ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
(за підручником «Українська мова та читання» М. Чумарна)
4 години на тиждень
І семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Світ народився для мене
|
|||
1 |
Вступ. Ознайомлення з підручником. Дмитро Павличко «Рідна мова». Прислів’я. |
|
|
2 |
Що більше ми пізнаємо світ, то більшим він стає для нас. Акровірш «Світ». Марія Чумарна «Осіннє листя облітає». Загадка. |
|
|
3 |
Ця мудрість пройшла крізь віки. «Казки, міфи і легенди про творення світу» (стаття в підручнику). Українська стародавня колядка «Коли не було з нащада світа». |
|
|
4 |
Ця мудрість пройшла крізь віки. Давньоукраїнський міф «Род-Вседержитель, Білобог і Чорнобог». |
|
|
5 |
Життя — це просто дивна казка, в яку приходимо лиш раз.«Як виникло життя на Землі» (стаття в підручнику). |
|
|
6 |
Життя — це просто дивна казка, в яку приходимо лиш раз.(продовження).«Сотворення світу» (з «Книги Буття» Старого Завіту). |
|
|
7 |
Робота з дитячою книгою. «Літні цікавинки в книжках» |
|
|
8 |
Діагностувальна робота: аудіювання «Найкращі квіти» Грігоре Вієру. |
|
|
9 |
Аналіз діагносту вальної роботи. Узагальнення знань. |
|
|
10 |
… Бо прийшли ми у світ — любити! Прислів’я. Загадка. Микола Руденко «Думає сонце житом-пшеницею». |
|
|
11 |
Перекази та легенди рідного краю. «Про велетів і майбутніх людей» (переказ). |
|
|
12 |
Народ скаже — як зав’яже. «Лелеки» (легенда). «Соловейко» (легенда). |
|
|
13 |
Ну й гарно все придумав Бог...Акровірш «Легенда». Дмитро Павличко «Звернення». Галина Кирпа «Ну й гарно все придумав Бог!». Підсумок за темою. |
|
|
14 |
Робота з дитячою книгою. Народна легенда «Брат і сестра» |
|
|
Я народився для світу
|
|||
15 |
Як людина з’явилася на Землі... Вступ до теми. Акровірш «Людина». Марія Чумарна «Перші люди на Землі». |
|
|
16 |
Про перших людей. Із книги індіанців кіче «Пополь-Вух». Акровірш «Небо». Прислів’я. |
|
|
17 |
З казки слова не викинеш. Українська народна казка «Яйце-райце». |
|
|
18 |
Перша казка про творення світу. Українська народна казка «Яйце-райце» (продовження). |
|
|
19 |
Із слова починається людина... Вислови про мову. Народна притча «Сила слова». Акровірш «Слово». Підсумок за темою. |
|
|
20 |
Діагностувальна робота. Усний переказ Віра Оберемок «Колючі гості.» |
|
|
21 |
Аналіз діагносту вальної роботи. Узагальнення знань. |
|
|
Я світу у пригоді стану
|
|||
22 |
Вступ до теми. Коли казка мудрість сіє, тоді народжуються мрії. Акровірш «Казка». М. Чумарна «В казковім світі». |
|
|
23 |
Робота з дитячою книгою. «Як мужик гусей ділив» українські народні казки. |
|
|
24 |
Казка — мудрим людям підказка. «Які бувають казки» (стаття в підручнику). Прислів’я. Українська народна казка «Ілля Муромець». |
|
|
25 |
Усяке в світі діється, про всяке в казці мовиться. Українська народна казка «Ілля Муромець» (продовж.). |
|
|
26 |
Праця чоловіка годує, а лінь марнує. Українська народна казка «Золота пшениця». Прислів’я. |
|
|
27 |
Поважай кожну людину, бо вона — дитя Боже. Євангельська притча «Про самарянина». |
|
|
28 |
Поважай кожну людину, бо вона — дитя Боже. Літературна притча «Годинникові колеса». |
|
|
29 |
Щоб рибку з’їсти, треба в воду лізти. Народна притча «Корінь і стебло». Підсумок за темою. |
|
|
Розкажу вам байку
|
|||
30 |
Вступ до теми .Що таке байка і хто такий байкар? Акровірш «Байка». Іван Франко «Байка про байку». |
|
|
31 |
Робота з дитячою книгою. Байки Езопа. «Розумна ворона» |
|
|
32 |
Не тим цікава байка, що говорить неправду, а тим, що під лушпиною тої неправди криє велику правду. Іван Франко «Байка про байку» (продовження). |
|
|
33 |
Перший байкар світу. Езоп. Байка «Лисиця і ворона». |
|
|
34 |
Здається, байка просто бреше, а справді — ясну правду чеше. Леонід Глібов «Муха і Бджола». (напам’ять) Підсумок за темою. |
|
|
35 |
Діагностувальна робота: читання мовчки(письмово) А.Дімаров «Історія з історією» |
|
|
36 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення знань. |
|
|
Ми – однієї крові
|
|||
37 |
Вступ до теми. Людина — дитя природи. Акровірш «Рідня». Мирослава Кулик «Пахне ліс осінній». Народна прикмета. |
|
|
38 |
Світло батьківської любові. Микола Вінграновський «Гусенятко». |
|
|
39 |
Один батько важить більше, ніж сто вчителів. Микола Вінграновський «Гусенятко» (продовження) |
|
|
40 |
Робота з дитячою книгою. Платон Воронько «Зимова калина» |
|
|
41 |
Мову рідної природи розуміти серцем вчись. Василь Сухомлинський «Ґавеня і соловей». Загадки. Підсумок за темою |
|
|
Коли ще не було письма
|
|||
42 |
Вступ до теми. До сучасного письма людство йшло поволі...Акровірш «Книга». «Перші писемні знаки» (стаття в підручнику). |
|
|
43 |
Листи, які нелегко читати. Редьярд Кіплінґ «Як написали найпершого листа». |
|
|
44 |
Страшенно прикро не вміти писати. Редьярд Кіплінґ «Як написали найпершого листа» (продовження). |
|
|
45 |
Нарешті виникло письмо. Предметні листи. «Знамениті дари» за Геродотом. Найдавніші українські книги. |
|
|
46 |
Очі тримати донизу, а душу — вгору. «Повчання дітям» від князя Володимира Мономаха. |
|
|
47 |
Очі тримати донизу, а душу — вгору. Віктор Близнець «Ярослав Мудрий». |
|
|
48 |
Діагностична робота. Робота з літературним твором «Максим Березовський» |
|
|
49 |
Аналіз діагносту вальної роботи. Узагальнення знань. |
|
|
50 |
Робота з дитячою книгою. Наталка Поклад «Майстер» |
|
|
51 |
Найголовніше й найбільше з усіх наших міст. Анатолій Григорук «Наша столиця Київ». Підсумок за темою. |
|
|
Геройському роду- нема переводу
|
|||
52 |
Вступ до теми. Воля дорожча за життя. Акровірш «Україна». Герої не вмирають (стаття). |
|
|
53 |
Воля дорожча за життя. Володимир Малик «Воєвода Дмитро». Акровірш «Князі». Прислів’я. |
|
|
54 |
Колись вони нові міста творили. «Король Данило» (за Антоном Лотоцьким). Прислів’я. |
|
|
55 |
Козацька слава не вмре, не загине. Українська народна пісня «Гей, там на горі Січ іде». |
|
|
56 |
Справжні герої — захисники рідної землі. Марія Хоросницька «Запорозька Січ». Підсумок за темою. |
|
|
57 |
Робота з дитячою книгою Оксана Данілевська « Козак Мамай» |
|
|
58 |
Діагностична робота: перевірка читання вголос «Хто дбає, той і має» Наталія Любиченко. |
|
|
59 |
Аналіз діагносту вальної роботи. Узагальнення знань. |
|
|
З Новим роком, з колядою!
|
|||
60 |
Вступ до теми. Зима щедра святами. Акровірш «Коляда». «Зимові свята» (стаття). |
|
|
61 |
Зиму можна не тільки побачити, зиму можна навіть п очути. Василь Сухомлинський «Як дзвенять сніжинки». |
|
|
62 |
Колядуємо та віншуємо. Колядка «Добрий вечір тобі…». Посівання «Сію, сію, посіваю...». |
|
|
63 |
Де найкраще місце на землі? Акровірш «Земля». |
|
|
64 |
Робота з дитячою книгою Підсумковий урок за І семестр. |
|
|