Календарно-тематичне планування уроків з англійської мови із змістовими лініями на 2 клас II семестр до підручника Карпюк НУШ

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків з англійської мови з інтегрованими змістовими лініями на 2 клас II семестр до підручника Карпюк НУШ
Перегляд файлу

 № п/п

Дата

Тема уроку

Мовленнєвий інвентар

Вправи та завдання

Інтегровані змістові лінії

Мовленнєвий зразок

Лексика

Фонікси

Рецептивні

Інтерактивні

Продуктивні

Пісні та римівки

Сприймання на слух

Зорове сприймання

Усна взаємодія

Усне продукування

Писемне продукування

I семестр

 

Тема № 5: Скільки ніг? – 12 годин

 

49

 

Тільки подивись, які тварини!

In the jungle there are ...

animals, jungle, hear, tall, big, fat, small, long, angry, thirsty, a giraffe, a hippo, a crocodile, an ear, stripes, a leg, a tail

 

PB t.1-4 - pp.62-63

 

 

PB t.1-3,5 - pp.62-63

PB t.6 - p.63 AB t.1 - p.52 HPB pp. 15-16

In the jungle there are animals.

Екологічна безпека та сталий розвиток: виявляє ціннісне ставлення до природи

50

 

Mи хочемо з вами познайомитися!

I’m ...

I’ve got ...

mouth, teeth, short, dangerous, body, neck

 

PB t.1,2 - p.64

AB t.2 - p.53

 

PB t.2,3,5 - p.64

PB t.4 - p.64 AB t.1,2 - p.53

 

51

 

Допоможіть!

Як це прочитати?

It has got ... They have

got ...

thanks, tooth, foot, feet, goose, geese

th [θ] three, tooth

ee [i:] tree, teeth

PB t.1,2,4 - p.65 AB t.1 - p.54

PB t.2,4,5 - p.65

 

PB t.1 - p.65

PB t.3 - p.65 AB t.1,2 - p.54

 

52

 

Скільки рук та ніг?

How many ... have you got?

head, eyes, fingers, hand, arm, toes, one, two

 

PB t.1,3 - p.66

PB t.3 - p.66 AB t.1,2 - p.55

 

PB t.1,2 - p.66

PB t.4,5 - p.66 AB t.1,2 - p.55 HPB pp. 16-17

 

53

 

Pаз, два, три – на зарядку всі пішли!

 

shoulders, knees

 

PB t.1,2,5 - p.67

AB t.1 - p.56

PB t.6 - p.67

PB t.1-3,5 - p.67

PB t.4 - p.67 AB t.2 - p.56 HPB pp. 17-18

Head and shoulders, knees and toes... How many fingers have you got?

54

 

Читаймо разом!

How many ... can you see? I can see ... Has it got a ...? Yes, it has./No, it hasn’t. Can

it ...? Yes, it can./No, it cannot.

 

g [dʒ] giraffe ph [f] elephant ou [ɑʊ] mouth ow [ɑʊ] brown

 

PB t.1,4 - p.68

PB t.2,4,5 - p.68 AB t.2 - p.57

 

 

PB t.3 - p.68 AB t.1,2 - p.57 HPB pp. 18-19

 

55

 

Відповім тобі на будь-яке запитання!

 

 

 

 

AB t.1,2 - p.58

PB t.1,2 - p.69

 

AB t.1 - p.58

 

56

 

Час цікавих історій

What other animals live in Africa? I’m scared. We must be careful.

coconut, careful

 

PB t.1 - p.70

PB t.1,2 - p.70

PB t.4 - p.70

PB t.3 - p.70 AB t.1 - p.59

AB t.1 - p.59

 

57

 

Час цікавих історій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

58

 

Моє портфоліо

Its name is ...

 

 

PB t.1 - p.71 AB t.1 - p.60

PB t.2 - p.71

 

PB t.1,4,6 - p.71

PB t.3,5,7 - p.71

 

59

 

Моє портфоліо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

What animal is it?

 

 

PB t.1 - p.72

PB t.2 - p.72 AB t.1 - p.61

PB t.3,4 - pp.72- 73

 

PB t.3 - p.72 AB t.2 - p.61

 

61

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема № 6: Усе, що я можу робити – 12 годин

 

62

 

Мій ранок!

It’s late. Wash your/my face. Clean your/my teeth. Put on your/my clothes. This is the way I wash my face.

bed, bathroom, face, clothes, schoolbag, silly

 

PB t.1,2,4,5 - pp.74- 75

AB t.1,2 - p.62

 

PB t.3-5 - pp.74-75

AB t.1,2 - p.62

This is the way I wash my face.

Громадянська відповідальність: виявляє відпові­дальне ставлення до своїх обов’язків. Підприємливість та фінансова гра­мотність: виявляє ініціативу у плану­ванні робочого дня та тижня.

63

 

День за днем!

Wake up. Get up. Have lunch. I have to catch the bus!

catch, bus, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday

 

PB t.1-3 - p.76

AB t.1,2 - p.63

 

PB t.1,3,4 - p.76

AB t.1,2 - p.63

Monday morning. Wake up... get up!

64

 

Допоможіть!

Як це прочитати?

No school!

meat, please, my, your

ea [i:] teacher ng [ŋ] pudding

PB t.1,2,4 - p.77 AB t.1 - p.64

PB t.2,4,5 - p.77 AB t.1,2 - p.64

 

PB t.1 - p.77

PB t.3,6 - p.77 AB t.2 - p.64 HPB pp. 19-21

 

65

 

А ти так можеш?

I’m playing with a dog.

bat

 

PB t.1 - p.78 AB t.2 - p.65

 

 

PB t.1-3 - p.78

AB t.1 - p.65

I’m playing with a dog.

66

 

Давай гратися! Уяви собі, що ти кролик!

She is looking at photos.

sleep, to make faces

 

PB t.1 - p.79 AB t.1 - p.66

PB t.2 - p.79

PB t.3 - p.79

PB t.1 - p.79

 

 

67

 

Допоможіть!

Як це прочитати?

I love you.

love

alk [ɔ:k] talk

all [ɔ:l] ball

o [ʌ] monkey

PB t.1,2,4 - p.80

PB t.2,4,5 - p.80 AB t.2 - p.67

 

PB t.1 - p.80

PB t.3 - p.80 AB t.1,2 - p.67 HPB pp. 21-22

 

68

 

А що вони там роблять?

Is he/she fishing? - Yes, he/she is./No, he/she isn’t. You’re kidding!

 

to fish

 

PB t.1,2 - p.81

AB t.1,2 - p.68

PB t.4 - p.81

PB t.2,3 - p.81

AB t.1,2 - p.68

Is dad fishing?

69

 

Час цікавих історій

What are you doing? Let me see. Who is this? What’s your dad doing here? Wow, that looks good! We call it the African dream.

river, pool, sundae, to call, dream

 

PB t.1,2 - p.82

PB t.3 - p.82

PB t.5 - p.82

PB t.2-4 - p.82

AB t.2 - p.69

 

70

 

Час цікавих історій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

71

 

Моє портфоліо

Make your bed. Drink some tea. Brush your teeth. Time for school. I am making my bed.

quickly, picture book, to comment

 

PB t.1 - p.83

 

 

PB t.1,4 - p.83

PB t.2,3 - p.83 AB t.1 - p.70

Morning chant.

72

 

Моє портфоліо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

73

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

I’m here. Come here! It’s lunch time! Dad is talking over the phone.

phone

 

PB t.1 - p.84

PB t.6 - p.85 AB t.2 - p.71

PB t.4,5 - pp.84- 85

 

PB t.2,3 - p.84 AB t.1 - p.71 HPB pp. 22-23

 

74

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема № 7: Чи ти любиш моркву? – 12 годин

 

75

 

А ти любиш цукерки?

Can I have some lemonade? Here you are.

chicken, lemonade, sweets, fruit, salad, chips, soup, rice

 

PB t.1-3,5 - pp.86- 87

AB t.1 - p.72

PB t.4 - p.86

PB t.2,3,5 - pp.86-87

PB t.6 - p.87 AB t.1 - p.72 HPB pp. 23-24

Chicken, chips, soup and eggs.

Здоровя і безпека: розрізняє здорову і шкідливу їжу. Підприємливість

та фінансова грамотність: Складає просте меню з корисних продуктів.

76

 

Пікнік у садочку

We have a picnic in the garden.

pear, strawberry, cherry, picnic

 

PB t.1,3 - p.88 AB t.1 - p.73

AB t.2 - p.73

PB t.4 - p.88

PB t.1-3 - p.88

PB t.5 - p.88 AB t.2 - p.73 HPB p.24

In the garden.

77

 

Я – голодний! Потрібно заказати піцу!

I like ... but I don’t

like ...

desserts, drinks

ch [tʃ] chicken

PB t.1,3 - p.89

PB t.1-4 - p.89

 

 

PB t.5 - p.89 AB t.1,2 - p.74 HPB pp.24-25

 

78

 

Я іду в магазин.

Three tomatoes, please. Sorry, no cucumbers.

vegetables, carrot, cucumber, mushroom, tomato, pepper, potato

 

PB t.1-3 - p.90

AB t.1 - p.75

PB t.4 - p.90

PB t.1-3 - p.90

AB t.1,2 - p.75

Apples and bananas.

79

 

Я це люблю!

Bananas for dinner, before going to sleep. They are so sweet!

breakfast, lunch, dinner, sweet, munch

 

PB t.1-3 - p.91 AB t.1 - p.76

 

 

PB t.1,3,5 - p.91

PB t.4 - p.91

Bananas for breakfast, bananas for lunch.

80

 

Допоможіть! Як це прочитати?

When do you get up? What do you like? What does he/she like for breakfast/lunch/dinner? I am having ... for breakfast/lunch/dinner.

when, what, where

wh [w] white

ir, er, ur [з:] bird, her,

surname

PB t.1-3 - p.92

PB t.2-4 - p.92 AB t.2 - p.77

 

PB t.4 - p.92

AB t.1,2 - p.77 HPB pp.25-26

 

81

 

А що вона любить їсти на сніданок?

He/She likes ... Does he/she like ...? Yes, he/she is./No, he/she isn’t.

jelly

 

PB t.1,2 - p.93

 

PB t.4,5 - p.93

PB t.1,3,6 - p.93

PB t.6 - p.93 AB t.1 - p.78 HPB pp.26-27

Jelly is yummy.

82

 

Час цікавих історій

He’s buying a mango.

shop, to buy, mango, lemon, vanilla ice-cream, to shine, to mix

 

PB t.1,2,5 - pp.94- 95

PB t.2 - p.94

PB t.4 - p.94

PB t.3,5 - pp.94-95

AB t.1 - p.79

African dream.

83

 

Час цікавих історій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

84

 

Моє портфоліо

 

plate

 

 

AB t.1 - p.80

PB t.2 - p.96

PB t.3 - p.96

PB t.1 - p.96 AB t.1 - p.80

 

85

 

Моє портфоліо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

86

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

 

table, shopping game, king, prince, princess

 

 

PB t.6 - p.99

PB t.7 - p.99

PB t.3 - p.97

PB t.1,4,5,6,7 - pp.97- 99

PB t.1,2 - p.97 AB t.1 - p.81

 

87

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета № 8: Одяг за сезоном – 12 годин

 

88

 

Пори року.

Календар

It’s cold. It’s hot. It is raining. It is snowing. When is your birthday? It’s in ...

cold, hot, rain, snow, spring, summer, autumn, winter, bright

 

PB t.1-3 - p.100

AB t.1 - p.82

PB t.5 - p.100

PB t.1-4 - p.100

AB t.1-3 - p.82

Spring is green.

Підприємливість та фінансова гра­мотність: обирає

одяг відповідно до сезону.

Екологічна безпека та сталий розвиток: цінує та бережливо ставиться до при­роди.

89

 

Пори року

It is sunny. And so can you! Watch TV Stay at home. Make a snowman.

sea, to watch, TV, to stay, to skate, to ski, snowman

 

PB t.1,3 - p.101 AB t.2 - p.83

PB t.1,2 - p.101 AB t.1 - p.83

 

PB t.3-5 - p.101

PB t.5 - p.101 AB t.1 - p.83

It is sunny..

90

 

Допоможіть!

Як це прочитати?

Good night. Sleep tight. In the morning light. What season do you like? I can fly a kite. I have holidays in summer. I can go with my mum.

night, eighteen, right, light, tight, season, holidays, with

ght [it] eight

PB t.1-3 - p.102

PB t.2-5 - p.102 AB t.2 - p.84

 

PB t.5 - p.102

AB t.1,2 - p.84 HPB p.27

 

91

 

Скоро канікули. Що ж із собою

взяти?

It’s Tuesday. In six days she is going on holiday. Tracy is packing her suitcase. What is she putting in her suitcase?

to count, holiday, to pack, suitcase, jacket, sandals, bikini, jeans, T-shirt, mask, trainers, her, his, cap, shorts

 

 

PB t.1-5 - pp.103- 104

AB t.2 - p.85

PB t.1 - p.103

 

PB t.2,4,6 - pp.103- 104

PB t.7 - p.104 AB t.1 - p.85 HPB pp.27-28

 

92

 

Який твій улюблений одяг?

What are you wearing today? I am wearing ...

trousers, socks, sweater, dress, shoes, boots, scarf, hat, to wear

 

PB t.1-3 - p.105

 

PB t.4 - p.105

PB t.1-3 - p.105

AB t.1,2 - p.86

What are you wearing today?

93

 

Допоможіть! Як це прочитати?

What is he/she wearing? Where are her socks?

shirt, skirt, coat, raincoat

ir [ɜ:] shirt

oa [əʊ] coat

ear, air, ere [ɛə] bear, hair, where

PB t.1,2,4 - p.106

PB t.2,3,5 - p.106 AB t.2 - p.87

 

 

AB t.1 - p.87 HPB pp.28-29

 

94

 

Моя улюблена пора року

Are you wearing ...? Yes, I am./No, I’m not.

 

 

PB t.1 - p.107

PB t.2 - p.107 AB t.1,2 - p.88

PB t.3 - p.107

 

AB t.1,2 - p.88

 

95

 

Час цікавих історій

I’m checking the tyres. Off we go!

to check, tyres, to look for, key

 

PB t.1,2 - p.108

PB t.2 - p.108

PB t.4 - p.108

PB t.3 - p.108

AB t.1 - p.89

 

96

 

Час цікавих історій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

97

 

Моє портфоліо

 

gloves, pants

 

PB t.1,2 - p.109

AB t.1 - p.90

 

PB t.1,2,4,6 - p.109

PB t.3,5 - p.109

Move to the left!

98

 

Моє портфоліо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

99

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

 

jogging suit, favourite

 

PB t.1,2 - p.110

PB t.8 - p.111

PB t.5,7 - pp.110- 111

PB t.3,6,8 - pp.110- 111

PB t.2,4,5 - p.110

 

100

 

Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

101

 

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за II семестр

102

 

Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за рік

103

 

Підсумковий урок

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kernytska Oksana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
7 січня 2020
Переглядів
2689
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку