урок з мистецтва для учнів 4 класу на тему "Пам'ятки архітектури".

Про матеріал
Цей урок має на меті ознайомити учнів з пам’ятками архітектури України, закріпити вміння користуватися графічними матеріалами; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння планувати свої дії; виховувати естетичний смак, любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Тема: Пам’ятки архітектури.

Мета: ознайомити учнів з пам’ятками архітектури України, закріпити вміння користуватися графічними матеріалами; розвивати спостережливість, творче мислення, вміння планувати свої дії; виховувати естетичний смак, любов до Батьківщини.

Обладнання: зображення різних країн світу і України, квитки із завданням, зразок виконаного завдання, карта України, карта подорожі, зображення архітектурних пам’яток України, поетапне зображення маяка.

Тип уроку: урок-подорож.

Клас: 4.

Хід заняття

  1. Організація класу до уроку.
    1.           Привітання.

Знову дзвоник на урок,

До знань робимо ще крок.

Я бажаю вам сьогодні:

Творчості цілу безодню,

Активності і сміливості,

А ще трішки мрійливості.

  1.           Перевірка готовності учнів до уроку.

Діти, подивіться уважно на свої парти, чи є на них все необхідне для уроку: заготовки з альбомних аркушів, зубочистки.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
    1.           Створення проблемної ситуації.

А тепер погляньте на дошку, на ній бачимо зображення різних країн світу, чи є серед них наша Батьківщина? Як ви її впізнали серед інших країн? Що зображено на картинці? (старовинні будівлі). Як називається художній архітектурний твір, збудований в минулі історичні періоди? (пам’ятка архітектури).

  1.           Оголошення теми уроку і мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні ми здійснимо уявну подорож Україною та дізнаємося більше про пам’ятки архітектури, побуваємо у неймовірних місцях нашої Батьківщини, з’ясуємо особливість української архітектури та спробуємо передати її в своїх творчих роботах.

  1. Вивчення нового матеріалу.
    1.           Карта подорожі.

Для початку визначимо, яким транспортом ми здійснимо подорож, для цього відгадайте загадку.

Дуже гарний транспорт в нас,

Помістив увесь наш клас.

Водій вправно ним керує,

По дорозі він прямує,

До заправки доїжджає

І бензином заправляє. (автобус)

Що потрібно зробити далі, щоб розпочати подорож? (отримати квиток). Кожен з вас отримає квиток, коли виконає таке завдання: перший квадратик заштрихувати горизонтальними лініями, другий – вертикальними лініями, а третій діагональними лініями. Уважно розгляньте зразок. На це завдання у вас 2 хвилини.

Картинки по запросу "штрихування"

Отож, підніміть всі свої квитки вгору, так я бачу ви готові подорожувати.

Візьміть у руки карту України та розгляньте маршрут нашої подорожі:

1. Починаємо ми звісно з Коломиї.

2. Прямуємо у Чернівці.

3. Завітаємо до Одеси.

4. З Одеси поїдемо в Херсон.

5. Відпочинемо у Харкові.

6. Відвідаємо столицю.

7. Повернемо на хвилинку у Львів.

8. Та повернемось в Коломию і поділимось своїми враженнями.

  1.           Перша зупинка музей «Писанка».

У місті Коломия знаходиться унікальний, єдиний у світі музей писанкового розпису. Сам музей збудований у вересні 2000 р. має форму писанки заввишки 14 метрів і завширшки 10 метрів, всередині він викладений візерунком із кольорового скла, що зветься вітражем. Ззовні музей розмальований як справжня писанка у традиційні гуцульські кольори й орнаменти – це робота художників Василя Андрушка та Мирослава Ясінського. Музей налічує понад 12000 неповторних писанок і декоративних яєць не лише із різних регіонів України, а й різних куточків світу. У музеї існує цікава традиція – перші особи держави, коли відвідують музей отримують біле яйце, бджолиний віск і писачок, яким вони ставлять свій підпис на яйці, тоді майстри-писанкарі розписують його як писанку, щоразу придумуючи новий орнамент.

Розгляньте музей та назвіть які геометричні фігури містяться в її розписі. (відповіді дітей)

  1.           Друга зупинка Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.

Прямуємо далі і зупиняємось в Чернівцях. Чернівці – неймовірне місце із давньою та цікавою історією, зрозуміти це можна, глянувши на Резиденцію буковинських митрополитів, яка сьогодні є національним університетом. Дивовижна архітектура з роками не втрачає цікавості серед людей. Університет був відкритий у 1875 році і він єдиний в країні, що входить до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Є відома легенда, за якою хрест, що височіє на шпилі в центрі університету вказує католикам на захід, а православним – на схід.

Які кольори переважають на зображені Чернівецького національного університету? (відповіді дітей)

  1.           Третя зупинка колонада Воронцовського палацу.

Рухаємось далі і потрапляємо до перлини Чорного моря – Одеси. Колонада або як її ще називають ротонда чи бельведер є продовженням палацу Воронцова, який на жаль подіями війни був зруйнований. Колонада стоїть на самому обриві пагорба і вважається найкращою оглядовою точкою в Одесі. Над її створенням працював архітектор Франц Карлович Боффо. Колонада складається з 10 колон, розміщених у два ряди, має вигнутий вигляд – внутрішній ряд трохи стиснутий, а зовнішній, з боку моря, розтягнутий, що надає їй неймовірну красу і велич.

Як ви бачите на зображенні колонада виконана цілком в білому кольорі, якби вам запропонували розмалювати її в якісь кольори, які б кольори ви вибрали, щоб підкреслити її неповторність і красу на фоні моря? (відповіді дітей)

  1.           Фізкультхвилинка.

Далі ми не можемо прямувати автобусом нам потрібно пересісти на корабель та попрямувати морем для цього виконаємо фізкультхвилинку.

Всі ми дружно встанемо,

До небес дістанемо.

Сонцю ясному всміхнулись,

І до друга повернулись.

За руку з другом привітались,

З силами зібрались.

І присіли, і покрутились,

До мандрівки повернулись.

  1.           Четверта зупинка Аджигольський маяк.

Допливли ми до найвищого в Україні маяка, якого звуть Аджигольський, що розташований поблизу Херсонської області у Дніпровському лимані. Особливістю цього маяка є те, що він побудований на штучному острові за проектом інженера Володимира Шухова. Конструкція маяка побудована із сталевих стрижнів висотою 64 метри. Аджигольський маяк входить у світову двадцятку найвищих маяків. Завдяки такій сітчастій конструкції маяк легко переносить вітрове навантаження, а тому він функціонує вже більше ста років.

Щоб попрямувати далі визначте, яку геометричну фігуру нагадує форма Аджигольського маяка? (відповіді дітей)

  1.           П’ята зупинка фонтан «Дзеркальний струмінь».

Потрапили ми до Харкова і зупинилися біля фонтану, що зветься «Дзеркальний струмінь». Харківська легенда вказує на те, що збудувати цей фонтан захотів Микита Хрущов, якому здавався нудним вигляд із вікна обласного комітету. Сама альтанка являє собою триярусну аркову конструкцію, яка спирається на чотири колони, завершенням його є кругла корона з високим шпилем. Харківчани так люблять свій фонтан, що їхня кондитерська фабрика випускає шоколадні цукерки «Дзеркальний струмінь» з його зображенням на коробці.

Якби вам запропонували весняного теплого вечора ввімкнути кольорове світло на фонтані, які два кольори ви б ввімкнули? (відповіді дітей)

  1.           Шоста зупинка відомі церкви Києва.

Прямуємо ми до нашої столиці міста Київ. Воно чи не єдине місто, яке містить близько 50 церков. Розглянемо кілька з них.

Собор святої Софії розміщений в самому центрі Києва. Він містить найбільшу кількість мозаїк і фресок в Європі. Оздоблення собору майже не змінювалося з 17 століття.

Андріївська церква, що височіє на Андріївській горі. Однокупольний п’ятиглавий храм має форму хреста, в кутах якого розміщені декоративні вежі. Кожний турист, який потрапляє до цієї неймовірної церкви, обов’язково захоче туди повернутися ще раз.

Михайлівський Золотоверхий монастир – один з найдавніших монастирів в Києві. Він був першим храмом з позолоченим верхом, звідки на Русі і пішла ця чудова традиція.

Отож, маємо три зображення собору св. Софії, Андріївської церкви і Михайлівського монастиря, уважно розгляньте їх чим вони схожі, а чим відрізняються? (відповіді дітей)

Час повертатися додому, поїдемо через Львів.

  1.           Сьома зупинка палац Потоцьких.

В кінці ХІХ ст. граф Альфред ІІ Потоцький вирішив побудувати палац. Будівництво затягнулося на три десятиліття і нажаль його власник помер раніше ніж добудували палац. Завершив будівництво син графа – Роман Потоцький. Та графська родина так і не жила в ньому, так як після завершення будівництва палац частково був пошкоджений вогнем, ремонт тривав багато років, а тепер він служить галереєю мистецтв.

Палац Потоцьких є дуже симетричною будівлею, але є одна відмінність, спробуйте її знайти. (відповіді дітей)

  1. Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів.

От і закінчилася наша подорож. Давайте свої враження від неї передамо в малюнку. Зобразимо пам’ятку архітектури в незвичній техніці малювання «граттаж». Це техніка виконання малюнка, яку ще лагідно називають «цап-царапки», адже зображення потрібно процарапувати на підготовленому папері. Щоб підготувати папір потрібно його щільно натерти милом, а потім свічкою і замалювати повністю гуашшю. У нас вже є підготовлений папір. Для того, щоб на нім з’явився малюнок, беремо зубочистки чи стержень від ручки в якому закінчилося чорнило і процарапуємо малюнок.

  1.           Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням.

Для початку розгляньте, як поетапно намалювати маяк:

  1. Позначуємо на аркуші паперу легенькими лініями де будуть розміщені основні частини маяка.
  2. Тонкими лініями малюємо основні великі частини споруди.
  3. Доповнюємо їх іншими присутніми деталями.
  4. Виділяємо основні лінії малюнку.
    1.           Практична робота учнів.

Ви можете намалювати одну з архітектурних пам’яток, які ми розглянули чи намалювати зовсім іншу. Бажаю вам успіху у вашій творчій роботі.

  1.           Індивідуальна допомога окремим учням.

Кому потрібна допомога ви тихенько піднімаєте руку і я підійду.

  1.           Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.

Ви дуже добре впоралися із роботою,тому тепер перший ряд підніміть свої малюнки вгору і покажіть їх другому та третьому ряду. Другий ряд підніміть малюнки, щоб їх змогли побачити ваші друзі з першого та третього ряду. А тепер третій ряд підніміть малюнки і покажіть їх першому і другому ряду.

  1. Підсумок уроку.

5.1. Підсумкова бесіда.

Чи цікавим був для вас урок? Що нового ви для себе відкрили? Що ви ще хотіли б дізнатися про архітектурні пам’ятки України? Які труднощі у вас виникли під час уроку, як ви з ними впоралися? Що ви очікуєте від наступного уроку?

  1.           Прибирання робочих місць.

Наш урок підходить до кінця, тому ви можете прибрати свої робочі місця.

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
26 вересня 2021
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку