаж з БЖД. Збереження інформації на комп'ютері. Пристрої на основі flash-пам'яті. З'ємний диcк. Робота зі з'ємним диском (носієм). Властивості з'ємного диску. СD та DVD диски. Запис інформації на диск. Запис файлів на компакт-диски. Запуск програми. вибір диску. Додавання файлів для запису на диск. Комп'ютерний практикум: Робота з носієм інформації |
Учень:
|
|
ІІ. ПРИКЛАДНІ ПРОГРАМИ |
||||
6 |
|
Інструктаж з БЖД. Стандартні програми. Керування вікнами програм. Інсталяція програм. Правова охорона програм і даних. Програми перекладачі. Комп'ютерні перекладачі (призначеня, використання). |
Учень:
|
Формувати в учнів розуміння про сфери застосування сучасних комп’ютерів та їх можливості. Розвивати дрібну моторику (клавіатурні тренажери, розвиваючі ігри).
Формувати навички використання особистого досвіду дитини. Вчити шукати позитивне в будь-якому результаті. Формувати в учнів розуміння про програмні засоби загального та спеціального призначення. Формувати в учнів навички усвідомленого використання інструментів та можливостей комп’ютерних програм. Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами. Формувати уявлення про переваги опрацювання текстів сучасними електронними пристроями над паперовими засобами. Формувати вміння виділяти, головне, орієнтуватися в ситуації, вбачати зв'язки і відносини між об'єктами. Корегувати недоліки мислення, мовлення, пам'яті, уваги, сприйняття. Формувати в учнів розуміння того, що:порядок виконання будь-якої роботи визначається планом, спрямованим на досягнення конкретного результату.
|
7. |
|
Текстовий редактор Microsoft Word Інструктаж з БЖД. Створення і форматування документу. Робота з фрагментами тексту. Виділення фрагменту. Видалення окремих символів. Копіювання і вставка фрагментів тексту. |
||
8. |
|
Інструктаж з БЖД. Зміна розміру, типу, накреслення, кольору шрифту виділеного фрагмента. Застосування різних варіантів вирівнювання абзаців тексту. |
||
9. |
|
Інструктаж з БЖД. Перевірка правопису. Попередній перегляд. Настроювання параметрів друку. Друк документу (принтер, повторення).
|
||
10. |
|
Інструктаж з БЖД. Створення і форматування списків. Створення маркованих і нумерованих списків.
|
||
11. |
|
Інструктаж з БЖД. Робота з таблицями. Створення таблиці. Корегування створеної таблиці. Зміна орієнтування на сторінці. Параметри таблиці. Заповнення клітинок таблиці. Вкладка Макет. Переміщення фрагменту тексту в задану клітинку. Додавання та видалення рядків і стовбців в таблиці. |
||
12. |
|
Інструктаж з БЖД. Включення в текстовий документ діаграм і графічних об'єктів. Встановлення параметрів діаграм в діалоговому вікні. Зміна типу діаграм. |
||
13. |
|
Інструктаж з БЖД. Оформлення документів. Вставлення номерів сторінок, дати і часу, математичних формул. |
||
14. |
|
Інструктаж з БЖД. Корисні комбінації клавіш. Підготовка документу до друку. Сканування документу (сканер, повторення). |
||
15. |
|
Підсумкова робота за темою: «Створення і форматування документу. Підготовка до друку». |
||
16. |
|
Комп'ютерний практикум: Робота в текстовому редакторі Word. |
||
Програма Power Point |
||||
17. |
|
Планування презентації. Створення слайдів. Робота з текстом. Дизайн. Анімація. Настроювання анімації.
|
Учень:
|
Формувати вміння моделювати об’єкти і процеси, збирати, зберігати, перетворювати інформацію. Розвивати світогляд. Розвивати пізнавальний інтерес. Формувати в учнів розуміння призначення обчислювальної техніки та інформаційних систем і процесів. Розвивати навички критичного мислення. Розвивати вміння керувати об’єктами і процесами. Розвивати дослідницькі вміння, уяву та творчість учнів. Розвивати творчу направленість в діяльності учнів: від вміння виконувати поставленні завдання за зразком, інструкцією до варіативного виконання завдань, самостійного прийняття рішень, прагнення до самостійності у виконанні завдань. Залучати дітей в процес самостійного пошуку. Розвивати полісенсорне сприймання. Розвивати пізнавальний інтерес до використання інформаційних та комунікаційних технологій. Формувати знання і уявлення про комп'ютерні технології та способи їх практичного застосування.
Корегувати недоліки мислення, мовлення, пам'яті, уваги, сприйняття.
Розвивати пізнавальний інтерес в учнів, щодо створення та використання у процесі навчання комп’ютерних публікацій та презентацій. Формувати навички застосування отриманих знань у різних життєвих ситуаціях. Формувати вміння слухати один одного під час обговорення навчального матеріалу та складання спільного висновку. Розвивати зорово-моторну координацію. |
18. |
|
Ефекти Вхід, Вихід, Виділення, шляхи переміщення.
|
||
19. |
|
Вставка музики і відео.
|
||
20. |
|
Робота з зображеннями. Інструменти малювання в програмі PowerPoint. Картинки, фотографії і звуки, розташування за темами або ключовими словами.
|
||
21. |
|
Робота з діаграмами. Додавання діаграм. Надання зображенню розмірів на свій розсуд. Використання спеціальних ефектів при створені презентації. Використання переходів. Додавання анімаційних ефектів. Настроювання анімації. Вставка музики і відео. |
||
22. |
|
Створення гіперпосилань на інші слайди. Режими проведення презентації. Оформлення і представлення результатів роботи. |
||
23. |
|
Перегляд презентації. Встановлення режимів перегляду. Збереження презентації. |
||
24. |
|
Підсумкова робота за темою: «Портфоліо учня». Слайди: Моє ім'я, Мої друзі, Моя сім'я, Мої вчителі, Розклад дня, Мої навчальні успіхи. (Титульний слайд. Оформлення заголовку, підзаголовку. Дизайн. Вибір картинки. Вибір ефекту). Комп'ютерний практикум: Робота в програмі PowerPoint. |
||
Основи електронних таблиць Excel |
||||
25. |
|
Запуск програми Excel. Вікно програми Excel. Введення даних. Стандартні функції. Основні об'єкти в електронних таблицях і операції над ними (клітинка, стовпці, рядок). |
Учень:
|
|
26. |
|
Автосума. Автозаповнення. Множення, ділення за допомогою програми Excel. Числові формати. |
||
27. |
|
Фільтрування, сортування даних. Складання і рішення практичних задач. Розподілення чисел в порядку зростання і зменшення. Розподілення слів за алфавітом. Додавання приміток. |
||
28. |
|
Діаграми в програмі Excel. Майстер діаграм. Створення діаграми, що наочно показує практичну задачу. Графіки в програмі Excel. Доповнення побудованого графіка і діаграми зображенням. |
||
29. |
|
Підсумкова робота за темою: «Створення електронного документу в Excel з використанням вивчених можливостей». Комп'ютерний практикум: Робота в програмі Excel. |
||
ІІІ. ОСНОВИ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ КОМП'ЮТЕРА |
||||
30. |
|
Етика і право при створені і використанні інформації. Інформаційна безпека. Правова охорона інформаційних ресурсів. Захист особистих даних. Логін, пароль.
|
Учень:
|
Формувати розуміння важливості дотримання правил безпеки в користуванні мережею Інтернет. |
ІV. МЕРЕЖА ІНТЕРНЕТ |
||||
31. |
|
Інформаційні ресурси Інтернет. Інформаційні ресурси і сервіси комп'ютерних мереж: файлові архіви. Комп'ютерні енциклопедії та довідники. |
Учень:
|
Розвивати пізнавальний інтерес, щодо оволодіння засобами і прийомами пошуку інформації в мережі Інтернет та Інтернет-спілкуванні. Підвищувати адаптивні можливості учнів, їх соціальне орієнтування за рахунок додатково набутих навичок і вмінь. Формувати світогляд та стиль життя сучасної людини.
|
32. |
|
Підключення до мережі Інтернет. Запуск програми-браузера. Інформаційно-пошукові портали Google, Bing. Пошукові запити. Навігація. Переміщення по гіперпосиланням. Збереження Web-сторінок. |
||
33. |
|
Спілкування в Інтернеті. Соціальні мережі. Охорона особистих даних. Етика спілкування. |
||
V. ПОВТОРЕННЯ І КОНТРОЛЬ |
||||
34. |
|
Контрольне тестування (практикум). Екскурсії. |
|
|
35. |
|
Контрольне тестування (практикум). Екскурсії. |
|
|
Основні навчальні досягнення на кінець року. На кінець року учень: знає:
вміє:
|