МАТЕМАТИКА
за підручником Будна Н., Беденко М. «Математика. 3 клас»
(4 год на тиждень)
№ |
Тема уроку |
№ завд. |
Дата |
І семестр |
|||
Повторення вивченого за 2 клас. Сотня |
|||
|
Вступ. Повторення про одиниці довжини та вартості. Перетворення іменованих чисел. Лічба, порівняння чисел в межах 100. Розклад чисел на розрядні доданки. Додавання та віднімання в межах 100 на основі нумерації. Розв’язування задач. Назви чисел при додаванні. |
|
|
|
Додавання та віднімання двоцифрових чисел у межах 100 без переходу через розряд. Літери латинського алфавіту. Периметр трикутника. Розв’язування задач. Назви чисел при відніманні. |
|
|
|
Перевірка дії додавання. Додавання та віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач. Рівності. Вхідна діагностувальна робота. |
|
|
|
Рівняння. Знаходження невідомого доданка. Обернена задача. Взаємно обернені задачі. Дії з іменованими числами. Побудова прямокутника та знаходження його периметра. |
|
|
|
Додавання та віднімання одноцифрових чисел у межах 20 з переходом через розряд. Рівняння. Взаємно обернені задачі. Порядок виконання дій у виразах із дужками. |
|
|
|
Повторення додавання та віднімання виду 26 + 4, 40 – 2. Рівняння. Розв’язування та порівняння задач. |
|
|
|
Додавання та віднімання виду 34 + 7, 71 – 8. Перевірка дії додавання відніманням. Складання та розв’язування задач. |
|
|
Повторення вивченого за 2 клас. Письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел |
|||
|
Письмове додавання двоцифрових чисел (без переходу через розряд). Перевірка дії віднімання додаванням. Складання та розв’язування задач. Знаходження невідомого зменшуваного. |
|
|
|
Письмове віднімання двоцифрових чисел (без переходу через розряд). Перевірка дії віднімання відніманням. Знаходження невідомого від’ємника. Складання, розв’язування та порівняння задач. |
|
|
|
Діагностувальна робота №1 «Повторення вивченого за 2 клас. Сотня». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Письмове додавання двоцифрових чисел (із переходом через розряд). Розв’язування задач. Складання обернених задач. |
|
|
Дослідження таблиць множення і ділення чисел 2-6 |
|||
|
Повторення таблиць множення на 2, 3. Збільшення чисел у 2 рази. Розв’язування задач із буквеними даними. |
|
|
|
Повторення таблиці ділення на 2. Порядок виконання дій у виразах. Збільшення числа у 3 рази. Розв’язування задач. Табель-календар. |
|
|
|
Ділення на 2 і 3. Назви чисел при діленні. Знаходження значень числових виразів. Розв’язування задач. |
|
|
|
Переставна властивість дії множення. Розв’язування задач. Зменшення числа в 2 рази. |
|
|
|
Множення числа 4 і ділення на 4. Знаходження значень числових виразів. Складання, розв’язування та порівняння задач. Рівності. |
|
|
|
Множення числа 5 і ділення на 5. Розв’язування задач. Половина, третина, чверть. |
|
|
Ділення з остачею |
|||
|
Ознайомлення із діленням з остачею. Ділення на 2 з остачею. Числовий ряд. Дослідження таблиць множення та ділення на 2. Розв’язування задач. Порівняння частки та остачі. Перевертання геометричних фігур. |
|
|
|
Ділення на 3 з остачею. Розв’язування задач. Розвиток просторової уяви. Порівняння частки та остачі. Дослідження таблиць множення та ділення на 3. Розв’язування задач. Повороти. |
|
|
|
Розклад двоцифрових чисел на доданки, один із яких ділиться на 2, 3 без остачі, а другий є остачею. Розв’язування задач. |
|
|
|
Ділення на 4 з остачею. Порівняння частки та остачі. Розв’язування задач. |
|
|
|
Дослідження таблиць множення та ділення на 4. Розв’язування задач. Суміщення фігур. |
|
|
|
Розклад двоцифрових чисел на доданки, один із яких ділиться на 4 без остачі, а другий є остачею. Розв’язування задач. |
|
|
|
Ділення на 5 з остачею. Порівняння дільника та остачі. Розв’язування задач. |
|
|
|
Діагностувальна робота №2 «Письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Дослідження таблиць множення та ділення на 5. Розв’язування задач. |
|
|
|
Розклад двоцифрових чисел на доданки, один із яких ділиться на 5 без остачі, а другий є остачею. Розв’язування задач. Самостійна робота. |
|
|
|
Таблиця множення числа 6 і таблиця ділення на 6. Коло. Центр кола. Радіус кола. Розв’язування задач. |
|
|
|
Доба, година, хвилина, секунда. Визначення часу за годинником. Знаходження значень числових виразів. Розв’язування задач. Креслення кола за допомогою циркуля. |
|
|
|
Визначення часу за годинником. Знаходження значень числових виразів. Розв’язування задач, що включають зменшення числа у кілька разів. Креслення відрізків. Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 6. |
|
|
|
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 6. Визначення часу за годинником. Задачі на спосіб зведення до одиниці. |
|
|
Порівняння величин і чисел |
|||
|
Кратне порівняння чисел. Розв’язування задач на кратне порівняння чисел. Рівності. |
|
|
|
Засвоєння таблиці ділення на 6. Порівняння іменованих Розв’язування задач. |
|
|
|
Ділення на 6 з остачею Порівняння дільника та остачі. Розв’язування задач. |
|
|
|
Розклад двоцифрових чисел на доданки, один із яких ділиться на 6 без остачі, а другий є остачею. Розв’язування задач. Аналіз діаграми. |
|
|
|
Дослідження таблиць множення та ділення на 6. Розв’язування задач. Повторення та закріплення вивченого матеріалу. |
|
|
Дослідження таблиць множення і ділення чисел 7-9 |
|||
|
Таблиця множення числа 7 і таблиця ділення на 7. Знаходження значень числових виразів. Розв’язування задач на зведення до одиниці. |
|
|
|
Порівняння іменованих чисел. Творча робота над задачею. |
|
|
|
Вправи та задачі на закріплення таблиці множення числа 7. Рівняння. Периметр квадрата. |
|
|
|
Вправи та задачі на закріплення таблиць множення і ділення. Розв’язування рівняння на знаходження невідомого множника. Творча робота над задачею. Рівності. |
|
|
|
Ділення на 7 з остачею. Порівняння дільника та остачі. Розв’язування задач. |
|
|
|
Розклад двоцифрових чисел на доданки, один із яких ділиться на 7 без остачі, а другий є остачею. Розв’язування задач. Аналіз даних таблиці. |
|
|
|
Дослідження таблиць множення та ділення на 7. Розв’язування задач. Ділення з остачею. Робота із стовпчастими діаграмами. |
|
|
|
Діагностувальна робота №3 «Дослідження таблиць множення і ділення чисел 2-6». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Таблиця множення числа 8 і таблиця ділення на 8. Знаходження невідомого діленого. Творча робота над задачею. Побудова прямокутника. |
|
|
|
Вправи та задачі на закріплення таблиці множення числа 8. Розв’язування задач двома способами. Периметр прямокутника. Розв’язування рівнянь. Порівняння іменованих чисел. |
|
|
|
Вправи та задачі на закріплення таблиць множення та ділення з числом 8. Розв’язування рівнянь. Складання та розв’язування задач із взаємопов’язаними величинами. |
|
|
|
Вправи та задачі на закріплення таблиці ділення на 8. Знаходження частини від числа. Творча робота над задачею. |
|
|
|
Знаходження невідомого дільника. Розв’язування задач. |
|
|
|
Ділення на 8 з остачею. Порівняння дільника та остачі. Розв’язування задач. Повторення одиниць часу. Аналіз кругової діаграми. |
|
|
|
Розклад двоцифрових чисел на доданки, один із яких ділиться на 8 без остачі, а другий є остачею. Розв’язування вправ і задач. Аналіз даних таблиці. |
|
|
|
Дослідження таблиць множення та ділення на 8. Розв’язування задач. Робота з круговою діаграмою. |
|
|
|
Таблиця множення числа 9 і таблиця ділення на 9. Складання та розв’язування рівнянь. Креслення відрізків різної довжини. |
|
|
|
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 9. Знаходження значення числових виразів. Творча робота над задачею. |
|
|
|
Діагностувальна робота №4 «Дослідження таблиць множення і ділення чисел 7-9». |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 9. Прямий кут. |
|
|
|
Ділення на 9 з остачею. Порівняння дільника та остачі. Дії з іменованими числами. Розв’язування задач із взаємопов’язаними величинами. |
|
|
|
Розклад двоцифрових чисел на доданки, один із яких ділиться на 9 без остачі, а другий є остачею. Розв’язування вправ і задач. |
|
|
|
Дослідження таблиць множення та ділення на 9. Розв’язування вправ і задач. |
|
|
|
Повторення та закріплення вивченого. Підсумок за І семестр. |
|
|
ІІ семестр |
|||
Тисяча Нумерація трицифрових чисел |
|||
|
Нумерація трицифрових чисел. Утворення трицифрових чисел. Читання і запис трицифрових чисел. Лічба сотнями. Розв’язування задач. Іменовані числа. |
|
|
|
Попереднє і наступне число. Читання і запис трицифрових чисел. Розрядний склад. Розв’язування задач. Знаходження значень виразів. Іменовані числа. |
|
|
Усне додавання і віднімання чисел в межах 1000 |
|||
63. |
Усне додавання і віднімання чисел в межах 1000. |
|
|
64. |
Усне додавання і віднімання розрядних чисел в межах 1000. Розв’язування задач з буквеними даними. |
|
|
65. |
Додавання та віднімання трицифрових чисел. Складання та розв’язування задач. |
|
|
66. |
Випадки додавання та віднімання, пов’язані з нумерацією чисел. Розв’язування та порівняння задач на зведення до одиниці. |
|
|
67. |
Додавання та віднімання розрядних чисел. Розв’язування рівнянь та задач. |
|
|
68. |
Додавання та віднімання розрядних чисел. Периметр прямокутника, квадрата. Розв’язування задач. |
|
|
69. |
Додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Віднімання виду 342 — 302; 342 - 340. |
|
|
70. |
Додавання та віднімання трицифрових чисел виду 342 + 111, 342 — 111. Розв’язування задач. |
|
|
Міри довжини |
|||
71. |
Міри довжини. Міліметр. Відношення між одиницями мір довжини. Додавання виду 60 + 50. |
|
|
72. |
Міри довжини. Кілометр. Віднімання виду 120 — 30. Ознайомлення з циліндром. |
|
|
73. |
Додавання трицифрових чисел виду 540 + 250. Розв’язування задач. |
|
|
74. |
Віднімання трицифрових чисел виду 670 — 420. Творча робота над задачею. |
|
|
75. |
Діагностувальна робота №5. «Тисяча. Усне додавання і віднімання у межах 1000». |
|
|
Міри маси |
|||
76. |
Аналіз діагностувальної роботи. Міри маси. Грам. Усне додавання круглих трицифрових чисел виду 530 + 120. Розв’язування задач. |
|
|
77. |
Усне додавання круглих трицифрових чисел виду 540 + 320 способом додавання десятків. Ознайомлення з конусом. Розв’язування задач, обернених до задач на знаходження суми двох добутків. |
|
|
78. |
Віднімання круглих трицифрових чисел виду 640 — 330 способом віднімання десятків. Розв’язування та порівняння задач. |
|
|
79. |
Додавання виду 230 + 70 та віднімання виду 300 — 10. Розв’язування та порівняння задач. Задачі на знаходження суми двох добутків та обернені до них. Куля. |
|
|
80. |
Дії з іменованими числами. Задачі з буквеними даними. Робота з лінійною діаграмою. |
|
|
81. |
Додавання трицифрових чисел виду 530 + 320. Розв’язування задач двома способами. Складання і розв’язування рівнянь. |
|
|
82. |
Віднімання виду 410 — 20. Віднімання іменованих чисел. Куб. |
|
|
83. |
Віднімання трицифрових чисел виду 610 — 320. Складання та розв’язування задачі за схемою. Ускладнені задачі на суму двох добутків. Лінійна діаграма.
|
|
|
84. |
Віднімання трицифрових чисел виду 400 — 230. Розв’язування задачі та різницеве порівняння двох добутків. Розв’язування та порівняння взаємопов’язаних задач на знаходження суми двох добутків. |
|
|
Письмове додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
|||
85. |
Письмове додавання трицифрових чисел. Розв’язування задач з буквеними даними. Складання та розв’язування рівнянь. |
|
|
86. |
Письмове віднімання трицифрових чисел. Творча робота над задачею. |
|
|
87. |
Письмове додавання трицифрових чисел у випадку, коли сума одиниць або сума десятків дорівнює 10. Розв’язування задач за сумою трьох і двох доданків та на знаходження частини від числа. |
|
|
88. |
Письмове віднімання трицифрових чисел у випадку, коли в зменшуваному в розряді одиниць або десятків стоїть цифра 0. Складання та розв’язування задач за поданою схемою. Робота з даними, поданими в таблиці та на графіку. |
|
|
89. |
Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через десяток. Задачі на знаходження доданків за сумою трьох та двох доданків. Знаходження значень виразів. |
|
|
90. |
Письмове віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд. Розв’язування ускладнених задач на зведення до одиниці. |
|
|
91. |
Письмове додавання трицифрових чисел із переходом через розряд (два переходи). Дії з іменованими числами. Розв’язання задач з буквеними даними. Складання та розв’язування рівнянь. |
|
|
92. |
Письмове віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд (два переходи). Розв’язування задач за сумою трьох і двох доданків. Дії з іменованими числами. Робота з даними, поданими в таблиці. |
|
|
93. |
Діагностувальна робота №6. «Тисяча. Письмове додавання та віднімання чисел в межах 1000». |
|
|
94. |
Аналіз діагностувальної роботи. Письмове віднімання трицифрових чисел виду 600 — 324. Складання та розв’язування задач за схемою. Порівняння іменованих чисел. Накладання геометричних фігур.
|
|
|
95. |
Письмове додавання (віднімання) трицифрових чисел у випадку кількох доданків (від’ємників). Розв’язування задач. Аналіз компонентів рівності. Складання та розв’язування обернених задач. |
|
|
Множення і ділення в межах 1000 |
|||
96. |
Множення чисел 1 і 0. Множення на 1 і на 0. Розв’язування задач. |
|
|
97. |
Ділення на 1. Ділення числа на те саме число. Порівняння іменованих чисел. |
|
|
98. |
Ділення нуля. Неможливість ділення на нуль. Складання та розв’язування задач за поданими схемами. Периметр прямокутника. Побудова кола. |
|
|
99. |
Множення чисел 10 і 100. Множення іменованих чисел на натуральне число. Розв’язування задач, обернених до задач на знаходження суми двох добутків. |
|
|
100. |
Множення та ділення на 10 і на 100. Розв’язування задач на знаходження суми двох добутків та задач, обернених до них. Вершини, ребра, грані куба. |
|
|
101. |
Ділення на 10 з остачею. Порівняння дільника та остачі. Робота з діаграмою. |
|
|
102. |
Ділення на 10 з остачею. Ділення іменованих чисел. |
|
|
103. |
Дослідження таблиць множення і ділення на 10. Ділення на 10 з остачею. Робота з діаграмою. |
|
|
Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове |
|||
104. |
Множення розрядних чисел на одноцифрове. Розв’язування задач на зведення до одиниці. |
|
|
105. |
Ділення розрядних чисел на одноцифрове число. Ділення іменованих чисел. Розв’язування задач на три дії. |
|
|
106. |
Ділення числа на добуток (60 : 20, 800 : 40). Розв’язування задач на три дії. |
|
|
Множення суми на число і числа на суму |
|||
107. |
Множення суми на число. Множення двоцифрового числа на одноцифрове. Розв’язування задач на зведення до одиниці. |
|
|
108. |
Множення числа на суму. Множення одноцифрового числа на двоцифрове. Складання і розв’язування рівнянь. Ділення двоцифрових чисел способом розкладання дільника на множники. |
|
|
109. |
Множення одноцифрового числа на двоцифрове на основі застосування переставної властивості дії множення. Задачі на зведення до одиниці. |
|
|
110. |
Множення одноцифрового числа на двоцифрове (4-23). Розв’язування задач. Складання і розв’язування рівнянь. |
|
|
111. |
Множення одноцифрового числа на двоцифрове. Розв’язування задач. |
|
|
112. |
Множення і ділення в межах 1000, що зводиться до табличних випадків (70-6, 420 : 6). Розв’язування задач, рівнянь. |
|
|
113. |
Діагностувальна робота №7. «Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число». |
|
|
114. |
Аналіз діагностувальної роботи. Множення виду 230-3. Віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач. |
|
|
115. |
Закріплення вивчених випадків множення і ділення. Розв’язування задач. Креслення кола. |
|
|
Ділення суми на число |
|||
116. |
Ділення суми на число. Розв’язування задач. Порівняння задач. |
|
|
117. |
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (48 : 4). Складання та розв’язування задач. |
|
|
118. |
Ділення двоцифрового числа на одноцифрове (90 : 2), (72 : 3). Складання та розв’язування задач. Дії з іменованими числами. |
|
|
119. |
Ділення двоцифрових чисел на одноцифрове число способом розкладання на зручні доданки. Знаходження половини, третини, чверті від числа. |
|
|
Перевірка ділення і множення. Ділення на двоцифрове число |
|||
120. |
Перевірка дії ділення множенням. Ділення виду 72 : 12, 120 : 15. |
|
|
121. |
Перевірка множення діленням. Розв’язування і порівняння задач. Задачі з бу- квеними даними та задачі на знаходження сторони прямокутника за периметром і другою стороною. |
|
|
122. |
Ділення виду 360 : 2. Порівняння частин числа. Задачі, обернені до задач на знаходження суми двох добутків. Складання та розв’язування задач. |
|
|
123. |
Закріплення вивченого матеріалу на множення та ділення. Розв’язування задач на знаходження суми двох добутків. Складання задач за поданим виразом. |
|
|
Дроби |
|||
124. |
Позначення частин числа дробом. Ділення на двоцифрове число. Розв’язування задач на знаходження частини від числа. |
|
|
125. |
Знаходження частини від числа. Ділення двоцифрового числа на двоцифрове способом випробовування. |
|
|
126. |
Знаходження числа за його частиною. Порівняння дробів. |
|
|
Ділення з остачею |
|||
127. |
Ділення з остачею. Задачі на знаходження периметра прямокутників. |
|
|
128. |
Ділення з остачею. Порівняння остачі та дільника. Доповнення задачі даними, яких не вистачає, та розв’язування. |
|
|
129. |
Діагностувальна робота № 8. Перевірка сформованості навичок усних обчислень. |
|
|
130. |
Аналіз діагностувальної роботи. Знаходження частини числа та числа за його частиною. Розв’язування задач. |
|
|
Ознайомлення з письмовим множенням і діленням |
|||
131. |
Повторення вивченого за рік. Ознайомлення з письмовим множенням виду 423·2. |
|
|
132. |
Повторення вивченого. Письмове множення на одноцифрове число виду 54-8, 319-2. Розв’язування задач. |
|
|
133. |
Повторення ділення з остачею. Ознайомлення з письмовим діленням на одно- цифрове число виду 824 : 2. |
|
|
134. |
Повторення ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Письмове ділення на одноцифрове число виду 658 : 2. |
|
|
135. |
Повторення ділення двоцифрового числа на двоцифрове (методом випробовування). Ознайомлення із письмовим діленням виду 384 : 6. Розв’язування задач. |
|
|
136. |
Повторення знаходження частини від числа і числа за його частиною. Ознайомлення з письмовим діленням виду 952 : 4. |
|
|
137. |
Повторення вивченого за рік. Діагностика навички усних обчислень. |
|
|
138-140. |
Резервний урок |
|
|
|
|