№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
Домашнє завдання |
Розділ І. Пізнаємо світ науки
|
|||||
1 |
|
Інструктаж з БЖД Як наука змінює світ Наука. Природничі науки. Наукові терміни і факти. Значення науки і техніки.
|
|
|
Опрацювати§1 |
2 |
|
Як стати винахідником Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники
|
Опрацювати §2 |
||
3 |
|
Як шукати відповіді на запитання Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. Гіпотеза. Експеримент. Моделювання. Науковий метод пізнання.
|
|
|
Опрацювати §3 |
4 |
|
Що таке фізичні величини і як їх вимірювати Фізична величина. Одиниця фізичної величини. Вимірювальні прилади та інструменти). Маса. Еталон маси та довжини. Температура. Об’єм. Час. Ціна поділки. |
вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту;
|
|
Опрацювати §4 |
5 |
|
Практична робота №1 Вимірювання температури повітря і води. |
|
|
Опрацювати §5 |
6 |
|
Узагальнення до розділу 1 «Пізнаємо світ науки» |
|
|
Опрацювати §6 |
Розділ ІІ. Пізнаємо будову речовин
|
|||||
7 |
|
Що нас оточує Тіла та їхні характеристики. Речовини та їхні властивості. |
|
|
Опрацювати §7 |
8 |
|
З чого все складається Частинки речовини – атоми та молекули. Три стани речовин. Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. |
|
|
Опрацювати §8 |
9 |
|
Які властивості у твердих тіл Розташування рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах.
|
|
|
Опрацювати §9 |
10 |
|
Які властивості у рідин Пояснення властивостей рідин на основі знань про будову речовини. Спостереження явища дифузії та взаємодії частинок речовини. Дифузія у природі й організмі людини. Випаровування. |
|
|
Опрацювати §10 |
11 |
|
Чому вода – особлива речовина Вода в природі й організмі людини. |
|
|
Опрацювати §11 |
12 |
|
Які властивості у газів Пояснення властивостей газів на основі знань про будову речовини. Чи можна змінити об’єм газу? Дифузія в газах. Застосування властивостей газів. Повітря – природна суміш газів. |
|
|
Опрацювати §12 |
13 |
|
Практична робота №2 Вивчення явища випаровування води |
|
|
Опрацювати §13 |
14 |
|
Як виміряти масу Маса. Одиниці маси. Еталон маси. Вимірювання маси. Як виготовити терези та важки. |
|
|
Опрацювати §14 |
15 |
|
Що таке розчинні та нерозчинні речовини Вода як розчинник. Розчин. Розчинні та нерозчинні речовини. Розчини у природі . |
|
|
Опрацювати §15 |
16 |
|
Як приготувати та розділити розчини Приготування розчинів. Практична робота №3 Розділення розчинних і нерозчинних речовин фільтруванням |
|
|
Опрацювати §16 |
17 |
|
Скільки є речовин Елементи, їх символи. Склад молекул. Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування. |
|
|
Опрацювати §17 |
18 |
|
Узагальнення до розділу 2 «Пізнаємо будову речовин» |
|
|
Опрацювати §18
|
Розділ ІІІ. Пізнаємо природу Землі
|
|||||
19 |
|
Як виникла планета Земля Перші гіпотези і припущення щодо виникнення Землі. |
|
|
Опрацювати §19 |
20 |
|
Яку будову має Земля Будова і склад Землі. |
|
|
Опрацювати §20 |
21 |
|
Як утворюються гірські породи Практична робота №4 Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції. |
|
|
Опрацювати §21 |
22 |
|
Яку форму і розміри має Земля Основні напрямки на глобусі та карті. Паралелі, меридіани. |
|
|
Опрацювати §22 |
23 |
|
Як зображують Землю на глобусі і карті Зображення Землі на глобусі і географічній карті. Хто склав сучасну карту. |
|
|
Опрацювати §23 |
24 |
|
Про що розповідають географічні карти Елементи карти. Умовні знаки. Значення карт. |
|
|
Опрацювати §24 |
25 |
|
Які бувають масштаби та як за їхньою допомогою виміряти відстані на карті й місцевості Практична робота №5 Вимірювання відстаней на географічній карті за масштабом. |
|
|
Опрацювати §25 |
26 |
|
Як здійснити окомірну зйомку місцевості і скласти план місцевості Практична робота №6 Креслення простого плану місцевості |
|
|
Опрацювати §26 |
27 |
|
Що охоплює суходіл Землі Практична робота №7 Позначення на контурній карті світу й України номенклатури, поданої в тексті. |
|
|
Опрацювати §27 |
28 |
|
Які бувають форми поверхні суходолу Землі Рельєф. Форми рельєфу суходолу |
|
|
Опрацювати §28 |
29 |
|
Які особливості рельєфу України Рельєф земної поверхні України і своєї місцевості, його зображення на фізичній карті. Як змінюється поверхня Землі. |
|
|
Опрацювати §29 |
30 |
|
Де міститься вода на Землі Розподіл води на Землі. Колообіг води в природі |
|
|
Опрацювати §30 |
31 |
|
Як досліджують океани Океани, моря, затоки і протоки. |
|
|
Опрацювати §31 |
32 |
|
Які об’єкти належать до вод суходолу Води суходолу. Річки й озера світу та України. Робота води в природі. Як правильно долати водні перешкоди. |
|
|
Опрацювати §32 |
33 |
|
Яке значення води на Землі Вода в ґрунті, її роль у житті рослин. Значення води для життя на Землі. Охорона водойм. Самоочищення води у природі. |
|
|
Опрацювати §33 |
34 |
|
Які властивості має повітря Повітря. Склад і властивості повітря. |
|
|
Опрацювати §34 |
35 |
|
Якою буває погода Що таке погода. Види опадів. Прогноз погоди. Метеорологічні прилади. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини. |
|
|
Опрацювати §35 |
36 |
|
Чи міститься повітря у ґрунті. Які є небезпечні природні явища Ґрунтове повітря. Значення та охорона повітря. Небезпечні природні явища: грози, урагани, смерчі. |
|
|
Опрацювати §36 |
37 |
|
У чому унікальність планети Земля Чинники, які сприяли появі життя на Землі. Екскурсія «Як почувається природа мого краю взимку» (парк, сквер, сад). |
|
|
Опрацювати §37 |
38 |
|
Узагальнення до розділу 3 «Пізнаємо природу Землі» |
|
|
Опрацювати §38 |
Розділ ІV. Пізнаємо різноманіття організмів
|
|||||
39 |
|
Які особливості будови різних груп організмів Класифікація організмів. Як побудовані організми. Властивості організмів Спільні і відмінні ознаки різних груп живих організмів. Рівні організації рослинного і тваринного організмів. |
|
|
Опрацювати §39 |
40 |
|
Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів Будова, різноманітність та функціонування клітин (на прикладі клітин рослин, тварин, грибів, бактерій). |
|
|
Опрацювати §40 |
41 |
|
Хто такі бактерії та чим особливі віруси Бактерії, поширення та особливості життєдіяльності. Віруси. |
|
|
Опрацювати §41 |
42 |
|
Яке значення бактерій і вірусів у природі й для людей Хвороботворні бактерії. Корисні бактерії в організмі людини. Роль вірусів. Профілактика вірусних захворювань людини. |
|
|
Опрацювати §42 |
43 |
|
Які органи у квіткової рослини Корінь, стебло, листки, брунька, квітка, плід, насінина. Роль органів квіткової рослини. |
|
|
Опрацювати §43 |
44 |
|
Водорості та спорові рослини: хто у воді, а хто на суходолі та як їх розрізнити Загальна характеристика, представники, їхнє поширення та пристосування. |
|
|
Опрацювати §44 |
45 |
|
Що об’єднує і відрізняє голонасінні та покритонасінні рослини Різноманітність голонасінних і квіткових рослин, їх характеристика. Практична робота №8 Визначення представників різних груп рослин (водорості, мохи, плауни, хвощі, папороті, хвойні, квіткові) на основі загальних рис за гербарними і живими зразками. |
|
|
Опрацювати §45 |
46 |
|
Пристосування до життя та різноманітність рослин Пристосування рослин до умов середовища. Розпізнаємо рослини своєї місцевості. |
|
|
Опрацювати §46 |
47 |
|
Чим відрізняються гриби та лишайники від інших організмів Особливості будови й життєдіяльності грибів та лишайників. Різноманітність грибів та лишайників, їхнє значення в природі і для людини. |
|
|
Опрацювати §47 |
48 |
|
Хто такі безхребетні тварини. Різноманітність безхребетних тварин. Особливості будови, поширення, представники, цікаві факти про життя безхребетних тварин. |
|
|
Опрацювати §48 |
49 |
|
Які таємниці хребетні тварини Риби. Земноводні. Плазуни. Птахи. Ссавці. Практична робота №9 Визначення тварин своєї місцевості за особливостями зовнішньої будови та опис за зразком. |
|
зовнішньої будови та опис за зразком тварини своєї місцевості (обраної учнями). |
Опрацювати §49 |
50 |
|
Як доглядати за домашніми тваринами Як обрати домашнього улюбленця, правильно годувати, дбати про здоров’я. Про типові помилки в догляді і відповідальність. |
|
|
Опрацювати §50 |
51 |
|
Чим ми завдячуємо тваринам Значення тварин у природі та у житті людини. Збереження різноманіття тваринного світу. Поведінка тварин.Природоохоронні території. |
|
|
Опрацювати §51 |
52 |
|
Узагальнення. Клітини, бактерії, віруси, гриби, рослини і тварини |
|
|
Опрацювати §52 |
53 |
|
Звідки наш організм бере енергію та будівельний матеріал Речовини, що входять до складу їжі. Травна система людини, будова та функція її органів. |
|
|
Опрацювати §53 |
54 |
|
Як кисень потрапляє у наш організм Значення дихання. Будова дихальної системи людини. |
|
|
Опрацювати §54 |
55 |
|
Як рухається кисень та поживні речовини в нашому організмі Кровоносна система людини. Практична робота №10 Як залежить частота серцевих скорочень від активності людини (у спокої, під час і після фізичного навантаження). |
|
|
Опрацювати §55 |
56 |
|
Захист нашого тіла ззовні і всередині Шкіра. Імунітет, органи імунної системи людини. Види імунітету. |
|
|
Опрацювати §56 |
57 |
|
Як виділяються непотрібні речовини з організму людини Видільна система. |
|
|
Опрацювати §57 |
58 |
|
Хто керує процесами в нашому тілі Нервова система. Гормони. |
|
|
Опрацювати §58 |
59 |
|
Як працюють органи чуття Різноманітність органів чуття людини, сприйняття і обробка інформації. Профілактика порушень. |
|
|
Опрацювати §59 |
60 |
|
Узагальнення до розділу 4. Організм людини |
|
|
Опрацювати §60 |
Розділ V. Пізнаємо себе і світ
|
|||||
61 |
|
Які навички сприяють збереженню здоров’я людини Практична робота №11 Моя тарілка здорового харчування. |
|
|
Опрацювати §61 |
62 |
|
Опорна вісь нашого тіла Опорно-рухова фізична активність. |
|
|
Опрацювати §62 |
63 |
|
Як режим дня, сон та емоції впливають на здоров’я Що таке емоційний інтелект, режим дня і сон, емоції. Стрес та здоров’я. |
|
|
Опрацювати §63 |
64 |
|
Діяльність людини та довкілля Забруднення повітря, води, ґрунтів; застосування хімічних засобів захисту рослин і здоров’я людини. |
|
|
Опрацювати стор. 253 |
65 |
|
Природні скарби України Чому біорізноманіття важливе. Збереження біорізноманіття України. Інвазійні види та їхній вплив на біорізноманіття. |
|
|
Опрацювати §64 |
66 |
|
Зв’язок людини з природою Людина та природа у творчості українських та світових митців |
|
|
Опрацювати §65 |
67 |
|
Узагальнення до розділу 5 «Пізнаємо себе і світ» |
|
|
Опрацювати §66 |
68 |
|
Екскурсія «Рослини нашої місцевості»
|
|
|
|
69 |
|
Екскурсія «Тварини нашої місцевості»
|
|
|
|
70 |
|
Заняття на природі «Оцінка впливу людини, що загрожує біорізноманіттю на обраній території»
|
|
|
|
Узагальнення: 6 (І семестр – 2, ІІ семестр 4)
Практичні роботи: 11 (І семестр – 7, ІІ семестр 4)
Дослідження (9):
(Уроки №: 3, 7, 9, 10, 12, 21, 32, 35, 47)
Розділ І. Пізнаємо світ науки
Розділ ІІ. Пізнаємо будову
Розділ ІІІ. Пізнаємо природу Землі
Проєкти:
(Уроки №: 17, 29, 36, 41, 46, 47, 65)
Розділ ІІ. Пізнаємо будову
Розділ ІІІ. Пізнаємо природу Землі
Розділ ІV. Пізнаємо різноманіття організмів
Розділ V. Пізнаємо себе і світ