Календарно-тематичне планування уроків Мистецтва в 9 класі (Масол Л.М.)

Про матеріал
Календарно - тематичне планування до уроків Мистецтва 9 клас на весь навчальний рік за підручником Масол Л.М.
Перегляд файлу

 

 

Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 9 класі

(до підручника «Мистецтво» автора Л Масол)

п/п

Теми та зміст уроків, твори для сприймання та інтерпретації, основні поняття

Практичні завдання, самостійні дослідження, проекти, професійні випробування

РОЗДІЛ 1. СТИЛІ НА НАПРЯМИ МИСТЕЦТВА (ПРОДОВЖЕННЯ)

Тема 1-2. Школи та лідери модерну

1.-2

Модерн в архітектурі, графіці, живописі, декоративному мистецтві:

СОМ: Архітектура: В. Орта Особняк Тасселя і готель Сольве у Брюсселі; Е. Гімар Павільйони метро і Г. Ейфель Вежа у Парижі; О. Вагнер Майоліка-хаус і Й. Ольбрихт Будинок сецесіону у Відні; А. Гауді  Храм Святого сімейства і Будинок Бальо у Барселоні; І. Левинський та ін. Національний лісотехнічний університет у Львові; В. Кричевський Будинок губернського земства у Полтаві.  Графіка: О. Бердслі Автопортрет, «Чорний капот», «Капці Попелюшки»; А. Муха «Замисленість»; Г. Нарбут Українська абетка, ілюстрація до «Енеїди» І. Котляревського. Живопис: Г. Клімт Поцілунок; К. Сіхульський Гуцулка; М. Сосенко Вітраж у церкві Св. Архістратига Михайла.  Декоративне мистецтво: меблі, світильники, прикраси.

П: Модерн (арт-нуво, югендстиль, сецесіон), модернізм.

С. 206 підручника.

Варіант 1. Розроби ескіз візерунка кахлі у стилі «сецесія» або тканини «а ля Клімт».

Варіант 2. Професійні випробування (групова робота). Уявіть себе дизайнерами й створіть відповідні дизайнерські майстерні (за інтересами) для виготовлення ескізів меблів, посуду, ювелірних виробів у стилі модерн (графітні олівці, фломастери).

Самостійне дослідження: елементи модерну в сучасній архітектурі

Мистецький проект: «Модерн: школи, лідери, шедеври».

Тема 3-4.  Символізм – вступ у ХХ ст.

3-4

Символізм в живописі й графіці, в музиці.

СОМ: П.П. де Шаванн Свята Женев’єва, яка споглядає Париж; Г. Моро Гесіод і Муза; Е. Сонрель  Хода Флори; О. Редон Натюрморт, «Павук, що плаче»; Ж. Дельвілль «Школа тиші»; Дж, Енсор «Енсор з масками» (Автопортрет); Я. Мальчевський «Польський Гектор» (Автопортрет); М. Реріх «Небесний бій», М. Врубель Автопортрет, «Демон»; М. Жук «Біле і чорне», «Лілея»; Ю. Михайлів «»Бродячий дух», «Золоте дитинство»; А. Беклін «Острів мерців»; М. Чюрльоніс «Соната Сонця» (Алегро. Скерцо. Анданте). .

СММ: Г. Форе Павана для флейти з оркестром; О. Скрябін «Прометей».  Додатково (за вибором): симфонічні поеми Я. Сібеліуса, С. Рахманінова,  твори М. Чюрльоніса.

П: символ, символізм, алегорія, містика, синестезія.

С. 207 підручника

Варіант 1. Уяви себе дизайнером і створи ескіз обкладинки диска музики О. Скрябіна «Прометей у символічній манері.

Варіант 2. Міні-проект. За допомогою програмного забезпечення (Рower Рoint, Рhotoshoр) створи ескіз афіші для виставки творів художників-символістів у вигляді колажу з фрагментів картин.

C.    підручника 

Самостійне дослідження: впливи імпресіонізму та постімпресіонізму в картинах сучасних українських художників

 

Тема 5-6. Мінливість вражень імпресіоністів

5-6

Імпресіонізм у живописі, скульптурі, музиці.

СОМ: К. Моне «Враження»; серія «Руанський собор»; К. Піссарро «Бульвар Монмартр навесні»; А. Сіслей Міст у Вільнев-ла-Гаренн»; Е. Дега «Танцівниці у блакитному»; О. Ренуар «Сена біля Асн’єра»,  «Бал у Мулен-де-ла-Галетт»; М. Кессет «Літо»; Б. Морізо «Літній день»; К. Коровін «У човні»; Е. Мане «Клод Моне у власному човні-студії»; І. Грабар «Хризантеми», М. Бурачек «Березень»; О. Мурашко «Парижанки біля кафе», «Жінка з квітами»; О. Роден «Мислитель»,  «Поцілунок».

Постімпресіонізм і неоімпресіонізм.

СОМ: П. Сезанн «Стіл, серветка, фрукти»; В. ван Гог «Соняшники» (варіанти); П. Гоген «Ареареа»; А. де Тулуз-Лотрек «Співачка Іветт Гільбер»; Ж-П. Сера «Недільний день на острові Гранд-Жатт»; П. Сіньяк «Гранд-канал у Венеції» у порівнянні з Каналетто «Вхід у Гранд-канал» та М. Глущенко «Вечірня Венеція».

СММ: К. Дебюссі Симфонічна прелюдія «Післяполудневий відпочинок фавна»; М. Равель «Гра води» для ф-но.

П.: імпресіонізм, постімпресіонізм, неоімпресіонізм, пуантилізм, дивізіонізм, пленер.

С. 208 підручника

Варіант 1. Утвори на столі «живий» натюрморт з осіннім листям і добери до нього різнокольорове тло (варіанти). Порівняй враження від натюрмортів.

Варіант 2. Створи марину у стилі імпресіонізму або постімпресіонізму, за бажанням використай техніку пуантилізму.

Варіант 3. Групова робота. Поекспериментуйте і створіть серію замальовок однієї зі споруд вашого краю – школи, церкви, театру тощо в різному освітленні (кольорові олівці). Орієнтовні теми: «Вранішнє пробудження», «У променях полудневого сонця», «Вечірні сутінки», «Під зоряним небом».

 

Тема 7-8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм

7-8

Кубізм, футуризм і кубофутуризм у живописі, графіці, скульптурі. уСОМ: П. Пікассо Автопортрети (порівняння), «Авіньонські дівчата», «Арлекін» (порівняння варіантів); «портрет Ольги в кріслі», «Поль у костюмі Арлекіно»; Ж. Брак «Жінка з гітарою»; Ф. Леже «Гітара», «Акордеон»; Х. Гріс «Гітара на столі»; О. Архипенко «Цар Соломон», «Жінка, що розчісує волосся»; У. Боччоні «Унікальні форми безперервності у просторі», «Симультанніий зір»; Дж. Балла «Політ ластівки»; К. Карро «Червоний вершник»; Дж Северіні «Танцівниця у блакитному» у порівнянні з Е. Дега «Блакитні танцівниці»; Д. Бурлюк «Час», «Українці»; О. Богомазов «Портрет дружини Ванди», «Пиларі».

СММ: А. Онеггер «Пасіфік 231»

СЕМ: Е. Саті Балет «Парад» (у вільний час).

П.: авангард, кубізм, футуризм, кубофутуризм, колаж .

С. 209 підручника

Варіант 1. Створи колаж на тему музики у стилі кубізму з різноманітних матеріалів. Орієнтовні теми: «Гітари й бандури передзвін», «Граємо джаз».

Варіант 2. Намалюй футуристичну композицію на тему танцю як фрагмент оголошення про дискотеку або запрошення на шкільний святковий бал (кольорові олівці, фломастери).

Професійні випробування: уявіть себе музичним редактором і доберіть твори до картин П. Пікассо різних стильових періодів його творчості для документального фільму про митця. За бажанням напишіть сценарій фільму.

Тема 9-10. Лабіринтами художньої абстракції

9-10

Абстракціонізм в образотворчому мистецтві,

СОМ: В. Кандинський «Поперечна лінія, «Домінуюча дуга», «Козаки» у порівнянні з П. Андрусів «Бій під Конотопом»; П. Мондріан «Композиція з Червоним, Жовтим, Синім і Чорним»; Р. Делоне «Висока португалка», С. Тер-Делоне «Ритм»; В. Баранов-Россіне Автопортрет, «Музичне капрічіо»; К. Малевич «Чорний квадрат», «Червоний квадрат», «Супрематична композиція».

Конструктивізм в образотворчому мистецтві, сценографії, архітектурі.

СОМ: В. Єрмилов Автопортрет, «Гітара», «Портрет художника Олексія Почтенного»; О. Екстер Ескіз костюма Саломеї, проект оформленні оперети; А. Петрицький «Ексцентричні танці»; О. Хвостенко-Хвостов Декорації до опери; В. Меллер «Ассирієць».

Ле Корбюзьє Капела Нотр-Дам-дю-О; С. Серафимов, С. Кравець, М. Фельгер Площа Свободи у Харкові.

П.: абстракціонізм, неопластицизм, орфізм, супрематизм, конструктивізм.

С. 209 підручника

Варіант 1. Професійні випробування: Уяви себе дизайнером і запропонуй варіант оформлення побутових речей із застосуванням ідей П. Мондріана.

Варіант 2. Створи рельєфну композицію у стилі конструктивізму.

Мистецький проект (з презентацією): «Абстракціонізм – сучасна художня картина світу»

Тема 11-12. У пошуках художньої експресії

11-12

Експресіонізм у живописі, скульптурі, музиці.

СОМ: Е. Мунк «Крик»; Е. Л. Кірхнер «Червона вежа в Галле»; О. Дікс «Празька вулиці»; Ф. Марк «Синій кінь»; Е. Нольде «Осіннє море»; О. фон Явленський «Фермер»; П. Клеє «Сенекіо», «Прак»; Е. Контратович «Великдень»; Е. Барлах «Той, що співає», «Месник»; А. Мордільяні Скульптурний і живописний портрети Жанни Ебютерн.

СММ: А. Шенберг «Місячний П‘єро (№ 5 «Вальс Шопена», № 6 «Мадонна») у порівнянні з Ф. Шопен Вальс ( за вибором).

Фовізм у живописі.

СОМ: А. Матісс «Фіолетовий халат», «Урок музики»; А. Дерен «Сушка вітрил», «Поворот дороги».

Сюрреалізм у живописі.

СОМ: С. Далі «Сталість памяті», «Невільничий ринок (з портретом Вольтера), «Таємна вечеря» у порівнянні з Л. да Вінчі «Таємна вечеря». 

П.: експресіонізм, фовізм, сюрреалізм, додекафонія.

С. 210 підручника

Варіант 1. Художник А. Матісс першим застосував техніку декупажу, вирізуючи з кольорового паперу фігури, з яких склав панно. Створи власну декоративну композицію за мотивами квітки, дерева тощо (кольоровий папір).

Варіант 2. По експериментуй із локальними кольорами й намалюй живописний етюд у манері  експресіоністів. Передай за допомогою колірного контрасту власні емоції. Орієнтовні теми: «Відчай і надія», «Дикі танці», «Ритм».

Професійні випробування: Уявіть себе екскурсоводом і проведіть міні-екскурсію на тему «Жіночі образи: бачення імпресіоніста і фовіста за ілюстраціями (А. Матісс і К. Моне «Жінка з парасолькою»).

Тема 13-14. Повернення до ідеалів краси минулого

13-14

Неокласицизм та інші нео-стилі (неоренесанс, необароко, неовізантизм тощо), ампір, арт-деко, еклектика в архітектурі.

СОМ: Ю. Захаревич Національний університет «Львівська політехніка»; Володимирські собори у Києві та Севастополі  (порівняння); Тріумфальна арка та Театр на Єлісейських Полях у Парижі; Колізей і Квадратний Колізей у Римі (порівняння); Будинок уряду в Києві; Південний вокзал у Харкові, Лінкольн-центр у Нью-Йорку, В. Городецький Будинок Національного музею, Костел Св. Миколая і Караїмська кенаса у Києві.

Примітивізм, неовізантизм, соціалістичний реалізм в образотворчому мистецтві.

СОМ: А. Руссо «Напад у джунглях»; Н. Піросмані «Жираф»; М. Приймаченко «Дикий чаклун», «Соняшник життя; «» Чайки в човні»; М. Бойчук «Дівчина»; І. Падалка «Фотограф»; Т. Яблонська «Молода мати»; А. Ерделі «Заручені»; Г. Кальченко «Катерина Білокур».

Неокласицизм і неофольклоризм у музиці.

СММ: П. Хіндеміт Симфонія «Художник Матіс» (І ч.); С. Прокоф’єв «Класична симфонія» (ІІ, ІІІ ч.); І. Стравінський Балети «Весна священна» і «Аполон Мусагет» (фрагменти на вибір у порівнянні).

П.: некласицизм, неофольклоризм, неовізантизм, ампір, арт-деко, еклектика, примітивізм.

С. 210-211 підручника

Варіант 1. Виконай замальовки сучасних театрів, кінотеатрів, палаців мистецтв, в архітектурі яких є ознаки неокласицизму.

Варіант 2. Професійні випробування: Уяви себе художником-модельєром, розроби ескіз оформлення дитячого одягу у стилі «примітивізм». За бажанням використай мотиви творів М. Приймаченко.

Варіант 3  Професійні випробування: Уявить себе журналістами або театральними критиками, перегляньте виставу одного з балетів І. Стравінського, використовуючи інтернет-ресурси, і напишіть рецензію, вказуючи стильові риси твору.

Тема 15-16. Постмодернізм

15-16

Стилі й течії постмодернізму.

СОМ: Поп-арт: М. Дюшан «Колесо», М. Ернст «Асамбляж»; Г. Арп «Колаж», «Крилате створіння»; Дж. Поллок «№ 25»; Дж. Розенквіст «Фаренгейт 1082»; Р. Ліхтенштейн «Бітлз»; К. Ольденбург «Воланчик», «М’яка скрипка»; Р. Раушенберг «Монограма»; Е. Уорхол «Бітлз», «Кока-кола», «Мерилін Монро».

Кінетизм: А. Колдер «Мобіль»; В. Татлін «Вежа. Модель пам’ятника ІІІ Інтернаціоналу»; Ж. Тенглі, Н. де Сент-Фалль «Фонтан Стравінського у Парижі»; Н. Шоффер «Хронос 15».

Відео-арт: Н. Дж. Пайк «Відеоарт».

Оп-арт: В. Вазареллі «Вега 200».

Мінімалізм: Ф. Стела Hagmatana ІІІ; А. Криволап «Степ».

Концептуальне мистецтво: Дж. Кошут «Один і три стільці»; О. Тістол «Арарат 5».

СММ: А. Шнітке «Танго»; Є. Станкович Симфонієта (фрагменти).

П.: постмодернізм, поп-арт, дадаїзм, кінетизм, інсталяція, асамбляж, реді-мейдс, симулякр, перформанс, алеаторика, полістилістика.

С. 211 підручника

Варіант 1. Ознайомся з прикладами оптичних ілюзій В. Вазарелі і запропонуй власний варіант оптичної ілюзії у стилі геометричної абстракції.

Варіант 2. Колективна робота: Створіть новорічно-різдвяну арт-інсталяцію для святкового оформлення класу, школи. За бажанням використайте реді-мейдс.

Самостійне дослідження: українська музика періоду постмодернізму.

 

Панорама мистецтв (перевіряємо свої досягнення)

 

РОЗДІЛ 2. ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА. ФОРМИ ПОШИРЕННЯ МИСТЕЦТВА

 

Тема 17-18. Мова і види кіномистецтва

17-18

Ігрове, анімаційне, документальне, науково-популярне кіно. Німий кінематограф (Ч. Чаплін). Мова кіно. Міжнародні кінофестивалі.

СЕМ: К/ф «Аватар».

Додатково фрагменти з к/ф: «Зоряні війни», «Пірати Карибського моря: Прокляття «Чорної перлини», «Парк Юрського періоду», «Інтерстеллар», «Титанік».

СММ: Дж. Горнер Саундтреки з к/ф «Аватар», «Титанік»; Дж. Вільямс Саундтрек з к/ф «Зоряні війни».

П.: кадр, монтаж, титри, тапер, блокбастер, саундтрек.

У вільний час подивіться фільми про українських митців із серії «Обрані часом»: «Брати Нарбути», «Бойчук і бойчукизм», «Творець з божою іскрою», «Брати Кричевські. Повернення», «»Будинки та химери Владислава Городецького», «Якутовичі», «Своє вікно», «Друг мій Льонька», «Маестро, ваш вихід», «Два життя Соломії».

Тема 19-20. Жанри і стилі кіно

19-20

Кіножанри: фантастика (фентезі, антиутопія, кіберпанк), бойовик, трилер, мелодрама, комедія, вестерн, детектив, містика, мюзикл, екранізація та ін.

СЕМ: К/ф «Володар перснів» (трилогія).

Додатково фрагменти з к/ф: «Пятий елемент», «Матриця», «Сталкер», Ромео і Джульєтта».

СММ: фрагменти з кіноопер Дж. Верді «Ріголетто (Лучано Паваротті) і «Отелло» (Пласідо Домінго). Е.-Л. Веббер «Memori» (з мюзиклу «Кішки») та «Do not Cry for Me, Argentina» (з мюзиклу «Евіта»).

П.: римейк, мейнстрим, трейлер, сиквел, постер.

С. 211-212 підручника

Варіант 1. Порівняй образне рішення кіноплакатів до фільму «Гаррі Поттер». Яке з них є найвиразнішим? Запропонуй власне рішення афіші.

Варіант 2. Професійні випробування Уявиь себе кінохудожником. Придумай образ персонажа для фентезі. Намалюй ескіз або створи на комп’ютерний образ.

Професійні випробування (групова робота). Уявіть себе сценаристами й запропонуйте тему і сюжет для фантастичного кінофільму в жанрі антиутопії, фентезі або кіберпанку. Обговоріть із однокласниками й виберіть разом найвдаліший варіант. Проведіть конкурс міні-сценаріїв за колективно обраним сюжетом. Самостійно подивіться у вільний час «Привід опери» у виконання С. Брайтман і А. Бандероса.

 

Тема 21-22. Професії та школи у кінематографі

21-22

Кінопрофесії: кінорежисер, актори, кінооператор,  художник-постановник та його асистенти (костюмер, гример, декоратор, реквізитор, бутафор), кіно-композитор, звукорежисер, звукооператор, саунд-дизайнер, каскадер, продюсер.

Школи кінематографа: французька, американська (Голлівуд), італійська, індійська (Боллівуд), японська (зокрема аніме), африканська (Ноллівуд).

СЕМ: К/ф «Новий кінотеатр «Парадізо».  

Додатково фрагменти з к/ф «Леон», «Амелі», «Вісім жінок», «Мене звати Кхан», «Сім самураїв».

СММ: Г. Циммер Саундтреки з м/ф «Король Лев», к/ф «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі».

П.: аніме, продюсер

С. 212 підручника

Поекспериментуй із зображенням облич типажів аніме. Акцентуй увагу на міміці, очах, зачісках персонажів – позитивних і негативних.

Мистецький проект (з презентацією): «Школи кінематографа».

Тема 23-24. Українське кіно

23-24

Творчість О. Довженка. Українське поетичне кіно. Історичні фільми, зокрема про Б. Хмельницького (у порівнянні).

СЕМ: К/ф «Тіні забутих предків».  

Додатково фрагменти з к/ф «Поводир», «Мелодія для шарманки», «За двома зайцями», «Зайчик», «Племя»; м/ф із серіалу про козаків і серіалу «Народна мудрість», «Пластилінова ворона», «Йшов трамвай девятий номер».

П.: анімація

С. 212-213 підручника

Варіант 1. Виготов постер або рекламний буклет для українського кінофільму за мотивами літературної класики

Варіант 2. Створи образ тварини – персонажа фільму за сюжетом української народної казки  у стилі петриківського розпису.

Колективна робота. Разом з однокласниками започаткуйте відеотеку українських фільмів: ігрових і неігрових. Обговоріть і оберіть із них Топ-10.

Професійні випробування. Уявіть себе кінопродюсером. Який твір класичної або сучасної української літератури ви б обрали для екранізації? Яких акторів потрібно запросити на кастинг? Обґрунтуйте свій вибір.

Тема 25-26. Телебачення: погляд у світ

25-26

Жанри телемистецтва: телерепортаж, телевистава, телефільм, телесеріал, відеокліп, ток-шоу, реаліті-шоу, талант-шоу. теледебати, телеміст та ін.

СММ: Українські відеокліпи на пісні «Україна – це ти» (Тіна Кароль), «Time» і «Look» (ONUKA).

Додатково фрагменти з телесеріалів «Роксолана», «Альф».

П.: медіа, телебачення, щоу, кліп.

С. 213 підручника

Професійні випробування (колективна робота). Розділіться на міні-групи відповідно до телепрофесій (сценарист, режисер, актор,  оператор, художник-постановник тощо). Використовуючи сучасні технології, створіть музичний відеокліп і продемонструйте його учням вашої школи

Тема 27-28. Фотомистецтво та реклама

27-28

Мова фотомистецтва, документальна і художня фотографія.

Види реклами: комерційна і соціальна, креативна, гіперболізована, у стилі мінімалізму, антиреклама.

СОМ: Зразки фотографій – художніх (пейзажі А. Адамса) і документальних (спортивний фоторепортаж). Фото Києво-Печерської Лаври ( сучасне і старовинне) у порівнянні з картинами Ю. Химича із зображенням Києво-Печерської лаври. С. Грандстен Фотоарт у жанрі фентезі; Ч. Юнг Дайвинг.

П.: фотомистецтво, фоторепортаж, реклама, білборд, бренд.

Варіант 1. Створи рекламу українських товарів у стилі мінімалізму.

Варіант 2.Колективна робота. Створіть серію рекламних плакатів про художні секції, студії, гуртки вашої школи.

Професійні випробування (на вибір). Самостійно сфотографуйте цікаві куточки свого краю та організуйте шкільний фотоконкурс «Україна рідні моя на прекрасній планеті Земля». Запропонуйте ідею або розробіть сценарій рекламного відеоролика про охорону довкілля або шкідливість куріння.

Тема 29-30. Поширення мистецтва: музеї, галереї, бібліотеки

29-30

Пам’ятки України зі Списку світової спадщини ЮНЕСКО.

СОМ: Національні музеї-заповідники українського гончарства в Опішному (Полтавщина) та «Качанівка» (Чернігівщина); Церква Св. Юра у Дрогобичі. Екстер’єри та інтер’єри музеїв світу: Лувр (Франція), галерея Уффіці (Італія), Прадо і Музей Гуегенхайма (Іспанія), Дрезденська картинна галерея (Німеччина), Національний художній музей України, Музей писанки у Коломиї. Бібліотеки різних країн, зокрема України.

 П.: меценат, мурал, факсиміле

Професійні випробування. Уявіть себе музейним співробітником. Розробіть річну програму віртуальних подорожей і екскурсій художніми музеями світу за допомогою ресурсів мережі Інтернет.

Тема 31-32. Мистецтво в діалозі культур

31-32

Полікультурність світу і мистецтво.

СОМ: Петропавлівскький костел і мінарет у Камянці-Подільському (Україна); китайський павільйон і японська пагода у Брюсселі (Бельгія), палац Альгамбра у Гранаді (Іспанія). Парк «Міні-Европа» у Брюсселі (Бельгія).

П. Брейгель Старший «Вавилонське стовпотворіння», порівняння із зображеннями Вавилонської вежі на старовинній книжковій мініатюра та картині невідомого німецького художника. І. Марчук «Скрипаль», «Пробудження», І. Рєпін «Українка біля тину.

СММ: Українські пісні у виконанні С. Крушельницької.

П.: полікультурне суспільство, мечеть, мінарет, пагода.

Проведіть інтернет-конференцію на тему «Мистецтво єднає світ» Запросіть до участі школярів з різних країн.

Подивіться самостійно фільм «Вавилон» (реж. А. Іньярріту), в якому показана картина нашого світу, як один великий Вавилон з перетином національних культур і традицій, людських доль. Поясніть, як кінострічка вчить людей знаходити спільну мову, вміти слухати інших і досягати цілей і залишатися толерантними в процесі міжкультурних контактів.

Панорама мистецтв: перевіряємо свої досягнення

 

 

Скорочення: СОМ – сприймання образотворчого мистецтва; СММ – сприймання музичного мистецтва; СЕМ сприймання екранних мистецтв; П – основні поняття

 

Примітка: Пісні для співу добираються вчителем довільно з Додатку 2 підручника (с. 214-221) та за бажанням учнів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 9 клас, Планування
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
28 серпня 2020
Переглядів
21471
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку