Українська література
7 клас
(70 год., 2 год. на тиждень)
Розроблено за Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання: Українська література: 5-9 класи / Р.В. Мовчан, К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України
від 07.06.2017 №804
На основі підручником:/ Українська література/ для учнів 7 класу загальноосвітніх закладів, Київ, видавничий дім «Освіта» 2016 рік
Обов’язкова кількість видів контролю
Семестри |
І |
Дата |
ІІ |
Дата |
Контрольні роботи
у формі: - контрольного класноготвору;
- виконання іншихзавдань (тестів, відповідей на запитання тощо) |
3
1
2 |
1. 2. 3.
1. 2.
|
3
1
2 |
1. 2. 3.
1. 2.
|
Уроки розвитку мовлення*(РМ) |
2 (у+п) |
1.__________ 2.__________ |
2 (у+п) |
1.__________2.__________
|
Уроки позакласного читання(ПЧ) |
2 |
1.__________ 2.__________
|
2 |
1.__________2.__________ |
Перевірка зошитів |
4 |
1.__________ 2.__________ 3.__________ 4.__________ |
5 |
1.__________2.__________3.__________4.__________5.__________ |
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
Із пісенних скарбів |
|||
2 |
|
Соціально-побутові пісні. Висловлення відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрове-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). |
|
3 |
|
Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по діброві», |
Напам’ять: 1 пісню (на вибір). |
4 |
|
Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок, Життєствердний, гумористичний пафос. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» ТЛ: коломийки, пафос твору. |
|
5 |
|
РМ №1. (п) Контрольний твір «Роль української народної пісні в житті народу». |
|
6 |
|
ПЧ №1. Сучасні письменники – українським дітям |
|
7 |
|
Тематична контрольна робота №1. «Із пісенних скарбів» (тести і завдання) |
|
Зошит |
|
||
Тематична |
|
||
Про минулі часи |
|||
8 |
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Зміст та історична основа повісті. |
|
9 |
|
Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. |
|
10 |
|
Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті |
|
11 |
|
Патріотичний мотив твору, його зв’язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави. |
|
12 |
|
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута, його лідерські якості. |
|
13 |
|
Художні засоби та особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. ТЛ: історична повість, сюжет. |
|
14
|
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. «Мені тринадцятий минало». Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі. |
|
15 |
|
Тарас Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфози, ідея. |
|
16 |
|
Тарас Шевченко. «Як умру, то поховайте…» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. |
Напам’ять: «Як умру, то поховайте...» |
Зошит |
|
||
17 |
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. |
|
18 |
|
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Характеристика козаків-запорожців. |
|
19 |
|
А.Чайковський. «За сестрою». Характеристика Павлуся |
|
20 |
|
А. Чайковський. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) у творі. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
|
21 |
|
Контрольна робота №2. «І.Франко, Т.Шевченко, А.Чайковський» |
|
Тематична |
|
||
22 |
|
Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять». (фрагменти твору, розділи 1-9 на вибір учителя) ТЛ: автобіографічний твір. |
|
23 |
|
Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). |
|
24 |
|
Звичаї, традиції українців у творі. Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору |
|
Зошит |
|
||
25 |
|
Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу. |
|
26 |
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. «Климко». Ідейний зміст твору. Воєнне дитинство в творі. |
|
27 |
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
|
28 |
|
РМ №2. (у) Переказування найбільш вражаючих епізодів повісті (з аргументуванням свого вибору). Характеристика образу хлопчика |
|
29 |
|
ЛРК №2. Георгій Крюков. «Марійка» |
|
30 |
|
Тематична контрольна робота №3. «Про минулі часи» (тести і завдання) |
|
31 |
|
ЛРК №1. Людина і природа у творах Леоніда Куліша. Етюд «Марево», оповідання «Зойк над хвилями» |
|
32 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання |
|
Зошит |
|
||
Тематична |
|
||
ІІ семестр |
|||
33 |
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання. |
|
34 |
|
Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
35 |
|
ЛРК №3 Пісенна творчість Валерія Кулика |
|
36 |
|
ПЧ. №3. В. Рутківький «Потерчата» |
|
37 |
|
Богдан Лепкий. Коротко про письменника . «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Трагічна і комічна ситуації, їхня рольу розкритті головної думки, моралі |
|
38 |
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. «Дощ», |
Напам’ять: 1 вірш (на вибір) |
Зошит |
|||
39 |
|
Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту |
|
40 |
|
Ліна Костенко «Чайка на крижині». |
|
41 |
|
Ліна Костенко. «Крила». |
|
42 |
|
РМ №3. (п) Контрольний твір. «Істинні та фальшиві цінності в житті». |
|
43 |
|
Василь Симоненко. «Лебеді Материнства» |
Напам’ять: 1 вірш (на вибір) |
44 |
|
Василь Симоненко. «Ти знаєш, що ти людина» |
|
45 |
|
Василь Симоненко. «Гей, нові Колумби й Магеллани» |
|
46 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці |
|
Зошит |
|||
47 |
|
М.Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздум про сенс людського життя |
|
48 |
|
М.Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті |
|
49 |
|
М.Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».Характеристика образів твору |
|
50 |
|
Любов Пономаренко . Коротко про письменницю. «Гер переможений» |
|
51 |
|
А.Дімаров «Блакитна дитина». Автобіографічна повість («На коні й під конем») |
|
52 |
|
Тематична контрольна робота №3. «Ти знаєш, що ти людина» (тести і завдання) |
|
Зошит |
|||
Тематична |
|||
Ми - українці |
|||
53 |
|
Олег Ольжич «Господь багатий нас благословив» |
|
54 |
|
О. Ольжич «Захочеш – і будеш». Ідея поезії |
|
55 |
|
Олена Теліга. Розповідь про письменницю. «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам |
|
56 |
|
О.Теліга «Радість». Ідея поезії |
|
57 |
|
О.Теліга «Пломінний день». Мотив твору |
|
58 |
|
Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Історична довідка про Івана Фірцака |
|
59 |
|
О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача |
|
60 |
|
О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу |
|
61 |
|
О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична проблематика твору |
|
Зошит |
|||
62 |
|
О. Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Характеристика героїв твору |
|
63 |
|
РМ. №4. (у) Власне закінчення повісті «Неймовірні пригоди Івана Сили – найсильнішої людини світу» О. Гавриша. |
|
64 |
|
А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. « Пісня про рушник». |
Напам’ять: 1 вірш (на вибір). |
65 |
|
А.Малишко. «Стежина» («Чому, сказати, й сам не знаю...»). Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. |
|
66 |
|
А.Малишко. «Вчителька». Мотив твору |
|
67 |
|
ПЧ №4. Володимир Івасюк. Пісенна творчість. «Червона рута», «Я піду в далекі гори», «Балада про мальви», «Водограй» |
|
68 |
|
Тематична контрольна робота №4. «Ми українці» (тести і завдання) |
|
69 |
|
ЛРК №4. Кость Лаврунов. «Світлячок». |
|
70 |
|
Підсумковий урок. Семестрове оцінювання. |
|
Зошит |
|||
Тематична |