«Музичне мистецтво» 4 клас Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва за підручником О. Лобової |
|||||||
Стежинами музичних жанрів І семестр(16 годин) |
|||||||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Ключові знання та актуальні навички |
Основний матеріал для сприймання |
Орієнтовний матеріал для співу |
Примітка |
|
1 |
|
Твій друг - музика. |
Музика як вид мистецтва. Властивості музичних звуків. Види музики (народна і композиторська; вокальна й інструментальна; сольна, ансамблева, хорова та оркестрова). |
Віночок українських народних мелодій. |
Вокально-хорова робота: «Музика рідного дому», музика О. Злотника, слова О. Вратарьова. |
Гра « Мій музичний інструмент» |
|
2 |
|
Казка про музичні краплинки. |
Музичний жанр. Пісня, танець, марш – головні музичні жанри. Концерт. Скрипковий концерт. |
Антоніо Вівальді. «Осінь» (з циклу «Пори року»). |
Поспівка «Музичні звуки граються». Вокально-хорова робота: «Вперше осінь йшла до школи», музика і слова О. Лобової. |
Гра « Я – композитор» |
|
3 |
|
Жила – була пісенька. |
Творці та виконавці пісень. Виконавські склади . Камерний ансамбль. Пісня — провідний жанр музичного фольклору. Співочі голоси. |
Слухання пісень у виконанні уславлених українських співаків (Р.Кириченко, А.Солов’яненко, Н.Матвієнко, Д.Гнатюк). |
Вокально-хорова робота: «Господарство», українська народна пісня |
Гра « Музика душі» |
|
4 |
|
Вокальними стежинами. |
Вокальна музика. Різновиди вокальної музики.Романс. |
Олександр Аляб’єв. «Соловей». Вольфґанґ Амадей Моцарт. «Романс» з «Маленької нічної музики». Класика. Композитор- класик. |
Вокально-хорова робота: «Не щебечи, соловейку», музика М. Глинки, слова В. Забіли. |
Гра « Оркестр» |
|
5 |
|
У єдності співочих голосів. |
Хор, хормейстр. Різновиди хорових колективів |
Микола Лисенко. «Молитва за Україну». |
Вокально-хорова робота: «Немає України без калини», музика М. Ведмедері, слова Г. Клок. |
Гра « Диригент» |
|
6 |
|
У єдності співочих голосів. |
Провідні жанри хорової музики: хор, хорова обробка пісні, хоровий концерт, кантата, ораторія. |
Слухання: хорові обробки народних пісень. |
Вокально-хорова робота: конкурс «Віночок українських народних пісень». |
Гра конкурс |
|
7 |
|
Царина вокального мистецтва. |
Опера, увертюра, акт, лібрето. |
Жорж Бізе. Увертюра. Хор хлопчиків (з опери «Кармен»). |
«Камертон», норвезька народна пісня. |
Гра « Тримай ритм» |
|
8 |
|
Десять завдань для перевірки знань. |
|
|
Виконання пісень на вибір учнів. |
Музичні вікторини та ігри. |
|
9 |
|
Дзвінкі таємниці. |
Різновиди та групи музичних інструментів, стародавні музичні інструменти. Інструментальна музика.Музична п’єса. |
Слухання:українські троїсті музики. |
«Нічні музики», музика В. Прихожая, слова Т. Сая |
Гра « Мій музичний інструмент» |
|
10 |
|
Один інструмент – це багато чи мало? |
Походження та розвиток струнних інструментів. Фортепіанна музика. Знаки альтерації. |
Кампанелла. Каприс. Н.Паганіні. «Кампанелла», «Каприс № 24». Фридерик Шопен. Прелюдії № 4 і 7. |
«Навчайте мене музики», музика С. Гаврилова, слова Р. Алдоніної, пер. О. Лобової. |
Гра « Я – композитор» |
|
11 |
|
Інструменти – символи народів. |
Сопіка та трембіта – музичні символи України. Слухання: звучання сопілки та трембіти.Рапсодія. |
Георгій Майборода. «Гуцульська рапсодія» (фрагмент). |
«Верховино, світку ти наш», українська народна пісня. |
Слухаю та малюю. |
|
12 |
|
Стежинами інструментальних жанрів. |
Сюїта. Квінтет. Струнний квінтет. |
К.Дебюссі. «Маленький пастух», «Ляльковий кек-уок» (з сюїти «Дитячий куточок»). К.Сен-Санс. «Карнавал тварин». |
«Хор нашого Яна», естонська народна пісня. |
Гра « Музика мого тіла» |
|
13 |
|
За наказом чарівної палички. |
Симфонія, симфонічний оркестр, розташування симфонічного оркестру, диригент. |
Й.Гайдн. Симфонії «Годинник», «Сюрприз» (фрагменти). |
«Їжачки зелені», музика Є.Карпенка, слова В.Степанова, переклад О.Лобової. |
Гра « Оркестр» |
|
14 |
|
Казковий світ балету. |
Балет, балетні номери. Челеста. |
А.Хачатурян. «Адажіо» (з балету «Гаяне»). П.Чайковський. «Танець Феї Драже» (з балету «Лускунчик»). |
Українські народні колядки. «Старий рік минає», українська народна пісня. |
Гра « Музика мого тіла» |
|
15 |
|
Десять завдань для перевірки знань. |
|
Слухання музики |
Виконання пісень на вибір учнів. |
Музичні ігри та вікторини. |
|
16 |
|
Урок - концерт. |
|
|
Тематичний пісенний блок «Здрастуй, зимонько-зима!». |
|
|