Календарно-тематичне планування. Літературне читання. 4 клас. За програмою О.Савченко

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено згідно Типової освітньої програми під керівництвом Савченко О.Я. 3-4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року № 743-22 Підручник: Українська мова та читання: підручник для 4кл./Частина 2: Читання/Наталія Богданець-Білоскаленко,Юлія Шумейко. - Київ: Грамота, 2021 Планування розраховано на 140годин на рік (4години на тиждень). Вказано тема, мета курсу та очікувані результати. Вказані теми роботи з дитячою книгою та види діагностувальних робіт.
Перегляд файлу

Літературне читання

Мета – розвиток особистості молодшого школяра засобами різних видів  читацької діяльності; формування читацької, комунікативної та інших ключових  компетентностей; збагачення емоційно-ціннісного, естетичного,  соціального та пізнавального досвіду; розвиток образного, критичного і  логічного мислення та літературно-творчих здібностей; формування готовності  до вивчення української та зарубіжної літератури в освітньому закладі ІІ ступеня.

Завдання:

- ознайомлення учнів з дитячою літературою різної тематики і жанрів;

- формування в учнів повноцінної навички читання як універсального  інструменту функціональної грамотності;

- розвиток інтересу і здатності до самостійної читацької діяльності для  задоволення різних потреб читача;

- формування умінь опрацьовувати художні, науково-художні тексти;

- оволодіння прийомами структурно-смислового і образного аналізу  текстів різних видів;

- розвиток образного, критичного, логічного мислення та мовлення; - формування умінь самостійної роботи з різними видами і джерелами  інформації;

- формування прийомів роботи з дитячою книжкою, періодичною,  довідковою літературою;

- формування вмінь безпечного і критичного використання  медіапродукції, здатності створювати медіапродукти і спілкуватися за  допомогою медіазасобів;

- розвиток уяви і здатності виявляти себе у різних видах літературно творчої діяльності.

                  Освітні технології:

Компетентнісно та особистісно орієнтоване навчання молодших школярів, технології «Створення ситуації успіху», технології диференційованого навчання, ігрові технології, технологія «Щоденні 5», інтерактивні технології навчання, технології розвитку критичного мислення.

Діагностувальні роботи

Вид діагностувальної роботи

Дата

1 семестр

Дата

2 семестр

1

Аудіювання

 

 

2

Читання вголос

 

 

3

Читання мовчки

 

 

4

Усний переказ

 

 

5

Усний твір

 

 

6

Робота з літературним твором/медіа

 

 

7

Читання напам’ять

 

 

 

Літературне читання

4 години на тиждень

Календарно-тематичне планування складено згідно Типової освітньої програми під керівництвом Савченко О.Я. 3-4 клас, затверджено наказом Міністерства освіти і науки України  від 12.08.2022 року № 743-22

Підручник: Українська мова та читання: підручник для 4кл./Частина 2: Читання/Наталія Богданець-Білоскаленко,Юлія Шумейко. - Київ: Грамота, 2021

Очікувані результати навчання здобувачів освіти:

Пізнаємо простір дитячого читання

пояснює, з яких джерел складається простір  його читання;

розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади;

називає імена і прізвища відомих 

українських письменників, з творами яких  неодноразово зустрічався на уроках

знає назви, сюжети кількох фольклорних і  літературних творів;

знає напам'ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок, загадок; пояснює  цінність книг, читання, бібліотек;

розповідає про свої читацькі уподобання;  знає, яким чином можна задовольнити  потреби у знаходженні нової інформації

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

самостійно застосовує прийоми виразного  читання та декламування напам’ять (для  художніх текстів);

самостійно виділяє у тексті і пояснює  значення незнайомих слів, висловів,  термінів;

самостійно й усвідомлено застосовує різні  види читання під час опрацювання змісту  текстів різних видів; 

здійснює самоконтроль, самооцінку якості  свого читання і розуміння змісту; за потреби  застосовує прийом перечитування тексту чи  окремих частин, фрагментів.

 

Взаємодіємо усно за змістом прослуханого

критично сприймає усну інформацію; аналізує й уточнює її;

сприймає і розуміє художній, науково художній текст;

виконує усні інструкції і настанови вчителя  щодо навчальних завдань;

відтворює зміст усного повідомлення  відповідно до мети;

бере участь у колективному обговоренні  змісту почутого (уважно слухає й розуміє  запитання вчителя, думки, міркування  однокласників, аргументовано доповнює  їхні відповіді, обстоює власну позицію);

висловлює власне ставлення, оцінні  судження до усного повідомлення, змісту  тексту; обґрунтовує думки, спираючись на  власний досвід;

визначає позицію співрозмовника,  погоджується з нею або заперечує її; обґрунтовує власні погляди, підтверджує їх  прикладами або власними  спостереженнями, враховує думки інших  осіб;

бере участь у розігруванні діалогу,  створенні діалогу на задану тему, за  ілюстрацією, використовуючи мовленнєві і  позамовні засоби; користується формулами мовленнєвого  етикету; дотримується норм культури  спілкування під час дискусії,  найважливіших правил літературної  вимови.

Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів

повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів;

повноцінно розуміє текст, пояснює, який  художній образ/образи створив письменник;  що основне хотів передати; 

визначає і характеризує події, явища,  мотиви вчинків дійових осіб;

установлює і пояснює смислові зв’язки між  частинами тексту;

складає план оповідання, казки, статті;

користується планом для переказу твору;  знаходить і пояснює причиново-наслідкові  зв’язки; 

самостійно визначає тему і основну думку  твору;

самостійно застосовує різні види переказу  (залежно від мети);

пояснює, які словосполучення, вислови  допомагають краще уявити картини  природи, місце події, зовнішність  персонажів, їхні характери, вчинки,  стосунки з іншими героями;

знаходить у тексті засоби художньої  виразності (епітет, метафору, гіперболу (без  вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх  роль;

використовує яскраві, образні вислови у  власному мовленні (під час опису,  розповіді);

називає основні теми та жанри творів  письменників, з творами яких неодноразово  зустрічалися під час навчання;  визначає основні події у творі, установлює  їх послідовність, зв’язки, динаміку  розвитку;

самостійно визначає головних і  другорядних персонажів твору;

характеризує персонажа за його вчинками;  визначає мотиви, наслідки його вчинку;  співвідносить вчинок із  загальноприйнятими нормами людської  моралі; 

виявляє внутрішній стан героя, його почуття,  зміну емоційного настрою;

визначає, самостійно розрізнює жанрові  ознаки літературних творів, які  опрацьовувалися під час навчання в 2-4  класах; наводить приклади;

формулює продуктивні запитання до тексту;  виокремлює в тесті авторські запитання,  звернення до читача; пояснює їх суть;

пояснює мотиви вчинків героїв, авторське  ставлення до них; висловлює емоційно-оцінні судження до  вчинків персонажів (морально-етичного і  естетичного характеру); обґрунтовує свою  думку;

самостійно ознайомлюється з текстом;  орієнтується у його змісті; визначає тему; 

називає ознаки, які вказують на  приналежність тексту до науково художнього;

виділяє і розкодовує графічну інформацію,  що міститься в тексті; перетворює графічну  інформацію в текстову;

знаходить, розрізняє у текстах різнорідну  інформацію, пояснює її суть;

здійснює смисловий аналіз змісту тексту;  складає план;

висловлює власне судження щодо змісту  тексту.

 

 

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

самостійно розрізняє та наводить приклади  книжок за тематичною, жанровою,  авторською приналежністю; приклади  довідкових видань; пояснює мету їх читання,  використання;

самостійно користується довідково інформаційним апаратом дитячих книжок,  видами бібліотечно-бібліографічної  допомоги під час прогнозування  орієнтовного змісту книжки, її вибору  відповідно до мети та теми читання;

пояснює свої читацькі уподобання, наводить  приклади книжок, яким надає перевагу;

самостійно читає, розуміє зміст значних за  обсягом книжок (повісті, повісті-казки,  фантастика); пояснює їх відмінність від 

оповідань;

висловлює власні аргументовані зв’язні  емоційно-оцінні судження про прочитану  книжку;

бере участь у колективній дискусії за  змістом прочитаних книжок, виявляє активну читацьку позицію; дотримується  етичних норм культури спілкування;

самостійно складає письмовий відгук на  прочитану книжку (за власним вибором)

Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродукцією

знає права дітей на одержання інформації;

розрізняє і пояснює особливості передачі  інформації у різних видах медіапродукції; створює медіапродукт (кадри мультфільма,  замітка до газети, виступ на шкільному радіо  тощо) за вибором наводить приклади, де і як можна  перевірити одержану інформацію;

створює рекламу за аналогією;

знаходить і пояснює різницю між фактами і  думками про них;

обстоює власну думку, дотримуючись  культури спілкування.

Перетворюємо та інсценізуємо прочитане, створюємо власні тексти

самостійно виконує завдання на зміну,  доповнення, словесне ілюстрування твору; 

доповнює твір новим персонажем, новою  подією; 

передає прочитане в інсценізації,  поєднуючи різні засоби виразності (слово,  жест, міміка, рухи); використовує відомі прийоми для створення  казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ уроку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр

Непомітно прийшла в гості загадкова гостя – осінь

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

01/09

О. Зубер «Осінь» О. Кротюк «Осіннє»

 

  1.  

02/09

Ю.Смаль « Артемкові друзі»

 

  1.  

05/09

За В. Пархоменком «Верес»

 

  1.  

06/09

С. Жупанин «Осіння пожежа», С. Пасенюк «Осінній лист»

 

  1.  

08/09

Гумористичні твори.  Г.Бойко «Історія з географією»

 

  1.  

09/09

Г. Бойко «Веремій»

 

  1.  

10/09

За Я. Стельмахом «День народження»

 

  1.  

12/09

Робота з дитячою книжкою.

Казка мудрістю багата

 

  1.  

13/09

Діагностувальна робота. Аудіювання

 

  1.  

15/09

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення з розділу

 

Мій дім — це мій край, на ім’я Україна

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

16/09

Введення в розділ. Н. Карпенко «Мій дім — це мій край, на ім’я Україна»

 

  1.  

19/09

За А. Григоруком «Про наш прапор»

 

  1.  

20/09

С. Коробова «Наш прапор»,  «З Україною в серці»

 

  1.  

22/09

За І. Боднарчуком «Михасева зустріч із Канадою»

 

  1.  

23/09

 За І. Боднарчуком «Михасева зустріч із Канадою».Складання плану

 

  1.  

24/09

Робота з дитячою книжкою.

Народні легенди

 

  1.  

26/09

В. Івасюк «Моя пісня».

 

  1.  

27/09

Діагностувальна робота. Усний переказ

 

  1.  

29/09

Діагностувальна робота. Усний переказ

 

  1.  

30/09

За Б. Гошовським «Слава не поляже».Запорожжя

 

  1.  

03/10

За Б. Гошовським «Слава не поляже» Козаки. Запорозька Січ

 

  1.  

04/10

В. Терен «Так любімо Україну!»

 

  1.  

06/10

О.Забужко « Мова кожного народу неповторна і своя»( напам’ять)

 

  1.  

07/10

Робота з дитячою книжкою.

Сторінками історії України

 

  1.  

10/10

За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 2. Несподіваний гість

 

  1.  

11/10

За З. Мензатюк «Ангел Золоте Волосся» Розділ 3. Хлопчина з минулого

 

  1.  

13/10

Діагностувальна робота. Усний твір

 

  1.  

14/10

Діагностувальна робота. Усний твір

 

  1.  

17/10

Узагальнення з розділу

 

Немає мудріших, ніж народ, учителів

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

18/10

Усна народна творчість. Прислів’я. Приказки.

 

  1.  

20/10

Усмішки.

 

  1.  

21/10

Робота з дитячою книжкою.

Сторінками народної творчості

 

  1.  

22/10

Казки. «Золота пшениця»

Українська народна казка

 

  1.  

24/10

«Золота бджілка»

Татарська народна казка

 

  1.  

25/10

Діагностувальна робота. Читання мовчки

 

  1.  

27/10

Легенди. «Хліб і золото»

 

  1.  

28/10

Легенди про міста України «Кривий Ріг», «Львів»

 

  1.  

07/11

Міфи. Цікавинки із скриньки.

 

  1.  

08/11

Слов’ янський міф « Перун»

 

  1.  

10/11

Робота з дитячою книжкою.

Міфи Стародавньої Греції

 

  1.  

11/11

“Подвиг Прометея» Давньогрецький міф

 

  1.  

12/11

Притча «Премудра притча», «Яблуня» Народна притча

 

  1.  

14/11

Українські народні пісні «Вийшли в поле косарі»,

 

  1.  

15/11

Українські народні пісні «Ой зелене жито, зелене...»

 

  1.  

17/11

Діагностувальна робота. Робота з літературним твором/медіа

 

  1.  

18/11

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань з розділу

 

Літературні казки

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

21/11

Введення в розділ. За О. Іваненко «Дубок»

 

  1.  

22/11

Робота з дитячою книжкою. Твори для дітей І .Франка

 

  1.  

24/11

За О. Іваненко «Дубок»( продовження)

 

  1.  

25/11

В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки»

 

  1.  

28/11

В.Симоненко « Подорож у країну Навпаки»

 

  1.  

29/11

С.Дерманський « Царство Яблукарство»

 

  1.  

01/12

С.Дерманський « Царство Яблукарство»

 

  1.  

02/12

Френк Баум « Чарівні цукерки»

 

  1.  

05/12

Френк Баум « Чарівні цукерки»(продовження)

 

  1.  

06/12

Робота з дитячою книжкою. Г. Сковорода – видатний письменник, викладач, філософ.

 

  1.  

08/12

 Узагальнення знань з розділу.

 

Сніжний віночок сплітає зима

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

09/12

 

Н.Карпенко «Сонце взимку» (напам’ять), П.Тичина «Ох, яка ж краса!»

 

  1.  

10/12

Н.Карпенко «Зимова радість»

 

  1.  

12/12

За К.Гайнер «Капці для святого Миколая»

 

  1.  

13/12

За К.Гайнер «Капці для святого Миколая». Складання плану

 

  1.  

15/12

П. Воронько «Сніжний віночок».

 

  1.  

16/12

За О.Зубер «Особлива сніжинка»

 

  1.  

19/12

Робота з дитячою книжкою. Чарівний світ природи

 

  1.  

20/12

Діагностувальна робота. Читання вголос

 

  1.  

22/12

Діагностувальна робота. Читання вголос

 

  1.  

23/12

Л. Українка «Мамо, їде вже зима!» (напам’ять)

 

  1.  

24/12

Д. Білоус «Шишкар». Скоромовка.

 

  1.  

26/12

Л.Повх «Перше січня». Цікавинки зі скриньки.

 

  1.  

27/12

Л.Пронь  Колядки. Щедрівки. З народного  ( напам’ять)

 

  1.  

29/12

Урок узагальнення знань

 

  1.  

30/12

Робота з дитячою книжкою. Казки Г.Андерсена «Снігова королева»

 

2 семестр

Сніжний віночок сплітає зима

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

 

За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки». Частина1

 

  1.  

 

За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки» Ч.2

 

  1.  

 

За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки. Переказ тексту

 

  1.  

 

За О.Лущевською «Дивні химерики, або Таємниця старовинної скриньки». Цікавинки зі скриньки. Робота за репродукцією І. Горобчук «Вертеп»

 

  1.  

 

За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено)

 

  1.  

 

За К.Штанко «Казка про Стрітення»(скорочено)

 

  1.  

 

За К.Штанко «Казка про Стрітення». Написання SMS-повідомлення

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Леся Українка. Життєвий та творчий шлях поетеси.

 

  1.  

 

За К.Штанко «Казка про Стрітення». Складання опису Зими або Весни

 

  1.  

 

Діагностувальна робота Усний твір

 

  1.  

 

Узагальнення знань з розділу.

 

Весна- чарівниця, неначе цариця

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

 

Вступ до розділу. Ю.Смаль «Весняний віршик»

 

  1.  

 

Презентація електронного альбому «Першоцвіти»

 

  1.  

 

А.Качан. Вірш-безконечник «Вийшла річка з берегів»

 

  1.  

 

Т. Шевченко. Біографія. Т. Шевченко. « І барвінком, і рутою»

 

  1.  

 

Т. Шевченко «Світає…»(напам’ять)

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Т. Шевченко – поет та художник

 

  1.  

 

Т. Шевченко. Робота над репродукцією картини «Місячна ніч на Кос-Аралі»

 

  1.  

 

За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Кілька запитань від автора

 

  1.  

 

За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Про те, як Катруся розмовляла з квітами.

 

  1.  

 

За І.Роздобудько «Дитинство Катерини Білокур» Про те, як Катруся розмовляла з квітами. Цікавинки із скриньки.

 

  1.  

 

Діагностувальна робота. Читання мовчки

 

  1.  

 

Узагальнення знань з розділу.

 

Дивись, не забудь, людиною будь!

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

 

Вступ до розділу. Байка

 

  1.  

 

Байка. Л.Глібов «Осел і Соловей».

 

  1.  

 

Байка. Л.Глібов «Осел і Соловей». Цікавинки із скриньки

 

  1.  

 

Є.Гребінка «Сонце і хмари».Байка

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Байки

П. Глазового

 

  1.  

 

О.Пчілка «Маленький вітрячок»

 

  1.  

 

О.Пчілка «Маленький вітрячок» Розповідь «Енергія вітру»

 

  1.  

 

П.Глазовий «Джерело і фонтан»

 

  1.  

 

Узагальнення знань з розділу

 

  1.  

 

Діагностувальна робота. Робота з літературним твором

 

Спинилось літо на порозі

Наскрізні змістовні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток.

Громадянська відповідальність

Здоров'я і безпека.

  1.  

 

Вступ до розділу. П’єса.

 

  1.  

 

За В.Бойком «Перемет»

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Казки-п’єси для дітей

 

  1.  

 

За В.Бойком «Перемет»

 

  1.  

 

За В.Бойком «Перемет». Розігрування п’єси

 

  1.  

 

За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж

 

  1.  

 

За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж

 

  1.  

 

За Н.Гербіш «Мандрівка з чарівним атласом» Париж

 

  1.  

 

Узагальнення знань з розділу.

 

  1.  

 

Діагностувальна робота Усний переказ

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Мар’яна і Тарас Прохаськи

 

  1.  

 

Робота з Хрестоматією.

Олександр Положинський. Пісня «У ритмі серця»

С. 7-8

  1.  

 

І. Андрусяк «Про вміння читати»

С.17-18

  1.  

 

Т. Стус «Як пасує краватка, або чому поросятка не всі брудні»

С. 32-41

  1.  

 

Діагностувальна робота Аудіювання

 

  1.  

 

А. Качан «Рідні береги»

С. 42-49

  1.  

 

В. Голобородько. Поезія для дітей

С. 56-58

  1.  

 

Леся Вороніна «Пригоди голубого папуги»

С. 60-73

  1.  

 

Леся Вороніна «Пригоди голубого папуги»

С. 60-73

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою Іван Малкович дітям

 

  1.  

 

Мар’яна Савка «Казка про старого лева»

С. 74-79

  1.  

 

Оксана Лущевська «Півонія, Аль і я»

С. 80-83

  1.  

 

Оксана Лущевська «Пташка», «Літо»

С. 84-87

  1.  

 

Дмитро Кузьменко «Чим корова не собака»

С.88-91

  1.  

 

Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба»

С. 112-117

  1.  

 

Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба»

С. 112-117

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою Моя улюблена книжка

 

  1.  

 

Діагностувальна робота Читання вголос

 

  1.  

 

Діагностувальна робота Читання вголос

 

  1.  

 

Лариса Денисенко «Як диварлики віднайшли у собі гідність»

С. 118- 129

  1.  

 

Лариса Денисенко «Як диварлики віднайшли у собі гідність»

С. 118- 129

  1.  

 

Оксана Караванська «Вишиванка»

С. 130-133

  1.  

 

Галина Ткачук «Нерозмінна монети»

С. 144-147

  1.  

 

Узагальнюючий урок за рік

 

  1.  

 

Робота з дитячою книжкою. Завдання для читання влітку

 

 

docx
Додано
16 січня 2023
Переглядів
6470
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку