Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 3 класі до підручника інтегрованого курсу «Мистецтво» закладів загальної середньої освіти авт.: Масол Л. М., Гайдамака О. В., Кол

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 3 класі до підручника інтегрованого курсу «Мистецтво» закладів загальної середньої освіти авт.: Масол Л. М., Гайдамака О. В., Колотило О. М.. «Генеза», 2020. І семестр
Перегляд файлу

Календарно-тематичне

планування уроків мистецтва у 3 класі до підручника інтегрованого курсу «Мистецтво» закладів загальної

середньої освіти авт.: Масол Л. М., Гайдамака О. В., Колотило О. М.. «Генеза», 2020.  І семестр

 

Дата

Тема

                                    Мистецька діяльність

При-

мітки

1

 

Актуалізація предметних компетентностей.

СОМ: Ілюстрації Ш. Мізогучі. СММ: С. Борткевич.  Принцеса на горошині (із циклу «Музичні картинки за казками Ганса Крістіана Андерсена»).

ХТД: Пісня «Мрії збуваються» (музика В. Полянського, вірші Ю. Рибчинського).

П: Куплетна форма, ноти.

СОМ: М. Шумановіч. «Рік у чарівній країні».

ХТД: Малювання ілюстрації до чарівної казки про Країну Мистецтв. Вибір відповідного формату (графічні матеріали).

Варіант 1. Брама Країни Мистецтв.

Варіант 2. Будиночки мешканців Країни Мистецтв.

П: Ілюстрація, засоби виразності графіки (повторення).

 

2

 

Музичні «портрети».

Музичні «портрети».

СОМ: світлини скульптур казкових персонажів біля театру ляльок у Києві.

СММ: Ю. Шевченко. Балет «Буратіно і чарівна скрипка» (фрагменти).

СКМ: М/ф «Піноккіо», «Пригоди Буратіно» (фрагменти). ХТД: Пісня «Мрії збуваються» (музика В. Полянського, вірші Ю. Рибчинського). П: Інтонація.  Портрет.

СОМ: К. Дудник. «Калина червона». Є. Гапчинська. «Я пірат».

ХТД: Створення портрета улюбленого героя з казки «Пригоди Буратіно» (гуаш).

Варіант 1. Засмучений П’єро. Варіант 2. Веселий Буратіно П: Портрет.

 

3

 

Ліричні персонажі.

Музика ліричного характеру. СОМ: Е. Дега. «Дві танцівниці на сцені».

СММ: С. Прокоф’єв. Вальс із балету «Попелюшка». «Джульєтта-дівчинка» з балету «Ромео

і Джульєтта».

ХТД: Імпровізації (інструментальна, вокальна, танцювальна) (робота в парах).

П: музична форма (одночастинна, двочастинна, тричастинна).

Ліричні герої творів образотворчого мистецтва.

СОМ: ілюстрація до казки «Попелюшка». Г. Добродій. «Попелюшка».

ХТД: Створення портрета казкового героя або героїні на повний зріст. Одяг виконати з природних матеріалів (сухі квіти, листочки).

Варіант 1. Портрет героя на повний зріст.

Варіант 2. Аксесуари героя. П: Композиція.

 

4

 

Людина

і природа –

єдині

Музика ліричного характеру(продовження).

СОМ: М. Врубель. «Царівна Лебідь».

СММ: М. Римський-Корсаков. Опера «Казка про царя Салтана»: вступ до ІІ дії («Море»); арія Царівни-Лебеді з II дії (фрагмент); вступ до 2 кар тини IV дії («Три дива»).

 ХТД: Розучування пісні «Доб- рий день людям на землі» (музика і вірші І. Танчака).

Пантоміма, ритмічні вправи (робота в парах).

П: Опера, контраст.

 

 

5

 

Людина

і природа – єдині (про- довження

Образи тварин у мистецтві. СОМ: Еппол. «Осінь».

СММ: В. Кохановська. Марш Маркіза Карабаса з казки-мюзиклу «Кіт у чоботях» (театр

«Каска дер»).

СКМ: Г. Джекман. «The Puss Suite». Саундтрек з м/ф «Кіт у чоботях».

Руханка. «Котобенд».

ХТД: Розучування пісні «Добрий день людям на землі» (музика і вірші І. Танчака).

Ритмічна вправа (робота в парах).

Гра «Оркестр».

П: Марш, музичний розмір.

Образи тварин у мистецтві. Пейзаж.

СОМ: О. Кваша. «На своєму подвір’ї».

ХТД: Завдання 1. Малювання осіннього пейзажу (гуаш), зображуючи дерева знайомими способами (ватні палички, зім’ятий папір, поролон тощо). Завдання 2. Домалювати в пейзажі котика зі зміною композиційного центру.

П: Композиційний центр.

 

6

 

Дружні стосунки в мистецтві.

Дружні стосунки в мистецтві. СОМ: Ч.Б. Барбер. «Порвана струна». К. Хейр. «Подружки». СММ: М. Степаненко. Дражнилка. Скривдили (з «Дитячого зошита»).

ХТД: Пісня «Дружба» (музика О. Янушкевич, вірші М. Ясакової).

Руханка. «Дружба» (із серії «З любов’ю до дітей»).

П: Соло, ансамбль (повторення).

Дружні стосунки в мистецтві. СОМ:  М.  Полякова.  «Дівчинка з папугою». Скульптура «Дітиметелики» (Пасіфік-Гроув, США). К. Хартлі. О. Шамшура. Пам’ятник собакам на Оболонській набережній (м. Київ). СКМ: Руханка. Танець песиків- далматинців з вистави

Є. Таку. «Острів співучих папуг».

ХТД: Ліплення грайливого пе- сика – вірного друга, тваринки- улюбленця (пластилін), пере- дача фактури способом продряпування.

П: Фактура.

 

7

 

Дружні стосунки в мистецтві.(продовження)

Дружні стосунки в мистецтві. СОМ: Г. Маркс. Скульптура Бременським музикантам

(м.  Бремен,  Німеччина). СКМ: М/ф «Бременські музи- канти» (фрагменти).

Ритмічна вправа (body percussion);  інсценізація. ХТД: пісня «Дружба» (музика

О. Янушкевич, вірші М. Ясакової).

П: Соло, ансамбль (повторення).

Дружні стосунки в мистецтві. СОМ:  М.  Полякова.  «Дівчинка з папугою». Скульптура «Діти- метелики» (Пасіфік-Гроув, США). К. Хартлі. О. Шамшура. Пам’ятник собакам на Обо- лонській набережній (м. Київ). СКМ: Руханка. Танець песиків- далматинців з вистави

Є. Таку «Острів співучих папуг».

ХТД: Зображення вірного друга – тваринки-улюб

ленця: веселого друга – папуги чи собачки (гуаш).

 

8

 

Героїзм у мисте- цтві

Музика героїчного характеру. СОМ: С. Артюшенко. Ілюстрація до казки «Кирило Кожум’яка».

СММ: В. А. Моцарт. «Турецький марш» (рондо).

П. Чайковський. Марш дерев’яних солдатиків з «Дитя- чого альбому».

СКМ: М/ф «Микита Кожум’яка» (фрагмент).

ХТД: Пісня «Наша рідна Україна» (музика О. Янушкевич, вірші З. Тищенко).

Виконання ритмічної партитури, створення музичної форми рондо (робота у групах).

П: Рондо, марш, нота з крапкою.

Героїчні образи літератури в образотворчому  мистецтві. СОМ: О. Фурса. Панно «Котигорошко» (фрагмент), Г. Нарбут. Аркуш з «Української абетки».

ХТД: Створення декоративної літери (матеріали на вибір). Варіант 1. Буквиця – початок імені.

Варіант 2. Буквиця – ілюстрація змісту улюбленої казки.

П: Буквиця, формат (трикутний, квадратний, овальний чи круглий).

 

9

 

Узагаль

нення вивченого.

Твори мистецтва за вибором.

 

10

 

Богатирі в мульти- плікації

Музика героїчного характеру(продовження). Ознайомлення з оркестром духових інструментів.

СММ: Ф. Пелегрино. «Парад героїв».

СКМ: Пісня з м/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів» (му- зика А. Соловйова).

ХТД: Пісня «Наша рідна Україна» (музика О. Янушкевич, вірші З. Тищенко).

Створення і виконання поспівок.

П: Оркестр духових інструментів (духовий оркестр). Героїчні образи в мультиплікації.

СОМ: Кадр з м/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів» (студія «Укранімафільм», 2013 р.). СКМ: М/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів» (фрагменти).

ХТД: Створення анімації «Котигорошко».

П: Художник-мультиплікатор(аніматор).

 

11

 

Козацькому роду нема переводу

Українські козаки в мистецтві. СОМ: І. Рєпін. «Запорожці пишуть листа...».

СКМ: К/ф «Вогнем і мечем». Є. Адамцевич. «Запорозький марш».

ХТД: Пісня «Ми – нащадки козаків» (музика А. Олєйнікової, вір ші І. Чайченко).

Інсценізація. «Оживлення» скульптурної композиції «Запо- розькі козаки пишуть листа турецькому султанові» (м. Запоріжжя).

П: Марш. Українські козаки в мистецтві. СКМ: М/ф із серіалу «Козаки» (фрагмент).

ХТД: Малювання одного з козаків – героїв мультфільму (кольорові олівці, фломастери).

П: Анімація (закріплення).

 

12

 

Козацькому роду нема переводу (продов- ження)

Українські козаки в мистецтві. СММ: С. Климовський. «Їхав козак за Дунай». С. Климовський – Л. ван Бетховен. «Їхав козак за Дунай» в обробці («Sch ne Minka, ich mu scheiden»).

Л. ван Бетховен. Варіації на українську  тему  (для  скрипки і фортепіано). ХТД: Пісня «Ми – нащадки козаків» (музика А.  Олєйнікової, вір ші І. Чайченко).

П: Варіації.

Українські козаки в мистецтві. СОМ: Ю. Дяченко. «Козак Мамай». В. Чепелик. Пам’ятник українським козакам – захисникам Відня (м. Відень, Австрія).

ХТД: Виготовлення сувеніру- магніту з веселим козаком, розфарбовування (солоне тісто або глина, гуаш). П: Кругла скульптура, рельєф(повторення).

 

13

 

Наша слава, краса і велич

Видатні особистості України у творах мистецтва.

СОМ: Пам’ятна монета «200 років від народження Михайла Вербицького» (2015 р.). Володимир Стасюк, Андрій та Володимир Сухорські. Пам’ятник Соломії Крушельницькій (м. Тернопіль). Поштова марка України

«Іван Піддубний» (1996 р.). СММ: Українські народні пісні у виконанні С. Крушельницької (на вибір).

Т. Керичок. Пісня-марш «Спортивний дух».

ХТД: Пісня «Гімнастика ранкова» (музика М. Облещука, вірші Р. Обшарської).

Ритмічна вправа: виконання ритму вірша «соло – усі разом» (body percussion). Видатні особистості України у творах мистецтва.

СОМ: Пам’ятна монета «Петриківський розпис» (2016 р.),

Ф. Богинський. Пам’ятник Марії Приймаченко (м. Київ),

І. Ортинський. Пам’ятник Леоніду Каденюку (с. Клішківці Чернівецької обл.).

ХТД: Створення барельєфу

«Дерево життя» (картон, пластилін). За бажання окремі деталі, наприклад вазон, виконати в горельєфі.

П: Симетрія, види рельєфу (горельєф, барельєф).

 

14

 

Новорічний ка- лейдоскоп

Зимові свята у творах мистецтва.

СОМ: Н. Боем. «Санта Клаус». СММ: Santa Baby (у виконанні ManSound). Нова радість стала (у виконанні Піккардійської Терції). Carol of the Bells (у ви- конанні Pentatonix).

А. Мігай. Ялиночка.

Музично-хореографічна гра «Веселе свято».

СКМ: К/ф «Пригоди S Миколая», м/ф «Герої в масках. Гекко рятує Різдво» (фрагменти).

ХТД: Новорічна пісня (музика і вірші Н. Май).

П: Пісня, танець (повторення).

СОМ: Світлини з головними героями новорічного свята з різних країн світу.

ХТД: Варіант 1. Виготовлення новорічної витинанки для друзів.

Варіант 2. Створення різдвяно- новорічного скрап букінгу (декорований альбом).

П: Витинанка (повторення).

 

15

 

Новорічний ка- лейдоскоп (продов- ження)

Зимові свята у творах мистецтва (продовження).

СОМ: О. Пілюгіна. «Коляда». СММ: «Добрий вечір тобі, пане господарю» (у різному виконанні).

ХТД: Новорічна пісня (музика і вірші Н. Май).

Інсценізація: укр. Нар. пісня «Го-го-го, коза».

П: Колядки, щедрівки. Зимові свята у творах мистецтва (продовження).

СОМ: Світлини з ялинковими кульками.

ХТД: Прикрашання новорічної кульки.

Варіант 1. Оздоблення заготовки-ескізу для новорічної кульки несиметричним візерунком. Варіант 2. Оздоблення заготовки-ескізу для новорічної кульки орнаментом.

П: Орнамент.

 

16

 

Узагальнення вивченого

Завдання Лясольки. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика

 

СММ – сприймання музичного  мистецтва;

СОМ – сприймання образотворчого мистецтва;

СКМ – сприймання кіномистецтва;

ХТД – художньо-творча діяльність;

П – поняття

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Планування
Додано
12 вересня 2021
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку