Календарно-тематичне планування
всесвітньої історії
11 клас
(1 година на тиждень, 35 - на рік)
Навчальна програма для ЗЗСО «Історія України. Всесвітня історія»
10-11 класи (наказ МОН України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Тема уроку |
Дата |
Домашнє завдання |
Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ (2 години) |
|||
1 |
Створення нової системи міжнародних відносин. Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. Органі-зація Об’єднаних Націй, Україна – співзасновниця ООН. Спеціалізовані організації під егідою ООН. «Загальна декларація прав людини» (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.). |
|
§1 |
2 |
Включення Центрально- Східної Європи до сфери впли-ву радянської/совєтської імперії. Початок «холодної війни». Меморандум Джорджа Кеннана і промова Вінстона Черчіля у Фултоні. Доктрина Гаррі Трумена і «план Маршалла». Поділ Німеччини. Орга-нізація Північноатлантичного договору (Північноатлантичний альянс, НАТО) та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біпо-лярності світу. Корейська війна 1950-1953 рр. та Карибська криза 1962 р. і загроза ядерної катастрофи. Спроби подолання міжнародних криз. |
|
§2 Навчальний проєкт. «Реалізація завдань ООН її спеціалізо-ваними організаці-ями: приклади діяльності» |
Розділ 2. ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА (7 годин) |
|||
3 |
Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. |
|
§3 |
4 |
Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем. |
|
§4 |
5 |
Рухи за права людини та громадянські права. Рух афроамериканців США за громадянські права. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, «баскське питання»). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. |
|
§5,6 |
6 |
Соціально – економічні зміни в світі. Транснаціональні корпо-рації. Науково-технічна революція (НТР) і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. Німецьке та італій-ське «економічне диво». «Рейганоміка». «Тетчеризм». Соціальне ринко-ве господарство. Шведська соціальна модель. |
|
§7,8 |
7 |
Практичне заняття. Процеси демократизації в країнах За-хідної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки. |
|
§9 |
8 |
Інтеграційні процеси. Об’єднання Німеччини. Від Європейського економічного співтоварис-тва (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Країни й організації – центри ухвалення рішень, важливих для безпеки, розвитку і стабільності в сучасному світі.
|
|
§10, повт. §1-9 |
9 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ (6 годин) |
|||
10 |
Результати Другої світової війни для народів Централь-но-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехо-словаччині. Особливості розвитку Югославії. Доля укра-їнців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція «Вісла». Спроба економічної інтеграції держав-сателітів СРСР/СССР; Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ). |
|
§11 |
11 |
Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: заворушення в НДР у 1953 р., Угорська революція 1956 р.і «Празька весна» 1968 р. Спроби модерніза-ції суспільно-політичного устрою та радянська/совєтська інтервенція в Чехословаччину. |
|
§12 |
12 |
СРСР/СССР після смерті Сталіна. «Хрущовська відли-га». Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. Перебудова в СРСР/СССР. |
|
§13 |
13 |
«Оксамитові революції» в країнах Східної Європи. Роз-пад Радянського/Совєтського Союзу, Югославії та Чехо-словаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформа-ції. Країни Центрально-Східної Європи у першій чверті ХХІ ст., їхня роль у сучасних міжнародних відносинах. |
|
§14 Навчальний проєкт «Празька весна» 1968 року. |
14 |
Політична, економічна та ідеологічна експансія Російської Федерації. |
|
§15, повт. §11-14 |
15 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. РОЗПАД КОЛОНІАЛЬНИХ ІМПЕРІЙ. КРАЇНИ АЗІЇ, АФРИКИ, ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ (9 годин)
|
|||
16 |
Японія. Повоєнне реформування держави. Джерела та наслідки економічного піднесення.Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети. |
|
§16 |
17 |
Китай. Проголошення Китайської Народної Республіки (КНР). Культ особи Мао Цзедуна. «Великий стрибок», комуни, «культурна революція». Трансформаційні процеси в Китаї. Китай на зламі ХХ–ХХІ ст. Сучасна геостратегія КНР. |
|
§17 |
18 |
Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. Індійський національ-ний конгрес (ІНК). Роль Індії в південноазійському регіоні. |
https://youtu.be/LBZuvhTz3ZY |
§18 |
19 |
Країни Близького Сходу у ІІ половині ХХ– на початку ХХІ ст. Утворення Ізраїлю. «Близькосхідна проблема» та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. «Арабська весна». Війни у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту (ІДІЛ). |
https://youtu.be/dZnws6v41Jw |
§19 |
20 |
Південна Корея: досвід демократизації та «економічне диво». |
https://youtu.be/GFMU5tamVAE |
відеоурок |
21 |
Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону у першій чверті ХХІ ст. |
https://youtu.be/kfK9tlNOoRU |
§20 |
22 |
Латинська Америка: особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону. Революція на Кубі. Виклики політичного та економічного життя латиноамериканських держав першої чверті ХХІ ст. |
https://youtu.be/eHONaPzRjLE |
§21 |
23 |
Практичне заняття. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. |
https://youtu.be/B3RgUEYql9k |
Повт.§16-21 |
24 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 5. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ (5 годин) |
|||
25 |
Динаміка «холодної війни». Протистояння НАТО і ОВД. Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі, в Афганістані). «Балканська криза» і проблема Косово. |
https://youtu.be/icP1_I23dKI |
§22 |
26 |
Період «розрядки» в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Рецидиви «холодної війни» у ХХІ ст. Недієвість політики «умиротворення» агресора. Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму. |
https://youtu.be/MOx9DqM21yw |
§23
|
27 |
Російсько-українська війна. Міжнародна «антипутінська коаліція». |
https://youtu.be/nZ-sZ5xJ6YU |
Опрацювати конспект |
28 |
Практичне заняття. Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів. |
https://youtu.be/9Dv2EHaJOtw |
§24, повт.§22-23 |
29 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 6. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА (3 години) |
|||
30 |
Науково-технічна революція: наукові відкриття, нові галузі на-ук, високі технології, інтеграція науки і виробницт-ва. Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення. |
|
§25 |
31 |
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. Культура «віртуальної реальності». Освітні системи. Університети як автономні осередки освіти й науки. |
|
§26, 27, Навчальний проект. Винаходи ХХ століття, які скоротили від-стані та змінили світ. |
32 |
Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архі-тектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції. |
|
§28-29 |
Розділ 7. УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ (3 години) |
|||
33 |
Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Національні та глобальні виклики.
|
|
§30 |
34 |
Протистояння демократії авторитаризмові та імперсь-кій політиці в сучасному світі. Місце України в сучас-ному світовому співтоваристві. Виміри цінностей людського буття в сучасному світі.
|
|
повт. §25-30 |
35 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|