Календарно-тематичне планування уроків української літератури складено відповідно до змісту навчальної програми: Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804) та вимог Методичних рекомендацій щодо викладання української літератури в 2018-2019 навчальному році.
Календарно-тематичне планування
уроків української літератури
6 клас
Українська література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
Українська література
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: |
3 |
3 |
контрольного класного твору |
1 |
1 |
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
2 |
2 |
Уроки розвитку мовлення (у+п) |
2 |
2 |
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
Уроки літератури рідного краю |
2 |
2 |
І семестр
№ уроку план. |
№ уроку факт. |
Тема уроку |
Дата уроку план. |
Дата уроку факт.
|
Домашнє завдання |
Методичний супровід |
||||
Вступ |
||||||||||
1 |
|
Книжка в житті людини. Творча майстерня автора від давнини до сьогодення. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
Загадково прекрасна і славна давнина України |
||||||||||
2 |
|
Календарно-обрядові пісні. 2 пісні на вибір учня) Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
3 |
|
Календарно-обрядові пісні літнього циклу |
|
|
|
аудіозапис |
||||
4 |
|
Календарно-обрядові пісні зимового циклу ТЛ: рефрен, анафора |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
5 |
|
Веснянки |
|
|
|
ІКТ |
||||
6 |
|
Народні колискові пісні. Колискова пісня в житті дитини. Провідні мотиви колискових, лексичні особливості їх ТЛ: колискова |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
7 |
|
РМ № 1 Письмовий твір-роздум «Пісня – душа народу». |
|
|
|
аудіозапис |
||||
8 |
|
Контрольна робота (комбінована) |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
9 |
|
ЛРК Народні пісні Харківщини |
|
|
|
ІКТ |
||||
10 |
|
Патріотичні мотиви пісень літературного походження «Ще не вмерла Україна» Павла Чубинського, Михайла Вербицького – національний гімн нашої держави ТЛ: гімн |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
11 |
|
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею, та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського та Миколи Лисенка духовним гімном України |
|
|
|
аудіозапис |
||||
12 |
|
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. Чарнецького і Г. Труха – пісня, що стала народною |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
13 |
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Стисло про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема |
|
|
|
ІКТ |
||||
14 |
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Роль слова, пісні, історії в житті людини. Краса природи рідного краю в поемі |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
15 |
|
ПЧ Марійка Підгірянка «У чужому пір`ю» |
|
|
|
аудіозапис |
||||
16 |
|
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт- Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…») |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
17 |
|
Історична основа поеми Тараса Шевченка «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору, зображення в ньому історичного минулого |
|
|
|
ІКТ |
||||
18 |
|
В. Рутківський. « Джура козака Швайки» («На козацьких островах») – твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
19 |
|
В. Рутківський. « Джура козака Швайки» («На козацьких островах») . Незвичайні здібності козаків-характерників |
|
|
|
аудіозапис |
||||
20 |
|
Рутківський. « Джура козака Швайки» («На козацьких островах»). Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
21 |
|
РМ №2 Усна характеристика головних героїв твору В. Рутківського. « Джура козака Швайки» («На козацьких островах») . |
|
|
|
ІКТ |
||||
22 |
|
Контрольна робота (твір) |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
Я і світ |
|
|
26.11 |
|||||||
23 |
|
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини в її вихованні. Неповторний світ дитинства в поезії «Мрії» |
|
|
|
аудіозапис |
||||
24 |
|
Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, упевненість, розвинена уява в поезії Лесі Українки «Як дитиною, бувало...» |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
25 |
|
Леся Українка. «Тиша морська» . Гармонія людини й природи |
|
|
|
ІКТ |
||||
26 |
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Дитинство письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
27 |
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Життя і пригоди Федька, його стосунки з однолітками |
|
|
|
аудіозапис |
||||
28 |
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Добро і зло, благородство і підлість у творі ТЛ : головні та другорядні герої |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
29 |
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
30 |
|
Контрольна робота (тест) |
|
|
|
дидактичний матеріал |
||||
31 |
|
Література рідного краю Борис Грінченко. Оповідання |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
32 |
|
ПЧ Володимир Винниченко. Кумедія з Костем» |
|
|
|
наочний матеріал |
||||
ІІ семестр
№ уроку план. |
№ уроку факт. |
Тема уроку |
Дата уроку план. |
Дата уроку факт.
|
Домашнє завдання |
Методичний супровід |
|||||
Я і світ |
|||||||||||
33 |
|
Станіслав Чернілевський «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…» . Настрої та почуття, висвітлені в поезіях |
16.01 |
|
|
наочний матеріал |
|||||
34 |
|
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про доброту, красу, про людське щастя |
17.01 |
|
|
аудіозапис |
|||||
35 |
|
Ірина Жиленко. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті» Поетичні роздуми про доброту, красу, про людське щастя |
23.01 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
36 |
|
Ігор Калинець. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (1 на вибір) зі збірки «Дивосвіт». Своєрідність форми його поезій |
24.01 |
|
|
ІКТ |
|||||
37 |
|
Емма Андієвська. «Казка про яян». Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі ТЛ: притча |
30.01 |
|
|
наочний матеріал |
|||||
38 |
|
Емма Андієвська. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору. Добро і любов до світу |
31.01 |
|
|
аудіозапис |
|||||
39 |
|
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом |
06.02 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
40 |
|
ПЧ Емма Андієвська. «Казка про двох пальців» |
07.02 |
|
|
аудіозапис |
|||||
41 |
|
Контрольна робота (комбінована) |
13.02 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
Пригоди і романтика |
|||||||||||
42 |
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено) В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. Пригодницький захопливий сюжет твору |
14.02 |
|
|
аудіозапис |
|||||
43 |
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Мрія і дійсність, романтичне і буденне в повісті |
20.02 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
44 |
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».Смішне, комічне в повісті |
21.02 |
|
|
ІКТ |
|||||
45 |
|
РМ № 3Письмова характеристика улюбленого героя твору «Тореадори з Васюківки» |
27.02 |
|
|
наочний матеріал |
|||||
46 |
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки».Проблеми у творі. ТЛ: повість, пригодницький твір. |
28.02 |
|
|
аудіозапис |
|||||
47 |
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» . Коротко про письменника. Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті |
06.03 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
48 |
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв |
07.03 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
49 |
|
РМ № 4 Усне переказування епізодів повісті з докладним цитуванням авторського текст |
13.03 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
50 |
|
Література рідного краю Радій Полонський. «Таємниця країни суниць» |
14.03 |
|
|
аудіозапис |
|||||
51 |
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» . Леся Воронина – сучасна письменниця. Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності |
20.03 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
52 |
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Стосунки між різними поколіннями в родин |
21.03 |
|
|
аудіозапис |
|||||
53 |
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини |
03.04 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
54 |
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9». Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги |
04.04 |
|
|
ІКТ |
|||||
55 |
|
Контрольна робота (твір) |
10.04 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
Гумористичні твори |
|
|
26.11 |
||||||||
56 |
|
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів .Роль гумору в житті українців ТЛ: гумор (повторення), сатира, |
11.04 |
|
|
аудіозапис |
|||||
57 |
|
Леонід Глібов. «Щука». Визначний український байкар, поет |
17.04 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
58 |
|
Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл» . Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки ТЛ: байка (повторення), алегорія, мораль.
|
18.04 |
|
|
ІКТ |
|||||
59 |
|
Степан Рудансьукий. «Добре торгувалось», Співомовки С. Руданського – унікальне явище у світовому письменстві |
24.04 |
|
|
наочний матеріал |
|||||
60 |
|
Степан Рудансьукий. «Запорожці у короля». Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору. ТЛ: гумореска, співомовка.
|
25.04 |
|
|
аудіозапис |
|||||
61 |
|
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості» (1 на вибір). Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів |
02.05 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
62 |
|
Виразне читання гуморесок П. Глазового напам’ять |
08.05 |
|
|
аудіозапис |
|||||
63 |
|
Контрольна робота (тест) |
15.05 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||
64 |
|
ПЧ Б. Комар «Диваки» |
16.05 |
|
|
наочний матеріал |
|||||
65 |
|
Література рідного краю Віктор Лагоза. Гуморески |
22.05 |
|
|
наочний матеріал |
|||||
66 |
|
Урок -підсумок |
23.05 |
|
|
дидактичний матеріал |
|||||