Календарно-тематичне планування уроків літературного читання 4 клас НУШ Вашуленко

Про матеріал
Календарно-тематичне планування містить планування уроків літературного читання в 4 класі з врахуванням видів перевірок, вивчення напам'ять та очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів
Перегляд файлу

..                                                    Літературне читання 4 клас

(Українська мова та читання, частина 2: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 / О. В. Вашуленко. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. )

 (Всього 125 годин –І семестр -1 година на тиждень-48 годин)

 

№ п/п

Тема уроку

Кіл-сть

годин

Дата

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Корекція

 

 

 

 

Тема 1. Шкільний дзвінок кличе нас        8 год

 у четвертий клас!

 

 

 

 

 

 

  1.                     

А. Качан «Крилата школа», Н Умеров «Наш клас» (напам'ять № 1) (Ч. 2, с. 3-4).

1

 

пояснює, з яких джерел складається простір його читання; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади; [4 МОВ 2.1],

[4 МОВ 2.2]

 

  1.                     

Л. Сорока «В останній день літа», Н. Тріщ «Осінь на шкільному подвірї» (Ч. 2, с. 5-7).

1

 

 

  1.                     

О. Комова «Мій сусід прибулець» (Ч. 2, с. 8-10).

1

 

називає імена і прізвища відомих

українських письменників, з творами яких неодноразово зустрічався на уроках; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2]

знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів;

знає напам'ять 5-6 віршів, кілька

прислів’їв, скоромовок, загадок; пояснює цінність книг, читання, бібліотек; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2]

розповідає про свої читацькі уподобання; знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. [4 МОВ 2.4], [4 МОВ 2.5]

володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням [4 МОВ 2.1]; усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому

 

  1.                     

Робота з дитячою книжкою № 1. Українська народна творчість.

1

 

 

  1.                     

Дж. Стронг «Дзвінок інспектора» уривок з повісті «Гример у школі» (Ч. 2, с. 11-13).

1

 

 

  1.                     

Дж. Стронг «Дзвінок інспектора» уривок з повісті «Гример у школі» (продовження) (Ч. 2, с.13 -16).

1

 

 

  1.                     

Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 1. «Власна книжка» (Ч. 2, с. 17).

1

 

 

  1.                     

Діагностувальна робота № 1. Аудіювання (письмово).

1

 

 

Тема 2. Дивовижний світ міфів                 8 год

 

 

 

  1.                     

Аналіз діагностувальної роботи.Введення в розділ. Міфи Давнього Єгипту. «Створення світу» (Ч. 2, с. 18-19).

1

 

самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.7];

самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2];

 

 

  1.                

Міфи Давнього Єгипту. «Ра і Апоп» (Ч. 2, с.20 -22).

1

 

 

  1.                

Робота з дитячою книжкою № 2. «Сторінки з книги природи».

1

 

самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ

 

здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту; за потреби застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів [4 МОВ 2.2], [4

формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть; [4МОВ 2.2]

пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку; [4 МОВ 2.4]МОВ 2.4]2.2]

 

самостійно розрізняє та наводить приклади книжок за тематичною, жанровою, авторською приналежністю; приклади довідкових видань; пояснює мету їх читання, використання [4 МОВ 2.5];

самостійно користується довідково- інформаційним апаратом дитячих книжок, видами бібліотечно-бібліографічноїдопомоги під час прогнозування орієнтовного змісту книжки, її вибору відповідно до мети та теми читання [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.1], [4 МОВ2.5];

 

 

  1.                

Міфи Давнього Єгипту. «Міфи про створення світу та людей» (Ч. 2, с. 23-25).

1

 

 

  1.                

Міфи Давньої Греції. «Пандора» (Ч. 2, с. 26-29).

1

 

 

  1.                

Міфи Давньої Греції. «Дедал і Ікар» (Ч. 2, с. 30-33).

1

 

 

  1.                

Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 2. «Мій улюблений міфологічний герой» або «Ілюструю прочитаний міф» (Ч. 2, с. 33).

1

 

 

  1.                

Діагностувальна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово).

1

 

 

Тема 3. Легенди рідного краю                    5 год

 

 

  1.                

Аналіз  діагносту вальної роботи. Введення в розділ. Народна легенда «Як виникли Карпати» (Ч. 2, с. 34-37).

1

 

 

  1.                

Робота з дитячою книжкою № 3. «Цікаві пригоди братів наших менших».

1

 

 

  1.                

Народна легенда «Зозулені черевички» (Ч. 2, с. 37-40).

1

 

критично сприймає усну інформацію;

аналізує й уточнює її [4 МОВ 1.1];

сприймає і розуміє художній, науково- художній текст [4 МОВ 1.4];

виконує усні інструкції і настанови вчителя щодо навчальних завдань;

 

 

  1.                

Народна легенда «Замкова гора в Мукачеві» (Ч. 2, с. 40-41).

1

 

 

  1.                

Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 3. «Чому моє рідне село має таку назву?» (Ч. 2, с. 41).

1

 

 

Тема 4. Пізнаю мудрість притчі                7 год

 

 

 

  1.                

Введення в розділ. Народна притча «Треба нахилитися». Слухання народної притчі «У пригоді» (Ч. 2, с. 42-43).

1

 

відтворює зміст усного  повідомлення відповідно до мети [4 МОВ 1.2];

бере участь у колективному обговоренні змісту почутого (уважно слухає й розуміє запитання вчителя, думки, міркування однокласників/однокласниць, аргументовано              доповнює              їхні                            відповіді,

обстоює власну позицію) [4 МОВ 1.2], [4

МОВ 1.3], [4 МОВ 1.6];

висловлює власне ставлення, оціннісудження до усного повідомлення, змісту тексту; обґрунтовує думки, спираючись на власний досвід;

визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її; обґрунтовує власні погляди, підтверджує їх прикладами або власними спостереженнями, враховує думки іншихосіб [4 МОВ 1.2], [4

МОВ 1.4], [4 МОВ 1.6];

 

 

  1.                

Народна притча « Сила слова» (Ч. 2, с. 43-44).

1

 

 

  1.                

Єврейська притча «Цвяхи» (Ч. 2, с. 44-45).

1

 

 

  1.                

Робота з дитячою книжкою № 4. «Літературні казки».

1

 

 

  1.                

Леонардо да Вінчі «Справжній друг» (Ч. 2, с. 46).

1

 

 

  1.                

Діагностувальна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно).

1

 

 

  1.                

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 4. «Створення ілюстрацій до найбільш хвилюючих епізодів». (Ч. 2, с. 46).

1

 

бере участь у розігруванні діалогу, створенні діалогу на задану тему, за ілюстрацією, використовуючи мовленнєві і позамовні засоби    [4    МОВ    1.1],    [4    МОВ    1.7] ;

користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується норм культури спілкування під час дискусії, найважливіших правил літературної вимови. [4 МОВ 1.1], [4

МОВ 1.7]

 

Тема 5. Народна казка – скарб мудрості  6 год

 

 

 

  1.                

Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий» (Ч. 2, с. 47-48).

1

 

повноцінно сприймає, практично розрізнює

тексти різних видів [4 МОВ 2.1], [4 МОВ

2.2];

повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати [4 МОВ 2.1], [4

МОВ 2.2];

визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб [4 МОВ 2.1], [4

пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.5];

самостійно читає, розуміє зміст значних за обсягом книжок (повісті, повісті-казки,

фантастика); пояснює їх відмінність від оповідань [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.4];

висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження  про прочитану книжку [4 МОВ 1.5], [4 МОВ 1.6];

 

  1.                

Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий» (продовження) (Ч. 2, с. 48-50).

1

 

 

  1.                

Українська народна казка « Камяний горішок» (Ч. 2, с. 50-51

 

1

 

 

  1.                

Робота з дитячою книжкою № 5. «Світ дитинства».

1

 

 

  1.                

Фінська народна казка «Біднякова ріпа» (с. 53 - 56).

1

 

 

  1.                

Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 5. «Створення ілюстрацій до українських народних прислів'їв та приказок». (с. 56).

1

 

 

Тема 6. Жменя сміху – читачам на втіху  9  год

 

 

 

  1.                

М. Пригора «Тайна», Г. Бойко «Викрутився» (с. 57 - 58).

1

 

МОВ 2.2];

установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2],

[4 МОВ 2.4] ;

складає план оповідання, казки, статті [4МОВ 2.1], [4 МОВ 2.6];

користується планом для переказу твору; знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки [4 МОВ 3.2 ];

самостійно визначає тему і основну думку твору [4 МОВ ];

самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети) [4 МОВ 2.7];

пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2], [4 МОВ

2.4];

знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.3];

використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні (під час опису, розповіді) [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.7];

 

  1.                

П. Ребро «Не вгадаєте ніколи», М. Сингаївський «Марічка і звичка» (с. 59 - 60).

1

 

 

  1.                

Г. Малик «Мавпині іменнини» (с. 60 - 61).

1

 

 

  1.                

В. Нестайко. Про автора (с. 62 - 63).

1

 

 

  1.                

Робота з дитячою книжкою№ 6. «Веселе слово».

1

 

 

  1.                

В. Нестайко «Як ми в космос літали» (с.64 - 65).

1

 

 

  1.                

В. Нестайко «Як ми в космос літали» (продовження) (с. 65- 68).

1

 

 

  1.                

В Симоненко «Подорож у країну навпаки» (с. 68- 72).

1

 

 

  1.                

Наші проєкти № 6. «Презентація улюбленої книги». (с. 72 ).

Робота з дитячою книжкою №7«Моя улюблена книжка»

1

 

 

Тема 7. Краса і сила поетичного слова    5 год

 

 

  1.                

О. Олесь «Ліс восени» (напам'ять ) (с. 73 - 74).

1

 

називає основні теми та жанри творів письменників, з творами яких неодноразово зустрічалися під час навчання [4 МОВ 3.2 ]; визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку [4 МОВ 3.2];

самостійно визначає головних ідругорядних персонажів твору [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.1]; характеризує персонажа за його вчинками; визначає              мотиви,              наслідки              його              вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі [4 МОВ 2.2], [4

МОВ 2.3];

виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою [4 МОВ 2.2], [4

МОВ 2.3];

визначає, самостійно розрізняє жанрові ознаки  літературних  творів,  які

опрацьовувалися під час навчання в 2-4класах.

 

  1.                

Л. Костенко «Здивовані квіти», «Вже брами літа замикає осінь»(напам’ять), А. Малишко «Дощик» (с. 75 - 77).

1

 

 

  1.                

Діагностувальна робота № 4. Навичка читання вголос (усно).

1

 

 

  1.                

Д. Павличко «Дядько дощ» (напам'ять № 3) (с. 77 - 78).

1

 

 

  1.                

Робота з дитячою книжкою № 8. «Новорічні дива».

1

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шляхта Тетяна Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олійник Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2023
Переглядів
4700
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку