ПЕРША ПІСНЯ МАТІНКИ 4 КЛАС
Мета: розкрити особливості жанру народної колискової пісні; розвивати слухацькі, вокальні та творчі навички учнів, емоційно-естетичне ставлення до життя; виховувати моральні, естетичні якості особистості, чуттєвість, любов до матері, краси.
Музичний матеріал: К Стеценко. «Вечірня пісня»; Л. Ревуцький. «Ко- лискова»; українські народні пісні «Повішу я колисочку», «Ой ходить сон».
Тип уроку: урок поглиблення теми.
Обладнання: музичні інструменти (фортепіано, баян, акордеон темброво-шумові інструменти), магнітофон, ілюстрації до музичних творів, портрети композиторів К. Стеценка, Л. Ревуцького.
Хід уроку
1. Вхід учнів до класу під звучання «Вечірньої пісні” композитора К. Стеценка.
2.. Музичне вітання.
Учні виконують поспівку або пісню (за вибором учителя).
3. Бесіда.
Учитель. Колисюва пісня належить до жанру дитячого фольклору. Творцями й виконавцями колискових переважно є жінки - мами, бабусі старші сестрички. Колискова - це пісня материнської душі, діалог двох сердець: дитячого й матусиного Дитина ще не вміє говорити, а від мами вже чує колискову пісеньку, ласкавий тихенький наспів заспокоює та заколисує малюка.
4. Розучування української народної пісні «Повішу я колисочку» в обробці Я. Степового.
Порада вчителю. При знайомстві та розучуванні української народної пісні «Повішу я колисочку» слід звернути увагу учнів на інтонаційні особливсті пісні (мінорний лад, мелодійну двотактну повторюваність),образний зміст тексту.
5. Слухання українськії народної пісні «Котику сіренький» в обробці M. Вериківського.
Учитель. Перш ніж ми послухаємо чудову українську колискову «Котику сіренький», придумайте свою колискову на рядки цієї народної пісенькі
Котику сіренький, котику біленький, Котику волохатий, не ходи по хаті.
Порада вчителю. Створення учнями власної мелодії колискової на слова вірша відбувається у формі гри «Композитор». • Запишіть ритмічний рисунок своєї колискової. Учні слухають колискову «Котику сіренький».
6. Слухання «Вечірньої пісні» композитора К. Стеценка.
7. Підсумок уроку.
Учитель проводить оцінювання музичної діяльності учнів, дає домашнє завдання на власний розсуд.