Календарно-тематичне планування уроків «Технології» (інтегрований курс) 5 клас Модельна навчальна програма «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків «Технології» (інтегрований курс) для класів без поділу 5 клас Модельна навчальна програма «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків «Технології» (інтегрований курс)

5 клас

Модельна навчальна програма «Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С, Приходько Ю.М.)

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

з/п

Дата

Зміст уроку

Очікувані результати

Наскрізні змістові лінії

Вступ (2 год.)

1-2

 

Що таке технологія. Основні види технологічної діяльності у побуті. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку в навчальній майстерні, загальними правила безпечної праці та елементами технологічної діяльності.

Поняття про проєктування. Методи проєктування: метод фантазування. Етапи проєктування. Зміст роботи на кожному етапі. Послідовність роботи над проєктом.

 

Громадянська відповідальність

 

Здоров'я і безпека

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) (8 год.)

Об’єкт проектної діяльності. Панно

3-4

 

 

Вибір та обґрунтування об’єкту проектування (панно). Добір та аналіз моделей-аналогів.

Проектування форми методом фантазування. Графічне

зображення виробу.

Визначає та застосовує цифрові пристрої на

різних етапах проектно-технологічної діяльності.

Дотримується послідовності етапів проектування.

Застосовує метод фантазування при проектуванні виробу.

Визначає смаки споживачів обраного об’єкта проектування, його функціональність та

естетичність за невеликих за обсягом маркетингових досліджень.

Здійснює пошук моделей – аналогів, аналізує їх

найкращі ознаки.

Відображає творчий задум в зручній формі.

Створює ескіз виробу.

Визначає послідовність технологічних операцій.

Добирає матеріали необхідні для майбутнього

виробу.

Добирає інструменти та пристосування.

Виготовляє виріб та опорядковує його

дотримуючись правил безпечної праці.

Визначає свій рівень навчальних досягнень.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

5-6

 

 

Добір конструкційних матеріалів, інструментів та пристосувань.

Виготовлення шаблонів.

Розкроювання деталей аплікації.

Підприємливість та фінансова грамотність

7-8

 

Прикріплення деталей аплікації до основи панно.

Підприємливість та фінансова грамотність

9-10

 

Виготовлення виробу, його остаточна обробка, опорядкування (оформлення в рамку) виробу та його оздоблення. Захист проєкту.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Технологія виготовлення виробів з фанери (20год.)

Об’єкт проектної діяльності. Настільна гра

11-12

 

Вибір об’єкта проектування. Послідовність виготовлення виробу. Виконання ескізу виробу. Економне розмічання деталей на фанері.

Визначає потреби та смаки споживачів обраного

об’єкта проєктування, особливості його

конструкції, функціональності, естетичності за

допомогою проведення невеликих за обсягом і

масштабом маркетингових досліджень.

Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб

критерії, яким має відповідати об’єкт

проєктування, та визначає його параметри.

Добирає матеріали для виготовлення виробу та

розраховує витрати на них.

Добирає необхідні інструменти і пристосування

відповідно до визначеної технологічної

послідовності.

Виконує заплановані технологічні операції у

визначеній послідовності, раціонально

розподіляючи час.

Оцінює ризики, пов’язані з виготовленням виробу, за потреби знаходить способи їх усунення самостійно або за допомогою вчителя

чи інших осіб.

Спільно з учителем чи іншими особами визначає

свій рівень навчальних досягнень.

Громадянська відповідальність

 

Здоров'я і безпека

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

13-14

 

Технологічний процес виготовлення виробу з фанери за допомогою випилювання. Випилювання основних деталей виробу. Шліфування окремих елементів.

Здоров'я і безпека

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

15-16

 

Випилювання та шліфування дрібних деталей виробу.

Здоров'я і безпека

 

Підприємливість та фінансова грамотність

17-18

 

Склеювання та шліфування поверхні деталей. Обробка крайок.

Оздоблення в техніці пірографії.

Підприємливість та фінансова грамотність

19-20

 

Остаточно обробка (покриття захисними засобами).

Захист проекту

Здоров'я і безпека

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Об’єкт проектної діяльності. Підставка для телефону

21-22

 

Вибір об’єкта проектування. Послідовність виготовлення виробу. Поняття про метод фантазування та його застосування.

Виконання ескізу виробу

Визначає потреби та смаки споживачів обраного

об’єкта проєктування, особливості його

конструкції, функціональності, естетичності за

допомогою проведення невеликих за обсягом і

масштабом маркетингових досліджень.

Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб

критерії, яким має відповідати об’єкт

проєктування, та визначає його параметри.

Добирає матеріали для виготовлення виробу та

розраховує витрати на них.

Добирає необхідні інструменти і пристосування відповідно до визначеної технологічної

послідовності.

Виконує заплановані технологічні операції у

визначеній послідовності, раціонально

розподіляючи час.

Застосовує техніки декоративно-ужиткового

мистецтва у процесі оздоблення виробу.

Спільно з учителем чи іншими особами визначає

свій рівень навчальних досягнень.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

23-24

 

Визначення необхідної кількості матеріалу на виріб. Економне

розмічання деталей на фанері. Добір інструментів та пристосувань. Технологічний процес виготовлення виробу з фанери за допомогою

випилювання. Випилювання зовнішніх контурів.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

25-26

 

Випилювання внутрішніх контурів. Шліфування поверхні деталей.

Обробка крайок.

Здоров'я та безпека

27-28

 

Фарбування основи. Оздоблення виробу в техніці «Декупаж» або

«Трафаретний розпис».

Здоров'я та безпека

 

Підприємливість та фінансова грамотність

29-30

 

Остаточно обробка. Захист проекту

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Технологія обробки дроту

Об’єкт проектної діяльності. Закладка

30-31

 

Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування (види закладок).

Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування форми методом фантазування. Моделі-аналоги. Графічне зображення

Здійснює пошук та обирає моделі-аналоги

відповідно до запланованого об’єкта

проєктування.

Виконує ескіз моделі виробу, зазначає

інформацію, необхідну для його виготовлення.

Розраховує потрібну кількість матеріалів для

виготовлення спроєктованого виробу.

Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб

критерії, яким має відповідати об’єкт

проєктування, та визначає його параметри.

Використовує інструменти та пристосування

самостійно або за допомогою інших,

дотримуючись правил безпечної праці та

санітарних норм.

Контролює та оцінює процес і якість

виготовлення виробу, у разі потреби

виправляючи недоліки.

Спільно з учителем чи іншими особами визначає

свій рівень навчальних досягнень.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

32-33

 

Визначення необхідної кількості матеріалу на виріб. Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи з дротом.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

34-35

 

Технологія виготовлення виробу (вирівнювання, гнуття за ескізом,

застосування інструментів).

Підприємливість та фінансова грамотність

 

36-37

 

Остаточна обробка виробу. Випробування виробу.

Підприємливість та фінансова грамотність

38-40

 

Контроль та якість виготовленого виробу, виправлення недоліків.

Захист проектів.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Об’єкт проектної діяльності. Головоломка з дроту

41-42

 

Вибір та обґрунтування об’єкта проектування (види головоломок).

Планування роботи з виконання проекту. Проектування форми методом фантазування. Моделі-аналоги.

Пояснює перевірену інформацію про доцільність

застосування різних матеріалів.

Розраховує потрібну кількість матеріалів для

виготовлення спроєктованого виробу.

Розробляє за допомогою вчителя чи інших осіб

критерії, яким має відповідати об’єкт проєктування, та визначає його параметри.

Виконує кресленник деталей виробу.

Виконує заплановані технологічні операції у

визначеній послідовності, раціонально

розподіляючи час.

Використовує інструменти та пристосування

самостійно або за допомогою інших,

дотримуючись правил безпечної праці та

санітарних норм.

Контролює та оцінює процес і якість

виготовлення виробу, у разі потреби

виправляючи недоліки.

Спільно з учителем чи іншими особами визначає

свій рівень навчальних досягнень.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

43-44

 

Виконання кресленника.

Добір інструментів та конструкційних матеріалів для роботи з дротом. Визначення необхідної кількості матеріалу на виріб.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

45-46

 

Технологія виготовлення виробу (вирівнювання, гнуття за кресленником, використання інструментів та пристосувань).

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Здоров'я та безпека

47-48

 

Остаточна обробка виробу. Випробування виробу.

Підприємливість та фінансова грамотність

49-50

 

Контроль та якість виготовленого виробу, виправлення недоліків.

Захист проектів.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Технологія плетіння з паперової лози

Об’єкт проектної діяльності. Декоративна підвіска «Серце» з паперової лози

51-52

 

Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування (виду декоративних підвісок). Планування роботи з виконання проекту. Проєктування форми методом фантазування. Моделі-аналоги. Графічне зображення

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва.

Використовує кілька джерел інформації про традиції та сучасні тенденції в декоративно-ужитковому мистецтві, визначає її достовірність.

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту тощо.

Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно-ужиткового мистецтва

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

53-54

 

Добір та підготовка матеріалу для плетіння виробу. Добір інструментів та пристосувань. Технологічні особливості плетіння з паперової лози.

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

55-56

 

Послідовність виготовлення виробу. Моделювання форми виробу.  Виготовлення паперових трубочок.

Підприємливість та фінансова грамотність

57-58

 

Плетіння виробу. Фарбування виробу.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Здоров'я та безпека

59-60

 

Остаточна обробка виробу. Захист проекту

Підприємливість та фінансова грамотність

Технологія ниткографіки

Об’єкт проектної діяльності. Картина

61-62

 

Вибір та обґрунтування об’єкта проєктування. Планування роботи з виконання проекту.

Проектування форми методом фантазування. Моделі-аналоги. Графічне зображення

Спираючись на власні знання, розпізнає матеріали та інструменти, які використовуються в основних видах декоративно-ужиткового мистецтва.

Використовує кілька джерел інформації про традиції та сучасні тенденції в декоративно-ужитковому мистецтві, визначає її достовірність.

Оцінює та обґрунтовує значення декоративно-ужиткового мистецтва у власному житті на основі зібраної інформації.

Застосовує технології і техніки декоративно-ужиткового мистецтва у процесі виготовлення та відповідно оздоблення готових виробів, естетизації власного побуту тощо.

Виявляє ініціативність і партнерську взаємодію у процесі спільної роботи із створення виробу техніками декоративно-ужиткового мистецтва

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

63-64

 

Технологія ниткографії. Властивості ниток. Технологія підготовки основи.

Добір конструкційних матеріалів, інструментів та обладнання. Розмічання деталей,  нанесення малюнка, приклеювання ниток на основу

Підприємливість та фінансова грамотність

 

65-66

 

Остаточна обробка виробу. Захист проекту.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Технологія догляду за волоссям

Об’єкт проектної діяльності. Догляд за волоссям

67-68

 

Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології догляду за волоссям: зовнішній вигляд волосся; типи волосся; пристосування та засоби для догляду за волоссям.

Планування роботи з догляду за волоссям. Визначення типу волосся.

Добір засобів та пристосувань відповідно до типу волосся.

Визначає власні/чужі потреби в організації побуту.

Розрізняє корисні для здоров’я елементи життєвого простору, обґрунтовує раціональність їх використання.

Оцінює споживацькі якості, естетичний вигляд і корисність для здоров’я обраного чи створеного виробу.

Провадить проєктно-технологічну діяльність стосовно розв’язання побутових проблем, самообслуговування.

Облаштовує або вдосконалює власний життєвий простір з урахуванням власних потреб, потреб інших осіб.

Усвідомлено формулює завдання у співпраці з іншими особами відповідно до власних потреб у побуті. Розрізняє види побутової техніки за функціональним призначенням відповідно до визначених завдань. Пояснює загальні принципи роботи побутової техніки відповідно до її функцій та призначення. Дотримується встановлених вимог до техніки безпеки під час експлуатації технічних пристроїв у побутових умовах

Громадянська відповідальність

 

Здоров'я та безпека

69-70

 

Догляд за волоссям під час миття.

Догляд за волоссям під час сушіння та укладання. Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту. Захист проекту.

Здоров'я та безпека

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Планування
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
7059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку