Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 7 класу

Про матеріал
Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804
Перегляд файлу

Українська література

7 клас

 

(70 год., 2 год. на тиждень)

 

Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання:  Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова – К.: Освіта, 2013 зі змінами,   затвердженими наказом  МОН України
від 07.06.2017 №804

 

 

 

 На основі  підручником:/ Українська література/ для учнів 7 класу загальноосвітніх закладів, Київ, видавничий дім «Освіта» 2016 рік

 

 

 

Обов’язкова кількість видів контролю

 

Семестри

І

Дата

ІІ

Дата

Контрольні роботи

 

 

 

у формі:

- контрольного класноготвору;

 

- виконання іншихзавдань (тестів, відповідей на запитання тощо)

3

 

 

 

 

1

 

2

1.

2.

3.

 

 

 

1.

2.

 

3

 

 

 

 

1

 

2

1.

2.

3.

 

 

 

1.

2.

 

Уроки розвитку мовлення*(РМ)

2

(у+п)

1.__________ 2.__________

2

(у+п)

1.__________2.__________

 

Уроки позакласного читання(ПЧ)

2

1.__________ 2.__________

 

2

1.__________2.__________

Перевірка зошитів

4

1.__________ 2.__________ 3.__________ 4.__________

5

1.__________2.__________3.__________4.__________5.__________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Дата

Тема уроку

   Примітки

1

 

Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

Із пісенних скарбів

2

 

Соціально-побутові пісні. Висловлення відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрове-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо).

 

3

 

Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві»,

Напам’ять: 1 пісню (на вибір).

4

 

Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок, Життєствердний, гумористичний пафос. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки»

ТЛ: коломийки, пафос твору.

 

5

 

РМ №1. (п) Контрольний твір «Роль української народної пісні в житті народу».

 

6

 

ПЧ №1. Сучасні письменники – українським дітям

 

7

 

Тематична контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів» (тести і завдання)

 

Зошит

 

Тематична

 

Про минулі часи

8

 

Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Зміст та історична основа повісті.

 

   9

 

Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників.

 

10

 

Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті

 

11

 

Патріотичний мотив твору, його зв’язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави.

 

12

 

Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута, його лідерські якості.

 

13

 

Художні засоби та особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі.

ТЛ: історична повість, сюжет.

 

14

 

 

 

Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

 

15

 

Тарас Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: балада, метаморфози, ідея.

 

16

 

Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

Напам’ять: «Як умру, то поховайте...»

Зошит

 

17

 

Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.

 

18

 

Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Характеристика козаків-запорожців.

 

19

 

А.Чайковський. «За сестрою». Характеристика Павлуся

 

20

 

А. Чайковський. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) у творі.

ТЛ: героїко-романтична повість, композиція.

 

21

 

Контрольна робота №2. «І.Франко, Т.Шевченко, А.Чайковський»

 

Тематична

 

22

 

Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять». (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя)

ТЛ: автобіографічний твір.

 

23

 

Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).

 

24

 

Звичаї, традиції українців у творі. Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору

 

Зошит

 

25

 

Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу.

 

26

 

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. «Климко». Ідейний зміст твору. Воєнне дитинство в творі.

 

27

 

 Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

ТЛ: художня деталь.

 

28

 

РМ №2. (у) Переказування найбільш вражаючих епізодів повісті (з аргументуванням свого вибору). Характеристика образу хлопчика

 

29

 

ЛРК №2. Георгій Крюков. «Марійка»

 

30

 

Тематична контрольна робота №3. «Про минулі часи» (тести і завдання)

 

31

 

ЛРК №1. Людина і природа   у  творах   Леоніда  Куліша. Етюд  «Марево», оповідання «Зойк над хвилями»

 

32

 

Підсумковий урок. Семестрове оцінювання

 

Зошит

 

Тематична

 

ІІ семестр

33

 

Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання.

 

34

 

Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

 

35

 

ЛРК №3 Пісенна творчість Валерія Кулика

 

36

 

ПЧ. №3. В. Рутківький «Потерчата»

 

37

 

Богдан Лепкий. Коротко про письменника . «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)».  Трагічна і комічна ситуації, їхня рольу розкритті головної думки, моралі

 

38

 

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ»,

Напам’ять: 1 вірш (на вибір)

Зошит

39

 

Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту

 

40

 

Ліна Костенко «Чайка на крижині».

 

41

 

Ліна Костенко. «Крила».

 

42

 

РМ №3. (п) Контрольний твір. «Істинні та фальшиві цінності в житті».

 

43

 

Василь Симоненко. «Лебеді Материнства»

Напам’ять: 1 вірш (на вибір)

44

 

Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти людина»

 

45

 

Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани»

 

46

 

Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці

 

Зошит

47

 

М.Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздум про сенс людського життя

 

48

 

М.Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті

 

49

 

М.Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».Характеристика образів твору

 

50

 

Любов Пономаренко . Коротко про письменницю. «Гер переможений»

 

51

 

А.Дімаров «Блакитна дитина». Автобіографічна повість («На коні й під конем»)

 

52

 

Тематична контрольна робота №3. «Ти знаєш, що ти людина» (тести і завдання)

 

Зошит

Тематична

Ми - українці

53

 

Олег Ольжич «Господь багатий нас благословив»

 

54

 

О. Ольжич «Захочеш – і будеш». Ідея поезії

 

55

 

Олена Теліга. Розповідь про письменницю. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам

 

56

 

О.Теліга «Радість». Ідея поезії

 

57

 

О.Теліга «Пломінний день». Мотив твору

 

58

 

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Історична довідка про Івана Фірцака

 

59

 

О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача

 

 

60

 

О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу

 

61

 

О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору

 

Зошит

62

 

О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Характеристика героїв твору

 

 

63

 

РМ. №4. (у) Власне закінчення повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили – найсильнішої людини світу»  О. Гавриша.

 

64

 

А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. « Пісня про рушник».

Напам’ять: 1 вірш (на вибір).

65

 

А.Малишко. «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»). Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

 

66

 

А.Малишко. «Вчителька». Мотив твору

 

67

 

ПЧ №4. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. «Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй»

 

68

 

Тематична контрольна робота №4. «Ми українці» (тести і завдання)

 

69

 

ЛРК №4. Кость Лаврунов. «Світлячок».

 

70

 

Підсумковий урок. Семестрове оцінювання.

 

Зошит

Тематична

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравчук Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1419
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку