КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
уроків з інтегрованого предмету «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ»
у 5 класі (за навчальним посібником «Здоров’я, безпека та добробут»,
5 клас, авторів Шиян О. І., Волощенко О. В., Дяків В. Г., Козак О. П., Седоченко А. Б. — Київ : Світич, 2021)
(1 година на тиждень)
№ з/п |
Дата проведення |
Тема Дослідницькі чи проблемні запитання |
Очікувані результати |
Види навчальної діяльності |
Модуль 1. Добробут |
||||
1 |
|
Добробут. Особистий і суспільний добробут. |
знає, що таке добробут розмірковує над питанням, чому добробут важливий визначає свої потреби, бажання, інтереси та цілі пояснює, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього |
Створення мапи думок. « Що таке добробут? добробут». Що таке добробут? • Чому добробут важливий? |
2 |
|
Складники особистого добробуту: прагнення задоволення життям, турбота про фізичне, психічне та соціальне здоров’я та прийняття стійкого способу життя. |
пояснює, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього
|
Моделювання життєвих ситуацій. «Добробут у школі». Створення та обговорення дерева асоціацій « Що приносить мені радість?». |
3 |
|
Добробут у школі. |
розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього |
Обговорення в загальному колі проблемного запитання «Від чого залежить добробут людини?». Добробут у школі – це що ? |
Модуль 2. Добробут і уміння вчитися |
||||
4 |
|
Уміння вчитися. Зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу |
визначає, ідентифікує та обговорює фізичні, психічні (у тому числі емоційні) і соціальні зміни, які відбуваються під час переходу в основну школу |
Обговорення змін, які відбуваються під час переходу в основну школу. |
5 |
|
Менеджмент навчання (планування і організація). Зміна форм діяльності. Втома і відпочинок. |
організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час |
Обговорення очікувань учнів від навчання. |
6 |
|
Власний освітній простір. Раціональний розподіл часу . |
організовує власний освітній простір, раціонально розподіляє час визначає прагнення |
Створення власного портфоліо. |
7 |
|
Способи засвоєння навчальної інформації (активне слухання і читання з розумінням). Використання цифрових пристроїв у навчанні. |
обґрунтовує обмеженість ресурсів (зокрема часу) передбачає вплив на власне здоров’я, безпеку, добробут та здоров’я неналежного використання цифрових пристроїв |
Уміння вчитися - це як? • Навіщо нам навчатись? • Чи може навчання приносити задоволення? • У чому є зв’язок між навчанням та добробутом? Самооцінювання сильних сторін та здібностей. Розроблення дерева цілей до своєї навчальної діяльності. Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням правил здорового життя. Складання розкладу на день, тиждень. Мозковий штурм в командах та презентація ідей “Як сучасні технології можуть допомогти мені у навчанні“. |
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
Модуль 3. Добробут і особиста безпека |
||||
8 |
|
Цінність життя. Безпека і небезпека. Безпека особистості. |
діє за алгоритмом у небезпечних ситуаціях, використовуючи інформацію, що міститься в тексті інструкції. |
Обстеження безпеки класу, дороги до школи, своєї оселі |
9 |
|
Безпечний простір (екологічний, фізичний, психологічний та інформаційний). Загрози для безпеки. Безпека життєдіяльності. |
моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття |
Моделювання поведінки самодопомоги у разі небезпечних побутових ситуацій. • Хто відповідає за мою безпеку? • До кого і як звертатись у разі потреби у медичній допомозі / небезпечних ситуаціях?
|
10 |
|
Безпека пішохода. Безпека пасажира. Безпека користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. |
здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію |
Командне розроблення візуальних алгоритмів - до кого та як звертатися в небезпечних ситуаціях (плакат, презентація тощо). Відпрацювання вмінь аналізу дорожньої ситуації, в т.ч. в умовах обмеженої оглядовості; переходу дороги • Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги? • Місця підвищеної небезпеки на дорозі: як поводитись? • Які небезпечні ситуації можуть бути у транспорті та як поводитись у них? |
11 |
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, проникнення в оселю зловмисників тощо. |
здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію |
Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги? |
12 |
|
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. |
здатний викликати необхідні рятувальні служби, повідомляючи відповідно до ситуації необхідну інформацію |
• Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги?
|
13 |
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації. |
розпізнає приклади поведінки, дружньої до навколишнього середовища |
Моделювання безпечної поведінки з тваринами. Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації на природі. Мапа думок “Як бути дружнім до природи?” Складання пам’ятки «Мій безпечний відпочинок на природі” |
14 |
|
Допомога в разі небезпеки. Домедична допомога. |
моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття |
До кого і як звертатись у разі потреби у медичній допомозі / небезпечних ситуаціях? • Які професії надають допомогу в небезпечних ситуаціях та при потребі медичної допомоги? |
15 |
|
Підсумковий урок Тематичне оцінювання |
|
|
Модуль 4. Добробут і особисте здоров’я Розділ 4.1. Фізичне здоров’я і фізичний розвиток |
||||
16 |
|
Здоров’я людини та його складники. Чинники впливу на стан здоров’я. |
моделює ситуацію надання першої долікарської допомоги в разі травматизму чи поганого самопочуття |
Мапа думок «Ознаки здоров'я, та ознаки хвороби?» Обговорення « Як найменші зусилля допомагають нам залишатись здоровими?» • Хто відповідає за моє здоров’я? • Що робити, якщо погіршилося самопочуття? |
17 |
|
Захворювання. Інфекційні та неінфекційні хвороби; їх поширення. Захист здоров’я (профілактика, вакцинація, карантин тощо). Допомога в разі погіршення стану здоров’я; домедична допомога. |
досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань |
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. Чи впливає спосіб життя на мій фізичний розвиток? • Чим відрізняються правила безпечної поведінки при інфекційних та неінфекційних хворобах? • Навіщо робити щеплення? |
18 |
|
Зв’язок між способом життя та добробутом тепер і у майбутньому. Здоровий спосіб життя. |
використовує перевірену інформацію для прийняття рішення щодо вибору повсякденної поведінки на користь здоров’я, безпеки та добробуту |
Дискусія « Вплив способу життя на здоров’я і добробут у майбутньому».
|
19 |
|
Особисте здоров’я; фізичне здоров’я і фізичний розвиток. Особиста гігієна. Складові особистої гігієни підлітка. Особливості гігієни тіла відповідно до стану хвороби і епідеміологічної ситуації тощо. |
досліджує та обговорює чинники, що впливають на стан здоров’я і розвиток організму, зокрема профілактичні заходи щодо інфекційних і неінфекційних захворювань |
Обговорення « Як найменші зусилля допомагають нам залишатись здоровими?» |
20 |
|
Харчування. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Особливість харчування у підлітковому віці. Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях |
вміє обирати продукти і товари за показниками якості, строків придатності, складу правильно інтерпретує інформацію, наведену на маркувальних знаках, упаковках для безпечного і раціонального використання харчових і промислових продуктів |
Вибір продуктів харчування з максимальною користю для себе та родини. Відпрацювання вмінь вибору товару (харчових продуктів) серед багатьох запропонованих у найближчій крамниці. Укладання ланчбоксу з огляду на корисність продуктів харчування та їх вартості. Чи пов’язані харчування і здоров’я? • Як обрати продукти/товари, безпечні та корисні для твого здоров’я? • Як правильно харчуватися, коли ти не вдома? • Що може призвести до харчового отруєння? |
21 |
|
Рухова активність та особисте здоров’я. Спорт та здоров’я. Відомі спортсмени України. |
|
Виконання руханок/вправ для формування правильної постави, гімнастики для очей, дихальних вправ тощо. Складання комплексу вправ ранкової гімнастики. Створення есе «Рух – це життя» • Як займатися спортом без шкоди для здоров’я? |
22 |
|
Урок узагальнення Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 4.2. Емоційне здоров’я та етична поведінка |
||||
23 |
|
Етична поведінка. Гуманність; чуйність; толерантне ставлення до інтересів та потреб інших осіб. Допомога іншим особам. |
демонструє модель безпечної поведінки згідно з інструкціями і правилами в соціальному і природному середовищі |
Укладання правил ефективної співпраці з однокласниками. Виконання вправ на згуртування колективу |
24 |
|
Психічне та емоційне здоров’я. Розвиток особистості, її психічних процесів. |
моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб |
Робота з картками “Етична та безпечна поведінка”. |
25 |
|
Вплив поведінки на здоров’я і безпеку. Переваги упевненої поведінки. Поняття самооцінки. Булінг і протидія його проявам |
застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості і потреби толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту |
Моделювання запобігання конфліктним ситуаціям (“дерево рішень” конфліктних ситуацій). • Як почуватися комфортно у школі? • Як ефективно співпрацювати з однокласниками? |
26 |
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини. |
моделює кроки задоволення власних потреб з урахуванням можливостей своїх та інших осіб встановлює нові контакти та ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку застосовує вербальні і невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації |
Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей. |
27 |
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. |
толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту виявляє розуміння індивідуальних відмінностей інших осіб вирізняє ознаки доброчинності розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає чужий особистий простір під час спілкування |
Як ефективно співпрацювати з однокласниками? • Як стати командою? • Що робити, якщо я (ми) не згодний(згодні) з іншими? • Як залагоджувати конфлікти?
|
28 |
|
Безпека спілкування в Інтернеті. |
розрізняє складники особистого простору (інтимний, соціальний, публічний), поважає чужий особистий простір під час спілкування |
• Що таке реклама? |
29 |
|
Урок узагальнення |
|
|
Модуль 5. Добробут і підприємливість |
||||
30 |
|
Підприємливість. Створення цінності для інших осіб. Можливості та ідеї; ресурси; діяльність. |
пояснює вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників |
Створення таблиці «Мої потреби та можливості». Вибір власних альтернатив і рішень з огляду на вплив зовнішніх чинників. |
31 |
|
Підприємливість і власний розвиток. |
доводить, що здоров’я, безпека і добробут є підґрунтям успішного майбутнього толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці і доброту |
Створення мапи думок “Які професійні сфери я знаю”. • Що таке підприємливість? • Які професійні сфери я знаю? |
32 |
|
Власна діяльність для успішного майбутнього; зв’язок між навчанням, інтересами та професійним майбутнім |
аналізує потенціал опанування різних видів діяльності аналізує і визначає різні аспекти способу життя, що приносять користь і задоволення (радість) для повноцінного життя |
Міні-дослідження: що таке зарплатня; хто, як і чому отримує гроші; чому різні люди можуть отримувати різну зарплатню. |
33 |
|
Планування власного майбутнього як вид особистої безпеки. |
аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів оперує основними економічними поняттями (гроші, зайнятість, підприємництво тощо) |
Як я уявляю собі своє майбутнє? У чому я бачу успіх?
|
34 |
|
Фінансова грамотність: потреби і можливості; доходи і витрати; бюджет. |
розрізняє та зазначає законні джерела доходів для свого віку |
Практична робота «Складаємо бюджет». Обговорення ощадливого способу життя. • Що таке бюджет? • Чому ресурси є скінченними? • Навіщо люди працюють? |
35 |
|
Підсумковий урок Тематичне оцінювання |
|
|