Урок української літератури в 7 класі ОБРАЗ ЧУТЛИВОГО ДО КРАСИ ХЛОПЧИКА МИХАЙЛИКА
Номер слайду 2
«І хороше, і дивно, і радісно стає мені, малому, у цім світі…» Інші герої
Номер слайду 3
У ЧОМУ МИХАЙЛИК ВБАЧАЄ КРАСУ ЗОВНІШНО-СТІ ПРИРОДІ ПРАЦІ ХАРАКТЕРІ СТОСУН- КАХ КРАСА ВЧИНКАХ ПОЧУТТЯХ
Номер слайду 4
ХТО НАВЧАЄ МИХАЙЛИКА БАЧИТИ КРАСУ? ГЕРОЇ ТВОРУ ЧОГО НАВЧИЛИ? МАМА БАТЬКО ДІДУСЬ І БАБУСЯ ДЯДЬКО СЕБАСТІЯН ЛЮБА МАР’ЯНА
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Берегиня родинного добробуту й злагоди - Чому вчить матір сина? - Як Ганна Іванівна прищеплює Михайликові любов до землі-годувальниці?
Номер слайду 8
Номер слайду 9
БАТЬКО «Тепер головне – свіжа сорочка і чиста совість. Правда, Михайлику?»
Номер слайду 10
ДІД ДЕМ’ЯН «Чого тільки не вмів мій дідусь!»
Номер слайду 11
Номер слайду 12
«Вона дуже любить сад, доглядає й уболiває над ним, кожна в ньому нащепа мiцно перев'язана стьожками, видертими iз рукавiв її сорочок» БАБУСЯ
Номер слайду 13
ДЯДЬКО СЕБАСТІЯН «З панської економії привіз додому …піаніно. На вершечку його хати — дерев’яний лелека, який скликає птахів»
Номер слайду 14
Номер слайду 15
ПОДРУЖКА ЛЮБА Маленька лісова царівна. Знає дуже багато таємниць природи. Розуміє проблеми іншого і сприймає їх як свої
Номер слайду 16
МАР’ЯНА «I де вона в бога зростає ця краса, i кого вона виворожить собi? Коли б їй трапилася хороша пара. А то, не дай Бог, попадеться казна-що й розтопче молодий вiк, наче квiтку на дорозi»
Номер слайду 17
Номер слайду 18
ГЕРОЇ ТВОРУ ЧОГО НАВЧИЛИ? МАМА БАТЬКО ПОВАЖАТИ ПРАЦЮ НА ЗЕМЛІ ДІДУСЬ І БАБУСЯ РОЗУМІТИ ПРЕКРАСНЕ ДЯДЬКО СЕБАСТІЯН ВІДПОВІДАТИ ЗА СВОЇ ВЧИНКИ ЛЮБА КРАСИ ПОЧУТТІВ МАР’ЯНА КРАСИ СТОСУНКІВ ЛЮБИТИ ПРИРОДУ
Номер слайду 19
Робота з текстом Які художні засоби використовує автор для змалювання краси в наведеному уривку? А я дивлюсь на сизий вiд роси городець, на розпатланi дерева саду, на вiхтi туману, що плутається мiж їхнiми кронами i землею, на ледь-ледь окресленi стрiхи, прислухаюся до всього, але чую тiльки вранiшню журбу роси. — Не чуєш, як лiто пiшло нашим городом? — дивується мати. — Нi, — кажу я з жалем, але враз уявляю собi, як десь неподалiк у квiтчастiй, кинутiй на плечi, хустцi широко бреде туманом лiто, i од мене зразу вiдлiтає сон. — Ось ходiмо подивимось хоч на його слiди, — так само таємниче говорить мати, i ми виходимо з оселi, мати посмiхаючись, а я позiхаючи. Бiля самого порога з нами вiтається аж задимлена росою вишня. — Ось бачиш, сьогоднi лiтечко торкнулось руками до ягiд, i вони почали паленiти.
Номер слайду 20
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Обов'язкове: знайти у творі цитати, в яких зображено природу. На вибір: скласти кросворд до твору або написати твір-мініатюру «Чи хотів би я мати такого друга, як Михайлик?»
Номер слайду 21
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА Http://ridnamova.ck.ua/ Google.Зображення UKRREFERAT. com School. xvatit.com www. parta. com.ua М. Стельмах «Твори в семи томах. Том четвертий». – К.: Дніпро, 1983. – 711 с. Н.С. Ткаченко, К.О. Ходосов «Вивчення творчості Михайла Стельмаха». – К., 1981. – 223 с. О.О. Чупринін «Усі уроки української літератури в 7 класі». – Харків: Основа, 2007. – 537 с.