Календарно-тематичне планування уроків із етики 5-6 класи НУШ

Про матеріал
КТП уроків із етики для 5-6 класів ( 0,5 години на тиждень) . Розроблено на основі навчальної програми із етики для 5-6 класу ( 0,5 години на тиждень).
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків етики

у 5 – 6 класах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 клас

Етика

(18 год, 0,5 год на тиждень)

 Календарно-тематичне планування для 5-го класу складено відповідно до

-                 модельної навчальної програми, рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12. 07. 2021 № 795): Модельна навчальна програма «Етика 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Ашортіа Є. Д., Бакка Т. В., Желіба О. В. та ін.);

-                 інструктивно-методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу та викладаня навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022-2023 навчальному році (лист  МОН України № 1/9530-22 від 19.08 2022);

-                      до підручника Мелещенко Т. В. Етика : підручник для закладів загальної середньої освіти / Т. В. Мелещенко, О. В. Желіба, Т. В. Бакка, Є. Д. Ашортіа, Л. Є. Козіна. – К .: УОВЦ «Оріон», 2022.

 

з/п

Зміст

навчального матеріалу

К-сть годин

Дата

Примітки

Вступ

1.

Вступ. Що вивчає «Етика»?

Які моральні цінності формують риси характеру? Що належить до людських чеснот?

У чому особливості вивчення етики?

1

 

 

Моральні норми

2.

Чим важлива унікальність людини? Як правила сприяють взаємодії людей?

Як формується індивідуальність людини? Які складові має власне «Я»? Як зрозуміти й сприйняти унікальність інших? Хто і для чого встановлює правила? Як підібрати правила для взаємодії із собою? Як правила стають звичаєм і законом?

1

 

 

3.

Як моральні норми та принципи впливають на поведінку людей? Як наслідки вчинку ведуть до відповідальності?

Як розрізняти добро і зло? Що показує поведінку людини? Що таке моральний вибір? Якими є мотиви вчинку? Як отримати потрібні наслідки? Чому людина відповідає за свої вчинки?

 

 

 

4.

Чому повага до людини є основою етики?

Що таке людяність і справедливість? Який основний зміст «золотого правила» моралі? Як дотримуватися «золотого правила» в житті?

1

 

 

5.

Чому важливо поважати морально-культурні надбання суспільства?

Узагальнення з теми «Моральні норми».

Чому символи й закони уособлюють країну? Як виявляється повага до традицій і звичаїв народів України? Що таке патріотизм?

1

 

 

Людські чесноти

6.

Яка роль чеснот у житті людини?

Звідки взялася мораль? Чому совість називають внутрішнім регулятором моралі? Як совість робить людину відповідальною?

1

 

 

7.

Що означає доброчесність, стриманість, терплячість? Як доброзичливість змінює світ?

Як опанувати себе? Як виявляти терплячість і стриманість? Що таке доброчесність? Чому у спілкуванні важлива повага? Як опанувати доброзичливість? Як правильно співпереживати?

1

 

 

8.

Що таке старанність? Що таке щедрість?

Як старанно виконувати обов’язки? Як старанність допоможе досягти мети? Як стати більш старанним/старанною? Як допомагати тим, хто потребує допомоги? Як не нашкодити щедрістю? Як виявляти скромність у добрих справах?

1

 

 

9.

Як ввічливість поліпшує спілкування? Узагальнення з теми «Людські чесноти».

Що таке ввічливість? Із чого починається ґречність людини? Яке значення має етикет у сучасному світі?

1

 

Тематична

Людина серед людей

10.

У чому цінність довіри? Для чого нам родина?

Що таке, на твою думку, довіра? Як виявляти довіру в колі друзів, класі, школі? Як зберегти й розвивати довіру? Чому повага – основа родинних стосунків? Які відносини партнерські? Чи обов’язково ділити права та обов’язки в родині?

1

 

 

11.

Чому важливо дружити й товаришувати? Як людина має поводитися в колективі?

Що таке дружба? Як бути хорошим другом чи подругою? Як почати дружити? Що таке колектив? Як дотримуватися етики у відносинах? Що таке етичний кодекс?

1

 

 

12.

Чому вчить шкільна етика?

Якими мають бути стосунки в класному та шкільному колективах? Навіщо дотримуватися правил поведінки в класі та школі? Які норми поведінки з однолітками і старшими?

1

 

 

13.

Як поводитися в громадських місцях? Яку користь приносить толерантність?

Що таке громадське місце? Як поводитися у громадському місці? Яка відповідальність за порушення правил поведінки в громадських місцях? Що таке толерантність? Як сприймати звичаї, традиції та церемонії інших? Як використовувати етикет інших спільнот?

1

 

 

14.

Як не зіпсувати життя конфліктами? Узагальнення з теми «Людина серед людей».

Чому виникають конфлікти? Як уникнути конфліктів? Які існують шляхи розв’язання конфліктів?

1

 

 

Спілкування

15.

Яку роль у житті людини виконує спілкування? Що таке вербальне спілкування?

Чому особистість прагне до спілкування? Які є види спілкування? Яку роль у спілкуванні відіграє мова? Що таке культура мови? Що таке мовний етикет? Як розвинути навички вербальної комунікації?

1

 

 

16.

Як почути і бути почутим? Як спілкуватися без слів?

Як донести свою думку? Як зрозуміти інших? Що таке активне слухання? Як передавати інформацію мімікою? Що передають жести? Як мова кінцівок і постави свідчить про манери спілкування?

1

 

 

17.

Яке повідомлення несе зовнішній вигляд людини? Як спілкуватися дистанційно?

Що таке стиль і мода? Чому існує дрес-код? Чому важливо мати право на самовираження в зовнішності?

 Як правильно спілкуватися по телефону? Як листуватися та спілкуватися в мережі Інтернет? Як безпечно спілкуватися в соціальних мережах?

1

 

 

18.

Як долати бар’єри слухання? Що варто знати про культуру спілкування? Узагальнення з теми «Спілкування».

Чому люди не розуміють одне одного? Що таке емфатичне слухання та як його практикувати? Як спілкуватися з людьми, щоб потреби всіх були задоволені? Де починається межа особистої свободи спілкування? Як визначити доречний час спілкування? Чому виникли моральні норми спілкування?

1

 

Тематична

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 клас

Етика

(18 год, 0,5 год на тиждень)

 Календарно-тематичне планування для 6-го класу складено відповідно до

-                 модельної навчальної програми, рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12. 07. 2021 № 795): Модельна навчальна програма «Етика 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Ашортіа Є. Д., Бакка Т. В., Желіба О. В. та ін.);

-                 інструктивно-методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу та викладаня навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022-2023 навчальному році (лист  МОН України № 1/9530-22 від 19.08 2022);

-                      до підручника Мелещенко Т. В. Етика : підручник для закладів загальної середньої освіти / Т. В. Мелещенко, О. В. Желіба, Т. В. Бакка, Є. Д. Ашортіа, Л. Є. Козіна. – К .: УОВЦ «Оріон», 2023.

 

 

з/п

Зміст

навчального матеріалу

К-сть годин

Дата

Примітки

Вступ

1.

Чому загальнолюдські цінності є основою етики?

Що для людини є цінностями? Які цінності мають спільноти? Як цінності об’єднують людство?

1

 

 

У світі моральних цінностей

2.

Які потреби має людина? Які існують духовні потреби?

Що таке потреби людини? Які фізіологічні потреби ти маєш? Чому важливі потреби в безпеці? Чому соціальні потреби є основою духовних потреб? Як реалізувати потребу в повазі та самовираженні? Чому моральні цінності є ефективними життєвими орієнтирами?

1

 

 

3.

Яке місце свободи в духовному світі людини?

Що таке духовний світ? Що таке свобода вибору та свобода дії? Чому свобода є основою моральності?

1

 

 

4.

Для чого нам емоції та почуття? Що таке любов і кохання?

Що таке емоції та почуття? Як розпізнати емоції та почуття? Чому потрібно контролювати емоції та почуття? У чому сутність любові? Що таке кохання і закоханість? Якими мають бути міжособистісні взаємини

1

 

 

5.

Як знайти гармонію в житті?

Що таке щастя і радість? Як уміти радіти? Що таке успіх? Як бути успішним? Як підтримувати внутрішню гармонію?

1

 

 

6.

Що таке справедливість?

Що таке справедливість? Як протидіяти несправедливості? Як правда сприяє встановленню справедливості?

Узагальнення з теми «У світі моральних цінностей»

1

 

 

Етичні норми у правах дитини

7.

Чому важлива гідність? Що таке права дитини та відповідальність?

Що таке почуття особистої гідності? У чому особливість людської гідності? Чи позбавляють гідності негідні вчинки? Що таке права дитини? Як обов’язки пов’язані з повагою? Чому треба відповідати за вибір та наслідки своїх дій?

1

 

 

8.

Як приймати рішення? Яка етика реалізації права участі?

Які мотиви рішень? Як робити вибір під час прийняття рішень? Як проявляти самостійність у прийнятті рішень? Що таке участь? Що таке етика участі? Якими моральними принципами визначається діяльність спільнот? 

1

 

 

9.

У чому важливість етичного лідерства?

Що таке лідерство? Яка ціна лідерства? Якими моральними якостями має бути наділений справжній лідер? 

Узагальнення з теми «Етичні норми у правах дитини»

1

 

Тематична

Мистецтво жити у суспільстві

10.

Чому в кожної людини свій світогляд? Як сприймати інакшість?

Як формується світогляд? Які цінності формують багатоманіття світоглядів? Яке місце у світогляді займає батьківщина? Як склалося різноманіття спільнот, які живуть в Україні? Як інакші стали ближніми? Що допомагає приймати «інакшість»?

1

 

 

11.

Чому людина – найвища цінність? Що таке духовність і релігійність?

Що таке людяність? Чому гуманістична мораль визнає людину найвищою цінністю? Що таке пріоритет прав людини і як реалізовуються права і свободи?  Яка роль віри та релігії в житті людини? Як проявляти повагу до релігійних почуттів віруючих? Чому толерантність – одна з умов співжиття української спільноти?  

1

 

 

12.

Що таке інклюзія? Що таке стереотипи й упередження?

Чому інклюзія є способом сприйняття людської різноманітності? Як долати бар’єри й залучати всіх?  Як етика допомагає у спілкуванні з людьми, які мають інвалідність? Яка роль стереотипів у житті суспільства? Які види стереотипів? Що таке забобони й упередження? Які моральні норми впливають на подолання стереотипів та упередження? 

1

 

 

13.

Як благодійність покращує світ?

Як доброта породжує благодійність? Як волонтерство змінює світ? Хто такі меценати та спонсори?  Узагальнення з теми «Мистецтво жити в суспільстві»

1

 

 

Бути культурною людиною

14.

Чому культура є мірою людяності? Яка взаємодія людини і навколишнього середовища?

Чому люди не можуть жити без матеріальної культури? Чому етика належить до духовної культури? Що значить бути культурним / культурною? Що таке навколишнє середовище (довкілля)? Яким має бути ставлення до навколишнього середовища? Як досягти гармонії співіснування людини й навколишнього середовища в майбутньому?

1

 

 

15.

Яка мета сталого розвитку? Чому він важливий? Яке місце в житті людей займає праця?

Якими є екологічні проблеми сучасності? Хто несе відповідальність за все живе на Землі? Як забезпечити сталість навколишнього середовища? Яка роль праці в житті людини? Які існують види праці? У чому полягає етика праці?

1

 

 

16.

Яке місце дозвілля в житті людини? Як дбати про здоров’я людини?

Чому виникає потреба у відпочинку і як її задовольнити? Чому виникає розмаїття людських інтересів і хобі? Як організувати свій вільний час? Як довкілля впливає на здоров’я людини? Чому ти дотримуєшся особистої гігієни? Як дотримуватися етики здорового способу життя?

1

 

 

17.

Як пізнати себе, або мистецтво самопізнання? Чому важливо? Навіщо потрібен саморозвиток?

Для чого нам самопізнання? У чому полягає сенс людського життя? Як віднайти власну ідентичність та ідеал в житті людини? Як самореалізуватися та сформувати самооцінку? Чому важливо планувати майбутнє? Із чого почати саморозвиток?

1

 

 

18.

Узагальнення з теми «Бути культурною людиною». Узагальнення з курсу «Етика»

1

 

Тематична

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семерей Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Етика 5 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
1748
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку