23 квітня о 17:00Вебінар: Дистанційне навчання з «На Урок»: інструменти для ефективної та цікавої роботи

Виховний захід з мистецтва та художньої культури для учнів 8-11 класів. Тема: "Живопис - вид образотворчого мистецтва"

Про матеріал

Виховний захід з мистецтва та художньої культури на теми: "Живопис - вид образотворчого мистецтва". Даний матеріал можна використати для проведення заходу в рамках тижня художньої культури та мистецтва. Також для закріплення теми "Живопис".

Підготувала вчитель мистецтва та художньої культури Паслар Віолетта Вікторівна

Перегляд файлу

tmpF2A0 

 

 

 

 

серед учнів 8-11 класів

 

 

Підготувала: вчитель художньої культури та мистецтва

Паслар Віолетта Вікторівна

для учнів

Залізничненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

 


Тема виховного заходу:  Живопис – вид образотворчого мистецтва

Мета: 

Дидактична: узагальнити та збагатити знання учнів про живопис як вид образотворчого мистецтва.

Розвиваюча: вчити аналізувати та інтерпретувати особливості хореографії як вид сценічного мистецтва; вчити розрізняти види хореографічного мистецтва; формувати вміння слухати і оцінювати виступи товаришів; розвивати зорові та слухові відчуття; розвивати творчі здібності.

Виховна: виховувати почуття прекрасного, повагу до художньої культури минулого , любов до рідного краю, народного танцю; виховувати естетичний смак.

Обладнання : візуальний ряд: відео фрагменти танців(лезгинка, тарантела,гопак,хоровод , грецький танець), фрагмент з балету «Лебедине озеро» П. Чайковського; фотографії видатних балетних виконавців, хореографів; фото фрагментів танців; фотоматеріали  картин

Музичний ряд:

Хід виховного заходу

І. Організація учнів

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

   Доброго дня  любі  діти та  шановні вчителі! Сьогодні ми  відправимось з вами  в світ мистецтва, в світ картин, музики. Адже мистецтво - це свято, чаклунство, казка, творчість.

Мистецтво! Чарівних звуків ти ріка безмежна,

Гармонія тих фарб, що з сонцем грає джерело.

Душі людської казка безсловесна

Чарує і манить  як восени тепло.

Вона саме життя, що жити всім велить!

Вона надія й щастя мить!

Сьогодні ми про пропонуємо вашій увазі брейн - ринг з художньої культури, а саме з одного із видів образотворчого мистецтва – живопису. А змагатися будуть команди учнів  9 та 10 класів.

Отже, на сцену запрошується команда  8-9  класу:

 1.

2.

3.

4.

5.

6.

Можете присісти на свої місця

Під оплески залу запрошуємо команду 10-11 класу:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

  Можете присісти на свої місця.

І представляємо наше шановне журі:

Голова журі: директор школи -

Члени журі: вчитель художньої культури -

 вчитель музичного мистецтва - 

 вчитель образотворчого мистецтва -

Оцінювання конкурсів проходитиме по 5 - бальній системі. Але будуть конкурси, коли команда може набрати скільки балів (очків) скільки буде дано правильних відповідей на запитання.

Отже наші змагання розпочинаються.

ІІІ. Основна частина

І конкурс «Привітання»

Команди мають обрати капітана, придумати собі назву та девіз.  Оцінюється _________________

Команди по черзі представляють себе.

 

 

ІІ конкурс «Жеребкування»

Зараз на екрані будуть показані картини,  ваше завдання назвати цю картину, а можливо ще хтось знає і автора картини, то отримує ще додатковий бал. Хто переможе у цьому конкурсі той і буде починати першим наступний конкурс.  За правильну відповідь  - 1 бал.

Отже, вся увага на екран. Першим починають відповідати команда 9 класу, якщо вони не знають відповіді  то команда 10 класу може відповісти і заробити собі 1 бал.

 

1.”Оленка ”, В. Васнецов.

„Оленка ” - це художнє втілення тієї гіркої сирітської долі, про яку так часто говориться в російських билинах.Васнецов перетворив цю тему в казковому народному стилі.  „Оленка ” - один з кращих творів Васнецова. Чистий, ліричний і задушений образ простої сільської дівчинки.

 

 

2. „ Сніданок ” - Катерина Білокур.

Катерина Білокур - живописець, народний художник України. Походить з сім’ї селянина - бідняка. Грамоти навчилася самотужки  Працюючи в колгоспі брала участь у художній самодіяльності, де її талант  до малювання набув справжнього розквіту. Малювала вона квіти, різні плоди садів, городів, поле з золотим колоссям.

3. „ Діти, які тікають від грози  ” М. Пимоненко

Зверніть увагу на небо, хмари, тінь від них, кольори картини. Пригляньтесь додере в, кущів, як на дорозі піднялась курява.Так і хочеться сказати:  „ Швидше додому! ”

4.” Ранок в сосновому бору ” - І. Шишкін.

Шишкін - це майстер зображення лісу. Ось і на цій картині він зобразив повалене дерево, ліс , але ведмедів малював не він, а інший художник, його учень. А хто цей художник ви дізнаєтесь самі, коли познайомитись ближче  з творчістю видатного російського художника живописця - І. Шишкіна.

5.” Золота осінь ” - Полєнова.

Улюблена пора року художника Полєнова - це осінь  і це зрозуміло, адже тільки восени ми зможемо побачити всю палітру фарб, коли в осінні барви - шати вдягнулася земля.

 

 

 

6.” Граки прилетіли ” - І.Саврасов.

На цій картині показана рання весна. Ще не зійшов сніг з землі, а граки вже принесли на своїх крилах першу вісточку про те , що вже весна не за горами. Російський художник Саврасов  їхав на    конях  в одне село писати  весняний пейзаж, та проїжджаючи мимо села Кукушине його зачарувала стара церквушка, покручені берези і граки, які звивали гнізда, збираючи під березами гілочки.Він встав, відпустив кучера і залишився в цьому селі на тиждень. Ось цю красу ми з вами і можемо зараз спостерігати.

7.” Катерина ” - Т. Шевченко

Всім вам відомий Тарас Григорович Шевченко  - був не тільки поетом, просвітителем,а  і  видатним художником. Він ілюстрував свої твори, писав автопортрети, портрети видатних людей та простих селян.

8. „ Бузок ”, Кончаловський.

Коли дивишся на цю картину, ніби відчуваєш запах бузку, запах весни.

9.” Джоконда ” - Леонардо да Вінчі

 По сьогоднішній день ідуть дискусії про посмішку Джоконди.Одні бачать в ній схожіть з самим автором, інші говорять,  що дружина флорентійського купця Джокондо Мона Ліза чекала появи малюка і тому на картині ми бачимо загадкову посмішку, яка посміхається своїй майбутній дитині.Але картина воістину унікальна. Всі, хто бачив  в Москві привезену з Лувра „ Джоконду ”, пам’ятають хвилини повної своєї глухоти біля цього полотна.

10.” Голуба весна „ -В. Бакшеєв

Знову ж таки пробудження природи, свіжіть подиху, теплі сонячні промені - все це виганяло художників на  природу, щоб не пропустити моменту, коли з’являються перші листочки, коли розпускаються березові бруньки.

 

11.” Автопортрет ” Т. Шевченко.

Т. Г. Шевченко у різні роки написав кілька автопортретів. Ви знаєте, що так називається портрет художника, створений ним самим. Малюють автори  ці картини, споглядаючи себе в дзеркало.

На автопортреті 1840 року бачимо Шевченка ще молодим  - тоді він мав 26 років. У 1838 році талановитого сина України викуплено із кріпацтва, і він навчався в Петербурзькій академії мистецтв. Отже, здійснилася мрія Т. Шевченка,яку він плекав з дитинства.

Розгляньте портрет. Зверніть увагу зокрема на лоб, вираз очей. обличчя.

12. „ Перший сніг „ - А. Пластова.

На картині ми бачимо радісні обличчя дітей. Їх погляди спрямовані вверх , на сніжинки, які падають з неба. Дівчинка, тільки накинула хустку, і вибігла на поріг щоб подивитися на цю красу. Ви можете згадати свої радісні  почуття коли іде перший сніг.

 Другий конкур закінчився. Отже слово журі.

ІІІ конкурс «Хто швидше»

Ви підходите до мене, витягуєте лист, читаєте запитання і тут же даєте відповідь.

Підказки заборонені як від своєї команди так і від команди суперників.

За правильну відповідь - 1 бал

1.Які кольори називають основними?

А) зелений, жовтий, синій

Б)синій, жовтий, червоний

В) червоний, білий, чорний

2.До якого жанру відносяться картини Шишкіна „ Дубовий гай ”, Левітана „ Золота осінь ”:

А)натюрморт

Б) побутовий

В) пейзаж

3. Як називається художник, творчість якого пов’язана із зображенням моря:

А) пейзажист

Б) мариніст

В) анімаліст

4.Що таке декоративно - прикладне мистецтво:

А) будівельне мистецтво

Б) мистецтво побуту

В) пластичне мистецтво

5.Що таке писанка:

А) розпис фарбами по вареному яйцю

Б) розпис фарбами по сирому яйцю

В) розпис воском по сирому яйцю

6. Які найбільш поширені матеріали у скульптурі:

А) фарби, скло, дошка

Б)камінь, метал, дерево

В) тканина, папір.

7. Твір, виконаний із шматочків кольорового скла, каміння, кераміки, тощо - це:

А) фреска

Б) мозаїка

В) вітраж

8. В якій картині російського художника ХІХ ст. відображено трагічний епізод - загибель італійського міста Помпеї під час виверження  вулкану Везувій:

А) „Перехід Суворова через Альпи ” - В. Сурикова

Б) „ Ранок на Куликовому полі ” - О.Бубнов

В) „ Останній день Помпеї ” - К. Брюлов

9.Вид скульптури, розрахований на обхід і естетичне сприйняття з усіх сторін:

А) Горельєф

Б) Кругла скульптура

В) Барельєф

10.Твір декоративного мистецтва, виготовлений із складеного в кілька разів білого або кольорового паперу методом вирізання:

А) вишивка

Б)вибійка

В) витинанка

11.Головною темою зображення в творчості народного художника України Марії Приймаченко є:

А) натюрморт з квітами

Б) образи людей

В) фантастичні звірі та птахи

12.Узагальнений образ виноградного грона має геометричну подібність з:

А) кругом

Б) квадратом

В) трикутником

13. Живопис – це

А) жанр картини

Б) вид образотворчого мистецтва

В) вид графіки

14. Засоби живопису

А) колір, лінія, звук

Б) пластика, об’єм, колір

В) колір, композиція

15. Види живопису –

А) монументальний, музичний, станковий

Б) станковий, монументальний, театрально-декораційний

В) мініатюра, ілюстрація, декорація, колорит

16. Жанри живопису –

А) пейзаж, натюрморт, сюїта, історичний

Б) побутовий, релігійний, анімалістичний

В) батальний, портретний, монументальний

А зараз слово журі. За гру „ Хто швидше”  команди отримують свої бали.

ІV конкурс «Малюнок на скелі» 

Ще первісні люди бачили красу навколишнього світу  й відображали її в малюнках, скульптурі, різьбленні по дереву, кості, каменю. Мисливці кам’яного віку створювали в печерах цілі галереї малюнків. На них різнокольоровими фарбами ( червона, жовта, коричневі глини ) та сажею зображали різних звірів: коней, бізонів, мамонтів, оленів, а інколи - і якісь знаки.

Уявіть, що ви зараз знаходитесь у кам’яному віці і хочете передати красу мамонта    для нащадків, намалювавши   малюнок  у печері.

Який же буде  цей малюнок ми зараз побачимо.

До стіни прикріплені 2 листка ватману. Кожен з вас отримує маркер.  Вам закривають очі хусткою  і ви повинні намалювати мамонта  з закритими очима в кого він получиться кращий, той і виграв.

Отже почали. Вам дається на це 3 хвилини.

Звучить легка музика. На фоні музики розповідь вчителя.

 

Перші мисливці вірили, що існує прямий зв’язок між справжніми тваринами і їх зображеннями. Отже, якщо людина мала владу над зображенням, то вона утримувала її і над самими тваринами. Щоб тварини не могли вирватися з - під влади людини їх малювали у натуральну величину, у потаємних місцях, у найвіддаленіших залах печери, куди можна дістатися лише незручними коридорами. Вони були виконані дуже майстерно. Деякі бики   стояли на місці, інші бігли чи кидались на ворога, наставивши рога. Мамонти мирно паслися, щипаючи соковиту траву.

  В хитрості й винахідливості людина почувала свою перевагу над звіром. Але звір часто був сильнішим і краще озброєним від природи, і тому людина поважала і страхалася звіра, та коли людина зображувала вражених зброєю, помираючих тварин, вона вже ніби віщувала  і прославляла свою майбутню перемогу над ними.

   Силу звіра, його велич, ніби саму душу його, красу в русі, в спокої, в пориві  - ось що хотіли передати і передавали з надзвичайною майстерністю живописці печер.

  У печерах, куди археологам часом було важко потрапити, знаходили іноді цілі музеї первісного живопису.  Один із них - печера Ласко, що знаходиться на півдні Франції.

    Унікальні твори первісного мистецтва ( речі вкриті візерунками, дрібні фігурки з глини, малюнки, виконані червоною фарбою на великих кістках мамонта, прикраси з кістки  й морських черепашок) знайшли в с. Межиріч, Черкаської обл. та с. Мізин, Чернігівської обл..Вони свідчать про зародження декоративно - прикладного мистецтва на нашій території.

І завершують роботи наші художники. Подивимось на їх роботи. Що ж залишить нащадкам команда... та команда...

Показують свої малюнки глядачам і передають їх журі.

V конкурс «Відгадай»

А зараз  перевіримо як ви засвоїли з шкільної програми жанри мистецтва. Кожна з команд отримає по 3 загадки . Відповідь обговорюєте спільно, а говорить правильну відповідь один.

1. Якщо бачиш  - на картині, 

Намальована ріка,

Чи то іній на ялинці,

Чи хмаринка здалека,

Чи засніжена рівнина,

Чи вузький провулок наш,

 То звичайно, ця картина

Називається...( пейзаж ).

 

2. Якщо бачиш на картині

чашку кави на столі,

чи калач на скатертині,

чи троянду в кришталі,

чи якусь красиву вазу,

чи смачний великий торт,

а хоч всі предмети зразу,

знай, це буде...( натюрморт )

 

3. Якщо бачиш,що з картини,

Ніби дивиться на нас

Принц в одежі старовинній,

Чи сучасний верхолаз,

Льотчик, вчений, балерина,

Так і знай, що ця картина

Називається...( портрет )

 

4.Якщо художник зобразив,

 Лицарів, що у поході,

 Або війни чи стихію,

 Що колись була в природі,

 Чи принцес і королів,

 Воїнів з мечем незвичним,

 Жанр цей зветься... ( історичним )

 

5.Смуток, радість і любов -

Художник все відображає,

І красу людей у праці

Він чудово розкриває.

Все, що діється довкіл,

Відтворить  завжди готовий.

Ці роботи потрапляють в жанр,

Що зветься...( побутовий )

 

6.Ось ти бачиш на картині:

Вовк з вовчицею сидять,

Лев - цар звірів - у савані

З левенятами лежать.

Бачиш іншого ти звіра,

Що зовсім нам є незвичний,

Як назвати жанр робіт цих?

Жанр цей -...( анімалістичний ).

За цей конкурс отримують команди такі бали...

VI конкурс «Оживи картину»

Інсценізація картин  «Три богатирі»  Віктора Михайловича Васнецова і «Мисливці на привалі» - Василя Григоровича Перова.

Вибираємо картинки. Першою бере картинку команда...

Вам потрібно показати свою картину і оживити її. Тобто ми повинні почути про що розмовляють богатирі, і про що розмовляють  мисливці. Текст  придумуєте самостійно. На підготовку дається 3 хвилини.

       

 А поки команди готуються для нас заспіває учениця 8 класу Ангеліна Балашова пісня «Вишиванка»

VII конкурс «Чорний ящик»

  Команда повинна відгадати що лежить в чорному ящику.

  1. Якщо ви не маєте змоги дивитися картини в музеях, ви взявши це до рук зможете їх побачити, але в зменшеному виді. Що в чорному ящику?  (Репродукції картин ).
  2. Це роблять з додаванням меду, але ніхто не їсть. Як тільки  це закінчується, художник його знову поновлює. ( Фарби медові )
  3. Це - один із видів народного мініатюрного живопису, легко вміщується в долоні  людини. Протягом багатьом століть вона виконувала роль атрибутів магічний дійств та обрядів. У наш час її використовують як оберіг. (Виготовляють на Великдень) - (Писанка).
  4. Це - найпростіший матеріал для виготовлення зображень в об’ємі, яким ви користуєтесь на уроках образотворчого мистецтва. Він буває різних кольорів,  використовується для виготовлення малих скульптурних форм. (Пластилін ).  

VIII конкурс  «Мислю - значить існую»

В цьому конкурсі ви маєте показати свої ерудицію, оригінальність, ораторську майстерність.

Художник творіннями своїми нікому нічого не доводить. 
Його завдання - зобразити емоції так, щоб їх відчули. - Олександр Блок.

Художник повинен любити життя і доводити нам, що воно прекрасне. - Анатоль Франс

Тишу може передати тільки живопис. - Гюстав Моро.

Художник творіннями своїми нікому нічого не доводить. Його завдання - зобразити емоції так, щоб їх відчули. - Олександр Блок.

IV. Підведення підсумків

Ось і завершився наш брейн - ринг. Поки журі підводить підсумок, послухайте пісню у виконанні учениці 8 класу Вероніки Коростельової.

І, так довгоочікуваний момент  - журі оголошує переможців.

Я хочу подякувати всім учасникам брейн - рингу і вручити їм цінні подарунки.

До побачення! До нових зустрічей!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Черепко Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шепель Оксана Володимирівна
    Дуже сподобався сценарій! дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
4513
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку