Календарно-тематичне планування уроків пропедевтичного курсу "Вступ до історії"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків історії з визначенням розвитку компетентностей учнів 5 класу. Розраховано на 2 години на тиждень. ІІ семестр.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків історії в 5 Б класі  

ІІ семестр                      2020-2021 навчальний рік                                                                              

Дата

уроку  

ЗМІСТ УРОКУ

 

 

Учнівська компетентність

 

примітка

 

Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ

Реалізація НЛ – 1, НЛ – 2, НЛ – 3, НЛ - 4

 

30

 

Джерела, які зберігають пам’ять про розвиток Київської держави. Данило Галицький (пам’ятник королеві Данилу (м. Львів))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю 1253 р. — коронація Данила Галицького); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників)

 

31

 

Кримське ханство. Ханський палац (м. Бахчисарай)

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників)

 

32

 

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України:  козацька Україна

Інформаційна (Розумію: пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу; як і навіщо турбуватися про пам’ятки історії рідного краю); хронологічна (Знаю: середина ХVІ ст. – перша Січ на о. Мала Хортиця, визначити епоху, в яку вони виникли); логічна відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії України); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; розпізнати символічний зміст пам’ятників)

 

33

 

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Богдан Хмельницький (резиденція Богдана Хмельницького (м. Чигирин), пам’ятник Богдану Хмельницькому (м. Київ))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1648 р. — початок визвольної війни українського народу під проводом Богдана Хмельницького. 1649 р.- Утворення Української козацької держави); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб,яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників)

 

34

 

Українські землі під владою двох імперій. Початок українського національного відродження.

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1840 р. — перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка ); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

35

 

Українські землі під владою двох імперій. Зміцнення українського руху.

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю ІІ пол.. ХІХ ст. – створення  Громад; заборони на використання української мови ); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

36

 

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України:  новітня Україна: на шляху до державної незалежності (Українська революція) (пам’ятник Михайлові Грушевському (м. Київ))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1917—1921 рр. — Українська революція. Формування національної державності); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

37

 

Українська революція і боротьба за збереження державності (1917-1921 рр.) ( пам’ятник Героям Крут (Чернігівська обл.), Меморіал воїнам УГА (Личаківський цвинтар у Львові))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 1917—1921 рр. — Українська революція. Формування національної державності); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

38

 

Політика більшовиків щодо України

Інформаційна (Розумію яку політику здійснювали більшовики щодо України);  хронологічна (Знаю: 1922 р.- створення СРСР);  логічна впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники м. Харкова); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

39

 

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Голодомор  (Національний музей «Меморіал пам’яті жертв Голодомору в Україні» (м. Київ))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю:1932—1933 рр. - Голодомор як геноцид українського народу); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

Презентація 27

40

 

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Друга світова війна (меморіальний простір у Бабиному Яру (м. Київ))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю:1939—1945 рр. — трагедії й звитяги українського народу в роки Другої світової війни.); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова

( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

41

 

Україна в роки Другої світової війни. ( монумент «Батьківщина-мати» і Національний музей історії України у Другій світовій війні (м. Київ))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю:1939—1945 рр. — трагедії й звитяги українського народу в роки Другої світової війни); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

42

 

Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України. (монумент Незалежності (м. Київ))

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 24 серпня 1991 р. —Акт проголошення незалежності України; 28 серпня 1996 р. — ухвалення Конституції України); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

43

 

Революція Гідності 2013-2014 рр. ( Меморіал Героям Небесної Сотні (м. Київ)).

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 2013—2014 рр. — Революція Гідності); логічна (відшукати (у бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, встановлені в Україні); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників; наводити приклади порушення прав людини у минулому)

 

44

 

Практичне заняття. Людина у правових пам’ятках України

Інформаційна (Розумію пам’ятку історії як скарб, гордість і надбання народу); хронологічна (Знаю: 28 серпня 1996 р. — ухвалення Конституції України); логічна (порівнювати підходи до прав людини в різні історичні епохи на матеріалі правових пам’яток України); аксіологічна (проаналізувати витяги з правових пам’яток України (зокрема Конституції України) та поміркувати про їхню роль у захисті прав людини і громадянина)

С.143-145 ЛОІППО

45

 

Практичне заняття. Розповідь (усно або письмово) про відвідану  пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї.

Інформаційна (Розумію: як і навіщо турбуватися про

пам’ятки історії рідного краю); логічна (Умію: розпізнати історичні пам’ятки і пам’ятники; описати пам’ятку історії встановлену в рідному краї); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії рідного краю); хронологічна ( встановлювати час створення  пам’ятки історії); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників)

 

46

 

Урок узагальнення з теми «Історія України в пам’ятках». Тематичне оцінювання

 

 

 

Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ

Реалізація НЛ – 1, НЛ – 2, НЛ – 3, НЛ - 4

 

47

 

Головні цілі пізнання минулого. Фах історика. Що таке історичний факт, історична особа, історичне дослідження.

Інформаційна (Розумію: значення для людини пам’яті про власне минуле, минуле родини, народу; взаємопов’язаність історичних подій; правила, якими керуються історики в дослідницькій роботі; поняття «історичний факт», «історична особа», «історичний образ», «історичне дослідження»); логічна (Умію: підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб, подій власного життя)

 

48

 

Давня книга – історичне джерело

Інформаційна (Розумію: значення для людини книги сьогодні та в минулому);  хронологічна (Знаю:першим шкільним підручником на українських землях був «Буквар», виданий у Львові в 1574 р. Іваном Федоровим); просторова ( показати на карті місцевість, де розташовані пам’ятки) логічна (Умію: підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел);   аксіологічна (пояснити значення  давньої  книги як  історичного джерела)

 

49

 

Історичні праці про Україну та їхні автори:  руські літописи. «Повість минулих літ» літописця Нестора; козацькі літописи. Літопис Самійла Величка; історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського.

Інформаційна (Знаю: імена руських і козацьких літописців,

назви їхніх праць; імена українських істориків та назви головних їхніх досліджень); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства);  просторова ( показати на карті місцевість, де створені пам’ятки); логічна (Умію: підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб)

 

50

 

Наукове і мистецьке осмислення минулого.

Художні твори про минуле України

Інформаційна (Знаю: художні твори про минуле України); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства);  просторова ( показати на карті місцевість, де створені художні твори); логічна (Умію: відрізнити науково-популярний історичний текст від художнього); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб)

 

51

 

Практична робота. Підготувати мінідослідження з історії своєї родини, використовуючи відомості з різних доступних джерел; зіставити й пов’язати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини.

Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства);  просторова ( показати на карті місцевість, пов’язану з історією родини); логічна (підготувати мінідослідження з історії своєї родини, використовуючи відомості з різних доступних джерел; зіставити й пов’язати вибрані факти з історії України, рідного краю і своєї родини); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб)

 

52

 

Творча робота. Повідомлення з історії родини, презентация родинного дерева.

Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства);  просторова ( показати на карті місцевість, пов’язану з історією родини); логічна (представити повідомлення з історії родини, підготувати презентацію родового дерева); аксіологічна (пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб)

 

53

 

Урок узагальнення з теми «Дослідники історії». Тематичне оцінювання

 

 

 

Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ

Реалізація НЛ – 1, НЛ – 2, НЛ – 3, НЛ - 4

 

54

 

Праця і господарство: колись і сьогодні. Традиційні заняття українців. Від натурального до ринкового господарства. Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки

Інформаційна (розуміти значення понять «натуральне господарство», «ринкове господарство», «місто»);  хронологічна (встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові звязки);  просторова ( читати історичну карту за її легендою); логічна (Розумію: господарство (економіку) як виробництво необхідних для життя і розвитку суспільства речей і послуг, обмін ними, їх розподіл і використання);  аксіологічна (обґрунтовувати як природні умови можуть впливати на життя людей)    

 

55

 

Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер

Інформаційна (Розумію: причини підвищення ролі міст у

господарському й культурному житті суспільств);  хронологічна (встановлювати близькі та далекі причинно-наслідкові звязки);  просторова ( читати історичну карту за її легендою); логічна (Умію: розпізнати зміни, яких упродовж історії зазнало життя в місті й селі);  аксіологічна (висловити припущення про характер занять людей у майбутньому)

 

56

 

 

Практичне заняттяю. Підготувати повідомлення (міні-проект) про одяг людини в минулому;  підготувати повідомлення (міні-проект) про харчування людей у минулому

Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства);   логічна (Умію: Підготувати повідомлення про одяг та харчування людей у минулому); ); аксіологічна (осмислювати взаємопов’язаність минулого, теперішнього і майбутнього)

 

57

 

Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах. Зростання ролі розумової праці.

Інформаційна (розуміти значення понять «наука», «освіта»,

«школа», «університет»);  хронологічна (Знаю: 1632 р. — утворення Києво-Могилянської колегії; 1661 р. — заснування Львівського університету; 1805 р. — відкриття Харківського університету; 1834 р. — відкриття Київського Університету (університету Святого Володимира); логічна (Розумію: освіту як спосіб включення людини в суспільство відповідно до її здібностей і зусиль, а науку й мистецтво — як способи пізнання й відображення людиною світу й життя);  аксіологічна (Умію: розпізнати явні зміни, які відбулися в історії у сфері освіти й науки)

 

58

 

Становлення і розвиток освіти м. Вінниці

Інформаційна (розуміти значення понять «місто», «епідемія», «дозвілля»); логічна (Розумію: освіту як спосіб включення людини в суспільство відповідно до її здібностей і зусиль); аксіологічна (Умію: розпізнати явні зміни, які відбулися в історії у сфері освіти й науки в м. Вінниці)

 

59

 

Дозвілля. Творче завдання. Скласти розповідь про родинні традиції та свята

Інформаційна (Розумію: гру як спосіб набуття досвіду,

рівновартісного праці й навчанню);  хронологічна (Знаю:

1896 р. — перші сучасні Олімпійські ігри; 1960-і роки — початок комп’ютеризації);  просторова (уміння орієнтуватися в історичному просторі); логічна (Умію: скласти розповідь про родинні традиції та свята); аксіологічна (висловити припущення про характер занять людей у майбутньому)

С.31-32, 38-39…М.

60

 

Турбота про здоров’я. Медицина. Аптеки. Спорт.

Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації);  хронологічна (Знаю: 1896 р. — перші сучасні Олімпійські ігри; 1960-і роки — початок комп’ютеризації);  просторова (уміння орієнтуватися в історичному просторі); логічна (Умію: встановити окремі причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть); аксіологічна (висловити припущення про характер занять людей у майбутньому)

 

61

 

Практичне заняття  Як колись проводили вільний час.

Інформаційна (уміння працювати на основі інформації від батьків (бабусь і дідусів, інших родичів), а також доступних писемних і речових джерел);  хронологічна (виявляти зміни і тривалість життя суспільства  );  просторова (уміння орієнтуватися в історичному просторі); логічна (Умію: скласти розповідь про ігри на дозвіллі (й іграшки) батьків); аксіологічна (порівняти ігри на дозвіллі (й іграшки) батьків і власні)

 

62

 

Практичне заняття. Які історичні пам’ятки вашого рідного краю розповідають про минуле

Інформаційна (Розумію: як і навіщо турбуватися про

пам’ятки історії рідного краю); логічна (Умію: розпізнати історичні пам’ятки і пам’ятники; описати пам’ятку історії встановлену в рідному краї); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії рідного краю); хронологічна (Знаю: встановлювати час події яку присвячена  пам’ятка історії); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників)

 

63

 

Практичне заняття. Моя уявна подорож історичними місцями України

Інформаційна (уміння працювати з джерелами історичної інформації); логічна (Умію: розпізнати історичні пам’ятки і пам’ятники; описати пам’ятку історії); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані пам’ятки історії); хронологічна ( встановлювати час створення  пам’ятки історії); аксіологічна (розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники;  розпізнати символічний зміст пам’ятників)

 

64

 

Урок узагальнення з теми « Усе має минуле». Тематичне оцінювання

 

 

65

 

Роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України

Інформаційна (Розумію: як і навіщо турбуватися про

пам’ятки історії); логічна ( розповісти про роль громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України); просторова (показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії); хронологічна ( встановлювати час створення  пам’ятки історії); аксіологічна ( обґрунтовувати  дбайливе ставлення до  пам’яток історії як обов’язок кожного громадянина України)

 

66

 

Узагальнення до курсу

 

 

 

doc
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
2956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку