Планування уроків природознавства у 5 класі.До підручника О. Г. Ярошенко та В. М. Бойко.
Типовими навчальними планами для вивчення навчального предмета «Природознавство» в 5 класі передбачено 2 навчальні години на тиждень. Загальний обсяг навчального часу становить 70 год, з них 3 год — резервний час, що може бути використаний учителем на власний розсуд для організації різноманітних форм навчальної діяльності: екскурсій, проектної та дослідницької діяльності учнів, роботи з додатковими джерелами інформації, корекції та узагальнення знань.
Календарне планування уроків природознавства у 5 класі
(70 годин – 2 години на тиждень)
Складено згідно навчальної програми “Природознавство для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів”, затвердженої Міністерством освіти і науки України від 07. 06. 2017 р. № 804
№ п/п |
Тема уроку |
Дата проведення |
Примітка |
||
5-А |
5-Б |
5-В |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
ВСТУП (6 год.)
|
|||||
1. |
Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини. |
|
|
|
|
2. |
Джерела знань про природу. Практичне заняття №1. Ознайомлення із довідковими виданнями з природничих наук різних типів. |
|
|
|
|
3. |
Методи вивчення природи. |
|
|
|
|
4. |
Обладнання для вивчення природи. Практичне заняття №2. Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень і дослідів. |
|
|
|
|
5. |
Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи. |
|
|
|
|
6. |
Навчальний проект “Жива і нежива природа навколо нас”. |
|
|
|
|
Розділ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15 год.) |
|||||
7. |
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
|
|
|
|
8. |
Практична робота №1. Вимірювання маси та розмірів різних тіл. |
|
|
|
|
9. |
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів. |
|
|
|
|
10. |
Атоми й молекули. |
|
|
|
|
11. |
Дифузія. |
|
|
|
|
12. |
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини. |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
13. |
Чисті речовини і суміші. |
|
|
|
|
14. |
Способи розділення сумішей. |
|
|
|
|
15. |
Практичне заняття №3. Розділення сумішей фільтруванням. |
|
|
|
|
16. |
Явища природи. |
|
|
|
|
17. |
Фізичні явища, їх різноманітність. |
|
|
|
|
18. |
Практичне заняття №4. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні. |
|
|
|
|
19. |
Хімічні явища, їх ознаки. |
|
|
|
|
20. |
Горіння. Гниття. Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
|
|
|
|
21. |
Узагальнення та систематизація знань із теми “Тіла, речовини та явища навколо нас”. |
|
|
|
|
Розділ ІІ. ВСЕСВІТ (8 год.) |
|||||
22. |
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
|
|
|
|
23. |
Зорі та сузір’я. |
|
|
|
|
24. |
Практичне заняття №5. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. |
|
|
|
|
25. |
Загальна будова Сонячної системи. |
|
|
|
|
26. |
Навчальний проект “Наш дім – Сонячна система”. |
|
|
|
|
27. |
Всесвіт і його складові. |
|
|
|
|
28. |
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
|
|
|
|
29. |
Контрольна робота №1. |
|
|
|
|
Розділ ІІІ. ЗЕМЛЯ – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ. Тема 1. Земля як планета (16 год.) |
|||||
30. |
Форма і розміри Землі. |
|
|
|
|
31. |
Внутрішня будова Землі. |
|
|
|
|
32. |
Рухи Землі. Пори року. |
|
|
|
|
33. |
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. |
|
|
|
|
34. |
Способи зображення Землі. |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
35. |
Практичне заняття №6. Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, півкуль, материків і частин світу; географічних об’єктів. |
|
|
|
|
36. |
Ґрунт, його значення. |
|
|
|
|
37. |
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. |
|
|
|
|
38. |
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. |
|
|
|
|
39. |
Вода на Землі. Три стани води. Колообіг води. |
|
|
|
|
40. |
Властивості води. Практичне заняття №7. Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця. |
|
|
|
|
41. |
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. |
|
|
|
|
42. |
Практичне заняття №8. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії). |
|
|
|
|
43. |
Розчини у природі. Практичне заняття №9. Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді. |
|
|
|
|
44. |
Значення води у природі. Використання води людиною. |
|
|
|
|
45. |
Узагальнення та систематизація знань із теми “Земля як планета”.
|
|
|
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище існування організмів (15 год.) |
|||||
46. |
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
|
|
|
|
47. |
Різноманітність організмів: Рослини. |
|
|
|
|
48. |
Різноманітність організмів: Тварини. |
|
|
|
|
49. |
Різноманітність організмів: Гриби і Бактерії. |
|
|
|
|
50. |
Практичне заняття №10. Визначення найбільш поширених в Україні рослин, тварин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій. |
|
|
|
|
51. |
Чинники середовища життя на планеті Земля. Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища. |
|
|
|
|
52. |
Наземно-повітряне середовище. |
|
|
|
|
53. |
Водне середовище життя. |
|
|
|
|
54. |
Ґрунтове середовище життя. |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
55. |
Взаємозв’язки між організмами. Співіснування й угруповання організмів. |
|
|
|
|
56. |
Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. |
|
|
|
|
57. |
Практичне заняття №11. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості. |
|
|
|
|
58. |
Навчальний проект “Вирощування найвищої бобової рослини” |
|
|
|
|
59. |
Контрольна робота №2. |
|
|
|
|
60. |
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточка, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
|
|
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля (7 год.) |
|||||
61. |
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. |
|
|
|
|
62. |
Екологічні проблеми та їх розв’язування. Практичне заняття №12. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. |
|
|
|
|
63. |
Охорона природи. Червона книга України. |
|
|
|
|
64. |
Практична робота №2. Складання Червоної книги своєї місцевості. |
|
|
|
|
65. |
Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі. |
|
|
|
|
66. |
Узагальнення та систематизація знань із теми “Людина на планеті Земля”. |
|
|
|
|
67. |
Навчальний проект “Смітити не можна – переробляти” (про “друге життя” побутових речей). |
|
|
|
|
68. |
Екскурсія до краєзнавчого музею. |
|
|
|
|
69. |
Робота із визначниками рослин. |
|
|
|
|
70. |
Робота із картами та глобусом. |
|
|
|
|