Підсумковий урок з предмету технології в 10 класі “Умілі господині”

Про матеріал
• узагальнити і закріпити знання, отримані на уроках технології; • розвивати увагу, логічне мислення; естетичний смак; • сприяти згуртуванню колективу учнів, створенню сприятливого психологічного мікроклімату; • виховувати відповідальність перед колективом, критичне ставлення до досягнутого результату.
Перегляд файлу

Тема уроку: Підсумковий урок з предмету технології в 10 класі

“Умілі господині”

Мета уроку:

  •                           узагальнити і закріпити знання, отримані на уроках технології;
  •                           розвивати увагу, логічне мислення; естетичний смак;
  •                           сприяти згуртуванню колективу учнів, створенню сприятливого психологічного мікроклімату;
  •                           виховувати відповідальність перед колективом, критичне ставлення до досягнутого результату.

Обладнання: картки із завданнями для капітанів.

Тип уроку:  урок-гра.

Хід гри

Вступне слово вчителя.

Добрий день! Сьогодні ми з вами зібралися, щоб спробувати свої сили в ролі молодих господинь.

Непомітно пройдуть шкільні роки, і в кожного з вас з’явиться своя сім’я. Чим більше ви будете знати, тим легше вам буде виконати ту чи іншу роботу: приготувати смачний обід, розрахувати бюджет сім’ї, зв’язати рукавиці або шкарпеточки , вишити гарну картину, зшити модну сукню. Хороша господиня повинна знати і вміти багато сама.

Наша сьогоднішня гра допоможе вам закріпити знання, які ви отримали на уроках технології. З вересня ми вивчали модуль кулінарія та засвоїли теоретичні знання ми навчилися з вами смачно готувати, красиво сервірувати стіл, засвоїли посуд та прилади для приготування їжі,також ознайомились з технікою безпеки під час роботи на кухні.

Отже, ми починаємо нашу гру. А правила такі: гра складається з трьох турів.

I тур – “Питання – відповідь”. Перед вами сектори з вивченими на уроках технології за  розділами. Кожен розділ включає в себе 5 запитань різного ступеня складності. Найлегше питання буде оцінюватися в 10 балів, найважче – в 50. Право першого ходу буде вирішуватися жеребкуванням. Якщо  дана неправильна відповідь,  право  участі переходить до інших учасників.

II тур – практичний. Називається “Сворення властного рецепту фруктового салату”. Тут ви повинні будете приготувати фруктовий салат  прикрасити його та представити журі.

III тур – конкурс капітанів.

Капітани повинні будуть виконати завдання за картками. Поки капітани будуть виконувати завдання, решта учасниць візьме участь у бліц-турнірі. Переможцем стане та команда, яка за весь час гри набере найбільшу кількість балів.

А тепер дозвольте представити учасників гри і наше суворе, але компетентне журі. (Представлення журі)

Отже, ми починаємо перший тур – “Питання – відповідь”, але спочатку визначимо, якій команді відповідати першою. Для цього ви повинні відповісти на питання. Та команда, яка дасть відповідь першою, – починає гру.

 Питання: Скільки видів бутербродів ви знаєте, назвіть їх.

Приступаємо до I туру нашої гри – “Питання – відповідь”

Перед вами екран з п’ятьма розділами. Ви обираєте кількість балів, якому відповідає питання. Ваша задача, як можна більше набрати балів.

Кулінарія

10

20

30

40

50

Страви української національної кухні

10

20

30

40

50

Десерти

10

20

30

40

50

Перелік виробничих (проблемних) ситуацій

10

20

30

40

50

Страви

10

20

30

40

50

Розділ “Кулінарія”

10. Назвіть розпушувачі різних видів тіста. (дріжджі, сода)
20. Як називається розігрітий жир для обсмажування повністю зануреного продукту? (фритюр)
30. З насіння цієї рослини отримують пшоно? (просо)
40. Що таке самбук? (різновид мусу)
50. На які групи діляться всі продукти харчування по калорійності

(І – продукти найвищої калорійності; II – висококалорійні; III – калорійні; IY – малокалорійні)

Розділ “Страви української національної кухні ”

10. Назвіть страви української національної кухні? (борщ, вареники, галушки,каші і т. д)
20. Перерахувати послідовність приготування борщу? (Вариться м’ясний бульйон, додається капіста, картопля, робиться зажарка(буряк, морква, цибуля,томат) додаються приправи за смаком)
30. Назвіть основні  інгредієнти приготування узвару( вода, сушені яблука та груші)
40.   Якою має бути температура подавання холодних закусок? (Відповідь:14

0С).

50.  Назвати асортимент холодних закусок з овочів.

(салати, вінегрети, овочі фаршировані, ікра овочева, тощо).

Розділ “Десерти

10.  Що таке мус? ( збите желе).

20. Коли подають солодкі страви до обіднього столу?

 (наприкінці обіду).
30. Які плоди відносять до групи цитрусових?

 (лимони, апельсини, мандарини, грейпфрути).

40. Пояснення слова «Креманка» що це : (Це посуд для подавання солодких страв.)

50. Що таке жур?

(вівсяний кисіль).

Розділ “ Перелік виробничих (проблемних) ситуацій

10. Оболонка з копченої ковбаси важко знімається. Ваші дії? ( занурити ковбасу на 1-2 хв.  в холодну воду, обтерти рушником, надрізати оболонку і обчистити.)

20. В салаті з свіжої капусти відчуваються кристалики солі. Чому?

 (сіль додали після олії, а треба перед; оскільки сіль в олії не розчиняється.)

30. Що робити, аби обчищені яблука для узвару не потемніли?

(покласти в холодну, ледь підкислену лимонною кислотою,воду.)

40. При зберіганні сир став сухим і занадто твердим. Як виправити недолік?( покласти на деякий час в молоко – сир освіжиться.)

50. Цибуля для салату занадто гірка. Як зменшити гіркоту?

(цибулю нарізати і промити холодною водою.)

Розділ “Страви

10. Яке з цих кулінарних виробів не є борошняним?

А. лаваш.          Б. галушки.       В. еклер.        Г. азу. +

20. У якій з цих перших страв, згідно традиційному рецепту, повинні бути маслини і лимон?

А. таратор. +      Б. солянка.      В. борщ.         Г. розсольник.

30.  Який з цих супів традиційно готують з баранини?

А. уха.               Б. шурпа. +         В. таратор.        Г. ботвинья.

40. Якого з цих інгредієнтів немає в класичній рецептурі "грецького салату"? А. томати.         Б. маслини.          В. огірки.         Г. авокадо. +

50. У якій країні існує Академія кухні?

А. Китай.           Б. Франція. +        В. Італія.          Г. Росія.

Давайте підіб’ємо підсумки першого туру. Слово надається журі.

II тур – “Створення властного рецепту фруктового салату”

Тут ви повинні будете приготувати фруктовий салат  прикрасити його та представити журі.

Прошу журі оцінити правильність виконання роботи по 50 – бальній системі і підвести попередні підсумки гри.

 III тур – конкурс капітанів

Ми підходимо до фінального конкурсу – конкурсу капітанів. Я запрошую до дошки капітанів наших команд. На картках записане завдання, яке вам необхідно виконати протягом 5 хвилин.

Завдання. Сканворд 

Сканворд СЛАДОСТИ

 

 

 

 

 

 

 

 Поки наші капітани виконують своє завдання, ми проведемо бліц-турнір. Вам буде надана можливість заробити для команди додаткові бали. За кожну правильну відповідь команда отримує 10 балів. Право першого ходу надається команді з найменшою кількістю балів.

Питання бліц-турніру.

  1.                       Яким буває тісто за способом приготування? (дріжджове: прісне і здобне, пісочне, бісквітне, заварне, листкове і бездріжджове.)
  2.                       В його основі молоко, і кольору жовтого воно. Що це? (сир)
  3.                       Що таке чай? (це листя вічнозеленого багаторічного чайного куща. )
  4.                       Артишок-це фрукт чи овоч? (овоч)
  5.                       Зацукрований плід або зацукрована шкірка деяких плодів– це (цукат)
  6.                       Що знаходиться по краях тканини? (кромка)
  7.                       Протокол, який регламентує форму одягу для відвідування різних видів загальних заходів – це…( дрес-код)
  8.                       Назви порядок подачі страв на стіл. (закуски, супи, гарячі другі страви, десерт, напої)
  9.                       Яке походження слова «кулінарія»? (від імені грецької богині Куліни)

Прошу журі підвести підсумки бліц-турніру.

А тепер повернемося до наших капітанів і подивимося, як вони впоралися зі своїм завданням.

Завершений наш останній турнір. Ми просимо журі виставити за нього оцінки і підвести загальний підсумок нашої гри.

Виступають члени журі. Оголошується переможець. Вручаються призи.

Заключне слово вчителя:

Сьогодні ми з вами узагальнили знання, отримані на уроках технології. Я думаю, що кожний з вас піде з уроку з почуттям задоволення.

На цьому ми прощаємося з вами. Спасибі журі та всім учасникам нашої гри.

Бажаю вам успіхів!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Капітанам  треба розв’язати сканворд «Солодощі» та відгадати ключове слово.

о

м

п

и

р

о

ж

н

о

е

е

к

т

а

в

ш

о

к

о

л

а

д

п

о

о

р

а

р

п

р

я

н

и

к

е

н

р

м

р

п

о

в

и

д

л

о

ч

ф

т

е

е

о

ж

з

е

ф

и

р

е

и

к

л

н

в

а

ф

л

я

н

е

н

т

е

а

ь

о

х

а

л

в

а

м

ь

ю

к

д

е

п

а

с

т

и

л

а

е

р

с

ж

е

л

е

к

о

н

ф

е

т

а

 

Сканворд СЛАДОСТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЯМПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 2 

ЯМПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

Тема уроку: 

 

Підсумковий урок з предмету технології в 10 клас

“Умілі господині”

 

 

 

 

                                                                                   вчитель Симоненко Н.В.

 

 

 

2019 рік

doc
Додано
19 серпня
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку