.. Літературне читання 4 клас
(Українська мова та читання, частина 2: підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Ч. 2 / О. В. Вашуленко. — Київ: Видавничий дім «Освіта», 2021. )
(Всього 125 годин –І семестр -1 година на тиждень-48 годин)
№ п/п |
Тема уроку |
Кіл-сть годин |
Дата |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Корекція |
||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||
Тема 1. Шкільний дзвінок кличе нас 8 год у четвертий клас! |
|
|
|
||||||||||||||||
|
А. Качан «Крилата школа», Н Умеров «Наш клас» (напам'ять № 1) (Ч. 2, с. 3-4). |
1 |
|
пояснює, з яких джерел складається простір його читання; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] розрізняє твори усної народної творчості і авторські наводить приклади; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] |
|
||||||||||||||
|
Л. Сорока «В останній день літа», Н. Тріщ «Осінь на шкільному подвірї» (Ч. 2, с. 5-7). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
О. Комова «Мій сусід прибулець» (Ч. 2, с. 8-10). |
1 |
|
називає імена і прізвища відомих українських письменників, з творами яких неодноразово зустрічався на уроках; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] знає назви, сюжети кількох фольклорних і літературних творів; знає напам'ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок, загадок; пояснює цінність книг, читання, бібліотек; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2] розповідає про свої читацькі уподобання; знає, яким чином можна задовольнити потреби у знаходженні нової інформації. [4 МОВ 2.4], [4 МОВ 2.5] володіє повноцінною навичкою читання вголос і мовчки текстів різних видів як загальнопредметним умінням [4 МОВ 2.1]; усвідомлює важливість уміння вправно читати для успішного навчання тепер і в майбутньому |
|
||||||||||||||
|
Робота з дитячою книжкою № 1. Українська народна творчість. |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Дж. Стронг «Дзвінок інспектора» уривок з повісті «Гример у школі» (Ч. 2, с. 11-13). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Дж. Стронг «Дзвінок інспектора» уривок з повісті «Гример у школі» (продовження) (Ч. 2, с.13 -16). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 1. «Власна книжка» (Ч. 2, с. 17). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Діагностувальна робота № 1. Аудіювання (письмово). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
Тема 2. Дивовижний світ міфів 8 год |
|
|
|
||||||||||||||||
|
Аналіз діагностувальної роботи.Введення в розділ. Міфи Давнього Єгипту. «Створення світу» (Ч. 2, с. 18-19). |
1 |
|
самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів) [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.7]; самостійно виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2];
|
|
||||||||||||||
|
Міфи Давнього Єгипту. «Ра і Апоп» (Ч. 2, с.20 -22). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Робота з дитячою книжкою № 2. «Сторінки з книги природи». |
1 |
|
самостійно й усвідомлено застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів; [4 МОВ 2.1], [4 МОВ
здійснює самоконтроль, самооцінку якості свого читання і розуміння змісту; за потреби застосовує прийом перечитування тексту чи окремих частин, фрагментів [4 МОВ 2.2], [4 формулює продуктивні запитання до тексту; виокремлює в тесті авторські запитання, звернення до читача; пояснює їх суть; [4МОВ 2.2] пояснює мотиви вчинків героїв, авторське ставлення до них; [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] висловлює емоційно-оцінні судження до вчинків персонажів (морально-етичного і естетичного характеру); обґрунтовує свою думку; [4 МОВ 2.4]МОВ 2.4]2.2]
самостійно розрізняє та наводить приклади книжок за тематичною, жанровою, авторською приналежністю; приклади довідкових видань; пояснює мету їх читання, використання [4 МОВ 2.5]; самостійно користується довідково- інформаційним апаратом дитячих книжок, видами бібліотечно-бібліографічноїдопомоги під час прогнозування орієнтовного змісту книжки, її вибору відповідно до мети та теми читання [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.1], [4 МОВ2.5];
|
|
||||||||||||||
|
Міфи Давнього Єгипту. «Міфи про створення світу та людей» (Ч. 2, с. 23-25). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Міфи Давньої Греції. «Пандора» (Ч. 2, с. 26-29). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Міфи Давньої Греції. «Дедал і Ікар» (Ч. 2, с. 30-33). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 2. «Мій улюблений міфологічний герой» або «Ілюструю прочитаний міф» (Ч. 2, с. 33). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Діагностувальна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
Тема 3. Легенди рідного краю 5 год |
|
|
|||||||||||||||||
|
Аналіз діагносту вальної роботи. Введення в розділ. Народна легенда «Як виникли Карпати» (Ч. 2, с. 34-37). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Робота з дитячою книжкою № 3. «Цікаві пригоди братів наших менших». |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Народна легенда «Зозулені черевички» (Ч. 2, с. 37-40). |
1 |
|
критично сприймає усну інформацію; аналізує й уточнює її [4 МОВ 1.1]; сприймає і розуміє художній, науково- художній текст [4 МОВ 1.4]; виконує усні інструкції і настанови вчителя щодо навчальних завдань;
|
|
||||||||||||||
|
Народна легенда «Замкова гора в Мукачеві» (Ч. 2, с. 40-41). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 3. «Чому моє рідне село має таку назву?» (Ч. 2, с. 41). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
Тема 4. Пізнаю мудрість притчі 7 год |
|
|
|
||||||||||||||||
|
Введення в розділ. Народна притча «Треба нахилитися». Слухання народної притчі «У пригоді» (Ч. 2, с. 42-43). |
1 |
|
відтворює зміст усного повідомлення відповідно до мети [4 МОВ 1.2]; бере участь у колективному обговоренні змісту почутого (уважно слухає й розуміє запитання вчителя, думки, міркування однокласників/однокласниць, аргументовано доповнює їхні відповіді, обстоює власну позицію) [4 МОВ 1.2], [4 МОВ 1.3], [4 МОВ 1.6]; висловлює власне ставлення, оціннісудження до усного повідомлення, змісту тексту; обґрунтовує думки, спираючись на власний досвід; визначає позицію співрозмовника, погоджується з нею або заперечує її; обґрунтовує власні погляди, підтверджує їх прикладами або власними спостереженнями, враховує думки іншихосіб [4 МОВ 1.2], [4 МОВ 1.4], [4 МОВ 1.6];
|
|
||||||||||||||
|
Народна притча « Сила слова» (Ч. 2, с. 43-44). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Єврейська притча «Цвяхи» (Ч. 2, с. 44-45). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Робота з дитячою книжкою № 4. «Літературні казки». |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Леонардо да Вінчі «Справжній друг» (Ч. 2, с. 46). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Діагностувальна робота №3. Усний переказ прочитаного твору (усно). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 4. «Створення ілюстрацій до найбільш хвилюючих епізодів». (Ч. 2, с. 46). |
1 |
|
бере участь у розігруванні діалогу, створенні діалогу на задану тему, за ілюстрацією, використовуючи мовленнєві і позамовні засоби [4 МОВ 1.1], [4 МОВ 1.7] ; користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується норм культури спілкування під час дискусії, найважливіших правил літературної вимови. [4 МОВ 1.1], [4 МОВ 1.7] |
|
||||||||||||||
Тема 5. Народна казка – скарб мудрості 6 год |
|
|
|
||||||||||||||||
|
Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий» (Ч. 2, с. 47-48). |
1 |
|
повноцінно сприймає, практично розрізнює тексти різних видів [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2]; повноцінно розуміє текст, пояснює, який художній образ/образи створив письменник; що основне хотів передати [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2]; визначає і характеризує події, явища, мотиви вчинків дійових осіб [4 МОВ 2.1], [4 пояснює свої читацькі уподобання, наводить приклади книжок, яким надає перевагу [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.5]; самостійно читає, розуміє зміст значних за обсягом книжок (повісті, повісті-казки, фантастика); пояснює їх відмінність від оповідань [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.4]; висловлює власні аргументовані зв’язні емоційно-оцінні судження про прочитану книжку [4 МОВ 1.5], [4 МОВ 1.6]; |
|
||||||||||||||
|
Корейська народна казка «Чий подарунок найкращий» (продовження) (Ч. 2, с. 48-50). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Українська народна казка « Камяний горішок» (Ч. 2, с. 50-51
|
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Робота з дитячою книжкою № 5. «Світ дитинства». |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Фінська народна казка «Біднякова ріпа» (с. 53 - 56). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Узагальнення з розділу. Наші проєкти № 5. «Створення ілюстрацій до українських народних прислів'їв та приказок». (с. 56). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
Тема 6. Жменя сміху – читачам на втіху 9 год |
|
|
|
||||||||||||||||
|
М. Пригора «Тайна», Г. Бойко «Викрутився» (с. 57 - 58). |
1 |
|
МОВ 2.2]; установлює і пояснює смислові зв’язки між частинами тексту [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4] ; складає план оповідання, казки, статті [4МОВ 2.1], [4 МОВ 2.6]; користується планом для переказу твору; знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки [4 МОВ 3.2 ]; самостійно визначає тему і основну думку твору [4 МОВ ]; самостійно застосовує різні види переказу (залежно від мети) [4 МОВ 2.7]; пояснює, які словосполучення, вислови допомагають краще уявити картини природи, місце події, зовнішність персонажів, їхні характери, вчинки, стосунки з іншими героями [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.4]; знаходить у тексті засоби художньої виразності (епітет, метафору, гіперболу (без вживання термінів) порівняння; з’ясовує їх роль [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.3]; використовує яскраві, образні вислови у власному мовленні (під час опису, розповіді) [4 МОВ 2.1], [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.7]; |
|
||||||||||||||
|
П. Ребро «Не вгадаєте ніколи», М. Сингаївський «Марічка і звичка» (с. 59 - 60). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Г. Малик «Мавпині іменнини» (с. 60 - 61). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
В. Нестайко. Про автора (с. 62 - 63). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Робота з дитячою книжкою№ 6. «Веселе слово». |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
В. Нестайко «Як ми в космос літали» (с.64 - 65). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
В. Нестайко «Як ми в космос літали» (продовження) (с. 65- 68). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
В Симоненко «Подорож у країну навпаки» (с. 68- 72). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Наші проєкти № 6. «Презентація улюбленої книги». (с. 72 ). Робота з дитячою книжкою №7«Моя улюблена книжка» |
1 |
|
|
|||||||||||||||
Тема 7. Краса і сила поетичного слова 5 год |
|
|
|||||||||||||||||
|
О. Олесь «Ліс восени» (напам'ять ) (с. 73 - 74). |
1 |
|
називає основні теми та жанри творів письменників, з творами яких неодноразово зустрічалися під час навчання [4 МОВ 3.2 ]; визначає основні події у творі, установлює їх послідовність, зв’язки, динаміку розвитку [4 МОВ 3.2]; самостійно визначає головних ідругорядних персонажів твору [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.1]; характеризує персонажа за його вчинками; визначає мотиви, наслідки його вчинку; співвідносить вчинок із загальноприйнятими нормами людської моралі [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.3]; виявляє внутрішній стан героя, його почуття, зміну емоційного настрою [4 МОВ 2.2], [4 МОВ 2.3]; визначає, самостійно розрізняє жанрові ознаки літературних творів, які опрацьовувалися під час навчання в 2-4класах. |
|
||||||||||||||
|
Л. Костенко «Здивовані квіти», «Вже брами літа замикає осінь»(напам’ять), А. Малишко «Дощик» (с. 75 - 77). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Діагностувальна робота № 4. Навичка читання вголос (усно). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Д. Павличко «Дядько дощ» (напам'ять № 3) (с. 77 - 78). |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
Робота з дитячою книжкою № 8. «Новорічні дива». |
1 |
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||