Календарно-тематичне планування уроків природознавства в 9 класі (F70).

Про матеріал
Індивідуальне навчання (педагогічний патронаж). Природознавство. Людина. 35 годин в рік. 1 година в тиждень
Перегляд файлу

 

         ПРИРОДОЗНАВСТВО. ЛЮДИНА

9 клас

 (34 годин, 1 години на тиждень)

 

з\п

Дата

Примітки

К-сть

год.

Зміст навчального

матеріалу

 

 

 

 

І семестр

1

 

 

1

Вступ. Людина – частина живої природи. Збереження та зміцнення здоров’я.

2

 

 

1

Загальне ознайомлення з організмом людини. Органи людини та система органів: опорно-рухова, кровоносна, дихальна, травлення, видільна, нервова. Організм як єдине ціле.

 

 

 

4

Опора і рух

3

 

 

1

Значення опорно-рухової системи. Основні органи опори та руху. Кістки. Типи з’єднання кісток: суглоб, шви, хрящі.

Демонстрування досліду: Статистичне та динамічне навантаження на м’язи.

4

 

 

1

М’язи. Робота м’язів. Значення фізкультури, спорту та ранкової гімнастики для розвитку м’язів. Демонстрування досліду: Стомлення м’язів під час утримання вантажу на витягнутій руці.

5

 

 

1

Попередження викривлення хребта і розвитку плоскостопості.

 Демонстрування досліду: Скорочення м’язів під час згинання і розгинання рук у лікті.

6

 

 

1

Практична робота № 1.

Перша медична допомога при ушкодже-ннях опорно-рухової системи.

 

 

 

5

Кров і кровообіг

7

 

 

1

Кров та її значення. Склад крові, плазма крові. Рух крові в організмі людини – кровообіг.

8

 

 

1

Органи кровоносної системи: серце та судини.

з\п

Дата

Примітки

К-сть

год.

Зміст навчального

матеріалу

9

 

 

1

Пульс та його значення. Попередження серцево-судинних захворювань.

 Практична робота № 2.

Підрахунок частоти пульсу в спокійному стані та після виконання ряду гімнастич-них вправ.

10

 

 

1

Зміцнення серця. Шкідливий вплив куріння та спиртових напоїв на серце та кровоносні судини.

11

 

 

1

Практична робота № 3.

Перша допомога під час кровотеч.

 

 

 

4

Дихання

12

 

 

1

Значення дихання. Органи дихання та їх функції. Голосовий апарат.

13

 

 

1

Хвороби органів дихання та їх попередження. Гігієна органів дихання. Інфекційні захворювання.

Практична робота № 4.

Техніка використання гірчичників, накладання компресів. Виготовлення марлевих пов’язок.

14

 

 

1

Вплив нікотину на органи дихання. Необхідність чистого повітря для дихання. Підтримування чистоти повітря у приміщеннях. Значення зелених насаджень для здоров’я людини.

15

 

 

1

Тематичний залік  № 1

Тест

 

 

 

 

ІІ семестр

 

 

 

6

Харчування і травлення

16

 

 

1

Значення харчування. Харчові продукти та поживні речовини. Вітаміни.

Практична робота № 5.

 Перша допомога при харчових отруєннях.

17

 

 

1

Органи травлення. Значення пережовування їжі, догляд за зубами, профілактика карієсу.

з\п

Дата

Примітки

К-сть

год.

Зміст навчального

матеріалу

18

 

 

1

Травлення в ротовій порожнині, шлунку, кишечнику.

Демонстрування дослідів (на вибір вчителя):

  1. Виявлення крохмалю в хлібові та картоплі.
  2. Виявлення білка і крохмалю в пшеничному борошні.
  3. Дія слини на крохмаль.

19

 

 

1

Гігієна харчування. Запобігання шлунково-кишкових захворювань (гастрит, виразка шлунку).

20

 

 

1

Глистові захворювання та їх попередження. Запобігання харчових отруєнь (апендицит).

21

 

 

1

Профілактика інфекційних захворювань (дизентерія, холера, Боткіна). Вплив алкоголю та куріння на процес травлення.

22

 

 

1

Нирки. Органи сечовидільної системи та їх значення. Запобігання нирковим захворюванням (нефрит, цистит).

 

 

 

3

Шкіра

23

 

 

1

Шкіра людини та її значення. Роль шкіри в терморегуляції. Гігієна шкіри та гігієнічні вимоги до одягу. Сучасні косметичні засоби догляду за волоссям, шкірою обличчя, рук, ніг.

24

 

 

1

Загартування організму. Правила пра-вильного користування природничими факторами загартування.

25

 

 

1

Практична робота 6.

Перша медична допомога при тепловому та сонячному ударах, опіках, обмороже-ннях.

 

 

Самоопрацювання.

 1,5 години на вивчення органів чуттів

Статева система. Жіноча та чоловіча статеві системи, їх функції. Гігієна статевих органів, запобігання інфекційним захворюванням.

 

 

з\п

Дата

Примітки

К-сть

год.

Зміст навчального

матеріалу

 

 

 

2

Нервова система

26

 

 

1

Нервова система (головний та спинний мозок, нерви). Значення нервової системи.

287

 

 

1

Режим дня, гігієна розумової праці. Сон та його значення. Вплив алкоголю, куріння, наркотиків на нервову систему.

 

 

 

8

Органи чуттів

28

 

 

1

Значення органів чуттів.

29

 

 

 

1

 

Будова та функції органу зору. Гігієна органу зору.

Будова та функції органу слуху. Попередження порушень слуху.

30

 

 

1

Орган смаку. Орган нюху. Орган дотику.

31

 

 

1

Практична робота № 7.

Перша медична допомога при травмах органів чуттів.

32

 

 

1

Тематичний залік  № 2

Тест

33,

34

 

 

1

1

Екологія людини. Місце і значення людини в природі. Вплив навколишнього середовища на організм людини.

Демонстрування діафільму „Організм людини і середовище” (на вибір вчителя).

35

 

 

1

Підсумковий урок за рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Орієнтовні навчальні досягнення учнів на кінець року:

- має уявлення про організм як єдине ціле;

- має уявлення про основи здорового способу життя;

- має уявлення про хвороби та профілактичні заходи їх запобігання;

- має знання про органи людини та систему органів: опорно-рухова, кровоносна, дихальна, травлення, видільна, нервова системи;

- вміє дотримуватись правил особистої гігієни;

- вміє надавати першу медичну допомогу при ушкодженнях опорно-рухової системи, під час кровотеч, при тепловому та сонячному ударах, опіках, обмороженнях, вміє накладати гірчичники та компреси(самостійно/ за допомогою дорослого);

- знає про фактори, що зберігають здоров’я, і такі, що порушують його.

 

*Орієнтовні показники стану сформованості життєвої компетентності учнів на кінець року:

- має уявлення про органи людини та систему органів: опорно-рухова, кровоносна, дихальна, видільна, нервова системи та система травлення;

- має уявлення про значення фізкультури, спорту та ранкової гімнастики;

- має уявлення про правильне харчування та його вплив на здоров’я людини;

- має уявлення про режим та розпорядок дня;

- має уявлення та намагається дотримуватись правил особистої гігієни.

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Планування
Інкл
Додано
2 вересня 2022
Переглядів
1369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку