Календарно-тематичне планування уроків мистецтва в 1 класах

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків мистецтва в 1 класах (За програмою О. Савченко та Р. Шияна)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне  планування уроків мистецтва у                          

1 класі до підручника «Мистецтво»

(2 год. на тиждень)

Автори О. Калініченко, Л. Аристова Видавничий дім «Освіта» 2018рік

(За програмою О. Савченко та Р. Шияна)

 

 

Клас

Дата

Зміст уроків

з музичного мистецтва

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

 

 1 семестр

 

1.

 

 

 

Тема 1. Здрастуй, школо!

Музика; музичні звуки; пісня.

СМ: В.-А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної,

сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.

Н. Май – розучування; інструментальне музикування (трикутник).

співає вокальні вправи, дитячі пісні  у відповідному настрої, характері;

дотримується правил співу (постава, дихання); відтворює прості ритмічні послідовності

2.

 

 

 

Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії

Мелодія.

СМ: В. Подвала. «Музичні загадки».  ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.

Н. Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація.

М/ф «Маленький Моцарт».

виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів;

створює елементарний ритмічний супровід до пісні;

  добирає тембр інструменту для передачі    відповідного образу;

3.

 

 

 

Тема 3. Мої друзі – іграшки

Композитор, виконавець. Будова пісні. Марш.

СМ: П. Чайковський «Хвороба ляльки»,

«Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків» з «Дитячого альбому» ХТД: «Мушка лапки рахувала»

муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) – розучування, виконання з рухами

сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добирає із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям;

визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр;

характеризує мелодію;

4

 

 

 

Тема 4. Милуємося довкіллям

 

Високі й низькі звуки.

СМ: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович

«Ведмідь».

ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) - виконання з рухами; імпровізація на ДМІ.

М/ф «Ведмедик і той, що живе в річці»

визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва;

порівнює музичні та візуальні образи;

називає твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій

 

 

Тема 5. Щедра осінь

5.

 

 

 

Гучні й тихі звуки (форте, піано).

СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»

ХТД: у.н.п. «Ходить гарбуз по городу» - інсценізація, виконання з рухами; музично-дидактична гра «Луна» (форте – піано).

 

імпровізує голосом (музичні, мовленнєві інтонації), на музичних інструментах; орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір),

має уявлення про запис нотного тексту)

 

 

 

 

 

 

Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна

 

6. 

 

 

 

Ритм; танець; українські народні танці («Козачок», «Гопак»)

СМ: у.н.т. «Козачок», «Гопак» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка – розучування.

порівнює музичні та візуальні образи;

називає твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій;

характеризує мелодію;

 

 

Тема 7. Мистецькі професії

7.

 

 

 

Музикант, виконавець. Українські народні музичні інструменти (бандура, сопілка, скрипка); інструментальний супровід.

СМ: Награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір учителя).

М/ф «Бременські музиканти»

ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А.Філіпенка, сл. В.Панченка – виконання з рухами.

виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів;

створює елементарний ритмічний супровід до пісні;

  добирає тембр інструменту для передачі    відповідного образу;

 

 

 

Тема 8. Мої захоплення

8.

 

 

 

Довгі й короткі звуки. Знайомство з нотним записом; графічне зображення тривалості звуків.

СМ: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». ХТД: «Кицю, кицю, де була?»

муз. І.Островерхого, сл. М.Пономаренко; проплескування ритму.

орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір),

має уявлення про запис нотного тексту)

 

 

 

 

Тема 9. Завітаємо до театру

9.

 

 

 

Опера; соліст, хор.

СМ: М. Лисенко. Пісня Кози, пісня Вовчика з опери «Коза-Дереза».

ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Кози, пісня Вовчика – розучування.

виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів;

створює елементарний ритмічний супровід до пісні;

  добирає тембр інструменту для передачі    відповідного образу;

 

 

Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери

10.

 

 

Опера (повторення); актор.

СМ: М. Лисенко. Пісня Лисичка, пісня Рака з опери «Коза-Дереза».

ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Лисичка, пісня Рака – розучування; пісня Кози, пісня Вовчика – виконання в ролях.

орієнтується у видах театру;

називає твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій

 

 

Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені

11.

 

 

 

Балет, балерина, танцівник.

СМ: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету).

ХТД: «Святий Миколай» муз. і сл. Н. Гороховської. Імпровізація танцювальних рухів під музику балету П.Чайковського.

 

 

 

співає вокальні вправи, дитячі пісні  у відповідному настрої, характері;

дотримується правил співу (постава, дихання); відтворює прості ритмічні послідовності

 

 

Тема 12. Зима - чарівниця

12.

 

 

 

 

Темп. П’єса.

СМ: Я. Степовий «Сніжинки».

ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл.

Н. Май – розучування; пластична імпровізація.

М/ф «Таємна служба Санта-Клауса».

 добирає із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям;

визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр;

характеризує мелодію;

 

 

Тема 13.  Зустрічаємо Новий рік

13.

 

 

 

 

Темп.

СМ: Український народний танець

«Метелиця»; К. Дебюссі «Сніг танцює». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н. Май (виконання). Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід» (виконання з рухами).

виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів;

створює елементарний ритмічний супровід до пісні;

добирає тембр інструменту для передачі    відповідного образу;

 

 

Тема 14.  Зимові свята

14.

 

 

 

 

Колядки, щедрівки.

СМ: у.н.п. «Коляд, коляд, колядниця»,

«Щедрик» в обробці М. Леонтовича. ХТД: Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала» – розучування; вокальна

імпровізація (пісня-побажання до новорічних свят).

К/ф «Один вдома» (фрагмент).

сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добирає із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям;

визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр;

характеризує мелодію;

 

 

Перевір себе

 

15.

 

 

 

 

Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

 

Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи;

 

дотримується правил творчої співпраці

 

 

2 семестр

 

 

 

Тема 15. Мандруємо Європою

 

 

 

 

Ритм. знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ).

СМ: П. Чайковський. «Старовинна французька пісня», «Німецька пісенька»,

«Неаполітанська пісенька» з «Дитячого альбому».

М/ф «Дитячий альбом».

ХТД: «Букварик» муз. А. Олєйнікової. сл. Л. Ратич – розучування; виконання ритму за записом.

 

 

 

 

Тема 16. Танцювальні захоплення європейців

 

 

 

 

Танець, менует, тарантела

СМ: Ф. Рамо «Менует» (клавесин), Л. Бетховен «Німецький танець», Дж. Россіні «Тарантела».

ХТД: виконання на ДМІ супроводу до німецького танцю; ритмічна

імпровізація. «Букварик» муз.

А.Олєйнікової сл. Л.Ратич – виконання з рухами.

М/ф «Красуня і чудовисько»,

«Білосніжка».

 

 

 

 

 

 

 

Тема 17. Професії в кіномистецтві

 

 

 

 

Оркестр, диригент.

М/ф «Фантазія» (фрагменти).

СМ: Поль Дюка «Учень чарівника». ХТД: Гра «Диригент», фрагменти мелодій з мультфільмів (на вибір вчителя) - розучування

 

 

 

Тема 18. Мистецтво і техніка

 

 

 

 

Електронна музика, синтезатор, ринг тон. Ноти в межах І октави.

СМ: Й.-С. Бах. «Жарт» (соло флейти, рингтон).

М/ф «Чарівна флейта».

ХТД: «Робот» муз. М. Ведмедері сл. Л. Куліша-Зінькова – розучування.

 

 

 

 

 

 

 

Тема 19. Світ рослин у мистецтві

 

 

 

Музична фраза. Ноти в межах І октави. СМ: А. Вівальді «Весна», у. н. п.

«Стелися барвінку».

ХТД: «Робот» муз. М.Ведмедері сл. Л.Куліша-Зінькова – виконання; у.н.п.- гра «Мак» - розучування, виконання

 

 

 

Тема 20. Світ тварин у мистецтві

 

 

 

 

Ноти в межах І октави.

СМ: К. Стеценко. Опера «Лисичка, Котик і Півник» (фрагменти І дії): Пісня Котика «Ти, мій брате півнику»; Пісня Лисички «Півнику-братику, ясний соколику»; Пісня Півника «Котику-братику, несе мене Лиска».

М/ф «Лисичка, Котик і Півник». ХТД: «Зайчик і лисичка» муз.

Я. Степового слова народні – розучування, виконання у ролях.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вальс, веснянки, пісні-заклички

СМ: Й. Штраус. Вальс «Весняні голоси»; у.н.п. «Вийди, вийди, сонечко».

ХТД: вокальна імпровізація (пісні- заклички); «Повертайся, ластівко» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування.

 

 

 

Тема 22. Мистецтво і здоров’я

 

 

 

 

Пісні-ігри, хоровод. Ноти в межах І

октави. СМ: М. Скорик Народний танець. ХТД: «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл. М.Сингаївського – виконання; пісня-гра «Труби, Грицю, в рукавицю» – розучування, гра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 23. Спорт і мистецтво

 

 

 

 

Музична мова: динаміка, темп, ритм. СМ: В. Сильвестров Марш.

ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В.Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – розучування; гра на ДМІ.

М/ф «Як козаки у футбол грали».

 

 

 

Тема 24. Великодні писанки

 

 

 

 

Музична мова: мелодія, динаміка, темп, ритм

М/ф «Грицеві писанки».

СМ: «Писанка» муз. М.Бурмаки, сл. К.Перелісної.

ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В. Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – виконання; «Веселкові писанки» муз. і сл. В. Качан, О. Качан – розучування.

 

 

 

Тема 25. Герої дитячих книжок

 

 

 

 

Балет.

СМ: П. Чайковський. Балет «Спляча красуня» (3 дія), фрагменти («Вовк і Червона шапочка»; «Кіт у чоботях і біла кішечка»; «Попелюшка і принц Фортюне»; «Хлопчик-мізинчик, його брати і Людожер»). М/ф «Спляча красуня».

ХТД: «Веселкові писанки» муз. і сл. В.Качан, О.Качан – виконання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 26. У родинному колі

 

 

 

 

Музичний супровід.

СМ: Б. Фільц. Бабусина казка. Г. Сасько. Дідусева казка.

ХТД: «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування; вокальна імпровізація.

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршова музика (повторення).

СМ: Є. Адамцевич. Запорізький марш ХТД: інструментальне імпровізування;

«Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М.Сингаївського – виконання; «Будем козаками» муз. і сл. А. Загрудного - розучування; ритмічна імпровізація М/ф «Слово української дитини».

 

 

 

 

 

 

 

 

Музична мова.

СМ: А.Куїнджі «Веселка», С. Прокоф’єв

«Дощ і веселка».

ХТД: гра «Музична луна» муз. і сл. М. Андрєєвої; ритмічна імпровізація;

«Будем козаками» муз. муз. і сл. А.Загрудного – виконання

 

 

 

Тема 29. Зустрічаймо літо!

 

 

 

 

Ноти в межах І октави (узагальнення). СМ: В. Барвінський «Сонечко», Е. Гріг «Метелик».

ХТД: «Барви рідної землі» муз. О.Злотника сл. О.Вратарьова –

розучування; пластична імпровізація (танок «Веселі метелики»)

 

 

 

Тема 30. Свято мистецтва

 

 

 

 

Підсумковий урок.

СМ: слухання музичних творів (на вибір учителя та за бажанням учнів).

ХТД: створення програми уроку- концерту.

 

 

 

Перевір себе

 

 

 

 

Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.

Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.

 

 

 

СМ – сприймання мистецтва

ХТД – художньо-творча діяльність ДМІ – дитячі музичні інструменти ГР – групова робота

doc
Додано
30 грудня 2023
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку