Календарно-тематичне планування уроків історії в 5 Б класі
ІІ семестр 2020-2021 навчальний рік
№ |
Дата уроку |
ЗМІСТ УРОКУ
|
Учнівська компетентність |
примітка |
|
|
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
Реалізація НЛ – 1, НЛ – 2, НЛ – 3, НЛ - 4 |
|
||
30 |
|
Джерела, які зберігають пам’ять про розвиток Київської держави. Данило Галицький (пам’ятник королеві Данилу (м. Львів)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю 1253 р. — коронація Данила Галицького); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників) |
|
|
31 |
|
Кримське ханство. Ханський палац (м. Бахчисарай) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників) |
|
|
32 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: козацька Україна |
Інформаційна (Розумію: пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу; як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії рідного краю); хронологічна (Знаю: середина ХVІ ст. – перша Січ на о. Мала Хортиця, визначити епоху, в яку вони виникли); логічна відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії України); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників) |
|
|
33 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Богдан Хмельницький (резиденція Богдана Хмельницького (м. Чигирин), пам’ятник Богдану Хмельницькому (м. Київ)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1648 р. — початок визвольної війни українського народу під проводом Богдана Хмельницького. 1649 р.- Утворення Української козацької держави); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб,яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників) |
|
|
34 |
|
Українські землі під владою двох імперій. Початок українського національного відродження. |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1840 р. — перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка ); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
35 |
|
Українські землі під владою двох імперій. Зміцнення українського руху. |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю ІІ пол.. ХІХ ст. – створення Громад; заборони на використання української мови ); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
36 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція) (пам’ятник Михайлові Грушевському (м. Київ)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1917—1921 рр. — Українська революція. Формування національної державності); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
37 |
|
Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921 рр.) ( пам’ятник Героям Крут (Чернігівська обл.), Меморіал воїнам УГА (Личаківський цвинтар у Львові)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1917—1921 рр. — Українська революція. Формування національної державності); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
38 |
|
Політика більшовиків щодо України |
Інформаційна (Розумію яку політику здійснювали більшовики щодо України); хронологічна (Знаю: 1922 р.- створення СРСР); логічна впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники м. Харкова); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
39 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Голодомор (Національний музей «Меморіал пам’яті жертв Голодомору в Україні» (м. Київ)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю:1932—1933 рр. - Голодомор як геноцид українського народу); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
Презентація 27 |
|
40 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Друга світова війна (меморіальний простір у Бабиному Яру (м. Київ)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю:1939—1945 рр. — трагедії й звитяги українського народу в роки Другої світової війни.); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
41 |
|
Україна в роки Другої світової війни. ( монумент «Батьківщина-мати» і Національний музей історії України у Другій світовій війні (м. Київ)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю:1939—1945 рр. — трагедії й звитяги українського народу в роки Другої світової війни); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
42 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України. (монумент Незалежності (м. Київ)) |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 24 серпня 1991 р. —Акт проголошення незалежності України; 28 серпня 1996 р. — ухвалення Конституції України); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
43 |
|
Революція Гідності 2013-2014 рр. ( Меморіал Героям Небесної Сотні (м. Київ)). |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 2013—2014 рр. — Революція Гідності); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому) |
|
|
44 |
|
Практичне заняття. Людина у правових пам’ятках України |
Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 28 серпня 1996 р. — ухвалення Конституції України); логічна (порівнювати підходи до прав людини в різні історичні епохи на матеріалі правових пам’яток України); аксіологічна (проаналізувати витяги з правових пам’яток України (зокрема Конституції України) та поміркувати про їхню роль у захисті прав людини і громадянина) |
С.143-145 ЛОІППО |
|
45 |
|
Практичне заняття. Розповідь (усно або письмово) про відвідану пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї. |
Інформаційна (Розумію: як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії рідного краю); логічна (Умію: розпізнати історичні пам’ятки і пам’ятники; описати пам’ятку історії встановлену в рідному краї); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії рідного краю); хронологічна ( встановлювати час створення пам’ятки історії); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників) |
|
|
46 |
|
Урок узагальнення з теми «Історія України в пам’ятках». Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
Реалізація НЛ – 1, НЛ – 2, НЛ – 3, НЛ - 4 |
|
||
47 |
|
Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження. |
Інформаційна (Розумію: значення для людини пам’яті про власне минуле, минуле родини, народу; взаємопов’язаність історичних подій; правила, якими керуються історики в дослідницькій роботі; поняття «історичний факт», «історична особа», «історичний образ», «історичне дослідження»); логічна (Умію: підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб, подій власного життя) |
|
|
48 |
|
Давня книга – історичне джерело |
Інформаційна (Розумію: значення для людини книги сьогодні та в минулому); хронологічна (Знаю:першим шкільним підручником на українських землях був «Буквар», виданий у Львові в 1574 р. Іваном Федоровим); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки) логічна (Умію: підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел); аксіологічна (пояснити значення давньої книги як історичного джерела) |
|
|
49 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори: руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; козацькі літописи. Літопис Самійла Величка; історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. |
Інформаційна (Знаю: імена руських і козацьких літописців, назви їхніх праць; імена українських істориків та назви головних їхніх досліджень); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства); просторова ( показати на карті місцевість, де створені пам’ятки); логічна (Умію: підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб) |
|
|
50 |
|
Наукове і мистецьке осмислення минулого. Художні твори про минуле України |
Інформаційна (Знаю: художні твори про минуле України); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства); просторова ( показати на карті місцевість, де створені художні твори); логічна (Умію: відрізнити науково-популярний історичний текст від художнього); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб) |
|
|
51 |
|
Практична робота. Підготувати мінідослідження з історії своєї родини, використовуючи відомості з різних доступних джерел; зіставити й пов’язати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини. |
Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства); просторова ( показати на карті місцевість, пов’язану з історією родини); логічна (підготувати мінідослідження з історії своєї родини, використовуючи відомості з різних доступних джерел; зіставити й пов’язати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб) |
|
|
52 |
|
Творча робота. Повідомлення з історії родини, презентация родинного дерева. |
Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства); просторова ( показати на карті місцевість, пов’язану з історією родини); логічна (представити повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб) |
|
|
53 |
|
Урок узагальнення з теми «Дослідники історії». Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
Реалізація НЛ – 1, НЛ – 2, НЛ – 3, НЛ - 4 |
|
||
54 |
|
Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки |
Інформаційна (розуміти значення понять «натуральне господарство», «ринкове господарство», «місто»); хронологічна (встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові звязки); просторова ( читати історичну карту за її легендою); логічна (Розумію: господарство (економіку) як виробництво необхідних для життя і розвитку суспільства речей і послуг, обмін ними, їх розподіл і використання); аксіологічна (обґрунтовувати як природні умови можуть впливати на життя людей) |
|
|
55 |
|
Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер |
Інформаційна (Розумію: причини підвищення ролі міст у господарському й культурному житті суспільств); хронологічна (встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові звязки); просторова ( читати історичну карту за її легендою); логічна (Умію: розпізнати зміни, яких упродовж історії зазнало життя в місті й селі); аксіологічна (висловити припущення про характер занять людей у майбутньому) |
|
|
56
|
|
Практичне заняттяю. Підготувати повідомлення (міні-проект) про одяг людини в минулому; підготувати повідомлення (міні-проект) про харчування людей у минулому |
Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства); логічна (Умію: Підготувати повідомлення про одяг та харчування людей у минулому); ); аксіологічна (осмислювати взаємопов’язаність минулого, теперішнього і майбутнього) |
|
|
57 |
|
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці. |
Інформаційна (розуміти значення понять «наука», «освіта», «школа», «університет»); хронологічна (Знаю: 1632 р. — утворення Києво-Могилянської колегії; 1661 р. — заснування Львівського університету; 1805 р. — відкриття Харківського університету; 1834 р. — відкриття Київського Університету (університету Святого Володимира); логічна (Розумію: освіту як спосіб включення людини в суспільство відповідно до її здібностей і зусиль, а науку й мистецтво — як способи пізнання й відображення людиною світу й життя); аксіологічна (Умію: розпізнати явні зміни, які відбулися в історії у сфері освіти й науки) |
|
|
58 |
|
Становлення і розвиток освіти м. Вінниці |
Інформаційна (розуміти значення понять «місто», «епідемія», «дозвілля»); логічна (Розумію: освіту як спосіб включення людини в суспільство відповідно до її здібностей і зусиль); аксіологічна (Умію: розпізнати явні зміни, які відбулися в історії у сфері освіти й науки в м. Вінниці) |
|
|
59 |
|
Дозвілля. Творче завдання. Скласти розповідь про родинні традиції та свята |
Інформаційна (Розумію: гру як спосіб набуття досвіду, рівновартісного праці й навчанню); хронологічна (Знаю: 1896 р. — перші сучасні Олімпійські ігри; 1960-і роки — початок комп’ютеризації); просторова (уміння орієнтуватися в історичному просторі); логічна (Умію: скласти розповідь про родинні традиції та свята); аксіологічна (висловити припущення про характер занять людей у майбутньому) |
С.31-32, 38-39…М. |
|
60 |
|
Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт. |
Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); хронологічна (Знаю: 1896 р. — перші сучасні Олімпійські ігри; 1960-і роки — початок комп’ютеризації); просторова (уміння орієнтуватися в історичному просторі); логічна (Умію: встановити окремі причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть); аксіологічна (висловити припущення про характер занять людей у майбутньому) |
|
|
61 |
|
Практичне заняття Як колись проводили вільний час. |
Інформаційна (уміння працювати на основі інформації від батьків (бабусь і дідусів, інших родичів), а також доступних писемних і речових джерел); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства ); просторова (уміння орієнтуватися в історичному просторі); логічна (Умію: скласти розповідь про ігри на дозвіллі (й іграшки) батьків); аксіологічна (порівняти ігри на дозвіллі (й іграшки) батьків і власні) |
|
|
62 |
|
Практичне заняття. Які історичні пам’ятки вашого рідного краю розповідають про минуле |
Інформаційна (Розумію: як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії рідного краю); логічна (Умію: розпізнати історичні пам’ятки і пам’ятники; описати пам’ятку історії встановлену в рідному краї); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії рідного краю); хронологічна (Знаю: встановлювати час події яку присвячена пам’ятка історії); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників) |
|
|
63 |
|
Практичне заняття. Моя уявна подорож історичними місцями України |
Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); логічна (Умію: розпізнати історичні пам’ятки і пам’ятники; описати пам’ятку історії); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані пам’ятки історії); хронологічна ( встановлювати час створення пам’ятки історії); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників) |
|
|
64 |
|
Урок узагальнення з теми « Усе має минуле». Тематичне оцінювання |
|
|
|
65 |
|
Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України |
Інформаційна (Розумію: як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії); логічна ( розповісти про роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії); хронологічна ( встановлювати час створення пам’ятки історії); аксіологічна ( обґрунтовувати дбайливе ставлення до пам’яток історії як обов’язок кожного громадянина України) |
|
|
66 |
|
Узагальнення до курсу |
|
|
|