№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Мовленнєвий інвентар |
Вправи та завдання |
Інтегровані змістові лінії |
|||||||
Мовленнєвий зразок |
Лексика |
Фонікси |
Рецептивні |
Інтерактивні |
Продуктивні |
Пісні та римівки |
||||||
Сприймання на слух |
Зорове сприймання |
Усна взаємодія |
Усне продукування |
Писемне продукування |
||||||||
I семестр
|
||||||||||||
Тема № 5: Скільки ніг? – 12 годин
|
||||||||||||
49 |
|
Тільки подивись, які тварини! |
In the jungle there are ... |
animals, jungle, hear, tall, big, fat, small, long, angry, thirsty, a giraffe, a hippo, a crocodile, an ear, stripes, a leg, a tail |
|
PB t.1-4 - pp.62-63 |
|
|
PB t.1-3,5 - pp.62-63 |
PB t.6 - p.63 AB t.1 - p.52 HPB pp. 15-16 |
In the jungle there are animals. |
Екологічна безпека та сталий розвиток: виявляє ціннісне ставлення до природи |
50 |
|
Mи хочемо з вами познайомитися! |
I’m ... I’ve got ... |
mouth, teeth, short, dangerous, body, neck |
|
PB t.1,2 - p.64 |
AB t.2 - p.53 |
|
PB t.2,3,5 - p.64 |
PB t.4 - p.64 AB t.1,2 - p.53 |
|
|
51 |
|
Допоможіть! Як це прочитати? |
It has got ... They have got ... |
thanks, tooth, foot, feet, goose, geese |
th [θ] three, tooth ee [i:] tree, teeth |
PB t.1,2,4 - p.65 AB t.1 - p.54 |
PB t.2,4,5 - p.65 |
|
PB t.1 - p.65 |
PB t.3 - p.65 AB t.1,2 - p.54 |
|
|
52 |
|
Скільки рук та ніг? |
How many ... have you got? |
head, eyes, fingers, hand, arm, toes, one, two |
|
PB t.1,3 - p.66 |
PB t.3 - p.66 AB t.1,2 - p.55 |
|
PB t.1,2 - p.66 |
PB t.4,5 - p.66 AB t.1,2 - p.55 HPB pp. 16-17 |
|
|
53 |
|
Pаз, два, три – на зарядку всі пішли! |
|
shoulders, knees |
|
PB t.1,2,5 - p.67 |
AB t.1 - p.56 |
PB t.6 - p.67 |
PB t.1-3,5 - p.67 |
PB t.4 - p.67 AB t.2 - p.56 HPB pp. 17-18 |
Head and shoulders, knees and toes... How many fingers have you got? |
|
54 |
|
Читаймо разом! |
How many ... can you see? I can see ... Has it got a ...? Yes, it has./No, it hasn’t. Can it ...? Yes, it can./No, it cannot. |
|
g [dʒ] giraffe ph [f] elephant ou [ɑʊ] mouth ow [ɑʊ] brown
|
PB t.1,4 - p.68 |
PB t.2,4,5 - p.68 AB t.2 - p.57 |
|
|
PB t.3 - p.68 AB t.1,2 - p.57 HPB pp. 18-19 |
|
|
55 |
|
Відповім тобі на будь-яке запитання! |
|
|
|
|
AB t.1,2 - p.58 |
PB t.1,2 - p.69 |
|
AB t.1 - p.58 |
|
|
56 |
|
Час цікавих історій |
What other animals live in Africa? I’m scared. We must be careful. |
coconut, careful |
|
PB t.1 - p.70 |
PB t.1,2 - p.70 |
PB t.4 - p.70 |
PB t.3 - p.70 AB t.1 - p.59 |
AB t.1 - p.59 |
|
|
57 |
|
Час цікавих історій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
58 |
|
Моє портфоліо |
Its name is ... |
|
|
PB t.1 - p.71 AB t.1 - p.60 |
PB t.2 - p.71 |
|
PB t.1,4,6 - p.71 |
PB t.3,5,7 - p.71 |
|
|
59 |
|
Моє портфоліо |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
60 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
What animal is it? |
|
|
PB t.1 - p.72 |
PB t.2 - p.72 AB t.1 - p.61 |
PB t.3,4 - pp.72- 73 |
|
PB t.3 - p.72 AB t.2 - p.61 |
|
|
61 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема № 6: Усе, що я можу робити – 12 годин
|
||||||||||||
62 |
|
Мій ранок! |
It’s late. Wash your/my face. Clean your/my teeth. Put on your/my clothes. This is the way I wash my face. |
bed, bathroom, face, clothes, schoolbag, silly |
|
PB t.1,2,4,5 - pp.74- 75 |
AB t.1,2 - p.62 |
|
PB t.3-5 - pp.74-75 |
AB t.1,2 - p.62 |
This is the way I wash my face. |
Громадянська відповідальність: виявляє відповідальне ставлення до своїх обов’язків. Підприємливість та фінансова грамотність: виявляє ініціативу у плануванні робочого дня та тижня. |
63 |
|
День за днем! |
Wake up. Get up. Have lunch. I have to catch the bus! |
catch, bus, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday |
|
PB t.1-3 - p.76 |
AB t.1,2 - p.63 |
|
PB t.1,3,4 - p.76 |
AB t.1,2 - p.63 |
Monday morning. Wake up... get up! |
|
64 |
|
Допоможіть! Як це прочитати? |
No school! |
meat, please, my, your |
ea [i:] teacher ng [ŋ] pudding |
PB t.1,2,4 - p.77 AB t.1 - p.64 |
PB t.2,4,5 - p.77 AB t.1,2 - p.64 |
|
PB t.1 - p.77 |
PB t.3,6 - p.77 AB t.2 - p.64 HPB pp. 19-21 |
|
|
65 |
|
А ти так можеш? |
I’m playing with a dog. |
bat |
|
PB t.1 - p.78 AB t.2 - p.65 |
|
|
PB t.1-3 - p.78 |
AB t.1 - p.65 |
I’m playing with a dog. |
|
66 |
|
Давай гратися! Уяви собі, що ти кролик! |
She is looking at photos. |
sleep, to make faces |
|
PB t.1 - p.79 AB t.1 - p.66 |
PB t.2 - p.79 |
PB t.3 - p.79 |
PB t.1 - p.79 |
|
|
|
67 |
|
Допоможіть! Як це прочитати? |
I love you. |
love |
alk [ɔ:k] talk all [ɔ:l] ball o [ʌ] monkey |
PB t.1,2,4 - p.80 |
PB t.2,4,5 - p.80 AB t.2 - p.67 |
|
PB t.1 - p.80 |
PB t.3 - p.80 AB t.1,2 - p.67 HPB pp. 21-22 |
|
|
68 |
|
А що вони там роблять? |
Is he/she fishing? - Yes, he/she is./No, he/she isn’t. You’re kidding!
|
to fish |
|
PB t.1,2 - p.81 |
AB t.1,2 - p.68 |
PB t.4 - p.81 |
PB t.2,3 - p.81 |
AB t.1,2 - p.68 |
Is dad fishing? |
|
69 |
|
Час цікавих історій |
What are you doing? Let me see. Who is this? What’s your dad doing here? Wow, that looks good! We call it the African dream. |
river, pool, sundae, to call, dream |
|
PB t.1,2 - p.82 |
PB t.3 - p.82 |
PB t.5 - p.82 |
PB t.2-4 - p.82 |
AB t.2 - p.69 |
|
|
70 |
|
Час цікавих історій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
71 |
|
Моє портфоліо |
Make your bed. Drink some tea. Brush your teeth. Time for school. I am making my bed. |
quickly, picture book, to comment |
|
PB t.1 - p.83 |
|
|
PB t.1,4 - p.83 |
PB t.2,3 - p.83 AB t.1 - p.70 |
Morning chant. |
|
72 |
|
Моє портфоліо |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
73 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
I’m here. Come here! It’s lunch time! Dad is talking over the phone. |
phone |
|
PB t.1 - p.84 |
PB t.6 - p.85 AB t.2 - p.71 |
PB t.4,5 - pp.84- 85 |
|
PB t.2,3 - p.84 AB t.1 - p.71 HPB pp. 22-23 |
|
|
74 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема № 7: Чи ти любиш моркву? – 12 годин
|
||||||||||||
75 |
|
А ти любиш цукерки? |
Can I have some lemonade? Here you are. |
chicken, lemonade, sweets, fruit, salad, chips, soup, rice |
|
PB t.1-3,5 - pp.86- 87 |
AB t.1 - p.72 |
PB t.4 - p.86 |
PB t.2,3,5 - pp.86-87 |
PB t.6 - p.87 AB t.1 - p.72 HPB pp. 23-24 |
Chicken, chips, soup and eggs. |
Здоров’я і безпека: розрізняє здорову і шкідливу їжу. Підприємливість та фінансова грамотність: Складає просте меню з корисних продуктів. |
76 |
|
Пікнік у садочку |
We have a picnic in the garden. |
pear, strawberry, cherry, picnic |
|
PB t.1,3 - p.88 AB t.1 - p.73 |
AB t.2 - p.73 |
PB t.4 - p.88 |
PB t.1-3 - p.88 |
PB t.5 - p.88 AB t.2 - p.73 HPB p.24 |
In the garden. |
|
77 |
|
Я – голодний! Потрібно заказати піцу! |
I like ... but I don’t like ... |
desserts, drinks |
ch [tʃ] chicken |
PB t.1,3 - p.89 |
PB t.1-4 - p.89 |
|
|
PB t.5 - p.89 AB t.1,2 - p.74 HPB pp.24-25 |
|
|
78 |
|
Я іду в магазин. |
Three tomatoes, please. Sorry, no cucumbers. |
vegetables, carrot, cucumber, mushroom, tomato, pepper, potato |
|
PB t.1-3 - p.90 |
AB t.1 - p.75 |
PB t.4 - p.90 |
PB t.1-3 - p.90 |
AB t.1,2 - p.75 |
Apples and bananas. |
|
79 |
|
Я це люблю! |
Bananas for dinner, before going to sleep. They are so sweet! |
breakfast, lunch, dinner, sweet, munch |
|
PB t.1-3 - p.91 AB t.1 - p.76 |
|
|
PB t.1,3,5 - p.91 |
PB t.4 - p.91 |
Bananas for breakfast, bananas for lunch. |
|
80 |
|
Допоможіть! Як це прочитати? |
When do you get up? What do you like? What does he/she like for breakfast/lunch/dinner? I am having ... for breakfast/lunch/dinner. |
when, what, where |
wh [w] white ir, er, ur [з:] bird, her, surname |
PB t.1-3 - p.92 |
PB t.2-4 - p.92 AB t.2 - p.77 |
|
PB t.4 - p.92 |
AB t.1,2 - p.77 HPB pp.25-26 |
|
|
81 |
|
А що вона любить їсти на сніданок? |
He/She likes ... Does he/she like ...? Yes, he/she is./No, he/she isn’t. |
jelly |
|
PB t.1,2 - p.93 |
|
PB t.4,5 - p.93 |
PB t.1,3,6 - p.93 |
PB t.6 - p.93 AB t.1 - p.78 HPB pp.26-27 |
Jelly is yummy. |
|
82 |
|
Час цікавих історій |
He’s buying a mango. |
shop, to buy, mango, lemon, vanilla ice-cream, to shine, to mix |
|
PB t.1,2,5 - pp.94- 95 |
PB t.2 - p.94 |
PB t.4 - p.94 |
PB t.3,5 - pp.94-95 |
AB t.1 - p.79 |
African dream. |
|
83 |
|
Час цікавих історій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
84 |
|
Моє портфоліо |
|
plate |
|
|
AB t.1 - p.80 |
PB t.2 - p.96 |
PB t.3 - p.96 |
PB t.1 - p.96 AB t.1 - p.80 |
|
|
85 |
|
Моє портфоліо |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
86 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
|
table, shopping game, king, prince, princess
|
|
PB t.6 - p.99 |
PB t.7 - p.99 |
PB t.3 - p.97 |
PB t.1,4,5,6,7 - pp.97- 99 |
PB t.1,2 - p.97 AB t.1 - p.81 |
|
|
87 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мета № 8: Одяг за сезоном – 12 годин
|
||||||||||||
88 |
|
Пори року. Календар |
It’s cold. It’s hot. It is raining. It is snowing. When is your birthday? It’s in ... |
cold, hot, rain, snow, spring, summer, autumn, winter, bright |
|
PB t.1-3 - p.100 |
AB t.1 - p.82 |
PB t.5 - p.100 |
PB t.1-4 - p.100 |
AB t.1-3 - p.82 |
Spring is green. |
Підприємливість та фінансова грамотність: обирає одяг відповідно до сезону. Екологічна безпека та сталий розвиток: цінує та бережливо ставиться до природи. |
89 |
|
Пори року |
It is sunny. And so can you! Watch TV Stay at home. Make a snowman. |
sea, to watch, TV, to stay, to skate, to ski, snowman |
|
PB t.1,3 - p.101 AB t.2 - p.83 |
PB t.1,2 - p.101 AB t.1 - p.83 |
|
PB t.3-5 - p.101 |
PB t.5 - p.101 AB t.1 - p.83 |
It is sunny.. |
|
90 |
|
Допоможіть! Як це прочитати? |
Good night. Sleep tight. In the morning light. What season do you like? I can fly a kite. I have holidays in summer. I can go with my mum. |
night, eighteen, right, light, tight, season, holidays, with |
ght [it] eight |
PB t.1-3 - p.102 |
PB t.2-5 - p.102 AB t.2 - p.84 |
|
PB t.5 - p.102 |
AB t.1,2 - p.84 HPB p.27 |
|
|
91 |
|
Скоро канікули. Що ж із собою взяти? |
It’s Tuesday. In six days she is going on holiday. Tracy is packing her suitcase. What is she putting in her suitcase? |
to count, holiday, to pack, suitcase, jacket, sandals, bikini, jeans, T-shirt, mask, trainers, her, his, cap, shorts
|
|
PB t.1-5 - pp.103- 104 AB t.2 - p.85 |
PB t.1 - p.103 |
|
PB t.2,4,6 - pp.103- 104 |
PB t.7 - p.104 AB t.1 - p.85 HPB pp.27-28 |
|
|
92 |
|
Який твій улюблений одяг? |
What are you wearing today? I am wearing ... |
trousers, socks, sweater, dress, shoes, boots, scarf, hat, to wear |
|
PB t.1-3 - p.105 |
|
PB t.4 - p.105 |
PB t.1-3 - p.105 |
AB t.1,2 - p.86 |
What are you wearing today? |
|
93 |
|
Допоможіть! Як це прочитати? |
What is he/she wearing? Where are her socks? |
shirt, skirt, coat, raincoat |
ir [ɜ:] shirt oa [əʊ] coat ear, air, ere [ɛə] bear, hair, where |
PB t.1,2,4 - p.106 |
PB t.2,3,5 - p.106 AB t.2 - p.87 |
|
|
AB t.1 - p.87 HPB pp.28-29 |
|
|
94 |
|
Моя улюблена пора року |
Are you wearing ...? Yes, I am./No, I’m not. |
|
|
PB t.1 - p.107 |
PB t.2 - p.107 AB t.1,2 - p.88 |
PB t.3 - p.107 |
|
AB t.1,2 - p.88 |
|
|
95 |
|
Час цікавих історій |
I’m checking the tyres. Off we go! |
to check, tyres, to look for, key |
|
PB t.1,2 - p.108 |
PB t.2 - p.108 |
PB t.4 - p.108 |
PB t.3 - p.108 |
AB t.1 - p.89 |
|
|
96 |
|
Час цікавих історій |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
97 |
|
Моє портфоліо |
|
gloves, pants |
|
PB t.1,2 - p.109 |
AB t.1 - p.90 |
|
PB t.1,2,4,6 - p.109 |
PB t.3,5 - p.109 |
Move to the left! |
|
98 |
|
Моє портфоліо |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
99 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
|
jogging suit, favourite |
|
PB t.1,2 - p.110 |
PB t.8 - p.111 |
PB t.5,7 - pp.110- 111 |
PB t.3,6,8 - pp.110- 111 |
PB t.2,4,5 - p.110 |
|
|
100 |
|
Тепер ти можеш. Повторення вивченого матеріалу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
101 |
|
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за II семестр |
||||||||||
102 |
|
Повторення та узагальнення вивченого матеріалу за рік |
||||||||||
103 |
|
Підсумковий урок |