Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у
1 класі до підручника «Мистецтво»
(2 год. на тиждень)
(За програмою О. Савченко та Р. Шияна)
Клас |
Дата |
Зміст уроків з музичного мистецтва |
Очікувані результати навчання здобувачів освіти |
|
|
1 семестр |
|
1. 1а
1б
1в |
|
Тема 1. Здрастуй, школо! |
|
Музика; музичні звуки; пісня. СМ: В.-А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної, сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май – розучування; інструментальне музикування (трикутник). |
співає вокальні вправи, дитячі пісні у відповідному настрої, характері; дотримується правил співу (постава, дихання); відтворює прості ритмічні послідовності |
||
2. 1а
1б
1в |
|
Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії |
|
Мелодія. СМ: В. Подвала. «Музичні загадки». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз. Н. Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація. М/ф «Маленький Моцарт». |
виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів; створює елементарний ритмічний супровід до пісні; добирає тембр інструменту для передачі відповідного образу; |
||
3. 1а
1б
1в |
|
Тема 3. Мої друзі – іграшки |
|
Композитор, виконавець. Будова пісні. Марш. СМ: П. Чайковський «Хвороба ляльки», «Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків» з «Дитячого альбому» ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) – розучування, виконання з рухами |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добирає із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр; характеризує мелодію; |
||
4 1а
1б
1в |
|
Тема 4. Милуємося довкіллям |
|
Високі й низькі звуки. СМ: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович «Ведмідь». ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) - виконання з рухами; імпровізація на ДМІ. М/ф «Ведмедик і той, що живе в річці» |
визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва; порівнює музичні та візуальні образи; називає твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій |
||
|
|
Тема 5. Щедра осінь |
|
5. 1а
1б
1в |
|
Гучні й тихі звуки (форте, піано). СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна» ХТД: у.н.п. «Ходить гарбуз по городу» - інсценізація, виконання з рухами; музично-дидактична гра «Луна» (форте – піано).
|
імпровізує голосом (музичні, мовленнєві інтонації), на музичних інструментах; орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту)
|
|
|
Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна
|
|
6. 1а
1б
1в |
|
Ритм; танець; українські народні танці («Козачок», «Гопак») СМ: у.н.т. «Козачок», «Гопак» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка – розучування. |
порівнює музичні та візуальні образи; називає твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій; характеризує мелодію; |
|
|
Тема 7. Мистецькі професії |
|
7. 1а
1б
1в |
|
Музикант, виконавець. Українські народні музичні інструменти (бандура, сопілка, скрипка); інструментальний супровід. СМ: Награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір учителя). М/ф «Бременські музиканти» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А.Філіпенка, сл. В.Панченка – виконання з рухами. |
виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів; створює елементарний ритмічний супровід до пісні; добирає тембр інструменту для передачі відповідного образу; |
|
|
Тема 8. Мої захоплення |
|
8. 1а
1б
1в |
|
Довгі й короткі звуки. Знайомство з нотним записом; графічне зображення тривалості звуків. СМ: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». ХТД: «Кицю, кицю, де була?» муз. І.Островерхого, сл. М.Пономаренко; проплескування ритму. |
орієнтується в поняттях музичної грамоти (нота, нотний стан, звук, тривалості (ціла, половинна, чверть, восьма), метр, розмір), має уявлення про запис нотного тексту)
|
|
|
Тема 9. Завітаємо до театру |
|
9. 1а
1б
1в |
|
Опера; соліст, хор. СМ: М. Лисенко. Пісня Кози, пісня Вовчика з опери «Коза-Дереза». ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Кози, пісня Вовчика – розучування. |
виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів; створює елементарний ритмічний супровід до пісні; добирає тембр інструменту для передачі відповідного образу; |
|
|
Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери |
|
10. 1а
1б 1в |
|
Опера (повторення); актор. СМ: М. Лисенко. Пісня Лисичка, пісня Рака з опери «Коза-Дереза». ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Лисичка, пісня Рака – розучування; пісня Кози, пісня Вовчика – виконання в ролях. |
орієнтується у видах театру; називає твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій |
|
|
Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені |
|
11. 1а
1б
1в |
|
Балет, балерина, танцівник. СМ: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету). ХТД: «Святий Миколай» муз. і сл. Н. Гороховської. Імпровізація танцювальних рухів під музику балету П.Чайковського.
|
співає вокальні вправи, дитячі пісні у відповідному настрої, характері; дотримується правил співу (постава, дихання); відтворює прості ритмічні послідовності |
|
|
Тема 12. Зима - чарівниця |
|
12. 1а
1б
1в |
|
Темп. П’єса. СМ: Я. Степовий «Сніжинки». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н. Май – розучування; пластична імпровізація. М/ф «Таємна служба Санта-Клауса». |
добирає із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр; характеризує мелодію; |
|
|
Тема 13. Зустрічаємо Новий рік |
|
13. 1а
1б
1в |
|
Темп. СМ: Український народний танець «Метелиця»; К. Дебюссі «Сніг танцює». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н. Май (виконання). Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід» (виконання з рухами). |
виконує пісні «в ролях», відтворюючи образ мімікою, пластикою рухів; створює елементарний ритмічний супровід до пісні; добирає тембр інструменту для передачі відповідного образу; |
|
|
Тема 14. Зимові свята |
|
14. 1а
1б
1в |
|
Колядки, щедрівки. СМ: у.н.п. «Коляд, коляд, колядниця», «Щедрик» в обробці М. Леонтовича. ХТД: Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала» – розучування; вокальна імпровізація (пісня-побажання до новорічних свят). К/ф «Один вдома» (фрагмент). |
сприймає твір мистецтва та висловлює враження, добирає із запропонованих слів співзвучні особистим емоціям; визначає темп (повільно, помірно, швидко); регістр (високий, середній, низький), динаміку (гучно, тихо), тембр; характеризує мелодію; |
|
|
Перевір себе |
|
15. 1а
1б
1в |
|
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.
Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.
|
презентує результати власної творчості (співає пісні, виконує танцювальні рухи;
дотримується правил творчої співпраці |
|
|
2 семестр |
|
|
|
Тема 15. Мандруємо Європою |
|
1а
1б
1в |
|
Ритм. знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ). СМ: П. Чайковський. «Старовинна французька пісня», «Німецька пісенька», «Неаполітанська пісенька» з «Дитячого альбому». М/ф «Дитячий альбом». ХТД: «Букварик» муз. А. Олєйнікової. сл. Л. Ратич – розучування; виконання ритму за записом. |
|
|
|
Тема 16. Танцювальні захоплення європейців |
|
1а
1б
1в |
|
Танець, менует, тарантела СМ: Ф. Рамо «Менует» (клавесин), Л. Бетховен «Німецький танець», Дж. Россіні «Тарантела». ХТД: виконання на ДМІ супроводу до німецького танцю; ритмічна імпровізація. «Букварик» муз. А.Олєйнікової сл. Л.Ратич – виконання з рухами. М/ф «Красуня і чудовисько», «Білосніжка». |
|
|
|
|
|
|
|
Тема 17. Професії в кіномистецтві |
|
1а
1б
1в |
|
Оркестр, диригент. М/ф «Фантазія» (фрагменти). СМ: Поль Дюка «Учень чарівника». ХТД: Гра «Диригент», фрагменти мелодій з мультфільмів (на вибір вчителя) - розучування |
|
|
|
Тема 18. Мистецтво і техніка |
|
1а
1б
1в |
|
Електронна музика, синтезатор, ринг тон. Ноти в межах І октави. СМ: Й.-С. Бах. «Жарт» (соло флейти, рингтон). М/ф «Чарівна флейта». ХТД: «Робот» муз. М. Ведмедері сл. Л. Куліша-Зінькова – розучування. |
|
|
|
Тема 19. Світ рослин у мистецтві |
|
1а
1б 1в |
|
Музична фраза. Ноти в межах І октави. СМ: А. Вівальді «Весна», у. н. п. «Стелися барвінку». ХТД: «Робот» муз. М.Ведмедері сл. Л.Куліша-Зінькова – виконання; у.н.п.- гра «Мак» - розучування, виконання |
|
|
|
Тема 20. Світ тварин у мистецтві |
|
1а
1б
1в |
|
Ноти в межах І октави. СМ: К. Стеценко. Опера «Лисичка, Котик і Півник» (фрагменти І дії): Пісня Котика «Ти, мій брате півнику»; Пісня Лисички «Півнику-братику, ясний соколику»; Пісня Півника «Котику-братику, несе мене Лиска». М/ф «Лисичка, Котик і Півник». ХТД: «Зайчик і лисичка» муз. Я. Степового слова народні – розучування, виконання у ролях. |
|
|
|
|
|
1а
1б
1в |
|
Вальс, веснянки, пісні-заклички СМ: Й. Штраус. Вальс «Весняні голоси»; у.н.п. «Вийди, вийди, сонечко». ХТД: вокальна імпровізація (пісні- заклички); «Повертайся, ластівко» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування. |
|
|
|
Тема 22. Мистецтво і здоров’я |
|
1а
1б
1в |
|
Пісні-ігри, хоровод. Ноти в межах І октави. СМ: М. Скорик Народний танець. ХТД: «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл. М.Сингаївського – виконання; пісня-гра «Труби, Грицю, в рукавицю» – розучування, гра.
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 23. Спорт і мистецтво |
|
1а
1б
1в |
|
Музична мова: динаміка, темп, ритм. СМ: В. Сильвестров Марш. ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В.Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – розучування; гра на ДМІ. М/ф «Як козаки у футбол грали». |
|
|
|
Тема 24. Великодні писанки |
|
1а
1б
1в |
|
Музична мова: мелодія, динаміка, темп, ритм М/ф «Грицеві писанки». СМ: «Писанка» муз. М.Бурмаки, сл. К.Перелісної. ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В. Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – виконання; «Веселкові писанки» муз. і сл. В. Качан, О. Качан – розучування. |
|
|
|
Тема 25. Герої дитячих книжок |
|
1а
1б
1в |
|
Балет. СМ: П. Чайковський. Балет «Спляча красуня» (3 дія), фрагменти («Вовк і Червона шапочка»; «Кіт у чоботях і біла кішечка»; «Попелюшка і принц Фортюне»; «Хлопчик-мізинчик, його брати і Людожер»). М/ф «Спляча красуня». ХТД: «Веселкові писанки» муз. і сл. В.Качан, О.Качан – виконання.
|
|
|
|
Тема 26. У родинному колі |
|
1а
1б
1в |
|
Музичний супровід. СМ: Б. Фільц. Бабусина казка. Г. Сасько. Дідусева казка. ХТД: «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування; вокальна імпровізація. |
|
|
|
|
|
1а
1б
1в |
|
Маршова музика (повторення). СМ: Є. Адамцевич. Запорізький марш ХТД: інструментальне імпровізування; «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М.Сингаївського – виконання; «Будем козаками» муз. і сл. А. Загрудного - розучування; ритмічна імпровізація М/ф «Слово української дитини». |
|
|
|
|
|
1а
1б
1в |
|
Музична мова. СМ: А.Куїнджі «Веселка», С. Прокоф’єв «Дощ і веселка». ХТД: гра «Музична луна» муз. і сл. М. Андрєєвої; ритмічна імпровізація; «Будем козаками» муз. муз. і сл. А.Загрудного – виконання |
|
|
|
Тема 29. Зустрічаймо літо! |
|
1а
1б
1в |
|
Ноти в межах І октави (узагальнення). СМ: В. Барвінський «Сонечко», Е. Гріг «Метелик». ХТД: «Барви рідної землі» муз. О.Злотника сл. О.Вратарьова – розучування; пластична імпровізація (танок «Веселі метелики») |
|
|
|
Тема 30. Свято мистецтва |
|
1а
1б
1в |
|
Підсумковий урок. СМ: слухання музичних творів (на вибір учителя та за бажанням учнів). ХТД: створення програми уроку- концерту. |
|
|
|
Перевір себе |
|
1а
1б
1в |
|
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання. Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів. |
|
СМ – сприймання мистецтва
ХТД – художньо-творча діяльність ДМІ – дитячі музичні інструменти ГР – групова робота