Розробка уроку "Перша пісня матінки" 4 клас

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Перша пісня матінки" 4 клас За використанням підручника та інтернет матеріалу..
Перегляд файлу

ПЕРША ПІСНЯ МАТІНКИ 4 КЛАС

Мета: розкрити особливості жанру народної колиско­вої пісні; розвивати слухацькі, вокальні та творчі навички учнів, емоційно-естетичне ставлення до життя; виховувати моральні, естетичні якості осо­бистості, чуттєвість, любов до матері, краси.

 Музичний матеріал:  К Стеценко. «Вечірня пісня»; Л. Ревуцький. «Ко- лискова»; українські народні пісні «Повішу я коли­сочку», «Ой ходить сон».

Тип уроку: урок поглиблення теми.

Обладнання: музичні інструменти (фортепіано, баян, акорде­он   темброво-шумові інструменти), магнітофон, ілюстрації до музичних творів, портрети компози­торів К. Стеценка, Л. Ревуцького.

Хід уроку

1. Вхід учнів до класу під звучання «Вечірньої пісні” компози­тора К. Стеценка.

2.. Музичне вітання.

Учні виконують поспівку або пісню (за вибором учителя).

3. Бесіда.

  • Який настрій музики, що звучала на початку уроку?
  • Чому саме вона стала прелюдією до нашого уроку
  • Як називається цейтвір? Хто його автор?
  • Звучить українська народна пісня «Повішу я колисочку».
  • Чи близька за харктером ця  пісня до  «Вечірньої пісні” К. Стеценка?
  • До якого жанру народної творчості можна віднести цю пісню? (До колискової.)

Учитель. Колисюва пісня належить до жанру дитячо­го фольклору. Творцями й виконавцями колискових переважно є жінки - мами, бабусі старші сестрички. Колискова - це пісня материнської душі, діалог двох сердець: дитячого й матусиного Дитина ще не вміє говорити, а від мами вже чує колискову пі­сеньку, ласкавий тихенький наспів заспокоює та заколисує ма­люка.

4. Розучування української народної пісні «Повішу я колисоч­ку» в обробці Я. Степового.

  • Який характер музжи, особливості побудови пісні?
  • Розучіть пісню за допомогою нотного запису.
  • Згадайте та виконайте знайомі колискові пісні.

Порада вчителю. При знайомстві та розучуванні української народної пісні «Повішу я колисочку» слід звернути увагу учнів на інтонаційні особливсті пісні (мінорний лад, мелодійну дво­тактну повторюваність),образний зміст тексту.

5. Слухання  українськії  народної  пісні  «Котику  сіренький» в обробці M. Вериківського.

Учитель. Перш ніж ми послухаємо чудову українську ко­лискову «Котику сіренький», придумайте свою колискову на ряд­ки цієї народної пісенькі

Котику сіренький, котику біленький, Котику волохатий, не ходи по хаті.

Порада вчителю. Створення учнями власної мелодії колиско­вої на слова вірша відбувається у формі гри «Композитор». • Запишіть ритмічний рисунок своєї колискової. Учні слухають колискову «Котику сіренький».

  • Які почуття виражені в пісні? (Y цій пісні яскраво виражені любов, ніжність, бажання матері бачити свою дитину щас­ливою, розумною, здоровою. Проста мелодія передає ритмічне погойдування колиски.)
  • Порівняйте зміст, інтонаційні особливості колискових «Коти­ку сіренький» та «Повішу колисочку».

6. Слухання «Вечірньої пісні» композитора К. Стеценка.

  • Порівняйте українські народні пісні «Повішу колисочку», «Котику сіренький» з «Вечірньою піснею» композитора К. Стеценка. Що в них спільного?
  • Який характер, настрій, особливості «Вечірньої пісні»?
  • Чи відчувається у ній вплив народної пісні?

7. Підсумок уроку.

  • Який характер народної пісні був головним на уроці?
  • Які особливості колискової пісні?

Учитель проводить оцінювання музичної діяльності учнів, дає домашнє завдання на власний розсуд.

  1. Вихід учнів із класу під звучання музики (за бажанням уч­
    нів).

 

docx
Додано
9 січня 2021
Переглядів
2339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку