Відповідно до листа
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”
ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
(які до 5 класу не вивчали інформатики)
ЗАТВЕРДЖЕНО МОН УКРАЇНИ
від 29. 05. 2015р. № 585
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”
ДЛЯ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
(які до 5 класу не вивчали інформатики)
ЗАТВЕРДЖЕНО МОН УКРАЇНИ
від 29. 05. 2015р. № 585
МЕТА І ЗАВДАННЯ НАВЧАННЯ ІНФОРМАТИКИ
Метою навчання курсу «Інформатика» є формування і розвиток предметної ІКТ-компетентності та ключових компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації у суспільстві, що забезпечить готовність учнів до активної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства та їх спроможність стати не лише повноцінними його членами, а й творцями сучасного суспільства.
Завданнями навчання інформатики в основній школі є:
Цей курс розглядається як необхідний інструмент, який в сучасному інформаційному суспільстві сприятиме більш успішному навчанню учнів, формуванню предметної і ключових компетентностей, всебічному розвитку дитини шкільного віку. ІКТ розглядаються в курсі як об’єкт, і як засоби навчання.
9 клас
66 годин (2 год. на тиждень) + Резерв часу – 4 години
семестр |
заг. к-сть год. |
к-сть год./тижд. |
к-сть тематич. |
к-сть ПР |
к-сть КЗ |
захист проекту |
|||||||||
І |
32 |
2 |
4 |
9 |
0 |
0 |
|||||||||
ІІ |
38 |
2 |
4 |
4 |
7 |
1 |
|||||||||
усього |
70 |
2 |
8 |
13 |
7 |
1 |
|||||||||
КТП уроків до підручника «Інформатика 9 клас» Автори: Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О. П., Шестопалова Є. А. |
|||||||||||||||
Затверджено: Директор: ________________ __________________________ «_____»______________2018 р. І семестр |
|||||||||||||||
№ з/п |
Дата проведення уроку |
Примітка |
Тема уроку |
Робота з підручником |
|||||||||||
Тема 1. Інформаційні технології у суспільстві (2 години + 1 резерв)
|
|||||||||||||||
1 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи та технології |
Р.1, §1-2 (с.6 – 11) |
||||||||||
2 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Інтелектуальна власність та авторське право. |
Р.1, §2 (с.11 – 13) |
||||||||||
3 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. «Освітні інформаційні ресурси і системи» (с. 14) |
Р.1, §2 (с.13 – 14) |
||||||||||
Тема 2. Мережеві технології (4 години) |
|
__.__.__ |
|||||||||||||
4 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне та програмне забезпечення мереж. Адресація в мережах. |
Р.2, §3 (с.16 – 19) |
||||||||||
5 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Під’єднання та обмін даними в Інтернеті. |
Р.2, §4 (с.20 – 23) |
||||||||||
6 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Адресація в Інтернеті.
|
Р.2, §5 (с.24– 27) |
||||||||||
7 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Сучасні сервіси Інтернету. Тематичне оцінювання |
Р.2, §6 (с.28 – 32) |
||||||||||
Тема 3. Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор (6 годин) |
|||||||||||||||
8 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Основні поняття комп’ютерної графіки. |
Р.3, §7 (с.35 – 41) |
||||||||||
9 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з векторним графічним редактором. |
Р.3, §8 (с.42 – 50) |
||||||||||
10 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень. Робота з об’єктами графічного зображення |
Р.3, §9 (с.52 – 56) |
||||||||||
11 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. «Створення простих векторних зображень» (с. 56-57) |
Р.3, §9 (с.56 – 57) |
||||||||||
12 |
5 |
__.__.__ |
|
Опрацювання векторних зображень |
Р.3, §10 (с.58 – 61) |
||||||||||
13 |
6 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. «Створення складених векторних зображень» (с. 62) Тематичне оцінювання |
Р.3, §10 (с.60 – 62) |
||||||||||
Тема 4. Комп’ютерні презентації (6 годин) |
|
__.__.__ |
|||||||||||||
14 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Етапи розробки презентації. Елементи дизайну презентації. |
Р.4, §11 (с.65 – 68) |
||||||||||
15 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Використання схем і діаграм у презентаціях. |
Р.4, §12 (с.69 – 72) |
||||||||||
16 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Додавання елементів анімації Додавання відео- та аудіо даних у презентацію. |
Р.4, §13 (с.73 – 80) |
||||||||||
17 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Управління показом презентацій. Гіперпосилання та кнопки дій у презентаціях. |
Р.4, §14 (с.81 – 85) |
||||||||||
18 |
5 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. «Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями». (с. 86-87) |
Р.4, §14 (с.86 – 87) |
||||||||||
19 |
6 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. «Розробка презентації з елементами анімації, відео, звуковими ефектами та мовним супроводом». (с. 87-88) Тематичне оцінювання |
Р.4, §14 (с.87 – 88) |
||||||||||
Тема 5. Комп’ютерні публікації (5 годин) |
|
__.__.__ |
|||||||||||||
20 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття комп’ютерної публікації. Програми для створення публікацій. |
Р.5, §15 (с.91 – 98) |
||||||||||
21 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Робота з графічними і текстовими об’єктами в публікації |
Р.5, §16 (с.99 – 104) |
||||||||||
22 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування комп’ютерних публікацій та їх об’єктів. |
Р.5, §17 (с.105 – 107) |
||||||||||
23 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №6. «Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону». (с. 108-109) |
Р.5, §17 (с.108– 109) |
||||||||||
24 |
5 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №7. «Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження». (с. 109-110) Тематичне оцінювання |
Р.5, §17 (с.109 – 110) |
||||||||||
Тема 6. Створення персонального навчального середовища (8 годин) |
|
__.__.__ |
|||||||||||||
25 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Персональне навчальне середовище. Використання хмарних сервісів для зберігання та дистанційної роботи з даними. |
Р.6, §18 (с.113 – 116) |
||||||||||
26 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Наповнення ПНС. Використання онлайн-середовищ для створення електронних документів. |
Р.6, §19 (с.116 – 119) |
||||||||||
27 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №8. «Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм». (с. 120) |
Р.6, §19 (с.118 – 120) |
||||||||||
28 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Етапи створення веб-сайтів. Веб-конструктори. |
Р.6, §20 (с.121 – 123) |
||||||||||
29 |
5 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Конструювання сайтів. |
Р.6, §20 (с.123 – 124) |
||||||||||
30 |
6 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №9. «Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем». (с. 125) |
Р.6, §20 (с.124 – 125) |
||||||||||
31 |
7 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розмітка гіпертексту засобами HTML |
Р.6, § 21 (с.126 – 129) |
||||||||||
32 |
8 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Малюнки та гіперпосилання на веб-сторінках. Створення таблиць засобами HTML Тематичне оцінювання |
Р.6, § 22 - 23 (с.129 – 134) |
||||||||||
Затверджено: Директор: _________________ __________________________ «_____»______________2019 р. ІІ семестр |
|||||||||||||||
Тема 7. Основи інформаційної безпеки (4 години) |
|||||||||||||||
33 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Основи захисту даних у комп’ютерних системах. |
Р.7, § 24 (с.137 – 140) |
||||||||||
34 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Безпека в Інтернеті. |
Р.6, § 25 (с.141 – 144) |
||||||||||
35 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Безпечне зберігання даних. |
Р.6, § 26 (с.145 – 148) |
||||||||||
36 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №10. «Налаштування параметрів безпеки в середовищі браузера». Тематичне оцінювання. (с. 150) |
Р.6, § 26 (с.148 – 150) |
||||||||||
Тема 8. Комп’ютерне моделювання (6 годин) |
|
|
|||||||||||||
37 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття комп’ютерної моделі. Види комп’ютерних моделей. |
Р.8, § 27 (с.153 – 157) |
||||||||||
38 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Етапи комп’ютерного моделювання. |
Р.8, § 28 (с.158 – 162) |
||||||||||
39 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття карти знань. Середовище редактора карт знань. |
Р.8, § 29 - 30 (с.163 – 169) |
||||||||||
40 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Створення карти знань. Редагування та форматування вузлів. Збереження, відкривання та закривання карти знань |
Р.8, § 31 (с.170 – 173) |
||||||||||
41 |
5 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Редагування карти знань. Керування показом карти знань. |
Р.8, § 27 (с.173 – 174) |
||||||||||
42 |
6 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Тематичне оцінювання Практична робота №11. «Комп’ютерне моделювання». (с. 174-176) |
Р.8, § 31 (с.174 – 176) |
||||||||||
Тема 9. Табличні величини та алгоритми їх опрацювання (10 годин + 2 резерв) |
|
|
|||||||||||||
43 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття табличної величини. |
Р.9, § 32 (с.179 – 183) |
||||||||||
44 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Елемент керування. Багаторядкове текстове поле. |
Р.9, § 33 (с.184 – 189) |
||||||||||
45 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритм опрацювання табличних величин |
Р.9, § 34 (с.189 –193) |
||||||||||
46 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Відображення даних у табличній формі |
Р.9, § 35 (с.194 –197) |
||||||||||
47 |
5 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Обчислення суми значень і кількості елементів табличної величини. |
Р.9, § 36 (с.198 –202) |
||||||||||
48 |
6 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. «Знаходження сум і кількості значень елементів табличних величин за заданими умовами». |
Р.9, § 36 (с.203 –204) |
||||||||||
49 |
7 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів |
Р.9, § 37 (с.205 –211) |
||||||||||
50 |
8 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Двовимірний масив даних |
Р.9, § 38 (с.212 –216) |
||||||||||
51 |
9 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання двовимірних масивів даних |
Р.9, § 39 (с.217 –220) |
||||||||||
52 |
10 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою інших примітивів. |
Р.9, § 39 (с.219 –221) |
||||||||||
53 |
11 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Найбільший і найменший елементи табличної величини. Практична робота №13. «Пошук значень у табличній величині». |
Р.9, § 39 (с.222 –224) Повторити: Р.9, § 32 - 39 (с.179 –221) |
||||||||||
54 |
12 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Опрацювання табличних величин. Тематичне оцінювання |
|
||||||||||
Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач. Виконання колективного навчального проекту (7+8 годин) |
|||||||||||||||
Розв’язування компетентнісних задач (7 годин) |
|||||||||||||||
55 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач з теми «Інформаційні технології у суспільстві» |
Р.10, § 40 (с.227 –229) |
||||||||||
56 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач з теми «Комп’ютерні презентації» |
Р.10, § 40 (с.229 –230) |
||||||||||
57 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач з теми «Основи інформаційної безпеки» |
Р.10, § 40 (с. 230) |
||||||||||
58 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач з теми «Табличні величини та алгоритми їх опрацювання» |
Р.10, § 40 (с. 230) |
||||||||||
59 |
5 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач з теми «Комп’ютерні публікації» |
Р.10, § 40 (с. 230) |
||||||||||
60 |
6 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач з теми «Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор» |
Р.10, § 40 (с. 230) |
||||||||||
61 |
7 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач з теми «Створення персонального навчального середовища» |
Р.10, § 40 (с. 230) |
||||||||||
Виконання колективного навчального проекту (8 годин) |
|||||||||||||||
62 |
1 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Визначення тем навчальних проектів. Розробка планів виконання проектів. |
Р.10, § 41 (с. 231-233) |
||||||||||
63 |
2 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових проектів. |
Р.10, § 41 (с. 234) |
||||||||||
64 |
3 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|||||||||||
65 |
4 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|||||||||||
66 |
5 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових проектів. |
|||||||||||
67 |
6 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Оформлення матеріалів проектів. Підготовка до захисту проектів. |
Р.10, § 40 (с. 234 -235) |
||||||||||
68 |
7 |
__.__.__ |
|
Інструктаж з БЖД. Захист проектів. |
|||||||||||
69 |
8 |
__.__.__ |
|
Тематичне оцінювання Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
Р.10, § 41 (с. 235) |
||||||||||
70 |
Резервний урок (використовується за потребою) |
||||||||||||||