Календарно-тематичне
планування уроків мистецтва у 3 класі до підручника інтегрованого курсу «Мистецтво» закладів загальної
середньої освіти авт.: Масол Л. М., Гайдамака О. В., Колотило О. М.. «Генеза», 2020. І семестр
№ |
Дата |
Тема |
Мистецька діяльність |
При- мітки |
1 |
|
Актуалізація предметних компетентностей. |
СОМ: Ілюстрації Ш. Мізогучі. СММ: С. Борткевич. Принцеса на горошині (із циклу «Музичні картинки за казками Ганса Крістіана Андерсена»). ХТД: Пісня «Мрії збуваються» (музика В. Полянського, вірші Ю. Рибчинського). П: Куплетна форма, ноти. СОМ: М. Шумановіч. «Рік у чарівній країні». ХТД: Малювання ілюстрації до чарівної казки про Країну Мистецтв. Вибір відповідного формату (графічні матеріали). Варіант 1. Брама Країни Мистецтв. Варіант 2. Будиночки мешканців Країни Мистецтв. П: Ілюстрація, засоби виразності графіки (повторення). |
|
2 |
|
Музичні «портрети». |
Музичні «портрети». СОМ: світлини скульптур казкових персонажів біля театру ляльок у Києві. СММ: Ю. Шевченко. Балет «Буратіно і чарівна скрипка» (фрагменти). СКМ: М/ф «Піноккіо», «Пригоди Буратіно» (фрагменти). ХТД: Пісня «Мрії збуваються» (музика В. Полянського, вірші Ю. Рибчинського). П: Інтонація. Портрет. СОМ: К. Дудник. «Калина червона». Є. Гапчинська. «Я пірат». ХТД: Створення портрета улюбленого героя з казки «Пригоди Буратіно» (гуаш). Варіант 1. Засмучений П’єро. Варіант 2. Веселий Буратіно П: Портрет. |
|
3 |
|
Ліричні персонажі. |
Музика ліричного характеру. СОМ: Е. Дега. «Дві танцівниці на сцені». СММ: С. Прокоф’єв. Вальс із балету «Попелюшка». «Джульєтта-дівчинка» з балету «Ромео і Джульєтта». ХТД: Імпровізації (інструментальна, вокальна, танцювальна) (робота в парах). П: музична форма (одночастинна, двочастинна, тричастинна). Ліричні герої творів образотворчого мистецтва. СОМ: ілюстрація до казки «Попелюшка». Г. Добродій. «Попелюшка». ХТД: Створення портрета казкового героя або героїні на повний зріст. Одяг виконати з природних матеріалів (сухі квіти, листочки). Варіант 1. Портрет героя на повний зріст. Варіант 2. Аксесуари героя. П: Композиція. |
|
4 |
|
Людина і природа – єдині |
Музика ліричного характеру(продовження). СОМ: М. Врубель. «Царівна Лебідь». СММ: М. Римський-Корсаков. Опера «Казка про царя Салтана»: вступ до ІІ дії («Море»); арія Царівни-Лебеді з II дії (фрагмент); вступ до 2 кар тини IV дії («Три дива»). ХТД: Розучування пісні «Доб- рий день людям на землі» (музика і вірші І. Танчака). Пантоміма, ритмічні вправи (робота в парах). П: Опера, контраст.
|
|
5 |
|
Людина і природа – єдині (про- довження |
Образи тварин у мистецтві. СОМ: Еппол. «Осінь». СММ: В. Кохановська. Марш Маркіза Карабаса з казки-мюзиклу «Кіт у чоботях» (театр «Каска дер»). СКМ: Г. Джекман. «The Puss Suite». Саундтрек з м/ф «Кіт у чоботях». Руханка. «Котобенд». ХТД: Розучування пісні «Добрий день людям на землі» (музика і вірші І. Танчака). Ритмічна вправа (робота в парах). Гра «Оркестр». П: Марш, музичний розмір. Образи тварин у мистецтві. Пейзаж. СОМ: О. Кваша. «На своєму подвір’ї». ХТД: Завдання 1. Малювання осіннього пейзажу (гуаш), зображуючи дерева знайомими способами (ватні палички, зім’ятий папір, поролон тощо). Завдання 2. Домалювати в пейзажі котика зі зміною композиційного центру. П: Композиційний центр. |
|
6 |
|
Дружні стосунки в мистецтві. |
Дружні стосунки в мистецтві. СОМ: Ч.Б. Барбер. «Порвана струна». К. Хейр. «Подружки». СММ: М. Степаненко. Дражнилка. Скривдили (з «Дитячого зошита»). ХТД: Пісня «Дружба» (музика О. Янушкевич, вірші М. Ясакової). Руханка. «Дружба» (із серії «З любов’ю до дітей»). П: Соло, ансамбль (повторення). Дружні стосунки в мистецтві. СОМ: М. Полякова. «Дівчинка з папугою». Скульптура «Дітиметелики» (Пасіфік-Гроув, США). К. Хартлі. О. Шамшура. Пам’ятник собакам на Оболонській набережній (м. Київ). СКМ: Руханка. Танець песиків- далматинців з вистави Є. Таку. «Острів співучих папуг». ХТД: Ліплення грайливого пе- сика – вірного друга, тваринки- улюбленця (пластилін), пере- дача фактури способом продряпування. П: Фактура. |
|
7 |
|
Дружні стосунки в мистецтві.(продовження) |
Дружні стосунки в мистецтві. СОМ: Г. Маркс. Скульптура Бременським музикантам (м. Бремен, Німеччина). СКМ: М/ф «Бременські музи- канти» (фрагменти). Ритмічна вправа (body percussion); інсценізація. ХТД: пісня «Дружба» (музика О. Янушкевич, вірші М. Ясакової). П: Соло, ансамбль (повторення). Дружні стосунки в мистецтві. СОМ: М. Полякова. «Дівчинка з папугою». Скульптура «Діти- метелики» (Пасіфік-Гроув, США). К. Хартлі. О. Шамшура. Пам’ятник собакам на Обо- лонській набережній (м. Київ). СКМ: Руханка. Танець песиків- далматинців з вистави Є. Таку «Острів співучих папуг». ХТД: Зображення вірного друга – тваринки-улюб ленця: веселого друга – папуги чи собачки (гуаш). |
|
8 |
|
Героїзм у мисте- цтві |
Музика героїчного характеру. СОМ: С. Артюшенко. Ілюстрація до казки «Кирило Кожум’яка». СММ: В. А. Моцарт. «Турецький марш» (рондо). П. Чайковський. Марш дерев’яних солдатиків з «Дитя- чого альбому». СКМ: М/ф «Микита Кожум’яка» (фрагмент). ХТД: Пісня «Наша рідна Україна» (музика О. Янушкевич, вірші З. Тищенко). Виконання ритмічної партитури, створення музичної форми рондо (робота у групах). П: Рондо, марш, нота з крапкою. Героїчні образи літератури в образотворчому мистецтві. СОМ: О. Фурса. Панно «Котигорошко» (фрагмент), Г. Нарбут. Аркуш з «Української абетки». ХТД: Створення декоративної літери (матеріали на вибір). Варіант 1. Буквиця – початок імені. Варіант 2. Буквиця – ілюстрація змісту улюбленої казки. П: Буквиця, формат (трикутний, квадратний, овальний чи круглий). |
|
9 |
|
Узагаль нення вивченого. |
Твори мистецтва за вибором. |
|
10 |
|
Богатирі в мульти- плікації |
Музика героїчного характеру(продовження). Ознайомлення з оркестром духових інструментів. СММ: Ф. Пелегрино. «Парад героїв». СКМ: Пісня з м/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів» (му- зика А. Соловйова). ХТД: Пісня «Наша рідна Україна» (музика О. Янушкевич, вірші З. Тищенко). Створення і виконання поспівок. П: Оркестр духових інструментів (духовий оркестр). Героїчні образи в мультиплікації. СОМ: Кадр з м/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів» (студія «Укранімафільм», 2013 р.). СКМ: М/ф «Пригоди Котигорошка та його друзів» (фрагменти). ХТД: Створення анімації «Котигорошко». П: Художник-мультиплікатор(аніматор). |
|
11 |
|
Козацькому роду нема переводу |
Українські козаки в мистецтві. СОМ: І. Рєпін. «Запорожці пишуть листа...». СКМ: К/ф «Вогнем і мечем». Є. Адамцевич. «Запорозький марш». ХТД: Пісня «Ми – нащадки козаків» (музика А. Олєйнікової, вір ші І. Чайченко). Інсценізація. «Оживлення» скульптурної композиції «Запо- розькі козаки пишуть листа турецькому султанові» (м. Запоріжжя). П: Марш. Українські козаки в мистецтві. СКМ: М/ф із серіалу «Козаки» (фрагмент). ХТД: Малювання одного з козаків – героїв мультфільму (кольорові олівці, фломастери). П: Анімація (закріплення). |
|
12 |
|
Козацькому роду нема переводу (продов- ження) |
Українські козаки в мистецтві. СММ: С. Климовський. «Їхав козак за Дунай». С. Климовський – Л. ван Бетховен. «Їхав козак за Дунай» в обробці («Sch ne Minka, ich mu scheiden»). Л. ван Бетховен. Варіації на українську тему (для скрипки і фортепіано). ХТД: Пісня «Ми – нащадки козаків» (музика А. Олєйнікової, вір ші І. Чайченко). П: Варіації. Українські козаки в мистецтві. СОМ: Ю. Дяченко. «Козак Мамай». В. Чепелик. Пам’ятник українським козакам – захисникам Відня (м. Відень, Австрія). ХТД: Виготовлення сувеніру- магніту з веселим козаком, розфарбовування (солоне тісто або глина, гуаш). П: Кругла скульптура, рельєф(повторення). |
|
13 |
|
Наша слава, краса і велич |
Видатні особистості України у творах мистецтва. СОМ: Пам’ятна монета «200 років від народження Михайла Вербицького» (2015 р.). Володимир Стасюк, Андрій та Володимир Сухорські. Пам’ятник Соломії Крушельницькій (м. Тернопіль). Поштова марка України «Іван Піддубний» (1996 р.). СММ: Українські народні пісні у виконанні С. Крушельницької (на вибір). Т. Керичок. Пісня-марш «Спортивний дух». ХТД: Пісня «Гімнастика ранкова» (музика М. Облещука, вірші Р. Обшарської). Ритмічна вправа: виконання ритму вірша «соло – усі разом» (body percussion). Видатні особистості України у творах мистецтва. СОМ: Пам’ятна монета «Петриківський розпис» (2016 р.), Ф. Богинський. Пам’ятник Марії Приймаченко (м. Київ), І. Ортинський. Пам’ятник Леоніду Каденюку (с. Клішківці Чернівецької обл.). ХТД: Створення барельєфу «Дерево життя» (картон, пластилін). За бажання окремі деталі, наприклад вазон, виконати в горельєфі. П: Симетрія, види рельєфу (горельєф, барельєф). |
|
14 |
|
Новорічний ка- лейдоскоп |
Зимові свята у творах мистецтва. СОМ: Н. Боем. «Санта Клаус». СММ: Santa Baby (у виконанні ManSound). Нова радість стала (у виконанні Піккардійської Терції). Carol of the Bells (у ви- конанні Pentatonix). А. Мігай. Ялиночка. Музично-хореографічна гра «Веселе свято». СКМ: К/ф «Пригоди S Миколая», м/ф «Герої в масках. Гекко рятує Різдво» (фрагменти). ХТД: Новорічна пісня (музика і вірші Н. Май). П: Пісня, танець (повторення). СОМ: Світлини з головними героями новорічного свята з різних країн світу. ХТД: Варіант 1. Виготовлення новорічної витинанки для друзів. Варіант 2. Створення різдвяно- новорічного скрап букінгу (декорований альбом). П: Витинанка (повторення). |
|
15 |
|
Новорічний ка- лейдоскоп (продов- ження) |
Зимові свята у творах мистецтва (продовження). СОМ: О. Пілюгіна. «Коляда». СММ: «Добрий вечір тобі, пане господарю» (у різному виконанні). ХТД: Новорічна пісня (музика і вірші Н. Май). Інсценізація: укр. Нар. пісня «Го-го-го, коза». П: Колядки, щедрівки. Зимові свята у творах мистецтва (продовження). СОМ: Світлини з ялинковими кульками. ХТД: Прикрашання новорічної кульки. Варіант 1. Оздоблення заготовки-ескізу для новорічної кульки несиметричним візерунком. Варіант 2. Оздоблення заготовки-ескізу для новорічної кульки орнаментом. П: Орнамент. |
|
16 |
|
Узагальнення вивченого |
Завдання Лясольки. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика |
|
СММ – сприймання музичного мистецтва;
СОМ – сприймання образотворчого мистецтва;
СКМ – сприймання кіномистецтва;
ХТД – художньо-творча діяльність;
П – поняття