КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків з інтегрованого предмету «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ»

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ уроків з інтегрованого предмету «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ» у 5 класі (за навчальним посібником «Здоров’я, безпека та добробут», 5 клас, авторів Шиян О. І., Волощенко О. В., Дяків В. Г., Козак О. П., Седоченко А. Б. — Київ : Світич, 2021) (1 година на тиждень)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

уроків з інтегрованого предмету «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ»

у 5 класі (за навчальним посібником «Здоров’я, безпека та добробут»,

5 клас, авторів Шиян О. І., Волощенко О. В., Дяків В. Г., Козак О. П., Седоченко А. Б. — Київ : Світич, 2021)

 (1 година на тиждень)

№ з/п

Дата проведення

Тема

Дослідницькі чи проблемні запитання

Очікувані результати

Види навчальної діяльності

Модуль 1. Добробут

1

 

Добробут. Особистий і суспільний добробут.

знає, що таке добробут розмірковує над питанням, чому добробут важливий визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі пояснює, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього

Створення мапи думок. « Що таке добробут? добробут».

Що таке добробут? • Чому добробут важливий?

2

 

 Складники особистого добробуту: прагнення задоволення життям, турбота про фізичне, психічне та соціальне здоров’я та прийняття стійкого способу життя.

пояснює, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього

 

Моделювання життєвих ситуацій. «Добробут у школі». Створення та обговорення дерева асоціацій « Що приносить мені радість?».

3

 

Добробут у школі.

розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього

Обговорення в загальному колі проблемного запитання «Від чого залежить добробут людини?».

Добробут у школі – це що ?

Модуль 2. Добробут і уміння вчитися

4

 

Уміння вчитися. Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу

визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу

Обговорення змін, які відбуваються під час переходу в основну школу.

5

 

Менеджмент навчання (планування і організація). Зміна форм діяльності. Втома і відпочинок.

організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час

Обговорення очікувань учнів від навчання.

6

 

Власний освітній простір. Раціональний розподіл часу .

організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час визначає прагнення

Створення власного портфоліо.

7

 

Способи засвоєння навчальної інформації (активне слухання і читання з розумінням). Використання цифрових пристроїв у навчанні.

обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу) передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я неналежного використання цифрових пристроїв

Уміння вчитися - це як? • Навіщо нам навчатись?

• Чи може навчання приносити задоволення?

 • У чому є зв’язок між навчанням та добробутом?

Самооцінювання сильних сторін та здібностей. Розроблення дерева цілей до своєї навчальної діяльності. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням правил здорового життя. Складання розкладу на день, тиждень. Мозковий штурм в командах та презентація ідей “Як сучасні технології можуть допомогти мені у навчанні“.

 

 

Тематичне оцінювання

 

 

Модуль 3. Добробут і особиста безпека

8

 

 

Цінність життя. Безпека і небезпека. Безпека особистості.

діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції.

Обстеження безпеки класу, дороги до школи, своєї оселі

9

 

Безпечний простір (екологічний, фізичний, психологічний та інформаційний). Загрози для безпеки. Безпека життєдіяльності.

моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття

Моделювання поведінки самодопомоги у разі небезпечних побутових ситуацій.

• Хто відповідає за мою безпеку?

 • До кого і як звертатись у разі потреби у медичній допомозі / небезпечних ситуаціях?

 

10

 

Безпека пішохода. Безпека пасажира. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП.

здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію

Командне розроблення візуальних алгоритмів - до кого та як звертатися в небезпечних ситуаціях (плакат, презентація тощо).

Відпрацювання вмінь аналізу дорожньої ситуації, в т.ч. в умовах обмеженої оглядовості; переходу дороги

• Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги?

• Місця підвищеної небезпеки на дорозі: як поводитись?

• Які небезпечні ситуації можуть бути у транспорті та як поводитись у них?

11

 

Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, проникнення в оселю зловмисників тощо.

здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію

Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги?

12

 

Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.

здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію

• Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги?

 

13

 

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації.

розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища

Моделювання безпечної поведінки з тваринами.

Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації на природі.

Мапа думок “Як бути дружнім до природи?”

Складання пам’ятки «Мій безпечний відпочинок на природі”

14

 

Допомога в разі небезпеки. Домедична допомога.

моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття

До кого і як звертатись у разі потреби у медичній допомозі / небезпечних ситуаціях?

 • Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги?

15

 

Підсумковий урок 

Тематичне оцінювання

 

 

Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я

Розділ 4.1. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток

16

 

Здоров’я людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я.

моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття

Мапа думок «Ознаки здоров'я, та ознаки хвороби?» Обговорення « Як найменші зусилля допомагають нам залишатись здоровими?»

• Хто відповідає за моє здоров’я?

 • Що робити, якщо погіршилося самопочуття?

17

 

Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби; їх поширення. Захист здоров’я (профілактика, вакцинація, карантин тощо). Допомога в разі погіршення стану здоров’я; домедична допомога.

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань

Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття.

Чи впливає спосіб життя на мій фізичний розвиток?

 • Чим відрізняються правила безпечної поведінки при інфекційних та неінфекційних хворобах?

 • Навіщо робити щеплення?

18

 

Зв’язок між способом життя та добробутом тепер і у майбутньому. Здоровий спосіб життя.

використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту

Дискусія « Вплив способу життя на здоров’я і добробут у майбутньому».

 

19

 

Особисте здоров’я; фізичне здоров’я і фізичний розвиток. Особиста гігієна. Складові особистої гігієни підлітка. Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби і епідеміологічної ситуації тощо.

досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань

Обговорення « Як найменші зусилля допомагають нам залишатись здоровими?»

20

 

Харчування. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Особливість харчування у підлітковому віці. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях

вміє обирати продукти і товари за показниками якості, строків придатності, складу правильно інтерпретує інформацію, наведену на маркувальних знаках, упаковках для безпечного і раціонального використання харчових і промислових продуктів

Вибір продуктів харчування з максимальною користю для себе та родини. Відпрацювання вмінь вибору товару (харчових продуктів) серед багатьох запропонованих у найближчій крамниці. Укладання ланчбоксу з огляду на корисність продуктів харчування та їх вартості.

Чи пов’язані харчування і здоров’я?

• Як обрати продукти/товари, безпечні та корисні для твого здоров’я?

 • Як правильно харчуватися, коли ти не вдома?

• Що може призвести до харчового отруєння?

21

 

Рухова активність та особисте здоров’я. Спорт та здоров’я. Відомі спортсмени України.

 

Виконання руханок/вправ для формування правильної постави, гімнастики для очей, дихальних вправ тощо. Складання комплексу вправ ранкової гімнастики. Створення есе «Рух – це життя»

• Як займатися спортом без шкоди для здоров’я?

22

 

Урок узагальнення

Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 4.2. Емоційне здоров’я та етична поведінка

23

 

Етична поведінка. Гуманність; чуйність; толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам.

демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі

Укладання правил ефективної співпраці з однокласниками. Виконання вправ на згуртування колективу

24

 

Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості, її психічних процесів.

моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб

Робота з картками “Етична та безпечна поведінка”.

25

 

Вплив поведінки на здоров’я і безпеку. Переваги упевненої поведінки. Поняття самооцінки. Булінг і протидія його проявам

застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту

Моделювання запобігання конфліктним ситуаціям (“дерево рішень” конфліктних ситуацій).

• Як почуватися комфортно у школі?

• Як ефективно співпрацювати з однокласниками?

26

 

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини.

моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації

Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей.

27

 

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.

толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту виявляє розуміння індивідуальних відмінностей інших осіб вирізняє ознаки доброчинності розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає чужий особистий простір під час спілкування

Як ефективно співпрацювати з однокласниками?

 • Як стати командою?

• Що робити, якщо я (ми) не згодний(згодні) з іншими?

 • Як залагоджувати конфлікти?

 

28

 

Безпека спілкування в Інтернеті.

розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає чужий особистий простір під час спілкування

 • Що таке реклама?

29

 

Урок узагальнення

 

 

Модуль 5. Добробут і підприємливість

30

 

Підприємливість. Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї; ресурси; діяльність.

пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників

Створення таблиці «Мої потреби та можливості». Вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників.

31

 

Підприємливість і власний розвиток.

доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту

Створення мапи думок “Які професійні сфери я знаю”.

• Що таке підприємливість?

• Які професійні сфери я знаю?

32

 

Власна діяльність для успішного майбутнього; зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім

аналізує потенціал опанування різних видів діяльності аналізує і визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя

Міні-дослідження: що таке зарплатня; хто, як і чому отримує гроші; чому різні люди можуть отримувати різну зарплатню.

33

 

Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки.

аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємництво тощо)

Як я уявляю собі своє майбутнє? У чому я бачу успіх?

 

34

 

Фінансова грамотність: потреби і можливості; доходи і витрати; бюджет.

розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку

Практична робота «Складаємо бюджет». Обговорення ощадливого способу життя.

• Що таке бюджет?

 • Чому ресурси є скінченними?

• Навіщо люди працюють?

35

 

Підсумковий урок

Тематичне оцінювання

 

 

 

docx
Додано
17 вересня 2022
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку